Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 6 av 13 1 2 4 5 6 7 8 12 13

Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte)

Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: OveR] #1222831 27/07/2011 08:15
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Styret er et Bontrager XXX-Lite karbon med såkalt variable radius-bøy.
Flasser en del klarlakk rundt styreframspringet, men forøvrig er styret fin-fint.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: nicolai] #1235991 15/08/2011 12:39
anderz Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: anderz
Er forøvrig litt usikker på om jeg skal ta vekk dekalene på hjula.

Sitat: nicolai
Faren ved å ta de av (særlig når det er såpass høy profil) er at det kan se litt billig/fleebay ut.

Dekalene begynte å flasse etter 500km så da tok jeg de av alikavel. De veide ikke mindre enn 68g(!) så det var det vel verdt å gjøre ICON_WINK Lurer nå på om jeg ikke skal få en lokal reklamesjappe til å lage noe køstøm isteden.

Det er forøvrig "slik ungdommen lika" å kjøre HED uten klisters:

Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: anderz] #1262485 15/09/2011 19:39
anderz Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Etter 4 måneders venting:

Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: anderz] #1262518 15/09/2011 20:15
srs Offline
Avhengig
Avhengig
Madfiber in tha house..........FETT

It`s not the fart that kills, but the smell
-Petter Solberg-

http://rittranking.merida.no/person/64252/view
Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: srs] #1262530 15/09/2011 20:31
R
RobG Offline
(Formerly Fux)
(Formerly Fux)
R
Slemm bilde!

Åpner esken i full fart!

Jeg kan kjøpe hed hjula...

#Pedalenkrs
Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: anderz] #1262781 16/09/2011 09:42
anderz Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Snill vekt på sykkelen også nå. Med pedaler, flaskeholdere, Garmin 500, kadensmåler og ringeklokke (!):

Ikke så værst for en stålracer!

Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: anderz] #1262784 16/09/2011 09:46
gare Offline
More than words
More than words
Jaja, slutt å friste nå!

Kom med skikkelige bilder!

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: anderz] #1262788 16/09/2011 09:49
anderz Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Noen av oss må jobbe også, gare, ikke bare sitte på terrengsykkel.no hele fredagen.

Men ikke meg ICON_WINK Nå tar jeg fri for å ta første turen på hjula. Bedre bilder kommer etter leggetid for minste. De ser iallefall mye bedre ut enn på bilder og kvaliteten på hjula er 1 hakk foran Enve, 3 foran Lightweight og på par med Zipp og HED.

Nok prat: Hjem & sykle nå, anderz....

Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: anderz] #1262979 16/09/2011 15:29
anderz Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Har bare et Shimanoboss liggende dessverre. Nytt boss får du direkte fra HED om du trenger.

Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: anderz] #1262993 16/09/2011 16:29
anderz Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt

Redigert av anderz; 16/09/2011 16:31.
Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: anderz] #1263013 16/09/2011 17:13
gare Offline
More than words
More than words
Imponerende!

Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: anderz] #1263017 16/09/2011 17:24
R
Red Devils Offline
Besatt
Besatt
R
Ja imponerende. Du har en utrolig flott samling hjul!

Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: anderz] #1263067 16/09/2011 18:53
R
RobG Offline
(Formerly Fux)
(Formerly Fux)
R
Hvordan var kjørefølelsen, iforhold til dine andre hjul??

#Pedalenkrs
Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: anderz] #1263126 16/09/2011 20:02
parkprest Offline
Ivrig
Ivrig
Lew var det også noe som het engang, men dette ser mer gjennomført ut ja. Pent rett og slett.

Og vær snill, hvis det ikke står i sponsoravtalen din skal du ikke sette dekaler på disse. Dette er ikke en sirkussykkel.

pedalistisk !
Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: anderz] #1263157 16/09/2011 20:47
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Her gjelder det å passe på at man ikke putter fingeren i hjulet i fart i hvert fall, eller armen eller beinet....

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: sykkeloyvind] #1263183 16/09/2011 21:56
A
AllanHov Offline
Avhengig
Avhengig
A
Sitat: sykkeloyvind
Her gjelder det å passe på at man ikke putter fingeren i hjulet i fart i hvert fall, eller armen eller beinet....

Gjelder forsovidt de fleste hjul uten om muligens platehjul.

Så hvordan var hjulene Anderz? Jeg har vurderte de samme selv, da jeg har stor tro på konseptet og produksjonsmetoden. Hjulsettet er unaturlig lett og det er nesten noe magisk ved å holde et høyprofilshjulsett på 1085 g. Finishmessig syntes hvertfall jeg at det så ok ut.

