Sykkel VM Købenkavn
|
Re: Sykkel VM Købenkavn
[Re: Kriss]
27/09/2011 16:47
|
olechr
More than words
|
More than words
Så lenge regjerende verdensmester er i form kjører man for han. At landslagsledelsen ikke skjønner det er for meg en gåte! Og synes det er tafatt og utnevne to kapteiner og i tillegg la de velge hver sin hjelperytter når det tross alt fantes kriterier for uttak. Turde de ikke si til Edvald: "sorry mac, du får være hjelperytter for Thor, dine sjanser kommer senere"? Jeg vil påstå det var minst 90 prosent sjanse for at begge ville spurte i denne løypa, at han fikk rett betyr ikke at det var riktig vurdering. Men fra sofaen er selvsagt alt mye enklere å se, som alltid..  Storbritania kjører med tempodrakter, spesialhjelm på Cav og høyprofil på de gutta som skulle dra mest, vi vet ikke hvem vi skal kjøre for siden "de kommer sikkert ikke sammen i spurt likevel". Ojoj, hvor er Thor? Tror ikke Storbritania hadde rotet bort Cav gitt. Jaja, lykke til neste år. Er ikke uenig. Men uansett hvordan man ser på så dreit Thor seg ut. Han hadde hjelperyttere nå også, men han brukte de ikke. At han henter flasker selv er jo bare tull. Det var tross alt noen som hadde den jobben. Sånn sett var det bra at ikke alt var bygd rundt han. For da hadde vi vært uten resultat i hele tatt.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: jan erik]
27/09/2011 17:14
|
sigmund1
Ivrig
|
Ivrig
Det var uten tvil tabbe av Thor, noe han har innrømmet. Men jeg syns ikke tabber når det gjelder som mest er hva som kjennetegner Thor, vert imot. År etter år leverer han i TdF og ifjor vant han VM det året han hadde plukket som mest sannsynlig, og da uten så altfor mye støtte.
Denne trackrekorden burde tale for seg selv. Dessuten selv om Thor hadde vært plan A kunne Edvald fortsatt ha spurtet hvis noe skjedde med Thor ( som drt jo gjorde).
|
|
|
[Re: olechr]
27/09/2011 18:45
|
morelli
Fersking
|
Fersking
Det er lett å kritisere alt i ettertid nå som vi vet utfallet. Med et utgangspunkt i at vi hadde med 2 av verdens beste spurtere som begge var nevnt som store favoritter, og begge har vært vandt med å klare seg selv, ville det kanskje blitt vell så mye kritikk hvis vi bare hadde satset på en av dem og det også hadde gått galt.
|
|
|
27/09/2011 19:20
|
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
Enig med siste taler!
Og hvorfor er det en selvfølge for mange at vi automatisk skulle kjøre for regjerende mester når vi hadde han på laget? Bør ikke form og resultater i sesongen spille inn mere enn et enkeltresultat for ett år siden i en helt annen trasè?
|
|
|
27/09/2011 19:26
|
stanleytislavold
Entusiast
|
Entusiast
Britene planla og gjennomførte til perfeksjon. Cav var aldri mer enn 15 plasser bak i hovedfeltet, han var aldri av hjulet til en lagkompis.
Om Norge hadde en plan var den vanskelig å få øye på. Som flere andre påpeker er det vanskelig å forstå hva kapteinen gjør bak i feltet for å hente cola iom at det var flere krasj i langesonen i alle rittene.
Faren med å ha for sterke personer i et lite miljø er at det blir ensrettet og lite motstand. I dette tilfellet ser det ut til at det er på sin plass med selvransakelse fra forbund og landslag.
Ila helgen snakket jeg med en av de som var i troppen og vedkommende sa at Thor nektet å kjøre opptrekk for andre. I utgangspunktet var det to to-mannslag som stilte til start, noe laguttaket langt på vei bekrefter.
