Dette blir kanskje en av gangene der det er helt ålreit å være syk... God bedring, BT! ...80mm nedbør... Skal vurdere hvor gjennomvåt jeg blir på vei hjem fra jobb før jeg bastant sier at jeg skal sykle i ettermiddag hvis jeg blir alene..
Med bakgrunn i møkkaværet legger jeg opp til en liten mikrotriatlon på Vikåsen/Aunvåttan/Solemsvåttan i ettermiddag. 1 km gjørmesvømming, 10 km sykling på sleipt underlag og 2 km sykkelpushing. Jeg antar at dette frister mange! Avgang en gang rundt kl 18 tenkte jeg, men er åpen for nye forslag både på tid og sted. Med bakgrunn i antall desimeter med nedbør de siste dagene er kanskje Aunvåttan et bedre valg enn Vikåsen?!
Er nok ikke restituert for slikt. Vær snill med stiene Jani Aunevåttane går nok helt fint, men jeg mistenker at man blir bløt på siste del av Raillkattstien. Kanskje vi burde finne en alternativ exit som er bedre på våtføre?
På dager som dette finner man fort ut hvor det må ryddes mere greiner. På sist tur på aunevåttane ble jeg klissvåt av greiner over endel stier. Her trengst det trimming før "høsten" kommer for fullt....
Sliter med tett hals/hode/nese sjøl, blir nok hjemme idag også. Du får ha god tur, enig med BT i at Solemsvåttane ned på sørsida kanskje blir vel mye gjørme?
Det beste idag hadde vel vært å ta føttene fatt ikledd full regnhyre og ryddet stier for kvist og kvast (ref nanok sin registreringsmetode for stier med ryddebehov).
Nanok: Send ktonr på pm så skal kr 100, om det er nok, komme umiddelbart. Øvrige (blir vel litt feil at vinneren må bidra til potten?):
Sitat: BjornS
Bra du er med Oddemann, tror de fleste av de som er inne på lista har mulighet til å klare utfordringen.
Jeg tok en rask scan gjennom postene siden 9. mai mai da Nanok og Stefanug utfordret forumet, det er totalt sju stk som har sagt i tråden at de er med.
pluss flere som er på glid, tjuvtrener eller på annet vis er involvert. Det betyr at det allerede ligger an til en god singel malt fra det skotske utvalget. Den sagnomsuste Port Ellen er ikke lett å få tak på, så det i seg selv blir en utfordring for premiekomiteen.
Om steinen ned mot V-bekken tas i samme runde som whiskytrail nagles vil jeg si det kvalifiserer til "on the rocks" varianten når premien skal testes. Steinen er ikke offisielt en del av løypa, men den fyller opp adrenalinet litt før selve bakken opp fra V-bekken.
Flere sære regler tror jeg ikke jeg kommer på nå men kom gjerne med innspill. Også gode tips til å takle nerver mottas med takk, har aldri vært så gira og spent og skjelven som igår da det lå an til at føret kanskje ikke var en betydelig variabel.
Har vel ute å slengt med leppa jeg også. Mener jeg har en øremerket hundrings liggende et sted. (Den fikk lut rygg og hviskestemme da jeg kom til V-cruxet.)
Har lokalisert den gamle gjengrodde stien jeg nevnte tidligere i tråden, men er redd den er et håløst prosjekt. Det er vel rundt regnet 14 år siden hogstfeltet var ny-hogd, så det holder ikke med lommekniver. Mer i gata rambo-kniv og ekkolodd.
Redigert av 2m@s; 26/08/201105:39. Rediger grunn: trykkfeil
Har lokalisert den gamle gjengrodde stien jeg nevnte tidligere i tråden, men er redd den er et håløst prosjekt. Det er vel rundt regnet 14 år siden hogstfeltet var ny-hogd, så det holder ikke med lommekniver. Mer i gata rambo-kniv og ekkolodd.
Enkleste måte å rydde sti på er jo å invitere noen verdalinger på stitur ei helg. De sykler det som er, og rydder både før og etterpå.
Forresten bra at whiskyen er plassert, den får vel deles ut på en dertil egnet fellestur rundt Leistadåsen. Ser for meg høytidlig overrekkelse ved Jobu på en god høstdag. Gjerne med flere av dere som var med i potten tilstede, foruten selve vinneren da sjølsagt.
Hei sveis, Som relativt nyinnflyttet Høgåsen-beboer så begynner det å rykke litt i sykkelfoten etter ganske lang tid med sykkelavhold grunnet familieforøkelse, flytting, snekring og fiksing og diverse.