Jeg sendte mail til Mad Fiber og hørte om de planlegger dypere hjulsett, men det gjorde de ikke. Det var en clincherversjon som var neste nylansering.

www.triallan.com Veien til Ironman Hawaii.
Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: AllanHov] #1263229 17/09/2011 07:12
anderz Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: parkprest
Lew var det også noe som het engang, men dette ser mer gjennomført ut ja. Pent rett og slett.

Og vær snill, hvis det ikke står i sponsoravtalen din skal du ikke sette dekaler på disse. Dette er ikke en sirkussykkel.

Lew har jo fått jobb hos Reynolds og lager nå hjulene sine som RZR-modellene til Reynolds. Men det er ingen fare for at mine penger går den veien med det første.
Sponsoren min sier det er helt greit å gjøre uten dekaler ICON_WINK
Hjula er "høyrøstede" i seg selv så Madfiber-dekalene ble fjernet mens mastik1 tørket. Når det er sagt er det de letteste dekalene jeg har sett på sykkelhjul.

Sitat: RobG
Hvordan var kjørefølelsen, iforhold til dine andre hjul??

Sitat: AllanHov
Så hvordan var hjulene Anderz? Jeg har vurderte de samme selv, da jeg har stor tro på konseptet og produksjonsmetoden. Hjulsettet er unaturlig lett og det er nesten noe magisk ved å holde et høyprofilshjulsett på 1085 g. Finishmessig syntes hvertfall jeg at det så ok ut.

Jeg sendte mail til Mad Fiber og hørte om de planlegger dypere hjulsett, men det gjorde de ikke. Det var en clincherversjon som var neste nylansering.

Mine hjul klokket inn på 1085g så Madfiber har ikke opprettholdt den gode gamle praksisen med å oppgi tullevekt. Forhjul er 431g og bakhjul 654g noe som må sies å være rett og slett imponerende for hjul med henholdsvis 60mm og 66mm profil.

Kvaliteten på karbonfiber og arbeid på hjulene er førsteklasses og det er ingen huller, luftbobler eller imperfeksjoner som feks Lightweight hjul er teppebombet med. Dette er helt klart et produkt laget av personer som har lang fartstid i produksjon av karbonfiberelement. Navene fra White Industries er også noen perler så alle forutsetninger for et godt produkt er tilstede.

Kjørefølelse er litt vanskelig å uttale seg om bastant da jeg bare fikk et par timer på de i går før junior&junior måtte hentes i barnehagen.
Men det som er den initielle opplevelsen er mangel på vekt i hjulene i forhold til profil. De spinner opp omtrent momentant og er en drøm i temposkifte og i tekniske partier svinger de som om man omtrent ikke har hjul på sykkelen. Det er absolutt minimalt med svinghjulseffekt å spore her.

Stivheten er ikke noe å si på og det var ikke mulig for meg å få de til å subbe i bremseklossene selv om hjula oppleves som mindre stive enn feks Lightweight Standard III. De oppleves som relativ komfortable og parti med grus eller "asfalt" (huller med litt asfalt tilfeldig rundt) svelges unna på overbevisende måte uten at plomber i tenna faller ut eller man kommer hjem med blåmerker i understellet. Det skal også sies at dette er min første befatning med Veloflex (Sprinter i dette tilfellet) og de virker svært gode også. Så en kombinasjon av hjul og dekk som gir god og myk kjøre følelse. Lyden i de er også upåklagelig og de gir en swoshing på linje med platehjul når man står og trår ICON_SMILE

Bremsebanen er helt perfekt og mattet ned i forhold til resten av felgen. Det ser ut til å være en annen type kompositt lagt på der og kombinert med Madfibers egne bremseklosser gir det en god og progressiv bremsekraft. Det hindret meg i å lage et stort, flott anderz/speedvagen-avtrykk på Stend-bussen i går med god margin.

På flater holder de farten greit men her beveger man seg inn på HED Stinger 6 sin paradegrein: Holde høy fart i flatt terreng. Siden det er hjula jeg har brukt mesteparten av de to siste årene på er det rett og slett urettferdig ovenfor Madfiber da de ikke greier å hamle opp der. Mangelen på vekt i felgene gjør at man føler man må jobbe hele tiden for å holde farten der HED-hjula bare durer avgårde som et lokomotiv. Med sidevind oppleves også manglende vekt i forhjulet som en ulempe da det skal mye mindre til for å bli båst av sporet kontra de tyngre, torodiale felgene til Stinger.

Men når terrenget er mer kupert og i bakker merker man umiddelbart fordelen i lette hjul. De gir en ekstra puff i ryggen oppover og holder bra fart i mellom åser og koller. Her er de helt klart i sitt ess.

