YR melder bra vær på fredag, nå er det godt og varmt.Siden mandag er det kun kommet 1,2mm nedbør. lørdag og søndag er usikkert, men vi er langt fra kysten og sørvesten slår sjelden noe særlig inn.
Linge rett ved Campen er jo verdens nordligste kommeriselle sted for frukt dyrking. I fjørå har de ofte lite med vann (i år vått), drikkevannskilden er på andre siden av fjorden. Ålesund har 4 ganger mer nedbør enn Tafjord.
Og siden jeg har sykla litt i heiene rett bak Molde (det er vel der du holder til nå, Tony?), må jeg jo spørre hva det lokalet cruxet er (hvis det er der da?)?
Vestover langs ryggen fra Varden er det etter et par myrkryssinger en steil skråning med slyngete sti,masse sleipe skrårøtter, og bratte sva ned til Bjørsetskaret. t
Helt enig, cht, innsatsen fra løypefikserne er imponerende. Dette må jo bli tidenes Fjørå-camp (det er det forsøvidt hvert år ).
Og Tony, jeg ser at det er mye uutforsket i Molde også, jeg har bare syklet østover fra Varden (mot Skihytta, mellom der er det også et par heftige utfordringer), og skjønner jeg har mye godt i vente neste gang jeg er i Molde med sykkel.
Gleder meg til tur nå ja, dette blir knall. Vi ses.
Og sånn helt på tampen - det må jo være flere trondhjemmer som skal vestover. Regner med at alle har transport i orden (det har egentlig jeg også), men hvis a) noen fremdeles mangler skyss og har lyst til å spleise på bensinutgifter, eller b) det er noen som har plass til en barteløs syklist med en del stash, og som ikke skal kjøre før kl. 18.00 imorra, er det bare å si ifra.
Jeg er egentlig klar til å kjøre fra Trondheim kl 16:00 på torsdag. Da noen i følget mitt har måtte trekke seg er jeg alene i bilen og har dermed god plass til flere passasjerer og sykler
Det betyr også at jeg har 2 ledige sengeplasser i hytte.
Jeg er egentlig klar til å kjøre fra Trondheim kl 16:00 på torsdag. Da noen i følget mitt har måtte trekke seg er jeg alene i bilen og har dermed god plass til flere passasjerer og sykler
Det betyr også at jeg har 2 ledige sengeplasser i hytte.
Mitt reisefølge har dessverre måttet avlyse i år, og eg får då plass til 1/2 1 til 2 i bilen min frå Bergen. Eg har skaffa meg fri på fredag, så hadde eigentleg tenkt å reise slik at eg fekk sykla fredagen ein plass også. At han måtte avlyse frigir også ein plass i ventelista, veit ikkje om det er noko ein skal seie ifrå andre plassar enn her. Om du ynskjer å sitte på og bli med på ein tur på fredagen er det berre å sende PM / ringe / sms på 99013071
Om du kan vente med å kjøre til 18.00, er jeg mer enn gjerne med (vi er jo nesten naboer til og med), men har full forståelse for om du vil komme deg avgårde tidligere. Jeg skal på et kurs som varer til 17.30, som jeg ikke kan droppe, dessverre.
Har ordna hytte og 3 kompiser som kommer fra Oslo til å fylle den opp med.
Oioi, nå er det ikke mange timene igjen til avreise
Er det en kyndig person som kan - mot en slump penger - ta en titt på bakhjulet mitt og stramme/slakke noen eiker? Det er ikke no særlig kast i det, men det er skeivt.
Skulle egentlig ha nytt hjulsett på plass til turen, men det har blitt forsinket :/
Edit: hvis det er noen som har ett robust og billig bakhjul til salgs, så er jeg interessert!
Om du kan vente med å kjøre til 18.00, er jeg mer enn gjerne med (vi er jo nesten naboer til og med), men har full forståelse for om du vil komme deg avgårde tidligere. Jeg skal på et kurs som varer til 17.30, som jeg ikke kan droppe, dessverre.
Ok BTM; da plukker jeg deg opp kl 18:00 Jeg husker ikke 100% hvor du bor, kan du sende meg adressen på tlf 4816 4648?
Til alle andre, så har jeg plass til flere i bilen fra Trondheim, pluss jeg har 2 ledige senger i hytte. Bare send meg en melding.
Ok BTM; da plukker jeg deg opp kl 18:00 Jeg husker ikke 100% hvor du bor, kan du sende meg adressen på tlf 4816 4648?
Genial LT. Melding med adresse er sendt, tipper du bruker omtrent 1 min fra deg til meg...
Til alle andre, så har jeg plass til flere i bilen fra Trondheim, pluss jeg har 2 ledige senger i hytte. Bare send meg en melding.
I alle verden hva er det som skjer? Jeg har fått muntlig rapport fra MHH om at dagen idag på Fjørå var magisk og fantastisk og episk og masse andre superlativer, men INGEN bilder eller video?
Skulle jo vært der, vil gjerne få pixler servert....
Insta VIMEO 2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso
Hjemme igjen etter noen herlige dager på Sunnmøre. Fantastisk natur, stier og folk. Takk til alle arrangører og guider for at dere inviterer oss inn i deres store lekegrind
Har begynt å se på råfilmene fra helga, og det kommer nok en godfilm i løpet av uka Her er noen smakebiter: Klas starter nedkjøringen fra Liahornet.
Den Trondhjemske Postvei har flott utsikt inn Geirangerfjorden.
Ole Morten viser sine kunster ned Den Trondhjemske Postvei.
Vi har selvfølgelig vært alt for opptatt med syklinga til å poste bilder, men det kommer nok endel fremover nå når folk begynner å komme hjem. Her er noen av mine fra Liahornet:
Det ble mange stopp oppover for å beundre utsikten
Kanskje litt mer avslappet stil enn de fleste andre på toppen?
Det er slitsomt nedover også, så en liten pause på setra før selve rosinen står for tur (og god flyt betyr ingen bilder av den delen heller).
Rakk et bilde på slutten av det raske partiet
Avslutningen ned på hovedveien er ned en bratt rollover. Selv de mest erfarne nøler før de slepper seg ned her.
Dette bildet fra en tur dagen etter viser litt bedre hvor bratt det er
Herlig å se at bildene allerede har begynt å komme! Takk for en fantastisk flott helg, ultimat hygge fra morgen til kveld. Større konsentrasjon av smørblide mennesker har jeg ikke opplevd på lenge, jeg gleder meg allerede til neste år.
Regner med der er mye videomateriale og bilder som bearbeides - ære være dere som lager snutter og tar bilder som holder de gode minnene ved like