Dårlig erfaring med Bikeshop.no
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: sl500]
28/09/2011 21:00
|
Henning i Re
Avhengig
|
Avhengig
Men for å unnskylde litt da, hvem klarer levere billig, kvalitet og service på en gang, De som tar jobben sin seriøst og ønsker å gjøre sitt beste for at ALLE kundene skal bli fornøyde, kanskje? K Nå handler jeg fysisk i butikken og min klare mening er at de ansatte tar jobben sin seriøst og gjør sitt beste for at kundene skal bli fornøyde,men de ansatte er det sørglig få av. Er enig med siste. De få som er der gjør det de kan for å skaffe det du trenger til en veldig bra pris, ofte billigere enn den lokale sport1 butikken greier å betale for samme vare inn til butikk. De presser prisene på de varene de greier å skaffe. Heier fortsatt på BikeShop! Et råd er å kjøpe det de har i hylla og ikke det de forventer inn om en stund.
20 start, to merke og en brutt!
|
|
|
[Re: Henning i Re]
28/09/2011 21:12
|
Dan
More than words
|
More than words
Er enig med siste. De få som er der gjør det de kan for å skaffe det du trenger til en veldig bra pris, ofte billigere enn den lokale sport1 butikken greier å betale for samme vare inn til butikk. De presser prisene på de varene de greier å skaffe. Heier fortsatt på BikeShop! Et råd er å kjøpe det de har i hylla og ikke det de forventer inn om en stund. Jo mer jeg leser om Bikeshop, desto mer synes jeg det ligner på svenske Cyclecomponents for 8-9 år siden. På den tiden var det masse klaging over at Cyclecomponents ikke leverte ting i tide og at de var vanskelige å få tak i på mail og telefon. Forklaringen var nok ganske enkel. Gutta ble overrasket over hvor hinsides populære de ble, slik at det tok tid å vokse inn i den store kundefrakken de hadde fått kastet over seg. Slik tipper jeg at det er for Bikeshop også. De er midt i det kritiske stadiet hvor de må velge å enten holde seg på et lavt nivå, og da måtte takke nei til ordre eller få høre at de gjør en slett jobb med servicen, eller så må de tørre å ansette flere og utvide lokalene og ha tro på at det vil gi dem enda flere kunder slik at det betaler seg. Det beste Bikeshop kan gjøre for å redde seg mot dårlig omtale på nett er å fortelle åpent om utfordringene de har med å rekke å snakke i telefon og svare på mailer samtidig som de skal serve folk i butikken og gjøre alt annet som må til for å drive butikk, og samtidig fortelle om sine planer for å løse problemene. På den måten kan de kanskje få litt mer forståelse fra kundene og det pusterommet de trenger for å vokse.
|
|
|
[Re: Vulturous]
29/09/2011 09:59
|
bikeshop.no
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Hei alle sammen.
Vi har ikke for vane å komme med innspill i forum-debatter, men syntes nå at det var på tide med en liten oppklaring.
Først vil vi begynne med å si at vi er fryktelig lei oss for at noen opplever oss som vanskelige å komme i kontakt med. Tenker da i første omgang via e-post og telefon. Dette er særdeles beklagelig og vi ser helst at alle samtaler blir besvart, og løst, i første ledd. Det viser seg dessverre at vi ennå har hatt noen skjær i sjøen når det gjelder håndteringen av den store pågangen vi har fått.
En annen ting vi også ønsker å belyse er varer vi ikke er på lager, men som kanskje ventes inn til en bestemt dato. Datoen forskyves og dette kan også holde igjen ordrer (med andre varer) som en kunden har inne hos oss. Dette kan skyldes at leverandør er tomme. Da må vi også vente på varene. Enkelte norske leverandører er heller ikke store nok og har sjelden nok artikler på lager til at man kan supplere varer gjennom en hel sesong. Disse baserer mer eller mindre utelukkende på forhåndsbestilling. Dere må vite at når dere har bestilt en vare som vi ikke har inne, bestilles denne opp snarest, og vi ønsker selvsagt at denne kommer deg i hende så fort som mulig.
Når det gjelder populære artikler som ventes inn på lager opplever vi noen ganger at det kan være mange kunder som har forhåndsbestilt. Når vi da får disse på lager kan vi risikere at alt går ut igjen samme dag og dato på nettsiden igjen forskyver seg.
