Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: Paragon]
#1248704
29/08/2011 20:33
|
Registrert: Sep 2005
Innlegg: 14,817
EgilS
More than words
|
More than words
Registrert: Sep 2005
Innlegg: 14,817 |
jeg skjønner ikke hvorfror dem skal levere en sykkel som har et hjulsett man ikke kan bruke til vanlig trening?? er det vanlig at leverandører gjør dette?? Og vil gsport\intersport informere kundene om dette??
Jepp, det er helt vanlig at man ikke bruker dyre hjulsett til trening, men at man har billigere hjul til det. Dette gjelder både landevei og terreng. Som otoen skriver så har dyre og lette hjul kortere holdbarhet. I tillegg er de naturligvis dyre å ødelegge, noe som det jo er større sjanse for å gjøre desto mer man bruker de.
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: Otoen]
#1248772
29/08/2011 21:33
|
Registrert: Sep 2001
Innlegg: 16,266
Espen
More than words
|
More than words
Registrert: Sep 2001
Innlegg: 16,266 |
Ok, da er vi inne på litt mer edruelig spor.
Man får litt dyrere utstyr for penga.
Et stykke herfra til å omtale Diamant som jæævelig fett.
Ikke rettet direkte mot deg altså, bare så det er sagt.
E
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: EgilS]
#1248779
29/08/2011 21:45
|
Registrert: Aug 2004
Innlegg: 855
Paragon
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Aug 2004
Innlegg: 855 |
Jepp, det er helt vanlig at man ikke bruker dyre hjulsett til trening, men at man har billigere hjul til det. Dette gjelder både landevei og terreng.
var klar over at det fantes hjulsett for ritt. Var bare ikke klar over at det ble levert sykler til denne prisen med et hjulsett som kun kan brukes til ritt(satt på spissen).
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: Espen]
#1248844
30/08/2011 06:01
|
Registrert: May 2006
Innlegg: 5,136
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: May 2006
Innlegg: 5,136 |
Ok, da er vi inne på litt mer edruelig spor.
Man får litt dyrere utstyr for penga.
Et stykke herfra til å omtale Diamant som jæævelig fett.
Ikke rettet direkte mot deg altså, bare så det er sagt.
E Jeg syns en sykkel som har det letteste og noe av det dyrere utstyret på markedet er jævlig fett uansett jeg:), spesiellt når det også er en god del billigere enn andre merker... Hadde det stått specialized eller scott på ramma, så hadde jeg syns det da også... Hva man selv syns er jævlig fett er jo forskjellig, men en sykkel med toppdeler syns jeg personlig at er innenfor dette:)
CK ELVERUM
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: Paragon]
#1248923
30/08/2011 08:36
|
Registrert: Sep 2005
Innlegg: 14,817
EgilS
More than words
|
More than words
Registrert: Sep 2005
Innlegg: 14,817 |
Jepp, det er helt vanlig at man ikke bruker dyre hjulsett til trening, men at man har billigere hjul til det. Dette gjelder både landevei og terreng.
var klar over at det fantes hjulsett for ritt. Var bare ikke klar over at det ble levert sykler til denne prisen med et hjulsett som kun kan brukes til ritt(satt på spissen). Ofte er det rimelig middelmådige hjulsett som står på sykler svært langt opp i prisklassene. Slik sett kan man vel gi Gresvig litt cred for å levere slike hjul. Da kan man jo spandere (prute seg til?) et treningshjulsett når man kjøper en sykkel.
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: -Jan]
#1248932
30/08/2011 08:41
|
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Espen W
Diamonds are forever
|
Diamonds are forever
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685 |
.... Når det gjelder Reiten så er han vel ikke akkurat kjent for å ha den mest smoothe kjørestilen ... :-) Reiten kjørte ikke med original setepinne, men uansett utrolig synd for Johannes.
Redigert av Espen W; 30/08/2011 08:42.