Så langt vil jeg si at de er et kjærkomment tillegg i hjulgarderoben og fyller en rolle som ingen av de andre hjulene mine har kunnet gjøre. De gjør det mulig å kombinere dype, forholdsvis aero hjul med lett vekt. Skal man ha de raskeste hjula i flatere terreng vil jeg si at HED Stinger 6 eller Enve 6.7 er umulig å komme unna. De er rett og slett vidunderlige og viser at lav vekt er ikke nødvendigvis det raskeste. De er også supergode i sidevind og bedre allround-hjul enn Madfiber.
Men som sagt må jeg ha litt mer tid på Madfiber å finne ut mer om hvordan de er over tid. Jeg kan iallefall anbefale de på det sterkeste da kundesørvis og kvalitet er helt på høyde med de beste (som feks HED).

Det er verdt å merke seg at Madfiber har 4 måneder bestillingstid nå så om man skal ha hjul til neste sesong er det ikke lurt å vente til våren. Jeg har ventet siden Mai på disse frown
Og med clincher i pipeline er det lite sannsynlig at ventetiden går ned med det første.

Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: anderz] #1263248 17/09/2011 08:21
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
[quote=parkprest]

Men når terrenget er mer kupert og i bakker merker man umiddelbart fordelen i lette hjul. De gir en ekstra puff i ryggen oppover og holder bra fart i mellom åser og koller. Her er de helt klart i sitt ess.

Men hvorfor trenger du hjul med >60 mm profil når de er best i kupert terreng og bakker? Kunne ikke da et annet hjulsett på 1100 g med medium profil til halve(?) prisen gjøre samme nytten? Ikke for å være negativ, jeg bare lurer. Forøvrig vakre hjul ICON_SMILE.

Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: anderz] #1263311 17/09/2011 11:47
hinault Offline
Ringrev
Ringrev

Dette må være den peneste sykkelen på Vestlandet, den er nesten i mitt nabolag og allikevel har jeg aldri sett den på veien : alltid under min radar, du er stealth anderz ICON_WINK

Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: KenR] #1263319 17/09/2011 12:03
A
AllanHov Offline
Avhengig
Avhengig
A
Sitat: maxminus

Men hvorfor trenger du hjul med >60 mm profil når de er best i kupert terreng og bakker? Kunne ikke da et annet hjulsett på 1100 g med medium profil til halve(?) prisen gjøre samme nytten? Ikke for å være negativ, jeg bare lurer. Forøvrig vakre hjul ICON_SMILE.

Mange løyper inneholder både kupert terreng og flatere partier. Med Mad Fiber har du aerodynamiske hjul som også fungerer meget bra i kupert terreng og bakker. Jeg skulle veldig gjerne hatt hjulsettet på f.eks Ironman Lanzarote til neste år for å si det slik.

www.triallan.com Veien til Ironman Hawaii.
Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: anderz] #1263322 17/09/2011 12:07
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Det er verdt å merke seg at Madfiber har 4 måneder bestillingstid nå så om man skal ha hjul til neste sesong er det ikke lurt å vente til våren. Jeg har ventet siden Mai på disse frown
Og med clincher i pipeline er det lite sannsynlig at ventetiden går ned med det første.

Bikeshop.no har så vidt jeg kan se 3 sett på lager. Med Shimano boss vel og merke. ICON_SMILE

Men det er kanskje andre steder med hyggeligere pris som har lenger leveringstir? ICON_SMILE

Redigert av Raymond; 17/09/2011 12:07.
Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: Raymond] #1263329 17/09/2011 12:35
anderz Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: hinault
Dette må være den peneste sykkelen på Vestlandet, den er nesten i mitt nabolag og allikevel har jeg aldri sett den på veien : alltid under min radar, du er stealth anderz ICON_WINK

Takk for hyggelige ord, hinault. Når det regner er jeg å finne på SystemSix'en min istedenfor Speedvagen. I finværet er det stor sannsynlighet for å se meg i fullt Speedvagen-sett så det er absolutt ikke stealth ICON_LAUGH

Sitat: AllanHov
Sitat: maxminus
Mange løyper inneholder både kupert terreng og flatere partier. Med Mad Fiber har du aerodynamiske hjul som også fungerer meget bra i kupert terreng og bakker. Jeg skulle veldig gjerne hatt hjulsettet på f.eks Ironman Lanzarote til neste år for å si det slik.

