Nicolaien har vært vist før, men ikke i helt ferdig versjon tror jeg. Fishern er en bastard av en x-caliber som har fått byttet ut alt untatt gaffelen.. Fishern veier faktisk 300 gram mindre enn superfly nå men med solide hjul til en stor gutt. Bildet illustrer også godt forskjellen i hjulstørrelse til en vanlig sykkel..
Redigert av Rockefoten; 14/06/201107:48.
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
Her er doningen i ny ramme. Dvs. at nå begynner det ikke å være så mye originalt på den, dette er nytt¨i forhold til originalensom var en GF 2007-modell Paragon :
- Ny 2011 -ramme - Nytt hjulsett ( Notubes Arch, XTR-nav, Revo, et Dogstar-prosjekt) - XO twistere - XTR krank - XTR pedaler - Annet sete - SRAM powerglide kassett
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Løp og kjøp! 29" er perfekt på stiene heromkring, både på Tromsøya og toppene rundt. En upålitelig, vinglete, slaskete vekt viste 12,8 kg. Det tror jeg ikke på, men det var et behagelig tall å lene seg på. Med guffe i dekkene blir kanskje vekten litt nærmere sann.
Her er min nye 29'er. On One Race Carbon 29 ramme med tilhørende carbon gaffel. Vekt med pedaler er 8,3kg.Den er ikke superlett men jeg synes den er responsiv og rask. Brukte denne i Grenserittet og savnet ikke demper. Til vinteren blir det dempegaffel for å klargjøre den til Terrengsykkelrittet 2012
Her har vi røvern min, ramme ble kjøpt inn i fjor, deler er en god miks av gammelt å nytt. Niner MCR ramme i large, meget fornøyd med den. Og det er dårlig iPhone bilde av en skitten sykkel, skal få fiksa det.
Enig i at den er relatvt høy, jeg har faktisk vendt meg til det og trives med det idag. Du kan prøve å snu stemmet da vil du vel senke fronten et par cm. tenker jeg.
Jeg liker den selv også. Det har blitt et bygg hvor jeg har holdt lite igjen. Satt opp med:
Lefty Ultra bygget om til 29 - 110mm Lightning krank med XX-klinger XX gir og R1 bremser. Roval SL karbonhjul, ca 1420g Rotor 90mm stem Edge styre og setepinne Antares sete (landevei)
Det er fortsatt noen planer. Kunne vært interessant med 163mm clamp på Lefty sånn at stemmet kan settes under øvre klemme. Da blir det lavere front. Og så kan jeg sette på riserstyre (som jeg liker bedre).
Så et tubular hjulsett, nå har det kommet et par nye dekk.
Og til slutt hadde vært moro å prøve Acros hydrauliske gir.