Dekorfargene er kanskje litt aquired taste, men det til side: Hvor befinner de mønsterstiene der seg hen sånn ganske nøyaktig?
Tar seg heldigvis vesentlig bedre ut i virkeligheten enn på bilder Var veldig skeptisk da jeg såg bildene, men bestilte basert på spec og ikke utseende og har blitt veldig fornøyd med begge.
Bildene er tatt på Svartfjell på Venabygdsfjellet. Fint å starte ved Lundes turisthandel og sykle rundt Flaksjøen opp baksiden av Svartfjell (jevnere stigning) og avslutte med nedkjøring til Lunde igjen. Si ifra så kan du få GPS-spor hvis det er interessant. Denne turen ble riktignok litt redusert da jeg syklet korteste vei rundt Flaksjøen og opp og ned samme veg til Svartfjell.
Første stisykkel Skulle akkurat til å ringe Canyon for å spørre om sykkelen virkelig var sent siden sporingsnummeret ikke virket. Men jammen banket det akkurat på døren, og en hyggelig mann hadde en stor sort eske til meg.
Diamant Apex Ti 2010 ramme med 2011 utstyr. Hadde tenkt å la det bli en Shimano XT sykkel, men det ble med Krank og pedaler. Thomson setepinne er heller ikke standard. Ellers er det Formula RX bremser og Sram gir. Skal sette på en XT krans i tillegg til HG93 kjedet De som er skarpe ser at det er blå detaljer og ikke røde slik som det er på 2011. Vekt ca 9.7 kg.
Her min nye Turner Sultan 09 XL Raw. Ikke vært montert opp før nå. En fantastisk smooth og balansert sykkel med flotte metallsløyd detaljer. Bygg: Gaffel: Manitou Minute 120 Bremser:Hope Tech X2 Gir/Skifter: SRAM X.9 10 delt Krank: Race Face Deus 32 ring Stem: Syntace 119 Styre: Chromag Fubar Acute 700mm Pinne: Thomson Elite Sete: Chromag Lynx Styrelager: Cane Creek 110 Holker: Ergon GA1 SL Dekk: Ardent 2,4 Hjul: Notubes ZTR Crest
Noen endringer blir det etterhvert: Nytt solid hjulsett. Fox el RS gaffel. Andre pedaler.ESI holker. Kanskje styrelager som kan slakke vinkelen litt.
Abstinensene til dempegaffel ble for store i våres, så i mai kjøpte jeg den første ordentlige erstatningen for Kona Kulaen min som ble stjålet i 2005, på postordre fra UK:
Passe mengde sammenskruing måtte til:
Hun er litt sinna fordi hun bare fikk grusvei på denne turen.
Synes hun så litt sur ut fordi hun ikke fikk bredere styre, jeg..
Det også! Et par ganger har jeg merka at jeg burde hatt bredere styre enn standard 600mm minus barends, men rett etterpå har jeg tenkt at jeg bare kan trene litt mer rotasjonsøvelser på styrketreninga etterpå, fnis.
Logikken min da jeg satt og skulle specce styre til sykkelen (default kommer den med 700mm riser bar) var at jeg alltid har hatt 600mm styre, og var bekymra for å plutselig begynne å hekte i greiner og trestammer om jeg fikk noe bredere..
Hvordan har andre erfart å gå over fra 600mm til bredere?
Du bør ha 685 low rise på denne, synes nå jeg - sett at du er normalt bygget... Erfaring er bare at man får kontroll, trygghet, bedre følelse, bedre pust, bedre alt, egentlig.
Logikken min da jeg satt og skulle specce styre til sykkelen (default kommer den med 700mm riser bar) var at jeg alltid har hatt 600mm styre, og var bekymra for å plutselig begynne å hekte i greiner og trestammer om jeg fikk noe bredere..
det hadde jeg vært også om jeg hadde montert greinkroker ytterst på styret.
Pen doning - var det du som kjøpte ramme her på forumet? Det klør i fingrene min, merker jeg...
Ja, kjøpte den som lå ute i vinter/vår. Har fått testa litt mer, og byttet noen komponenter. Nå føles den veldig riktig. Stikkordsform (floskelalarm): Balansert, plush, stabil, allsidig, godstog, geit, kvikk og tøff ;-) Ser du har lagt ut en "kjøper Sultan tråd", men dette eksemplaret kommer nok ikke for salg på en god stund ... Regner med du har testet en? Hvis ikke, er du velkommen til en teste min en dag. Skjønner at det klør nå som Hifien takket for seg. Bra det ordnet seg.
Takk for tips, men har allerede et i skuffen fra Saar. 1 grad slækkere. Kjøpte det på impuls i våres før jeg hadde testa nåværende oppsett skikkelig. Synes den funker veldig bra sånn den er. Jeg er vant til veldig slæk sykkel(Blur 4X), så var litt skeptisk til 70,5 grader HT. Her er det selvfølgelig mange parametre som er annerledes, men mulig jeg setter det på for å teste etterhvert. Må sykle mer først. Har hatt noen episke turer på denne sykkelen i det siste!
Du bør ha 685 low rise på denne, synes nå jeg - sett at du er normalt bygget... Erfaring er bare at man får kontroll, trygghet, bedre følelse, bedre pust, bedre alt, egentlig.
Sitat: jorn
Sitat: Moonlit
var bekymra for å plutselig begynne å hekte i greiner og trestammer
det hadde jeg vært også om jeg hadde montert greinkroker ytterst på styret.
Gode råd herved tatt til følge. Gleder meg til å teste
Den var knalltøff! Det er veldig godt å sykle med bredt styre, mitt er 80cm. Prøver meg frem plassering av holkene uten å kutte styret først. Prøv deg frem og finn ut hva du liker.
Har du montert holkene feil vei? Den leppa ytterst skal vel stå inn på styret?
Min første fulldemper! Er litt for feig i fuktig terreng og skogen hvor jeg bor er gjennomdynka, så føler ikke jeg har fått flytta grenser med den kontra HT'n, men det kommer nok! Det er iallefall en Specialized Camber Pro, og eneste planlagte endring er å få på bedre og bredere gummi.
Hver gang jeg ser på sykkelen din får jeg lyst på karamell iskrem med sjokoladeglaserte peanøtter. Du må slutte å poste flere bilder. Eller i hvert fall poste de i sort/hvitt.