Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 15 1 2 3 4 5 6 7 14 15

Truer med rettsak etter tilleggstid...

Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: skibum] #1251060 01/09/2011 09:30
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Sitat: GeirK
Dette tror jeg de fleste er enige i, men synes du at Birken AS kunne valgt bedre måter å søge for at så skjer når du ser på tilfellet vi diskuterer.

(antar det manglet et spørsmålstegn) Nei - med mindre du tenker på noe annet enn meg, så synes jeg Birken har vært tydelige så det holder på dette området, de varslet mer kontroller, gjennomførte fler kontroller og viste at de ikke skiller på hvem de "tar".

De har muligens ikke kapasitet til å kontrollere alle, men da jeg kom i mål var det temmelig finmasket sekkekontroll.

Om de kunne gjort noe bedre?
- Alt kan nok forbedres.

Om de har gjort for lite eller for dårlig?
- Nei.

Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: Sykkelbob] #1251093 01/09/2011 10:18
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Det manglet et spørsmålstegn der, ja.

"Av sikkerhetsmessige årsaker er det ett absolutt krav at sekken skal inneholde: ekstra klær (tørt tøy, ull, regntøy/vindtøy, votter og lue), mat, verktøy, slange og lappesaker."

Hvis du synes dette er tydelig, så tror jeg du overser at for eksempel "ull" ikke er en definisjon på hva en skal ha med seg som er laget av ull. "Tørt tøy" lar det også være opp til brukeren å gjette på hva det er arrangøren mener, og hvorfor presisere "tørt"? Tror Birken AS så lite om deltakerne at de ser muligheten for at noen tar med seg vått tøy? OG - som vi ser "vindtøy/regntøy" er åpent for tolkning.

Dette er IKKE tydelig.

"Tydelig" i min bok er som følger feks:
* Tørt superundertøy i ull eller syntetisk materiale
* Tørre ullsokker
* Lue
* Votter
* Vannavstøtende og vindtett lang bukse og jakke med hette

Noen med et litt mindre ego enn ledelsen her hadde gitt henne tilbake de 15 minuttene, beklaget at de ikke spesifiserte reglende godt nok til å forsvare en nazi-håndhevelse, og lovet å gjøre det bedre neste gang. Noen ganger blir jeg dypt bekymret på vegne av menneskeheten og dens manglende evne til å innrømme at man tar feil når all logikk og eksisterende bevismateriale tilsier at de gjør nettopp det.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: GeirK] #1251101 01/09/2011 10:24
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Og for all del, som noen har pekt på, tøyet skal passe deltakeren. Bare for å hindre supermosjonister (les: pot. klassevinnere) til å tynne reglene ned til superundertøy/vindtøy i størrelse 62, ullsokker i strørrelse 19-21, lue i størrelse 50 og votter i størrelse 2.

Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: skibum] #1251108 01/09/2011 10:28
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
.. og jeg blir noen ganger bekymret på vegne av menneskeheten og dens manglende vilje til å ta til vettet, tenke kollektivt og følge regler og oppfordringer som finnes der av en hensikt. Jeg har vært involvert i alt for mange diskusjoner i forbindelse med blant annet Birken, hvor folk utelukkende klarer å se seg selv, sitt hevdelsesbehov og sitt eget ståsted - og ikke noe annet.

Det er riktig som du påpeker at Birkens oppramsing av eksempler på klær bør ha med seg, er tolkbar. Men det er en viss fare med å bli for spesifikk også. Men selv om du tolker den aldri så mye, så havner du ikke lenger unna enn å lure på om du skal velge en syntetisk trøye eller ulltrøye, anorakk eller sykkelregnjakke, votter eller hansker. Og her er det fordel å la folk tenke selv, ettersom egne erfaringer og tilgjengelige plagg varierer en god del. Men de fleste oppgående folk tar poenget.

Man havner IKKE på konklusjonen at det eneste man trenger er den tynneste lille flisa av en vest man finner. Den konklusjonen havner man på fordi man synes veldig godt om seg selv og gir f.. i reglene til Birken.

Hadde Bolstad hatt litt mindre ego, ville hun rakt ut hendene og tatt det hele til etteretning, og spandert på seg regnjakka i sekken neste gang.

Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: Sykkelbob] #1251117 01/09/2011 10:41
J
JayTe Offline
Ringrev
Ringrev
J
Sitat: Sykkelbob

Hadde Bolstad hatt litt mindre ego, ville hun rakt ut hendene og tatt det hele til etteretning, og spandert på seg regnjakka i sekken neste gang.

Når vi snakker om ego; denne dukket opp på nettmøte med Tone Lien

Sitat: Nettmøte på birkebeiner.no

Hei!
Nå er jeg faktisk litt sur på dere. Så sur at jeg vurderer og kutte ut hele birk opplegget.

En ting er og utvikle seg år etter år og bli en bedre arrangør etc.
Men noen tiltak synes jeg blir for dumme.

Søppel soner, riktig vekt på sekk riktig antrekk i forhold til vær, nok drikke og mat etc.
Alt dette er bra og jeg er en slik som tar alle disse forhåndsreglene. Blir det for ille så blir jeg hjemme!

Jeg har ikke fått kjørt seedings ritt på et par år pga. sykdom og skader, men i år var det på tide og starte igjen.
Har tapt 7 – 8 puljer på dette så i år startet jeg i pulje 15. Målet var og opparbeide meg god seeding til neste år
Slik at jeg kan matche meg med deltaker på samme nivå som meg selv.

Skal innrømme at disse nye reglene om ekstra tøy i sekken har gått meg hus forbi.
Herregud da dere, jeg er da en voksen mann som kan ta vare på meg selv, og det synes jeg burde være en selvfølge for alle som deltar!
Vi deltar på eget ansvar…!

Da jeg startet på Rena var det nesten 20 varme gr og null vind og ikke regn. Jeg hadde 3 langestasjoner i løypa (Ceres). Hvor jeg hadde ekstra tøy som super under tøy
På de to siste plassene. På Kvarstad Regn jakke og super. Og nytt sett super og regntøy på Storåsen i tilfelle det skulle bli kaldt som i fjor. (En pl. bare drikke).
Jo så jeg kan fortelle dere at jeg tok alle nødvendige forhåndsregler og min sekk ble kontrollert både på Rena og i mål på vekt. (Og min sekk veide over 4 kg!!)
3 kg bly som bygger lite volum, dekkspaker, 2 slanger, kjede olje, verktøysett, pumpe, mobil, penger og eksta mat som sjokolade barer.
På kroppen hadde jeg super under (ull) uten armer på overkroppen pluss Ceres sykkel drakt. I skoa hadde jeg neopren sokker og neopren hansker på hender!!
SYNES DERE AT JEG HADDE BEHOV FOR EKSTRE TØY I SEKKEN?

PS! Jeg snakket med ganske mange som ikke hadde ekstra tøy i sekken! Skal dere ha slike ”lover og regler” så må det vær likhet for loven som det heter.
Dere truer med 15 minutter tillegg i tiden for dette tullet. Dette vil jeg miste seeding på og gjør jeg det så kommer jeg ikke til og gidde og delta mer.
Jeg håper dere kan la fornuften kom meg til gode og la vær og straffe meg med tillegg på 15 min da dette er veldig viktig for meg!
Jeg forlanger at dere tar denne henvendelsen på alvor og revurderer akkurat dette tilfellet.

Any idiot can run a marathon, it takes a special idiot to run an ultramarathon
Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: GeirK] #1251120 01/09/2011 10:44
EgilS Offline
More than words
More than words
Noen ganger blir jeg dypt bekymret på vegne av menneskeheten og dens manglende evne til å innrømme at man tar feil når all logikk og eksisterende bevismateriale tilsier at de gjør nettopp det.

Hvilket i dette tilfellet minst like godt kan brukes på Bolstad (og sikkert også andre utøvere) som på Birken-ledelsen.

Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: JayTe] #1251126 01/09/2011 10:49
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: JayTe
Sitat: Nettmøte på birkebeiner.no
Herregud da dere, jeg er da en voksen mann som kan ta vare på meg selv, og det synes jeg burde være en selvfølge for alle som deltar!

Hadde han sagt det samme om han sammen med noen hundre andre måtte bryte i fjor, og halv ihjelfrossen på fjellet hadde fått beskjed om at "Du sykler på eget ansvar så ullteppe har vi ikke å gi. Du får få noen til å hente deg"?

For en dott. All erfaring tilsier dessverre at voksne menn svært ofte IKKE er i stand til å ta vare på seg selv.