Nå begynner ting å komme under kontroll, så da lurte jeg på om det hadde gått an å slenge seg på en sykkeltur med dere en dag, og få tilsneket seg litt huriginnføring i hvor det stisykles kan i Vikhammerdistriktet? På tide å børste støvet av sykkelen, nå.
Velkommen skal du være Øystein. Det er bare å slenge seg med. Vi pleier å legge inn en melding når vi tar en tur. Hvis du sender meg en PM med tlf nummer kan jeg prøve å sende deg en melding hvis jeg stikker ut på kort varsel (hender litt for ofte).
Jeg og OP var på Vikåsen i går. Fine forhold og generelt good times
God ide BT! Alltid kjekt å vite at man har syklekompiser på plass en fast dag hvis man har anledning. Det er på tide med en "børstestøvetavDXlyktatur" snart... For min del kan onsdager være gode dager siden ungene har færre aktiviteter på onsdagene..
Hei sveis, Som relativt nyinnflyttet Høgåsen-beboer så begynner det å rykke litt i sykkelfoten etter ganske lang tid med sykkelavhold grunnet familieforøkelse, flytting, snekring og fiksing og diverse.
Nå begynner ting å komme under kontroll, så da lurte jeg på om det hadde gått an å slenge seg på en sykkeltur med dere en dag, og få tilsneket seg litt huriginnføring i hvor det stisykles kan i Vikhammerdistriktet? På tide å børste støvet av sykkelen, nå.
Vælkømin te Vikhammeråsbøgda Øystein!
Det er som BT sier, noen av oss drar ofte på kort varsel så mobilnr er fine greier. Ser at Jan M foreslår onsdager som fast dag. Vi kan jo prøve det, selv om det sikkert ikke passer alle hver gang.
Selv om det idag er onsdag kan ikke jeg pga kveldsvakt hos kona. Kveldstur med lykt blir aktuelt før vi aner ordet av det, så det er vel bare å lade opp lyktene igjen.
Søgneryggen har jeg ikke vært på i år, kanskje aktuelt til helga.
Jeg, ehovde og trevis tok en ny tur på våttane på skatval i går.
Vi lærte at stien ikke er optimal etter mye regn da deler av den kunne klassifiseres som bekk. Ellers er vår bedre enn høst siden man slipper å bane vei gjennom metershøye brennenesler på nederste del. Men gildt aligavel..
Stien fra toppen og vestover virker lovende, men føre tillot ikke forsøk på cruxene (som kommer tett som hagl). Det meste virker mulig med untak av ett som nok kan omgås.Vi gikk ikke så mange meter nedover så det kan være mye mer sti der. Men det er nok en av de mest teknisk utfordrene stibitene jeg har sett. Bjørgastia (som jeg ikke har sett) virker dog mer exponert ut i fra ymse dokumentasjon.
Jeg foreslår StiTuriMalvik på førstkommende onsdag, 7. sept.
I utg.pkt start på Leistad P-plass kl 1900, med en runde i Solemsvåttane evt Leistadåsen. Kan plutselig endres til f.eks Vikåsen, men blir isåfall varslet her i tråden.
Det er lyst til ca 2100 nå (tror jeg) så lykt skal ikke være nødvendig, men mulig jeg tar med likevel.
Jeg starter med å melde avbud. Skal i alle fall ta en uke helt treningsfri til for å se om jeg kan riste av meg at jeg blir syk hele tiden.
Ole Petter: Dette treet ødelegger min utsikt over toppen av Solemsvåttane. Kan du finne fram tømmerhoggerkittet ditt og hjelpe meg med å få det ned en dag?
Ole Petter: Dette treet ødelegger min utsikt over toppen av Solemsvåttane. Kan du finne fram tømmerhoggerkittet ditt og hjelpe meg med å få det ned en dag?
BjørnS: Kan du hjelpe med å lage north shore elementer nede i skogen av greiene fra treet?
BT
Klart jeg kan det. Skulle bare mangle at du lager litt lokal sti når du feller slikt et flott furutre. Ikke annet å forvente når du er oppvokst på flat-Jæren og tatt utdanninga di i isødet.
Har ingen hast med treet OP. Så lenge hagesaksa ikke er i kryptonitt så tror jeg til og med du trenger motorsaga. Det er større enn det ser ut på bildet.
Og Bjørn kan gjerne få bygge hopp og greier, men jeg er redd det er bare "Dregge" og ikke faren som tør å hoppe. Du er ikke kjent for dine big airs enda.
Jeg er på pencelin mot ørebetendelse og skal ta det ufattelig rolig denne uka.