Hei,
dette blir en litt lang post :=)
Jeg har meldt meg på et arrangement neste år som ibefatter en 180km tempo, og må finne en best mulig løsning på sykkel for dette (relativt flat etappe). Siden sykkeldeler er billig nå, tenkte jeg å shoppe litt.
Har per tidspunkt en Cannondale SuperSix Sram Red (m/ compact) 2011modell, som jeg trives bra på. Slik jeg ser det har jeg to løsninger; kjøpe temposykkel eller "tempofisere" Cannondale´n.
Ønsker i utgangspunktet ikke bruke 20.000 kroner på en temposykkel/ramme, og har et håp om å kunne tempofisere eksisterende sykkel. Håpet er å bruke pengene mest mulig effektivt på utstyr (dvs mest wattbesparelse/kr). I tillegg skal det gå relativt raskt å endre fra "tempo-modus" til landevei, og tilbake (typ maks 40 minutter)
Spørsmål 1 - finnes det noen ressurspersoner på Østlandet som er gode på slike konverteringer - dvs. temposittestilling, valg av tribars? Tidligere brukt Ben Clarsen med stort hell, men har skjønt at han ikke lenger jobber på Nimi.
Spørsmål 2 - Kommet på følgende endringer. Ser rekkefølgen fornuftig ut.
1) Sette på noen Tri-bars
Regner med man må prøve forskjellige typer her for å finne noe man trives med. Mao skulle jeg gjerne hatt en time hos noen som har forskjellige produkter som kan prøves.
2) Sette på standard krank
Setter på en standard krank av et eller annet merke, mulig med Q-rings.
3) Kjøpe Aero hjelm ??
Hvor mye er det å hente på dette? Er det ikke j***** varmt å ha på denne i 180km. Veier virkelig nytten opp for komfort / varme?
4) Sette på høyprofil hjul
Neste oppdatering er høyprofilshjulsett. Dette er noe jeg har ønsket meg på landeveien uansett. Vurderer enten Hed stinger 6 / Renoylds sixty-six (9900kr på probikekit) / eller Easton EC90 aero. Alternativt Hed stinger 4..
5) Vurdere Watt måler
Spørsmål 3 - er usikker på om jeg heller burde prioritere watt måler i steden for høyprofil.
Er redd cycleops + høyprofil som jo kanskje hadde vært best blir litt i dyreste laget.
6) Setepinne med "positivt offset" og temposete
Ha en egen setepinne med "positivt offsett" så jeg kan sitte litt lengre frem, men dette avhenger jo av bikefit.
Kommentarer ?
mvh
Jørgen
Redigert av sykkelknut; 31/08/2011 12:54.