Edit: knot
Redigert av stanleytislavold; 27/09/2011 19:30.
|
|
|
27/09/2011 19:30
|
sigmund1
Ivrig
|
Ivrig
For meg er det revnende likegyldig om man hadde valgt å kjøre for Thor eller Edvald, poenget er at det er større sannsynlighet for å vinne hvis man kjører for en enn hvis man kjører for to.
Personlig hadde jeg holdt en knapp på Thor på grunn av hans rutine og at han faktisk har vunnet massespurter mot alle de beste før når spurten har vært oppover, men som sagt, de kunne like gjerne kjørt for Edvald
Redigert av sigmund1; 27/09/2011 19:32.
|
|
|
[Re: traktoregg]
27/09/2011 20:21
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Er det ingen andre som reagerer på at nordmennene hjalp britene med å kjøre inn brudd mot slutten? Da virker det ikke som om de har skjønt hva det handla om... Handler det a) om å gi to belgierer sjansen til å holde inn til mål ? Eller handler det b) om å kjøre inn bruddet så Edvald kunne spurte? Selv holder jeg en knapp på alternativ b. Kanskje du kan forklare hva det egentlig handler om som sitter på fasiten, sånn i ettertid liksom? LarsB
|
|
|
28/09/2011 06:16
|
traktoregg
Besatt
|
Besatt
Ja jøss, det fungerte jo glimrende. Edvald fikk spurta inn til den 8. plassen han drømte om, og som vi som så på kan være happy for.
Det hadde neppe spilt noen rolle fra eller til, men når britene har taua feltet hele rittet, kan de jommen meg ta det siste bruddet også. De har jo den største favoritten også, og er antageligvis det laget som har mest kjørestyrke. Det handler om å ha is i magen, la lagene gjøre jobben og slite ut de beste slik at Edvald (og eventuelt Thor) hadde hatt større muligheter i en eventuell spurt.
Når vant Thor eller Edvald en spurt sist når alle de beste fortsatt var med? (Når Edvald vant sin første i TdF var vel også en del kjørt av?)
|
|
|
28/09/2011 20:21
|
Playmoon
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Dersom planen hadde vært basert på at Hushovd var pri 1, og B. Hagen pri 2, kunne man vel lagt opp til at Arvesen og Rasch sørget for langing og opptrekk i den grad de kunne trekke opp, og at B. Hagen enten trakk for Hushod dersom begge hang med helt inn - eller at B. Hagen spurtet selv dersom Hushovd gikk i en unødvendig velt... To tomannslag virker, som andre har nevnt, noe klønete å forholde seg til. Syns 8. plass til B. Hagen er meget bra, det er gode navn på de syv plassene foran.
Strava | Bianchi Oltre XR2 | Gavia CX Ultimate | Canyon Nerve
|
|
|
29/09/2011 07:38
|
DagRS
Ivrig
|
Ivrig
Når vant Thor eller Edvald en spurt sist når alle de beste fortsatt var med? (Når Edvald vant sin første i TdF var vel også en del kjørt av?)
Ble ikke Mr Goss nr to på den etappen da?
"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success." ~ Doug Larson
|
|
|
29/09/2011 14:09
|
traktoregg
Besatt
|
Besatt
Joa, klart det var igjen en del gode, men ikke så mange typiske spurtere hevdet seg der.
|
|
|
29/09/2011 14:10
|
olechr
More than words
|
More than words
Det er slik jeg ser det også. At thor vant ifjor var en bragd, men at vi skulle vinne 2 år på rad!! Vi er NORGE. når land som italia, spania, belgia ikke er noe nærmere å vinne så syntes jeg 8plassen til Edvald var bra jeg. Er ikke langrenn detta her.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
29/09/2011 17:23
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ser vi bort fra fjorårets gledelige overraskelse er vel to syvendeplasser det vi har fra før i proffenes VM, så Edvalds 8. plass er så definitivt en av tidenes beste norske plasseringer.
|
|
|
|
|