Redigert av EgilS; 01/09/2011 10:50.
Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: EgilS] #1251133 01/09/2011 10:53
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jeg ser den Egil. Det bør kanskje være skylddeling her, men oppryddingsjobben synes jeg ligger hos den med regelverket.

Analogt kan man tenke seg en motorvei der det i stedet for fartsgrenser er forbudt å kjøre fortere enn forsvarlig, og så blir noen bøtelagt for å ha kjørt i 200. Det finnes bare én måte å forhindre den diskusjonen som fort kan oppstå i etterkant av en slik episode.

- Robert Green Ingersoll
Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: GeirK] #1251199 01/09/2011 11:46
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Jeg ser den Egil. Det bør kanskje være skylddeling her, men oppryddingsjobben synes jeg ligger hos den med regelverket.

Analogt kan man tenke seg en motorvei der det i stedet for fartsgrenser er forbudt å kjøre fortere enn forsvarlig, og så blir noen bøtelagt for å ha kjørt i 200. Det finnes bare én måte å forhindre den diskusjonen som fort kan oppstå i etterkant av en slik episode.

Er ikke det allerede på en måte tilfelle i veitrafikkloven? Er det ikke sånt at man skal tilpasse fart etter forholdene (hvor maksgrensen er en absolutt øverste grense), uansett om fartsgrensen tilsier en potensiell høyere fart?

Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: Tange] #1251229 01/09/2011 12:09
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jo, men du får bot selv om du blir målt til 92 i 90-sone over Dovre uten annen trafikk på veien. Her har man et entydig regelverk å forholde seg til.

Og det Harry skrev.

- Robert Green Ingersoll
Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: Tange] #1251232 01/09/2011 12:13
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Tange
Sitat: cvrokka
[quote=Tange]Tja, faktisk man trenger ikke være raketforsker for å skjønne at en trøye (kortarma?) med vindtett front ikke er å regne som vindklær. f***

Å så sint. Hvor har du det ifra at vindtett vest ikke regnes som "vindklær"?

Hvor har du det fra at jeg snakker om vindtett vest? Les min quote en gang til så ser du at jeg skrev 'trøye med vindtett front'

Og hvor har du det fra at jeg er sint?

Håper du ser selv at det der kun var kverulerende. Hvor har du det ifra at "trøye med vindtett front" ikke regnes som "vindklær"? Sånn?

Ser du noe 'trøye med vindtett front' her ?
Kanskje den er gjømt under jakka?

Hahaha, finnes det egentlig noe som heter vindklær? Trudde det het 'vindtøy'.
Quote:

Jeg går ut ifra at du er sint ut ifra
Quote:
f***

"Det var f*** meg gode rosinboller, ja!"
Trudde kollegene mine syntes rosinbollene mine er gode men jeg skjønner nå at de bare er sinte. [/quote]

Vindklær var dine ord i den opprinnelige posten.

Det er noe som heter kontekst.

Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: GeirK] #1251254 01/09/2011 12:34
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Jo, men du får bot selv om du blir målt til 92 i 90-sone over Dovre uten annen trafikk på veien. Her har man et entydig regelverk å forholde seg til.

Og det Harry skrev.

Jeg bor langs en grusvei som har fartsgrense på 80. På grunn av de fysiske forholdene er det ikke mulig (tviler på om rallybiler klarer å komme opp i 80 km i mer enn noen titalls meter) å nå denne fartsgrensen. Den er ren teoretisk. Det er ikke forsvarlig å kjøre særlig over 40-50 km/t selv om man kanskje kan kjøre i opp mot 60-65. Her overlater lovverket i praksis ansvaret til føreren.
En eventuell sanksjon fra politiet vil da heller ikke gå ut på å ha brutt en fartsgrense men på uvettig kjøring og dette vil gjøres etter skjønn og vare åpen for diskusjon. Etter min mening ikke så entydig altså.

Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: cvrokka] #1251255 01/09/2011 12:36
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie

Yepp! Jeg tok meg heller ikke bryet til å sjekke om hun bare klager eller om hun faktisk truer med søksmål.

Ser du noen kortarma trøye med vindtett front på bildet?

Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: JayTe] #1251262 01/09/2011 12:40
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Quote:

Hei!
Nå er jeg faktisk litt sur på dere. Så sur at jeg vurderer og kutte ut hele birk opplegget.