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: force10]
#1248937
30/08/2011 08:46
|
Registrert: Feb 2009
Innlegg: 1,284
Diablito
Veteran
|
Veteran
Registrert: Feb 2009
Innlegg: 1,284 |
Ja, men 2. plass endog. Likte løsningen hans med den "nye" setepinnen og setet. Det finnes jaggu mange setepinneløsninger som ikke duger - særlig ikke til de med litt ekstra pondus, og de er det jo noen av i Birken. Det burde man tenke på når man kjøper sykkel. Lett å bytte ut er de også  Det knakk en del setepinner også i år, men det så ut til å være 50/50 alu og karbon.
"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: Espen W]
#1248950
30/08/2011 08:52
|
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624 |
.... Når det gjelder Reiten så er han vel ikke akkurat kjent for å ha den mest smoothe kjørestilen ... :-) Reiten kjørte ikke med original setepinne, men uansett utrolig synd for Johannes. Smooth eller ikke, det går i allefall fort.. Han er vel i samme kategori som meg, som regel noe kluss, men når det funker blir det bra..  At pinnen ryker har lite med Gresvig å gjøre..
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: samsung]
#1250455
31/08/2011 16:18
|
Registrert: Oct 2009
Innlegg: 224
runeb
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Oct 2009
Innlegg: 224 |
Sykler for tiden på en diamant apex t1 og er veldig fornøyd. Hadde en merida 0.nine før det igjen og kan ikke si jeg kjenner noe forskjell på kvaliteten (ramma osv). C4 komponentene som setepinne, sete, stem og styre funker som bare det. Kvalitet! Har ingen problemer med å anbefale diamant til andre. Går først og fremst etter pris og vekt når jeg handler. Min T1 med xtr pedaler, the crow slangeløse dekk, og fast gaffel veier 7,5kg. Skal du ha en scale rc på 7,5kg så må du vel selge både skjorta og trusa...
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: samsung]
#1251410
01/09/2011 16:54
|
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 139
Jurgmeister
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 139 |
Har hatt silvercape (nåværende t3) med et XT-nav som da røyk den gangen jeg hadde min, har flere kompiser som sykler på denne sykkelen og har ikke hatt problemer annet enn justeringer. c4 navet er kanskje ikke av samme kvalitet som XT-navet, men de jeg har snakket med har ikke hatt problemer så langt (09 og 11mod.) Da jeg hadde min hadde jeg problemer med en pakning på r7' demperen, dette ble byttet og alt gikk bra igjen, den klaget aldri etter dette. http://www.mtbr.com/cat/older-categories-bikes/2006-front-shocks/manitou/r7/prd_365205_1546crx.aspxfolk ser stort sett ut til å være fornøyde med demperen, som jeg mener Høydahl syklet på en stund? Kan jo ikke være elendig akkurat. MRD eller ei bra pris er ofte argumentet for hva folk vil ha, reklamasjonsrett har man jo uansett?
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: samsung]
#1251462
01/09/2011 18:27
|
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 96
ZizouJR
Medlem
|
Medlem
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 96 |
Føler denne diskusjonen er blir litt som diskusjonen mellom Guideline og Sage på fluestangfronten. Guideline er et norsk merke som produserer stengene sine i Asia, derfor er de billigere enn Sage som er et amerikansk merke som produseres i USA. Stengene til Guideline er likevel på samme nivå som Sage sine. "Vanlige" mennesker vil ikke merke noe forskjell. Likevel velger man Sage dersom man kan velge fritt. Bare fordi det er Sage... Selvfølgelig er det veldig bra, men Guideline er minst like bra. Jeg er ingen sykkelekspert, så skal ikke kommentere det tekniske, men regner med at de aller fleste ikke vil merke stor forskjell på en Diamant- og Scottramme. Men likevel velger man Scott fremfor Diamant fordi man har blitt "hjernevasket" til å tro at det er så mye bedre. Når man blir veldig interessert i noe, enten det er fluefisking eller sykling, blir utstyr etter hvert mer og mer viktig. Da blir plutselig kun de mest annerkjente merkene gode nok.. Hvis C4-komponentene og manitougafflene som brukes på mange av Diamantsyklene hadde vært så lite robuste som mange her inn mener at de er, så tror jeg ikke G-sport ville valgt å bruke dem. Samtidig tror jeg at om flertallet av mosjonister på 90-100 kg hadde syklet på lette Scottsykler er jeg ganske sikker på at både nav, setepinne og krank ville gått føyken. Nå er det vel slik at Diamant/Nakamura først og fremst brukes av mosjonister på 90-100 kg og ikke toppidrettsutøvere på 70 kg. Dere kan jo gjette hva jeg vil fram til.. Vet det er mange som har skrevet det jeg skriver før meg, men vil bare poengtere hva jeg personlig mener..
