Dekk: Race King Supersonic 2,2 Slange: Continental svarte (er det butyl?) Trykk: 55 psi Ryttervekt: 100kg Ant punkt: 0 Sluttid: 3:26:00
Velger stort sett alltid å kjøre på relativt harde dekk. Da jeg innbiller meg at det reduserer sjangsen for punkteringer. Sier til meg selv hvert år, at jeg skal ha mindre luft, men pyser ut på Rena hvert år. Tror jeg taper litt tid på dette (spesielt når det er vått), men tapet hadde blitt større hvis jeg hadde punktert.
Dekk: Race King 2,2 Slange: Continental som blei solgt i pakke med disse Trykk: 400-450 kPa (man følger da SI-standard?) Ryttervekt: 104kg Ant punkt: 0 Sluttid: 05:06:35
En liten leit på nett tilsier at 400-450 kPa tilsvarer 58-65 psi. Så da kan vi vel si ca. 60 om en skal ha en sammenliknbar verdi.
Ikke akkurat noen superfart som dere ser, men ihvertfall 54 minutter bedre enn i fjor. (-;
Dekk: Race King 2,2 Slange: Continental som blei solgt i pakke med disse Trykk: 400-450 kPa (man følger da SI-standard?)
En liten leit på nett tilsier at 400-450 kPa tilsvarer 58-65 psi. Så da kan vi vel si ca. 60 om en skal ha en sammenliknbar verdi.
I etterkant av dette fikk jeg kommentarer om at disse dekka bare skal tåle 50 psi, og har nå endelig sjekka. Ifølge påskriften på dekka skal de tåle 65.
Bakgrunnen for at jeg sykler med såpass høyt dekktrykk, er nok mye det at jeg i utgangspunktet er asfaltsyklist, i tillegg til at jeg veier over 100 kg. Da er høyt dekktrykk første bud for å unngå masse punkteringer. I terrenget er det bare blitt en vane.
Dekk: Race King 2,2 Slange: Continental som blei solgt i pakke med disse Trykk: 400-450 kPa (man følger da SI-standard?)
I etterkant av dette fikk jeg kommentarer om at disse dekka bare skal tåle 50 psi, og har nå endelig sjekka. Ifølge påskriften på dekka skal de tåle 65.
Bakgrunnen for at jeg sykler med såpass høyt dekktrykk, er nok mye det at jeg i utgangspunktet er asfaltsyklist, i tillegg til at jeg veier over 100 kg. Da er høyt dekktrykk første bud for å unngå masse punkteringer. I terrenget er det bare blitt en vane.
Kjetil
hmm er du sikker på att du får dullt utbytte av dekka med max trykk? veier sjøl 117 og kjører 2bar aka 30psi i mine nyanskaffede MK protection 2.2 uten noe som helst problem, of før det sykle jeg på XK med ca 2.25bar trykk, uten problem:) sier ikke folk att terreng dekka ruller bedre med mindre trykk, pga ett eller anna med anleggsflate osv?(om noen har fasit pls bring it)
kompis av meg kjørte med MK og nesten 3bar da var dekket ubrukelig på sti med våte røtter og steiner. han veier litt mindre enn meg med fortsatt over 0.1T grensa. slapp ned trykket og vips satt det som flua på veggen:) protection dekka har jo noe stivere sidevegg, men XK dekket jeg sykla på før MK prot var jo Race Sport og det fikk jo ikke stort mere luft:)
Dekk: Furious fred 2,25/2,0 Slangeløst med Stans Guffe Trykk: F/B 50/55. Ryttervekt: 106kg+sekk(3,5kg) + 10,4 kg sykkel Antall punkteringer: 0 Sluttid: 3:58
Funket veldig bra. Føles trygt, men lite grep i stipartiet selvsagt uten å tape noe tid på det. Ingen ruller fra meg nedover, mye pga vekta selvsagt. Legg til 48 tenner på storskiva så går det så det griner.
Dekk: Foran X-king 2.4rs Bak RK2.2rs vanlig conti slange Trykk: 45psi f/b Ryttervekt: 107kg+sekk på 6kg + sykkel på 11.9kg. antall punkteringer: 0 slutt tid 4.48 andre tur på terrengsykkelen i år, merka ikke før start att setet sto og pekte villt nedover= jævli sår i ræva:p
2012 Dekk: RaceKing RaceSport 2,2 26" Slange: Continental butyl (200g per stk, alt for mye!) Trykk: F/B 30/32 Ryttervekt: 100 kg + sekk(3,5 kg) + 11 kg sykkel Antall punkteringer: 0 Sluttid: 3:40
Dekk (F/B): RaRa 29x2.25/Renegade Control 29x1.95 Slange: noe random CST-greier. Trykk (F/B): 35/40 psi, litt i overkant mye merket jeg. Ryttervekt: 90 kg + sikkert 4 kg sekk + 10.5 kg sykkel Antall punkteringer: 0 Tid: 4:00
Rullet brukbart, ikke veldig raskt. Fin kontroll. Men Renegade Control har elendig grep i suppa ved Djupossetra.
- Dekk : Race King 2.2 SS - Slange : Conti standardgreier, 2.1-2.5 tror jeg - Trykk : 28/30 - Ryttervekt : 78 - Antall punkteringer : 0 - Sluttid : 4.15, men på strava viser det seg at jeg har kjørt mye hardere i nedoverbakkene enn totaltida tilsier - Kort kommentar : Bra grep, og det virka som jeg rulla bedre enn de fleste rundt meg både på grus og asfalt.
2012: Dekk : Race King 2.2 SS - Slange : Conti standardgreier, 2.1-2.5 tror jeg grønne latex - Trykk : 28/30 24/28 - Ryttervekt : 78 - Antall punkteringer : 0 - Sluttid : 3.42 - Kort kommentar : Bra grep, og det virka som jeg rulla bedre enn de fleste rundt meg både på grus og asfalt. Vil kansje gå enda litt mer ned på trykket ved en annen anledning.