Er Kristiansand litt oppskrytt eller?
|
Re: Er Kristiansand litt oppskrytt eller?
[Re: thomassen]
04/10/2011 05:04
|
RobG
(Formerly Fux)
|
(Formerly Fux)
Jeg har spinning på tirsdag, håper vi kan har noen lykteturer på torsdager..
#Pedalenkrs
|
|
|
[Re: A4-Biorobot]
04/10/2011 15:08
|
thomassen
Ringrev
|
Ringrev
-Sykkelverksted, hjulbygging, sykkelreparasjoner. -Ibis forhandler på sørlandet. Ripmo som demosykler. http://sykkelsor.no
|
|
|
04/10/2011 22:48
|
Cervin
Veteran
|
Veteran
Burning kaller vi det. Helle olje på dekka og lage svarte streker i asfalten.
Ellers så er det nok en treningsform hvor du trener f.eks sykkel i en gruppe i en hall. Mest sansynlig svar nr 2.
Men jeg vil gjerne være med på en sykkeltur når jeg kommer hjem igjen hvis været er bra. Kan avtale her?
Always looking for the next trail.
Kristiansand Sykkelpark
|
|
|
[Re: thomassen]
08/10/2011 07:50
|
thomassen
Ringrev
|
Ringrev
Du må gjerne bli med oss ja. Hvis noen kan forklare hvordan man abbonerer på dette emne eller får mail når nytt er postet, kan vi avtale her ja.
-Sykkelverksted, hjulbygging, sykkelreparasjoner. -Ibis forhandler på sørlandet. Ripmo som demosykler. http://sykkelsor.no
|
|
|
08/10/2011 12:06
|
Cervin
Veteran
|
Veteran
Jeg fant ikke noen måte å gjøre det på. Men jeg er hjemme etter neste helg. Altså en ukes tid til. Bare å titte innom da??
Kristiansand Sykkelpark
|
|
|
08/10/2011 15:30
|
thomassen
Ringrev
|
Ringrev
Ja, vi ordner en tur da. Kontakt meg på mailen hvis ikke du hører noe: Kenneth@flekkeroybygg.no
|
|
|
[Re: Pelsjeger]
09/10/2011 13:44
|
A4-Biorobot
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
*Områdene nord i Jegersberg (Omvendte Båt og Skråstadvarden) har noen fantastisk morsomme stier og noen fantastisk tekniske partier. Du bør være litt erfaren for å få moro ut av disse stedene. Når det gjelder turen A4-Biorobot beskriver til bl.a Glattetre er det bare to ord som gjelder: styr unna. Den delen av Jegers er for veldig spesielt interesserte. For mange år siden kom min kompis Dag tilbake fra en utforskingstur på sykkel og uttalte: ”Vi har vært på et helt jævlig sted som het ”Glatte Trær!” Jeg tror nok opplevelsene i denne tråden er en blanding av feil stier på feil føre – og muligens litt potensial for å videreutvikle ferdighetene Word. Jeg tror RobG i den ene videoen er på vei opp kyrdalen fra grusveien på vei mot Gill (Gillsveien) forbi sødalsmyra. Joda, det går greit om du har trøkk på den biten han filmet, men der filmen slutter, går det etter en liten stund rett opp med store steiner i retning enten omvendte båd, eller redalsheia. Jeg vet at ingen av dere sykler opp der. Hopper opp i trials-stil; kanskje. Men sykler opp - nope. Pelsjegern har jo veldig rett i at ferdigheter spiller inn. Jeg ser jo at det er mange partier, spesielt i bymarka som virker finere, nå som den verste rusten er polert vekk. Når jeg sier flytsti, da tenker jeg sånn trulsrunden i Oslo, eller litt hardere, ned branntårnet mot ellingsrud, eller sarabråten. Det er sånn ca maksnivået mitt. Jeg kjører ikke full guffe ned de store steinene i kyrdalen, og jeg kjører heller ikke alle partiene i steinrøysene ved krossen i bymarka heller, f.eks. Men dette er jo objektiv kjørbart for de av dere som er gode. Her er det nok en del mer moro å hente på teknikk, guts, samt at man kjenner løypene, slik at man kan få med seg fart, uten å stoppe hele tida. Var en tre timer i skogen i går. Begynner å finne de fine sakene etterhvert. Spesielt nedover er det mye moro her altså.
Byttet profil, ny er "Bioroboten"
|
|
|
[Re: Cervin]
17/10/2011 18:25
|
thomassen
Ringrev
|
Ringrev
Jeg fant ikke noen måte å gjøre det på. Men jeg er hjemme etter neste helg. Altså en ukes tid til. Bare å titte innom da?? Da er vi klar for en tur i skogene på Flekkerøy. Vi møtes i rundkjøringen tirsdag 18. Okt kl 1930. Cervin, blir du med?
|
|
|
18/10/2011 07:42
|
thomassen
Ringrev
|
Ringrev
Det blir ikke no tur i dag alikevel 
|
|
|
19/10/2011 06:37
|
Cervin
Veteran
|
Veteran
Oisann. Var litt sen med å sjekke innom her. Men lenge til nestegang? Kan jeg sykle gjennom flekkerøytunellen? Frister ikke veldig? Har ikke sykkelstativ, eller hengerfeste og sub bak i bilen, så er like greit å sykle dit jeg skal. Har blitt sykemeld en stund fremover så har en del tid nå hvor jeg kan få være med å lære litt nye løyper. 
Kristiansand Sykkelpark
|
|
|
|
|