Sykler selv på en Diamant apex 1,5 på 8,6 kg.. Ingenting har blitt ødelagt enda... Skal melde fra den dagen det skjer.
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: samsung]
#1251466
01/09/2011 18:33
|
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 382
force10
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 382 |
ZizouJR: En liten avsporing - jeg velger Guideline foran Sage anytime.. G. Loomis derimot. 
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: samsung]
#1251478
01/09/2011 18:49
|
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 96
ZizouJR
Medlem
|
Medlem
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 96 |
Godt å høre;) Er selv Loop-gutt, men ville lett valgt Guideline fremfor Sage!
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: samsung]
#1251488
01/09/2011 19:05
|
Registrert: Nov 2007
Innlegg: 127
HKJO
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: Nov 2007
Innlegg: 127 |
Her kan man tro så mye man vil! gå i en butikk og prøv, sykler på specialized til vanlig, men har prøvd diamant, orbea og mange andre merker flere ganger.. Og jeg merker i hvertfall STOR forskjell! ikke nødvendigvis på grus, men når man får sykklene inn i terrenget vil jeg nok tro de fleste merker stor forskjell på en lettvekts diamant sykkel vs topp modellene til noen av de andre merkene. I mitt tilfelle sitter jeg fantastisk mye bedre på specialized og scott enn jeg gjorde på de gangene jeg prøvde diamant..
Men det er min mening, og alle må ha lov til å ha sin! Vil noen kjøpe diamant så er det bare å gjøre det!
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: ZizouJR]
#1251517
01/09/2011 19:29
|
Registrert: Oct 2009
Innlegg: 3,567
femte_gir
Besatt
|
Besatt
Registrert: Oct 2009
Innlegg: 3,567 |
Føler denne diskusjonen er blir litt som diskusjonen mellom Guideline og Sage på fluestangfronten. Guideline er et norsk merke som produserer stengene sine i Asia, derfor er de billigere enn Sage som er et amerikansk merke som produseres i USA. Stengene til Guideline er likevel på samme nivå som Sage sine. "Vanlige" mennesker vil ikke merke noe forskjell. Likevel velger man Sage dersom man kan velge fritt. Bare fordi det er Sage... Selvfølgelig er det veldig bra, men Guideline er minst like bra. Jeg er ingen sykkelekspert, så skal ikke kommentere det tekniske, men regner med at de aller fleste ikke vil merke stor forskjell på en Diamant- og Scottramme. Men likevel velger man Scott fremfor Diamant fordi man har blitt "hjernevasket" til å tro at det er så mye bedre. Når man blir veldig interessert i noe, enten det er fluefisking eller sykling, blir utstyr etter hvert mer og mer viktig. Da blir plutselig kun de mest annerkjente merkene gode nok.. Hvis C4-komponentene og manitougafflene som brukes på mange av Diamantsyklene hadde vært så lite robuste som mange her inn mener at de er, så tror jeg ikke G-sport ville valgt å bruke dem. Samtidig tror jeg at om flertallet av mosjonister på 90-100 kg hadde syklet på lette Scottsykler er jeg ganske sikker på at både nav, setepinne og krank ville gått føyken. Nå er det vel slik at Diamant/Nakamura først og fremst brukes av mosjonister på 90-100 kg og ikke toppidrettsutøvere på 70 kg. Dere kan jo gjette hva jeg vil fram til.. Vet det er mange som har skrevet det jeg skriver før meg, men vil bare poengtere hva jeg personlig mener..
