Satser på å få med meg dette!!! Finnes det et mer detaljert løypekart enn Garmin-linkene? Kunne tenkt meg en gjennomkjøring i forkant. Kjenner skauen godt, men er ikke helt sikker på veien når ikke stikryss osv er tegnet inn...
Teknisk middels lett løype. Både ht og fs funker fint her. Selv velger jeg fs da det er mer moro på flytstiene. RK 2,2 blir bra. Det meste av løypa er på grus.
Rittet blir ikke vunnet ene og alene grunnet valg av "Birken dekk" fordi det er grus i traseen. Tror det kan være lurt med litt mønster. Men RK 2.2 funker veldig bra tror jeg (det funker godt til Birken også)
Har kjørt deler av traseen på X-king 2.4 i det siste, det duger også. Det er vått i skogen nå...
Hvordan er rittet kontra Skiptvet, Grenserittet mtp terreng? altså vanskelighetsgrad? Erling?
Ganske enkelt terreng. Et par partier som krever litt av deg som syklist. Men mest flyt og moro. Et lite knepp mer teknisk enn Grenserittet. Men det er mest smale grusveier. Passer alle.
Det sporet hjelper dessverre ikke så veldig mye når det finnes flere parallelle veier/stier, og ingen av dem er tegnet inn på kartet:-( Går ut ifra at det går an å laste dette over på GPS, men det hjelper jo fint lite for en Polar-bruker...
Det sporet hjelper dessverre ikke så veldig mye når det finnes flere parallelle veier/stier, og ingen av dem er tegnet inn på kartet:-( Går ut ifra at det går an å laste dette over på GPS, men det hjelper jo fint lite for en Polar-bruker...
Blir trøbbel med Polar ja. Det lå ute et orienteringskart i fjor, det er tatt bort i år. Løypa er også bitte litt endret fikk jeg høre. Jeg kan forsøke å legge sporet inn på Garmin og ta en print fra mapsource til deg. Men topo kartet er ikke fullt så detaljert som orienteringskartet. Alternativt kan du forsøke å legge ut en forespørsel på forumet til hoc.no om noen vil kjøre gjennom løypa en dag? Send meg eposten på PM om du vil ha en print av sporet
Blir trøbbel med Polar ja. Det lå ute et orienteringskart i fjor, det er tatt bort i år. Løypa er også bitte litt endret fikk jeg høre. Jeg kan forsøke å legge sporet inn på Garmin og ta en print fra mapsource til deg. Men topo kartet er ikke fullt så detaljert som orienteringskartet. Alternativt kan du forsøke å legge ut en forespørsel på forumet til hoc.no om noen vil kjøre gjennom løypa en dag? Send meg eposten på PM om du vil ha en print av sporet
Masse endringer jo, midtveis er den mer knote terreng nedom borrevannet Etter golfbanen følger man en sti istedet for grusveien til venstre. Visste ikke at det gikk en sti der engang jeg :/.
En liten feil rundt 7:20 når man tar til venstre. Løypa går litt lenger inne i skogen til venstre paralellt. Litt mer terreng.
Jeg skal kjøre gjennom på det sporet som er lagt ut, så kan jeg legge ut et forslag til en gjennomkjøring en dag før rittet. Send PM om du ønsker å bli med, så skal jeg forsøke å finne "ei lomme" i hverdagen/helg
Var gjennom traseen på lørdag og det er et par endringer som er til det bedre for oss som ikke elsker grus. Det er betraktelig mindre grus og et av de nye partiene er innom deler av NC rundbaneløypa som ble kjørt i 2010. Når jeg finner ut hvordan jeg legger ut bilder her, så kommer det noen bilder fra lørdag.
Jeg skulle kjøre en runde på "full fart" med punga dekket på denne 2.runden. Jeg tror rundetiden blir betraktelig lenger i år enn i fjor og det er svært få steder hvor pulsen får roet seg...
Oops, den som heter "ny trase" er ikke ny, det er et kjent gammelt sted som det lønner seg å ha god fart for å komme opp. Når man kommer opp er det vått fjell/stein som det er fort å skli på.
Jeg var med Thomas på en guidet tur i dag, i et forferdelig regnvær og jeg har kun en ting å si om løypa, den er kjempebra! Det er ytterst skjeldent Tønsbergensere prater positivt om noe som er i Horten , men nå må jeg bare gjøre det.
Løypa var i dag preget av store mengder vann, hvis det tørker litt opp blir den perfekt . Det er litt grus, maks 50 meter asfalt og ellers mange kjempefine stipartier med utfordringer for de fleste. Kan ikke sammenlignes med noen ritt jeg har syklet, men jeg rangerer denne traseen foran Vestmarkrittet og rett etter Bukkerittet. Grusracere og landeveisryttere vil slite. 25. september er reservert til sessongavslutning i Horten
Jeg var med Thomas på en guidet tur i dag, i et forferdelig regnvær og jeg har kun en ting å si om løypa, den er kjempebra! Det er ytterst skjeldent Tønsbergensere prater positivt om noe som er i Horten , men nå må jeg bare gjøre det.
Løypa var i dag preget av store mengder vann, hvis det tørker litt opp blir den perfekt . Det er litt grus, maks 50 meter asfalt og ellers mange kjempefine stipartier med utfordringer for de fleste. Kan ikke sammenlignes med noen ritt jeg har syklet, men jeg rangerer denne traseen foran Vestmarkrittet og rett etter Bukkerittet. Grusracere og landeveisryttere vil slite. 25. september er reservert til sessongavslutning i Horten
Jeg har satt på et gammelt hjulsett der jeg har gamle Cont RK 2.2 Supersonic bak og RaRa 2,25 foran (2010 modell), og det er ikke ideelt på det føre som er nå. Det var glatt, litt "Bambi på isen". Problemet var hovedsaklig røtter og noe glatt stein i terrengpartiene. Thomas hadde andre dekk, husker ikke hva, men de var nok minst like glatte.
Når vi kommer til rittet skal det mye til at jeg skal være skodd med andre ting en nye Conti Race King 2.2 Supersonic både foran og bak. Hvis det er vått blir det glatt, men jeg kan ikke tenke med at det finnes andre alternativer som er bedre totalt sett
Har ikke prøvd årets Rocket Ron, men 2010 modell ville jeg ikke brukt. Det er såpeglatt på vått føre (røtter).