Søppel soner, riktig vekt på sekk riktig antrekk i forhold til vær, nok drikke og mat etc.
Alt dette er bra og jeg er en slik som tar alle disse forhåndsreglene. Blir det for ille så blir jeg hjemme!

Jeg har ikke fått kjørt seedings ritt på et par år pga. sykdom og skader, men i år var det på tide og starte igjen.
Har tapt 7 – 8 puljer på dette så i år startet jeg i pulje 15. Målet var og opparbeide meg god seeding til neste år

Skal innrømme at disse nye reglene om ekstra tøy i sekken har gått meg hus forbi.

Da jeg startet på Rena var det nesten 20 varme gr og null vind og ikke regn. Jeg hadde 3 langestasjoner i løypa (Ceres). Hvor jeg hadde ekstra tøy som super under tøy
På de to siste plassene. På Kvarstad Regn jakke og super. Og nytt sett super og regntøy på Storåsen i tilfelle det skulle bli kaldt som i fjor. (En pl. bare drikke).
Jo så jeg kan fortelle dere at jeg tok alle nødvendige forhåndsregler og min sekk ble kontrollert både på Rena og i mål på vekt. (Og min sekk veide over 4 kg!!)
3 kg bly som bygger lite volum, dekkspaker, 2 slanger, kjede olje, verktøysett, pumpe, mobil, penger og eksta mat som sjokolade barer.
På kroppen hadde jeg super under (ull) uten armer på overkroppen pluss Ceres sykkel drakt. I skoa hadde jeg neopren sokker og neopren hansker på hender!!

PS! Jeg snakket med ganske mange som ikke hadde ekstra tøy i sekken! Skal dere ha slike ”lover og regler” så må det vær likhet for loven som det heter.
Dere truer med 15 minutter tillegg i tiden for dette tullet. Dette vil jeg miste seeding på og gjør jeg det så kommer jeg ikke til og gidde og delta mer.
Jeg håper dere kan la fornuften kom meg til gode og la vær og straffe meg med tillegg på 15 min da dette er veldig viktig for meg!
Jeg forlanger at dere tar denne henvendelsen på alvor og revurderer akkurat dette tilfellet.

Å, så sint!

Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: Tange] #1251264 01/09/2011 12:44
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Jeg bor langs en grusvei som har fartsgrense på 80. På grunn av de fysiske forholdene er det ikke mulig (tviler på om rallybiler klarer å komme opp i 80 km i mer enn noen titalls meter) å nå denne fartsgrensen. Den er ren teoretisk. Det er ikke forsvarlig å kjøre særlig over 40-50 km/t selv om man kanskje kan kjøre i opp mot 60-65. Her overlater lovverket i praksis ansvaret til føreren.
En eventuell sanksjon fra politiet vil da heller ikke gå ut på å ha brutt en fartsgrense men på uvettig kjøring og dette vil gjøres etter skjønn og vare åpen for diskusjon. Etter min mening ikke så entydig altså.

Ja - fordi man har to lovparagrafer å forholde seg til. Problemet med birken er at der har man bare én

- Robert Green Ingersoll
Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: Tange] #1251273 01/09/2011 12:53
B
bly Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
B
Quote:

Hei!

Å, så sint!

noen sintere enn andre ser det ut til

http://www.dn.no/dnaktiv/article2212984.ece

overskrift: Slo til funksjonær etter Birken-målgang

Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: skibum] #1251278 01/09/2011 12:59
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Trafiken är väl ett bra exempel på att det (nestan?) bara är spesifika och klara regler som man i realiteten riskerar att åka ditt för.

"tørt tøy, ull, regntøy/vindtøy, votter og lue"

Klarar folk att förstå detta som att man måste ha med sokker?

Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: skibum] #1251282 01/09/2011 13:04
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Ja - fordi man har to lovparagrafer å forholde seg til. Problemet med birken er at der har man bare én

Jeg er ikke enig med deg i at man i alle sammenhenger skal kreve en 100% entydig spesifikasjon. Spesifikasjon kan også virke eksluderende. Dersom noen planlegger å pakke sekken med en bedre løsning, skal ikke dette straffes. Det ville det blitt dersom man gikk ned og spesifiserte hvert plagg.