Sykler selv på en Diamant apex 1,5 på 8,6 kg.. Ingenting har blitt ødelagt enda... Skal melde fra den dagen det skjer. Jeg synes det er etisk uforsvarlig å selge Diamant/Nakamura utstyrt med Stan's Alpine felger til folk over 90kg. Dette gjelder også Scott Scale som er utstyrt med DT Swiss 445d felger.
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: Otoen]
#1251541
01/09/2011 19:55
|
Registrert: Sep 2001
Innlegg: 16,266
Espen
More than words
|
More than words
Registrert: Sep 2001
Innlegg: 16,266 |
Folk er jo forskjellige.
For meg stiller sofistikerte kvalitetsrammer i jævelig fett-kategorien. Forseggjorte løsninger som har noe mer, feks Lefty også.
Profesjonelt håndbygde hjul likeså.
Hva er det som er så fett med en dyr girskifter? En XX eller XTR-skfiter er litt bedre enn XT el. X9, men mer er det heller ikke.
e
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: HKJO]
#1251554
01/09/2011 20:08
|
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 96
ZizouJR
Medlem
|
Medlem
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 96 |
Til HKJO. Jeg er veldig enig i det du sier, og ulike mennesker vil ikke nødvendigvis foretrekke det samme, men det betyr likevel ikke at Diamant sin toppmodell er noe dårligere Scott sine sykler i samme prisklasse. Om T1 er like bra som toppmodellen til Scott vet jeg ingenting om, men med tanke på prisforskjellen skulle det bare mangle at Scott var bedre. Hadde man hatt en "blindtest" av toppmodellene til diverse merker uten og på forhånd vite hva som var hva, og hvor testpanelet bestod av en gjennomsnittlig birkendeltaker, er jeg rimelig sikker på at det ville blitt veldig mange meninger om hvilken sykkel som var best.
Redigert av ZizouJR; 01/09/2011 20:10.
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: samsung]
#1251559
01/09/2011 20:13
|
Registrert: Sep 2001
Innlegg: 16,266
Espen
More than words
|
More than words
Registrert: Sep 2001
Innlegg: 16,266 |
Selvsagt. Et problem med slike testeer er at forskjellige folk passer på forskjellige sykler.
Riktig passform og god balanse er kanskje de viktigste egenskapene, som fort forsvinner i XTR og vekt-tåka.
e
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: samsung]
#1251577
01/09/2011 20:26
|
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 96
ZizouJR
Medlem
|
Medlem
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 96 |
Så sant så sant. Jeg synes det er dumt av G-Sport og kun fokusere på vekt, når de vet at flertallet av kundene helst burde hatt en sykkel litt mer egnet for tunge ryttere. Samtidig er det jo taktisk lurt av dem å fokusere på vekt og bra girsystemer. Det er det kunder uten alt for mye erfaring legger merke til, og jeg skal innrømme at det er nettopp det jeg selv la merke til da jeg skulle handle min første konkurransesykkel for ikke alt for lenge siden. Men store kjeder som g-sport skal jo tjene penger, derfor er de nok mer opptatt av å selge syklene sine enn å finne en som passer best for hver enkelt kunde.