Andre artikler igjen er vi nødt til å ha som bestillingsvare grunnet lagerkapasitet, men vi bestiller opp dette med en gang vi mottar en ordre på gitte vare. Dette er uproblematisk og man behøver som regel ikke å vente så veldig mye lengre enn om vi hadde varen på lager hos oss.
Alle som jobber her deler gleden og begeistringen for sykkelsport som alle som er inne på dette forumet og skjønner viktigheten av at du får tak i delene du så sårt trenger for å kunne komme deg ut på sykkeltur, trening eller ritt. Dette gjelder uansett nivå - elitesyklist eller mosjonist. Når dette er sagt er det ikke alltid vi heller klarer å skaffe sære deler til utgåtte komponenter, som vi heller kanskje aldri heller har hatt i vårt sortiment, men vi prøver.
Vi er et lite firma i vekst, med få ansatte, som gjør så godt vi kan for at du skal få varene du har bestilt så raskt som mulig og til en rimelig pris. Negative tilbakemeldinger som vi har lest om i denne tråden (m fl.) er dessverre ikke hyggelig lesning, men vi tar det til oss, vært eneste ord, og lover forbedringer på disse områdene.
Takk for oppmerksomheten!
Med vennlig hilsen
Gutta (og jenta) på Bikeshop
Redigert av bikeshop.no; 29/09/2011 10:18.
|
|
|
29/09/2011 11:05
|
voldemort
Vinkelskriver
|
Vinkelskriver
+2 til Bikeshop for å ta seriøst på utfordringene!
Den som ikke griper dagen, kan like godt ta kvelden
|
|
|
[Re: voldemort]
29/09/2011 11:18
|
SimonS
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
+2 til Bikeshop for å ta seriøst på utfordringene! Enig der,og at det er utfordringer for bedrifter som er i vekst burde folk sette seg litt inn i. Er man en liten bedrift så er man nok mer sårbar for sykefravær,gjennomtrekk,osv. Men er man sykkelfrelst,ja da er det ett helvete å vente på deler som man mangler for å komme seg ut i skauen... Har man flere sykler som meg så gjør ikke det så mye,men frustrerende uansett. Med de prisene som man får hos bikeshop,eller sykkelkomponenter kontra lbs,ja da skal man være glad for at de eksisterer uansett. Hvem vil vel betale 3000kr for en SLX krank,når man får den for 1100ish på nett?
|
|
|
29/09/2011 11:18
|
joerntp
Avhengig
|
Avhengig
Jeg handler stort sett kun på Bikeshop med mindre jeg trenger delene umiddelbart. Jeg har kun positive erfaringer og servicen har vært veldig bra. Nå har ikke jeg bestillt varene, men handlet direkte i butikken. Det eneste jeg savner med den fysiske butikken må være de ikke har hele sortimentet i butikken, da mye ligger på lager.
|
|
|
[Re: SimonS]
29/09/2011 11:35
|
femte_gir
Besatt
|
Besatt
Hvem vil vel betale 3000kr for en SLX krank,når man får den for 1100ish på nett?
Nå tror jeg du overdriver en smule. Når XT krank koster litt over 2000kr hos LBS hvorfor skal da SLX krank være dyrere.
|
|
|
[Re: femte_gir]
29/09/2011 11:38
|
SimonS
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvem vil vel betale 3000kr for en SLX krank,når man får den for 1100ish på nett?
Nå tror jeg du overdriver en smule. Når XT krank koster litt over 2000kr hos LBS hvorfor skal da SLX krank være dyrere. Har sett SLX krank til den prisen hos min LBS,så overdriver nok ikke... Ikke alle LBS som har konkurransedyktige priser på ting.
|
|
|
29/09/2011 12:49
|
Vulturous
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Nå er det jeg som startet denne tråden. Og har fortsatt ikke fått noe svar fra bikeshop.no! 1 uke siden jeg til slutt ga beskjed om at jeg avbestiller alt.(Har nå kjøpt i fra tyskland, ble sendt fredag og fikk det på mandag, og billigere var det og) Men bikeshop har ikke annulert ordra enda, ligger fortsatt under "åpen" på bestillng. Så helt alvorlig tas denne kritikken ikke! Ta å fiks opp i rotet før det prøves å få sympati! Amatørmessig!
