Løypa i seg selv er vel ikke sånn veldig teknisk, men det er noen kneiker som kan bli litt trøblete når man kommer til den fasen hvor man begynner å bli skikkelig sliten og må ned i kjeller`n - at det rett og slett står på kreftene.
Tror også at de som er gode teknisk og som er flinke til å finne egnede linjer i terrenget tjener mer enn vanlig i denne løypa da det er endel partier med stein og røtter selv om løypa ikke nødvendigvis er den mest tekniske.
Ellers mener jeg at løypa vil skille veldig mye ved nogenlunde tørt føre og høljregn mellom de som er på "sportsklasse" nivå og seniorklassen pga endel sleipe partier med stein og røtter.
Alt i alt en veldig morsom løypa hvor mye er sentrert rundt stadionområdet.
Nei, man trenger futt i beina til spurten. Hvis det er noen som har noe av det til overs, så kom med det. Stiller du, får du sikkert revansje, Øivind...
Etter 8 uker med gips er formen like stabil som Oslo Børs og teknikken like smooth som et rustent styrelager etter birken, så det kan bli alt fra full fart til knoting på lavt nivå. Så da er det bra at løypa er mosom uansett om det går fort eller ikke.
Årbogen, ja. Gule Sider vil ikke vise meg hvor dette er. Vil dere? Jeg har skjønt at Krokstadelva er stedet, og det skal jeg finne. Men mer detaljert? Er det skiltet opp til idrettsanlegget?
Bra at du kommer forresten, du er nok en av de som kjører lengst for å sykle og du skal ikke bli skuffet Jeg blir litt fram og tilbake og over alt i morra, men vi prates garantert før start eller etter målgang, eller begge deler. Blir hyggelig å hilse på
Passer bra med en avstikker til Krokstadelva, vi har langhelg og besøker familie i nærheten. Jeg har to små sønner som gleder seg veldig. Selv må jeg nok finne meg i å innta rollen som tilskuer og støtteapparat, men jeg har med sykkel og skal nok få sjekka ut løypa littegranne. Tvi-tvi!
Takk til Tommy for gull-løype og til Birkebeineren IL for strøkent arrangement.
Løypa var masse morsom flytsti og utforkjøringer, samt tettpakket småteknisk labyrint nær mål a la sveitsisk VM-løype. Stigningene var et alpeland verdig også, så dette ble god trening. Enhver nedover-meter må betales med en høydemeter, minst!
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Jepp, fikk vært der i noen minutter og løypa så helt konge ut. Fikk deilig flashback til 1992 da jeg syklet NC i deler av samme løypa. Tommy og co veit hva dem skal gjørra...
Gaute i fin flyt på nydelig singeltrack mellom trærne:
Helt suveren løype, her måtte man virkelig tenke hele veien. Morro å sykle i ei løype som er tørr og fin selv på sisterunden. Han løypesjefen unna oss ikke en 5 minutters hvil noe sted.
Fin løypa dere har lagd. Skikkelig tøff klatring. Herlige flytstier nedover. Morsom sykling i skogen rundt stadion. Her har dere noe å bygge videre på. Kanskje er løype litt for tøff for mosjonister. Den lange klatringa kunne med fordel vært kuttet ned litt.
Egne innsats var kun middels. Kruttet er brukt opp for i år. Men moro var det lell. Gleder meg allerede til neste år når løypa er blitt enda bedre. Snakker vi Norgescup?
Pst! Neste år er det greit om kiosken ikke er utsolgt for alt spiselig når vi kommer i mål ;-)
Alle tilbake meldinger mottas med takk, vi skal i evalueringsmøte på søndag, og vi skal ha med alt vi forbendrings potensiale på for å bli bedre. Fremtidig ønske er helt klart å gjennomføre NC, men om vi er klare for det allerede neste år får vi se på.
Kanskje vi skulle hatt en litt annen trasee for sports klassene ? Men de i sportsklassene vil vel gjerne sykle ned de flytstiene de også ? Og da må de jo opp.. Vanskelig den der
Takker for alle tilbakemeldinger, positivt som negativt, vi lærer av alt.
Når det gjelder løypa, så synes jeg personlig at den er litt lang. Samtidig så er de to nekjøringene man får etter klatringene så bra at de er vanskelig å unngå. Skal man tenke helt nytt til neste år, så finnes det mere terreng alla morro-partiet på slutten av runden som kan benyttes og kanskje lage en kortere runde uten at man bruker klatringen i det hele tatt. En runde på 12-15 minutter med terreng av den typen som er rundt stadion, kan bli veldig bra