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: ZizouJR]
#1251604
01/09/2011 20:40
|
Registrert: Oct 2009
Innlegg: 3,567
femte_gir
Besatt
|
Besatt
Registrert: Oct 2009
Innlegg: 3,567 |
Så sant så sant. Jeg synes det er dumt av G-Sport og kun fokusere på vekt, når de vet at flertallet av kundene helst burde hatt en sykkel litt mer egnet for tunge ryttere. Samtidig er det jo taktisk lurt av dem å fokusere på vekt og bra girsystemer. Det er det kunder uten alt for mye erfaring legger merke til, og jeg skal innrømme at det er nettopp det jeg selv la merke til da jeg skulle handle min første konkurransesykkel for ikke alt for lenge siden. Men store kjeder som g-sport skal jo tjene penger, derfor er de nok mer opptatt av å selge syklene sine enn å finne en som passer best for hver enkelt kunde. La du merke til XTR-bakgiret fordi du visste fra før at XTR var noe bra, eller fordi G(Inter)sport ansatte snakket så varmt om det? Hadde de derimot fokusert like mye på C4-nav istedenfor XTR-bakgir ville du valgt Diamant fordi C4 var et anerkjent og kvalitetsmerke? I så fall lurer jeg på hvorfor de ikke skryter så mye av C4-deler.
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: samsung]
#1251622
01/09/2011 20:56
|
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 96
ZizouJR
Medlem
|
Medlem
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 96 |
Det var XX og ikke XTR, bare for å presisere:) All kunnskapen jeg hadde om sykkel hadde jeg lest i bøker og på nettet, og der fokuseres det veldig mye på girsystemer og at jo lettere det er, jo bedre er det. Derfor så jeg meg blind på gir og vekt. Jeg visste på forhånd at ansatte i store kjeder ofte er fulle av nonsense og ofte ikke vet mer enn det som står på plakaten, så det var ikke gsport-mannen som påvirket meg. Hadde jeg hatt de kunnskapene jeg har nå ville jeg nok revurdert det kjøpet jeg gjorde og kanskje kjøpt en Scott,Hard Rocx eller et helt annet merke. Heldigvis er jeg en lettvekter med kroppsbygning som en langdistanseløper, derfor tror og håper jeg at det ikke vil bli noe problem med gaffel, nav, setepinne eller andre komponenter. Neste gang jeg kjøper sykkel vil jeg sette av mer tid til å prøve ulike merker og velge den modellen jeg føler passer meg best.
Redigert av ZizouJR; 01/09/2011 20:59.
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: samsung]
#1251625
01/09/2011 20:58
|
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 2,882
stosu
Besatt
|
Besatt
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 2,882 |
Det som er fett med gresvig-syklene er at de har klart å sette bra utstyr på rammer som funker i terrenget (2. plass i ultra'en). Selv om Merida, Scott, C'dale osv. driver mer offensiv produktutvikling og alltid ligger foran i løypa gjør ikke det Gresvig-rammene til noe dritt  At noen ønsker å bruke litt mindre penger på å kjøpe en lett sykkel som funker får være deres sak, likesom at andre ønsker å bruke mer penger på å sykle på rammer som Schurter og Hermida også bruker får være deres sak. Face it, gutta.. Espen W leverer fete produkter som funker, selv om det også er utrolig fett med f. eks. en Spark eller 69 mellom beina, men sykler man sinnsykt mye fortere enn man hadde gjort på en Grade??
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: samsung]
#1251640
01/09/2011 21:14
|
Registrert: Sep 2001
Innlegg: 16,266
Espen
More than words
|
More than words
Registrert: Sep 2001
Innlegg: 16,266 |
Jeg vet ikke hvem som lager alurammene, men endel detajer likner Kinesis, som alltid har vært kjent for å være flinke, spesiellt hvis oppdragsgiverne vet hva de driver med. Det gjør de vel i dette tilfellet.
Og bare så det er sagt, alle moderne terrengsykler funker i terrenget altså. Gamle terrengsykler funker også i terrenget, så dette er hvertfall ikke noe unikt med Diamant.
e
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: ZizouJR]
#1251659
01/09/2011 21:38
|
Registrert: Nov 2007
Innlegg: 127
HKJO
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: Nov 2007
Innlegg: 127 |
Jeg sier heller ingenting på kvaltiet på diamantene og hvem som generelt er best... Jeg syns alle skal få velge selv, men håper bare alle i hvertfall prøver før de kjøper Jeg tror folk ville merket forskjell, men kanskje ikke så sikkert alle merket hvilken av sykkelene de syklet på!