Specialized S-Works Tarmac Ultralight 2017 11-delt Di2 BMC RaceMachine RM01 SramRed Richmond SL1 Xtr gruppe
|
|
|
29/09/2011 17:42
|
noblefart
Entusiast
|
Entusiast
Positivt at Bikeshop.no kommer på banen og viser at de tar kritikken seriøst. Jeg tror det nå blir viktig å levere og er vel ikke helt overbevist om at de helt har skjønt hva som skal til. At man har forståelse for kundenes frustrasjoner er en ting, en annen er å gjøre tiltak som monner. Selvsagt mulig at de holder dette for seg selv, men syns de bør komme med noen enkle løfter som eksempelvis: "Vi svarer på telefon innen 20 sekunder (95% av tilfellene)". "Alle epost-henvendelser vil bli besvart innen 24 timer (ukedager). "Ingen artikler som har status "på lager" vil bli slettet uten en tilbakemelding til kunden". Slike KPI'er må selvsagt måles og følges opp. Dette er ikke "hårete mål", men vil gi meg større trygghet for at Bikeshop.no tar meg seriøst.
Lykke til!
Vennlig hilsen, Noblefart
|
|
|
29/09/2011 18:18
|
femte_gir
Besatt
|
Besatt
Nå er det jeg som startet denne tråden. Og har fortsatt ikke fått noe svar fra bikeshop.no! 1 uke siden jeg til slutt ga beskjed om at jeg avbestiller alt.(Har nå kjøpt i fra tyskland, ble sendt fredag og fikk det på mandag, og billigere var det og) Men bikeshop har ikke annulert ordra enda, ligger fortsatt under "åpen" på bestillng. Så helt alvorlig tas denne kritikken ikke! Ta å fiks opp i rotet før det prøves å få sympati! Amatørmessig! Kanskje det er på tide å fyre en mail til "TV2 hjelper deg".
|
|
|
29/09/2011 19:35
|
Vulturous
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Jeg er ferdig med denne saken, fikk svar utpå ettermiddagen i dag. Først at det var klart til å sendes, og en time etterpå at ordra var kansellert. Tok tydeligvis 8-9 dager før en tok seg tid til å lese gjennom mine mail. Hvis et firma skal drive på dette nivået, bør det vurderes å ha en person som kan behandle mail og telefoner hver dag! Ettersom jeg bestilte på postoppkrav ser jeg ingen grunn til å dra denne saken videre, for min del eksisterer ikke bikeshop.no lenger. Og skal gjøre mitt for at folk heller bestiller fra andre butikker. 
Specialized S-Works Tarmac Ultralight 2017 11-delt Di2 BMC RaceMachine RM01 SramRed Richmond SL1 Xtr gruppe
|
|
|
29/09/2011 19:42
|
Raymond
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Synd at det skal bli sånn.. Jeg kommer til å fortsette å bruke bikeshop.no, og jeg tror at de lider av samme syndromet som flere har påpekt at cc slet med før, og jeg tror og håper at de kommer seg over det og fortsetter med bra priser og godt utvalg!
|
|
|
[Re: Gammelogdesperat]
02/10/2011 09:21
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Har bestilt 3-4 ganger og fått varer 1 gang. Svarer så og si aldri på mail/tlf og holder ikke det de lover, hverken på mail eller tlf. "Dessverre" så er de vel billigst i Norge stort sett. Tror det beste er å møte opp i butikken og kjøpe varer du ser da du er der. Hvordan kan det være riktig å kjøpe varer der i det hele tatt og støtte folk som driver slik kundeservice?
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
[Re: cvrokka]
02/10/2011 16:28
|
Gammelogdesperat
Veteran
|
Veteran
Har bestilt 3-4 ganger og fått varer 1 gang. Svarer så og si aldri på mail/tlf og holder ikke det de lover, hverken på mail eller tlf. "Dessverre" så er de vel billigst i Norge stort sett. Tror det beste er å møte opp i butikken og kjøpe varer du ser da du er der. Hvordan kan det være riktig å kjøpe varer der i det hele tatt og støtte folk som driver slik kundeservice? Levde i håpet på mirakler, men har lært nå 
iq
|
|
|
14/10/2011 16:39
|
AsmundBjorshol
Ringrev
|
Ringrev
Hei, jeg har stor forståelse for dere som er skuffet. Jeg har dårlig erfaring med andre nettbutikker men bikeshop synes jeg leverer! Jeg kjenner meg ikke helt igjen.Jeg har meget god erfaring med bikeshop.no. Kjemperask levering bestandig i mine tilfeller! Og jeg snakker for min del! Kan ikke uttale meg på andres vegne.... Bestillte 2 vinterdekk med pigg onsdag morgen, og to dager etter var pakken levert i Nord-Trøndelag!
