Ønsker å kjøpe Canyon Nerve Am eller lignende sykkel som kan brukes både opp og ned fra fjellet (kun fulldemper). er 180høg og 93kg... Rammestr.M Er nybegynner når det gjelder MTB så er ikke int. i carbonramme++ og tot. vekt kan godt ligge rundt 13kg+-
Har og en kompis som er int. i Santacruz Nomad..
Hei,
Jeg er samme høyde og noen kilo lettere, kjører røft og vil ha sykkel som kan brukes, med minimalt med vedlikehold.
Har en 2008 Turner Spot som jeg vurderer å selge. Den er i tilnærmet perfekt stand, men jeg vurdere 29er fra samme produsent. Delene er i perfekt orden, rammen det samme, bortsett fra normal slitasje, sykkelen er tross alt brukt.
Foringer er perfekte og trenger bare smøring innimellom for å fungere som de skal, dvs ikke no surr med kulelager.
Sykkelen har 150mm foran, og det samme bak. Klatrer meget bra i teknisk underlag, er veldig kontrollert i tekniske terreng generelt og er stabil og fin i rufeste nedkjøringer. Det er en sykkel som egentlig takler alt hva stier kan tilbyd.
Hjulene er nybygde, kjørt 3-4 turer. Satt opp tubeless med dekk som er brukt 2 turer. Hjulvekt er ca 1750gram, og de TÅLER bruk.
10-delt girsystem ble kjøpt i sommer og er vel innkjørt.
Bakdemper er det grommeste du kan tenke deg, custom-tune av Push, og med din vekt er den vel omtrent perfekt. Bedre luftdemper får du ikke.
Jeg har prøvd en del av de nyeste modellene på markedet, og denne står ikke noe tilbake for disse.
Spesifikasjon:
Ramme Turner 5Spot 2008 med FSR bakramme, MEDIUM
Demper Fox Rp3 Push med nålelager i øvre "øye".
Styrelager Chris King
Gaffel Rock Shox Revelation XX, 2010, 150mmvandring, 20mm aksling, Dual Air, hydraulisk lockout
Stem Thomson X4, 90mm, 0grader
Styre Burgtec 750mm
Holker ODI Peaty edition, lockon, hvite
Krank Shimano SLX 175mm, Middleburn 26t-38t duo, 2x10
Pedal Shimano SPD 540
Kjede SRAM PC1031 10-delt
Kassett Shimano XT 10-delt, 11-36
Framgir Shimano XT 9-delt
Bakgir Shimano XT Shadow 10-delt
Skiftere Shimano SLX 3x10(bruker bare 2 framme)
Bakhjul DT Swiss 240s CentreLock nav, DT SuperComp eiker, Stans Flow felg
Framhjul Hope Pro 2 20mm nav, DT SuperComp eiker, Stans Flow felg
Dekk Maxxis Crossmark 2.25 UST
Setepinne Gravity Dropper Classic, 8cm dropp
Sete Fizik Gobi XM
Den veier 13kg på baderomsvekta nå. Den slankes ca 500gram og ender på 12.5 med stiv setepinne og Spank Oozy Ltd styre på 700mm som jeg kan montere i steden, hvis ønskelig.
Jeg vil ha 15000 for denne.
Interessant?
Sykkelen befinner seg i Trondheim.
Her er bilde tatt i dag, så får du unnskylde kvaliteten :-)
Kontakt på PM, eller jorgen.sather@gmail.com
Mvh Jørgen