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: samsung]
#1251788
02/09/2011 07:21
|
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 2,014
hJürg1
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 2,014 |
Jeg skjønner ikke helt hvordan man skal få testet de ulike merkene FØR man kjøper. Det er da ingen som tilbyr en å ta sykkelen på en terrengtur for å se om det er korrekt balanse, størrelse osv ? Det nærmeste jeg har opplevd er ett par runder på parkeringsplassen utenfor ei sjappe. Andre plasser blir det en runde inne mellom klesstativene.
Når det gjelder hva selgere fokuserer på så er mitt inntrykk at her er det like stor forskjell fra sjappe til sjappe uansett om det er de store kjedene eller en uavhengig Bikeshop. Det finnes kompetente personer overalt.
facebook.com/secondhandsessions
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: samsung]
#1251819
02/09/2011 07:55
|
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 96
ZizouJR
Medlem
|
Medlem
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 96 |
Jeg vet ihvertfall at G-sport og XXL(tror jeg) har 30 dagers fornøyd garanti. Så da har du jo 30 dager på å teste sykkelen, og muligheten til å bytte til en annen størrelse/modell dersom det trengs.
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: ZizouJR]
#1251826
02/09/2011 08:01
|
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 2,014
hJürg1
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 2,014 |
Jeg vet ihvertfall at G-sport og XXL(tror jeg) har 30 dagers fornøyd garanti. Så da har du jo 30 dager på å teste sykkelen, og muligheten til å bytte til en annen størrelse/modell dersom det trengs. Jeg vil nok se de tar innen sykkel som er kjørt i 30 dager. Tror nok det finnes begrensninger. Og dessuten, argumentet med å teste var jo å teste en high-kred sykkel opp mot en low-weight/low-kred sykkel.
facebook.com/secondhandsessions
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: hJürg1]
#1251830
02/09/2011 08:08
|
Registrert: Sep 2005
Innlegg: 14,817
EgilS
More than words
|
More than words
Registrert: Sep 2005
Innlegg: 14,817 |
Noen butikker har demosykler som man kan lålne en dag eller to, men det er jo fremdeles begrensinger. Jeg vil tro at ingen har alle modeller i alle størrelser tilgjengelige for demo. I praksis snakker man om maksimalt to-tre sykler, og for de aller fleste vil det i praksis da være uten betydning. Å teste en sykkel i feil størrelse, eller en annen sykkel enn den du vil ha, i riktig størrelse, vil nok være forholdsvis verdiløst. Kanskje til og med mot sin hensikt.
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: EgilS]
#1251832
02/09/2011 08:11
|
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 2,014
hJürg1
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 2,014 |
Noen butikker har demosykler som man kan lålne en dag eller to, men det er jo fremdeles begrensinger. Jeg vil tro at ingen har alle modeller i alle størrelser tilgjengelige for demo. I praksis snakker man om maksimalt to-tre sykler, og for de aller fleste vil det i praksis da være uten betydning. Å teste en sykkel i feil størrelse, eller en annen sykkel enn den du vil ha, i riktig størrelse, vil nok være forholdsvis verdiløst. Kanskje til og med mot sin hensikt. My point exactly!
facebook.com/secondhandsessions
|
|
|
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker
[Re: hJürg1]
#1251877
02/09/2011 08:50
|
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 501
JTE
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 501 |
En ting som bør også kan nevnes er god service hos Gresvig. Jeg hadde en Kimberlite (Den som nå er T1). Disse hadde en svakhet i dropouten i ramma. Jeg fikk ny ramme, lånesykkel mens det pågikk, og god oppfølging hele veien av Wethe her på forumet. Jeg er superfornøyd med min nye T1 ramme, og surfet gjennom Birken uten problemer av noe slag.
|
|
|
|
|