Lurer på om denne tråden må sees i lys av at vi mennesker har lett for å si fra når noe er feil og glemmer å gi ros når ting funker? Hadde vært artig å se en oversikt over alle handlene som blir gjort på bikeshop.no og finne ut hvor mange prosent av disse kundene som er fornøyde med i forhold til det motsatte......
Livet er ingen lek, men det er lov å leke i livet.
|
|
|
14/10/2011 22:26
|
Trillebår
Ivrig
|
Ivrig
har selv hatt noe service innleveringer osv med reklamasjon osv, men aldri opplevd noe problem. men om man sender mail så er de sjukt dårlige på og svare. men ringer man til de så er det alltid ett svar og få:)
men fort gjort og glemme en ting eller to på veien, de er bare mennesker på bikeshop også. hadde Bikeshop bare vært nettbutikk så hadde vi ikke fått slike problem da alle kunne fokusert på og få vare ut til pakking osv, men sånn det er idag så har de jo fysisk butikk itillegg, noe som gjør att det til tider kan gå ei kule varmt der borte (hvertfall det man merker da man må stå i lange køer osv pga bare en kasse og litt små bøggs osv:p)
|
|
|
15/10/2011 07:24
|
haaplost
Entusiast
|
Entusiast
Har handlet noen ganger fra Bikeshop og med blandete opplevelser. Noe har kommet superraskt og noe treigt a la episoder nevnt her. Men slikt kan skje og alle er jo treige iblant. De har utvilsomt mye veldig bra priser.
Det verste for meg var da jeg kjøpte en Battaglin racer der. Ifølge dem da jeg snakket med dem før kjøp, så sjekket de at sykkelen var som den skulle før de sendte.
Vel, styrelageret var så stramt at det ville være livsfarlig å sykle med det. Da man justerte det til normalt, så var det slark de luxe etter 3 kilometer (altså med en gang igjen). Halvparten ble byttet lokalt. Framgiret var ikke justert slik at den gikk ikke fra liten til stor klinge i det hele tatt, så her måtte alt gjøres på nytt.
Alt de hadde å si i telefonen var: "Javel". At de burde ha sendt et nytt lager, refundert lå visst utenfor oppfattelsesevnen, selv om det var et registrert firma som hadde utført jobben og ville gitt skriftlig melding om forholdet om det hadde vært nødvendig. Ingen stor sak ettersom jeg hadde gode kontakter, men for en stakkar uten det kunne det vært langt verre.
Men vi kan nok ikke forvente fra noen at det er like bra som i markedføringen. I alle fall ikke innen sykkel / sport. Og selvsagt tenker jeg og vi som kunder at nettopp jeg / vi i øyeblikket er verdens navle, men klart det er normalt at vi kan la oss irritere.
Redigert av haaplost; 15/10/2011 07:25.
|
|
|
[Re: Trillebår]
19/10/2011 23:48
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
men ringer man til de så er det alltid ett svar og få:)
Dette høres ikke ut til å være tilfellet hvis du leser resten av tråden.
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
20/10/2011 17:16
|
sl500
Ringrev
|
Ringrev
Nå kan det være at Trillebår i likhet med meg har skjønt at de er for få på jobb. Da må man være så smart at man ringer de rett etter de har åpnet på morgenen. Da er det minst trykk i butikken så muligheten øker drastisk for at noen løfter av røret. Det har funket fint for meg. Ringe de i lunsjpausen sin eller på lørdags formiddag i sesong funker dårlig
|
|
|
21/10/2011 18:25
|
Kyrre S
Fersking
|
Fersking
Jeg har handlet mye på Bikeshop de siste årene, og har utelukkende gode erfaringer! Gode priser, meget rask leveranse, og de har også svart meg på mail. Har prøvd mange internettbutikker, men Bikeshop har fungert klart best for meg.
|
|
|
21/10/2011 20:41
|
Icedog
Medlem
|
Medlem
Hatt mange bestillinger til dem de siste årene, og har kunn blitt behandlet meget bra, meget kjap levering.