Sammenligningen din med loven om fartsgrenser blir irrelevant, for det er problemstilling av helt ulik type. Det ene handler om å avgrense noe - altså forby noe. Det andre handler om et pålegg. Det er også vesensforkjell, vil jeg si, på en veitrafikklov og et regelverk for å ivareta helsa til mosjonssyklister.

Men allikevel, hvis du tar veitrafikklovens §3 om pålegg om å kjøre aktpågivende og hensynfullt, er det heller ikke spesifisert hva aktpågivende er for noe, utover ordets betydning, eller hvor aktpågivende man skal være. Det finnes klare grunner til det, da ulike trafikksituasjoner krever ulik grad av aktsomhet. Dette har fungert greit uten spesifikasjon hittil. Men myndighetene forbeholder seg retten til å dømme om du har vært aktpågivende eller ikke.

Et ritt har en jury som har rett til å dømme om du har fulgt regelen eller ikke. Dersom du mener juryen dømmer feil og/eller at det er tvilsomt om du var innenfor eller utenfor regelverket, kan du protestere. Når protesten er innlevert og ikke tatt til følge, er du ferdig i saken. Jeg tror ikke du finner mange tilfeller hvor avgjørelsen har vært spesielt tvilsom. Birken hhar hatt som regel at de bare slår ned på soleklare feil. I Bolstad sitt tilfelle synes det for meg at det er såpass lang avstand mellom hennes sekkeinnhold og hva som er skrevet at det er tullball av henne og advokaten å hevde at bevisbyrden ligger på Birken.

Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: ] #1251283 01/09/2011 13:05
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Harry Hole

Og det Harry skrev.

Det blir heller ikke satt opp kontroller der, og alle som kjører fortere enn 70 huket inn fordi de kjører uforsvarlig fort.

For en teoretisk tilnærming som GeirK prøver er det ikke relevant hvor stor sannsynligheten for en kontroll er.

Quote:

Det er først når det skjer ulykker at politijurister og/eller rettsvesen går inn og synser i forhold til denne "synseparagrafen"

Nope, folk har faktisk fått bot for grisekjøring på lokale veier.
Quote:
Overført til birken ville det da vært slik at man i ettertid går inn og vurderer de som bryter pga. kulde eller for dårlig med klær om de skal ha "straff" fordi sekken ikke inneholdt det den burde inneholde ut fra vær eller føre og det faktum at de ikke kom seg over fjellet thinking

Nope, som sagt folk blir bøtelagt etter å bli tatt på fersken.

Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: GeirK] #1251291 01/09/2011 13:13
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie

Quote:
Analogt kan man tenke seg en motorvei der det i stedet for fartsgrenser er forbudt å kjøre fortere enn forsvarlig

Jeg trudde at det alltid var slikt at den ene paragrafen opphever den andre. Altså 'kjøring etter forholdene' opphever en 'absolutt fartsgrense':

Som jeg skrev på en måte ikke langt unna:
"En grusvei der det på grunn av fysiske forhold er forbudt å kjøre fortere enn forsvarlig."

Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: Sykkelbob] #1251297 01/09/2011 13:28
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: Sykkelbob

Jeg er ikke enig med deg i at man i alle sammenhenger skal kreve en 100% entydig spesifikasjon. Spesifikasjon kan også virke eksluderende. Dersom noen planlegger å pakke sekken med en bedre løsning, skal ikke dette straffes. Det ville det blitt dersom man gikk ned og spesifiserte hvert plagg.

Så du tycker altså att en oklar spesifikation tillsammans med vad som verkar vara en väldigt spesifik handhävning är bra?

Quote:

I Bolstad sitt tilfelle synes det for meg at det er såpass lang avstand mellom hennes sekkeinnhold og hva som er skrevet at det er tullball av henne og advokaten å hevde at bevisbyrden ligger på Birken.

Vad var det hon hade med sig? Det hon säger själv tycker jag verkar vara tillräkligt bra.

Jag kan faktiskt inte förstå att birken klarar av att vara så oklara om reglerna när det skulle vara så lätt för dem att skriva klara regler.

Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: GeirK] #1251304 01/09/2011 13:39
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

* Tørre ullsokker
* Lue
* Votter

Bare så det er klart så virker det helt fornuftig at det finnes regler for av man skal ha med utstyr slik at man ikke fryser ihjel og kan tilføre kroppen energi. Og i og for seg så er disse "reglene til GeirK" spesifikke nok, men det fremgår fremdels ikke klar for meg (eller i reglene) om denne vekten skal være med i de 3,5kg. Hvis sekken skal veie 3,5kg under hele ritte, skal man da bryte hvis man må bruke noe av dette..... dette er uklare regler og det er ikke bra at en ledelse ikke klarer å evne å se dette. Et sted i ledelsen så må det være evner til å forstå at dette ikke holder mål.

Jeg er helt enig at Ceres-personen fremstår som en fjott, men det kan han med full rett gjøre siden reglene er som de er. Hadde de hatt gode regler så kunne de med letthet argumentert mot.

Det verste av alt er at det faktisk var folk som gjorde dem oppmerksom på dette lenge før rittet. JEG GJORDE DET BLANT ANNET SELV. Nå kan de jo sikkert si at folk gjør dem oppmerksom på så mye rart, men en god leder skjønner hva som har viktig og hva som ikke er det.

Every man is guilty of all the good he did not do.

- Voltaire
Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: skibum] #1251309 01/09/2011 13:44
kjasmas Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg sykla ikke Birken i år (men frøs noe j... i fjord), men hvordan ble disse nye (?) reglene kommunisert til deltakerne? Tenker først og fremst på når og hvordan...

Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: GeirK] #1251321 01/09/2011 14:11
Dan Offline
More than words
More than words
* Tørre ullsokker
* Lue
* Votter

Hvis det er drittvær og jeg må stoppe og skifte til tørre klær underveis, da har jeg plutselig ikke tørre klær i sekken. Jukser jeg da? Er det kun lov å bruke de tørre klærne i sekken i forbindelse med at man bryter?

Ikke helt tydelige regler der altså. ICON_WINK

Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: skibum] #1251329 01/09/2011 14:29
RaymondJ Offline
Veteran
Veteran
Er ikke det essensielle i denne saken at hun hevder å IKKE ha fått riktig informasjon? Hun hevder å IKKE ha motatt lappen der det står at man SKAL ha med "vindtett jakke, ull, lue, votter osv....", men å kun ha fått denne informasjonen via ei veninne i eliten, der det sto "deltagerene BØR ha med xxxxxx".

Jeg lukker et øye og ser halvt, jeg lukker begge og ser alt!
Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: skibum] #1251438 01/09/2011 17:54
B
brede Offline
Entusiast
Entusiast
B
Jeg stusser på det lave antallet som har fått tilleggstid for lav vekt og/eller manglende bekledning. Mener å ha sett at det er ca 50 som har fått tilleggstid.

Min sekk ble løftet på i slusen ved start og i mål ble jeg møtt av et team på minst fire stykker som var beskjeftiget med kontroll av både vekt og innhold.

Enten er det veldig mange av de 14.000 som kjørte Birken som faktisk hadde forstått OG etterfulgt reglementet for sekken i tråd arrangørens intensjoner og dermed passert kontrollen. Eller så må disse kontrollørene har vært særdeles skjerpet akkuart da jeg kom i mål og lagt ned arbeidet med kontroller umiddelbart etterpå.

Når sykkelparken har høyere verdi enn bilparken er prioriteringene i vater.
Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: skibum] #1251545 01/09/2011 19:58
allesammen Offline
Entusiast
Entusiast
Rart ikke kondom i sekken er pålagt ,det kan jo skje mye på festen etterpå....pottitland..

Trodde stisykling var for ungdommen..
Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: Tange] #1251651 01/09/2011 21:27
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Yepp! Jeg tok meg heller ikke bryet til å sjekke om hun bare klager eller om hun faktisk truer med søksmål.

Jeg tok det fra det du skrev i den opprinnelige posten.

Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: skibum] #1251653 01/09/2011 21:30
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
De sjekker vel også at man ikke har spist opp maten da det er krav til å ha mat i sekken..

Re: Truer med rettsak etter tilleggstid... [Re: cvrokka] #1251694 02/09/2011 04:29
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie

Jeg tok det fra det du skrev i den opprinnelige posten.

Hahaha, det skjønner jeg. Jeg trudde at det het 'vindtøy' og ikke 'vindklær' men det ser ut til at det er stortsett golfere og birkebeinere (+ NDLA) som bruker 'vindklær' mens vi andre bruker 'vindtøy'.

Side 5 av 15 1 2 3 4 5 6 7 14 15

Moderator  support