Som Allan påpeker er det neste alltid flate partier mellom bakkene og der drar man gode fordeler på høyprofil. Sykler du i felt der du lar alle andre ta jobben med å ligge i vinden så er jeg forsåvidt enig i påstanden. En annen ting er at til halve prisen jeg betalte får du ingen 1100g-hjul, med hverken høy eller lav profil. Og ingen hjul på 1100g som har stivheten til Madfiber koster mindre enn de.
Sitat: Raymond
Bikeshop.no har så vidt jeg kan se 3 sett på lager. Med Shimano boss vel og merke. ICON_SMILE

Men det er kanskje andre steder med hyggeligere pris som har lenger leveringstir? ICON_SMILE

Det er bra de hadde bestilt opp nye sett. De opererte med 2 uker som leveringstid på sidene sine tidigere, noe som er direkte løgn om man ikke har de på lager hos distributør. Prisen til Bikeshop er jo ikke noe å si på da de koster $2899 i USA. Kjeramiske lager kan man kjøpe fra Madfiber om man vil oppgradere senere. De benytter lager fra Ceramicspeed som er svært gode lager.
Men ja, det finnes butikker som har hyggeligere pris og da kan man jo vente litt ICON_WINK

Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: anderz] #1268247 24/09/2011 15:56
anderz Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Tror jeg har litt vel mange hjulsett nå. Fant disse bak i sykkelboden i noen hjulposer. Har trodd det var et sett Zonda-hjul som lå der men den gang ei. De var satt opp med Vittoria Pave CGII og latexslanger også ICON_LAUGH En hyggelig overraskelse var det uansett.
Passet perfekt til forholdene i Bergen med liten kuling i dag lightning

Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: anderz] #1268497 25/09/2011 09:25
Totte Offline
Unionstøysekopp
Unionstøysekopp
Dette var i mine øyne også den lekreste kombinasjonen du har vist frem så langt (MadFiber var fascinerende, men dette er klassisk pent). Spent på hva annet som kan dukke opp fra boden thinking

- Dette er en situasjon som jeg er ansvarlig for, og det beklager jeg.
(Byggmester Harald Langemyhr)
Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: anderz] #1268499 25/09/2011 09:30
H
hnastrup Offline
Ivrig
Ivrig
H
Hvordan kan man bare "finne" et slikt sett i boden? ICON_TONGUE

Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: hnastrup] #1268500 25/09/2011 09:32
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: ponka00
Hvordan kan man bare "finne" et slikt sett i boden? ICON_TONGUE

Man heter Anderz, og har 12-14 hjulsett som er bedre/minst like gode, da blir det fort sånn ICON_WINK

Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: anderz] #1268591 25/09/2011 14:16
anderz Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Lett for at man får noen favoritthjul av de man har liggende.
For meg er det Cosmic Carbone og Stinger 6 det går som oftest i når jeg triller avgårde. Så kommer man over gode kjøp som man ikke kan si nei til og det handles inn flere hjul enn man strengt tatt har tid eller anledning til å bruke ICON_WINK
Akkurat disse fikset oscaringe (takk igjen) en superpris på for et lite år siden og som sagt kan man ikke si nei da ICON_LAUGH

For den som er glad i gode og rimelige (eller mindre dyre, alt etter hvordan man ser det) hjul er senhøsten tiden for å gjøre gode kjøp ICON_WINK

Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: Totte] #1268592 25/09/2011 14:17
T
trolla Offline
Avhengig
Avhengig
T
Sitat: Totte
Dette var i mine øyne også den lekreste kombinasjonen du har vist frem så langt (MadFiber var fascinerende, men dette er klassisk pent). Spent på hva annet som kan dukke opp fra boden thinking

Enig. Ikke for å fonærme, men syns ikke MadFiber hjula passet en ellers flott sykkel noe særlig bra.

Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: anderz] #1268610 25/09/2011 14:52
anderz Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Ingen problem med at man ikke synes MF er estetisk vakre hjul.
De er derimot såpass spesielle å kjøre på at de blir værende i stallen og skal brukes mye til neste sesong. Nå kom de så sent at det ikke er så mange anledninger til å lufte de lengre.

Dessuten er det viktig å huske på at utseende ikke er alt og funksjon er veldig viktig aspekt når man legger såpass mye penger i hjul som feks MF.

Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: anderz] #1268612 25/09/2011 14:59
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S
Jeg tror MF hjulene er svært lite aero, ihvertfall inntil jeg ser vindtunneldata som sier noe annet. Da sitter du igjen med et lett hjul som i tillegg er ganske stygt.

Etter min oppfatning er MF svaret på problemet som ikke eksisterer men bevares, de skiller seg ut.

Sykkelen derimot er intet annet enn vakker! Mulig at min noe surmagede kritikk av MF skyldes utstrakt misunnelse pga sykkelen!

Side 6 av 13 1 2 4 5 6 7 8 12 13

Moderator  support, Valentino