Absolutt til å stole på når det gjelder leveringstid Har flere ganger bestilt deler til helgene der de bare hatt 3-4 dager på å få varen hjem til meg på grunn av ritt på Lørdag;) ALLTD gått bra....
SUPER SERVICE
|
|
|
[Re: Icedog]
30/11/2011 15:59
|
gare
More than words
|
More than words
Dagens erfaring: Min bestilling med blant annet hansker som konemor skal få til jul, tlf fra hyggelig bikeshop-mann, hanskene jeg bestilte fantes ikke allikevel. Han anbefaler noen i samme gate som i tillegg er rimeligere. God service i min verden i hvertfall.
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
|
|
|
30/11/2011 19:15
|
Gaga
Veteran
|
Veteran
Funket dårlig å ringe de i åpningstiden - får vel kanskje bety at de gir gode og saklige svar til de som kommer igjennom. Tok til slutt sjansen på at lagerbeholdning rapportert på webshoppen stemte, og 3-4 dager seinere lå det et hjulsett og ventet på posten.
|
|
|
01/12/2011 20:58
|
sl500
Ringrev
|
Ringrev
Er det så rart når sikkert mange med deg ringer om bagateller ?
Dette er en billig sjappe og det er derfor man handler der. Da må man også regne med begrenset med ansatte å få tak i til envær tid.
Dette som en liten motvekt men de kunne sikkert vært flinkere til å svare på mail.
Som jeg skrev over så bor jeg i handle i butikken deres avstand men jeg velger med omhu tid når jeg besøker de på døgnet i sesong. Det værste jeg vet er lange køer i butikker
|
|
|
01/12/2011 21:09
|
mantis
Veteran
|
Veteran
Bare god erfaring med Bikshop:) kjøpte 2 stk Crow, fikk dem dagen etter!
Kan ikke være mer fornøyd da:)
IFHT
|
|
|
[Re: mantis]
01/12/2011 21:38
|
Raymond
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Bare god erfaring med Bikshop:) kjøpte 2 stk Crow, fikk dem dagen etter!
Kan ikke være mer fornøyd da:) Joda, hadde de hatt skikkelig service, så hadde da en av de satt seg i bilen (eller på sykkelen kanskje....) og levert dekkene på døra hos deg samme dag! hehehe.... Jeg kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd med utvalg og service hos BS, men, som SL500 tenker jeg nøye gjennom når jeg besøker butikken....særlig i sesong.. 
|
|
|
[Re: Raymond]
01/12/2011 21:49
|
mantis
Veteran
|
Veteran
Vet, har selv stått som nummer "20000" i køen til kassa, hvorpå det ble min tur, og han bak kassa sa at de delene jeg skulle kjøpe var noen andre sine(bestillt på nettet) og dem hadde dessverre ikke mer på lager.....i tillegg til dette så hadde jeg med meg 2 stk barn som plutselig måtte på do! Og de kunne ikke vente.... Så får tørsten være etter en intern diskusjon mellom dem som jobbet der, så fikk jeg med meg betæne til en langt lavere pris en oppgitt:) så ja styr unna butikken i høysesongen & velg din tid med omhu:) vist du må innom...
IFHT
|
|
|
01/01/2012 17:16
|
Hard rocx helium
Avhengig
|
Avhengig
Har alltid fått varene mine.
|
|
|
[Re: Hard rocx helium]
28/01/2013 08:47
|
jan357
Entusiast
|
Entusiast
I hvilke grad en nettbutikk er flinke eller ikke bedømmes ikke kun gjennom hvor raske de er til å putte noen varer i en pappeske og sende avgårde. Derimot mener jeg at hvordan det oppleves når noe går galt er langt viktigere.
Bikeshop er fa...n meg helt utrolig dårlig. Venter fortsatt på ett hjul de først lovet ferdig til innen Birken i fjor. De bruker lang tid på å svare og når man hører noe er det "beklager men... du hører fra oss så fort vi vet noe mer". Hadde de ment alvor om at de ønsker fornøyde kunder hadde de sendt meg en ny vare istedenfor å ri prinsippene sine. Det ville kostet dem noen kroner men da ville jeg fortsatt å handle der og helt sikkert anbefalt de til andre også. Nå ender de opp med å miste en kunde, surmaga innlegg på forum og enda en som snakker dårlig om de. Utfra hva jeg kan skjønne har de ikke helt forstått hvordan man skal behandle sine kunder.
|
|
|
|
|