Avmarsj i morgen kl 1700. Målet er opp/ned Skallen. Deretter bærer det til Davebustaden og med avslutning på Rinnbustaden. Foreløpig er det Espen, Christian og jeg.
Da er det herved avklart. Levanger sin beste nedkjøring er ikke ned fra Skallen. Turen i fra foten av Skallen, ned til Davebustaden og videre til Rinnbustaden er "Levangers finest".
Ser da ut som det var bra sykkelområdet på 'skaillen, synd samboern bare fikk meg med opp på denne 1000 års-gaven (husker ikke navnet) og ikke dette fjellet.
mvh Ola, ableitet.no
'05 Big Sur disc, '11 Fuel EX 9
Re: Levangers tak ,Advarsel :manboobs
[Re: EyeLid]
#122982307/08/201120:44
Litt off-topic i forhold til emne, men når Håkon tar med dette om Stokkvola så slenger jeg med et stialternativ jeg filma som forbinder Levanger med Stjørdal om Åsfjellet. Ikke noe ekstremt med dette men jeg gjorde det til en langtur på 82 km fra Høgberget. Utrolig flott stiparti, den går på etablerte ferdselsveier/hogstveier i Åsfjellet og ned mot Skei i Stjørdal. http://www.youtube.com/watch?v=YSr-Mkvrrbs&feature=feedfbc
God treningstur til men enda bedre: en suveren naturopplevelse. Klippet er egentlig 45 minutter med enda mere stigning i terrenget, men fikk ikke plas til mer enn 15 min. på Youtube
Redigert av abba1970; 15/08/201108:44.
Livet er ingen lek, men det er lov å leke i livet.
Re: Levangers tak ,Advarsel :manboobs
[Re: Snooze]
#123640915/08/201120:49
synd samboern bare fikk meg med opp på denne 1000 års-gaven (husker ikke navnet)
Et hint! Det er tilogmed laget egen T-skjorte til stedet....
Jeg vet! Treigetskjorter het de vel? Og de hadde vel noe lanseringsgreier på den nye kafeen i nærheten av Politihuset?
Skulle tro du var levangsbygg....:-) Neste gang tar du bilen til Skaillstuggu og sykler komboen Davebustad/Rinnbustad-Kløvstien. Handikap-sti kan du spare til du trenger rullator
Litt off-topic i forhold til emne, men når Håkon tar med dette om Stokkvola så slenger jeg med et stialternativ jeg filma som forbinder Levanger med Stjørdal om Åsfjellet. Ikke noe ekstremt med dette men jeg gjorde det til en langtur på 82 km fra Høgberget. Utrolig flott stiparti, den går på etablerte ferdselsveier/hogstveier i Åsfjellet og ned mot Skei i Stjørdal. http://www.youtube.com/watch?v=YSr-Mkvrrbs&feature=feedfbc
God treningstur til men enda bedre: en suveren naturopplevelse. Klippet er egentlig 45 minutter med enda mere stigning i terrenget, men fikk ikke plas til mer enn 15 min. på Youtube
Interessant tur det der! Har du GPS track eller lagt turen inn på en nettside? Kart?
Ja den er å finne på http://sykkelspor.no/node/766 . Denne laget på min første tur der i fjor, så den er ikke helt optimal og korrekt i terrengpartiet mellom der det står "Svartåsen" og "Heggestjønna". Imidlertid er tekstbeskrivelsen korrekt! Etterhvert har jeg funnet ut at det bare er å følge stier/hogstveier (disse er stort sett tørre og etablerte) i det området jeg nevner, det er kilometervis med flott terrengsykling i nedoverbakke her så dette hadde du syntes vært stas. Tipper du ikkke trnger av sykkelen, nortsett fra en 30%-stigning i begynnelsen av terrengdelen. Zoomer du på kart så ser du naturlige valg. Har invitert Hokken med på tur her når anledning/gode værforhold i høst. Du kan bli med du også, kan f.eks. møtes på Bunnpris Skogn. Følg med.
Redigert av abba1970; 16/08/201109:42.
Ja den er å finne på http://sykkelspor.no/node/766 . Denne laget på min første tur der i fjor, så den er ikke helt optimal og korrekt i terrengpartiet mellom der det står "Svartåsen" og "Heggestjønna". Imidlertid er tekstbeskrivelsen korrekt! Etterhvert har jeg funnet ut at det bare er å følge stier/hogstveier (disse er stort sett tørre og etablerte) i det området jeg nevner, det er kilometervis med flott terrengsykling i nedoverbakke her så dette hadde du syntes vært stas. Tipper du ikkke trnger av sykkelen, nortsett fra en 30%-stigning i begynnelsen av terrengdelen. Zoomer du på kart så ser du naturlige valg. Har invitert Hokken med på tur her når anledning/gode værforhold i høst. Du kan bli med du også, kan f.eks. møtes på Bunnpris Skogn. Følg med.
Jeg følger med her på forumet, ja. Blir med så lenge jeg har fri. Håper på en laaang og tørr høst:-)
Da blir det oppmøte på Bunnpris Skogn førstkommende søndag kl. 09. Meldt best vær da. Kan være bløtt men vi håper på oppholdsvær. Vi sykler trasèen over Åsfjellet-Stjørdal som vist i link over. Blir 6-7 mil. Rolig tur, ikke noe stress. mvh Asmund Bjørshol tlf. 46620896 abjorshol@hotmail.com
Redigert av abba1970; 16/08/201120:14.
Det ble en fin solotur opp på Skallen og ned Storlivegen Det var ganske mye folk ute på topptur til å være en mandag
Føret var ganske så vått etter nedbøren siste to døgn,men det var ikke så veldig sølete
Det blåste ganske mye oppe i høyden,så jeg ble ikke så lenge oppe på Skallen Jeg tok også en runde rundt tjønna På veg opp på baksiden av Skallen På veg ned til tjønna Utsikt fra toppen av Skallen Hærmannssnasa til høyre i bildet Storlivollen Vindfallrydding
Redigert av jonnykast; 29/08/201115:32.
Massevis med smileys i 2012 Nyckelbens-Jonny Jonny Kåstad