Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 21 av 35 1 2 19 20 21 22 23 34 35

UltraBirken 2011

Re: UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1246803 27/08/2011 13:26
TFN Offline
Entusiast
Entusiast
Fikk pin og diplom - men ingen T-skjorte. Synd.

For øvrig: En fryktelig tung dag. Allerede på stien før Ljøsheim kom krampene (det var ny rekord i tidlige kramper). Måtte ta 5 minutter i lyngen rett etter Lunkefjell for å hyle litt - hver gang jeg reiste meg satt krampa på ny. Men jeg kom meg nå igjennom.

Og, Aksel: SUPERT! Traseen var helt topp - bedre enn i fjor. Mye bedre å kjøre medurs rundt Reinsvatnet. Traseen var beinhard, men det skal den være i UltraBirken. Og kramper til tross: På tur over Hitfjell steg humøret betydelig - morsomt.

Super service på matstasjonene. Ved Pellestova tror jeg de nesten ikke visste hva de kunne gjøre godt for meg. Topp!

Neste år: Like bra vær, men tørrere i bakken. Samt: Litt roligere start og dermed hikstlatter (istedenfor kramper) hele veien rundt Reinsvatnet (for vi tar'n vel én gang til, Aksel?).

- Tom
Medlem i NOTS - Norsk Organisasjon for Terrengsykling - www.nots.no
Re: Bilder UltraBirken 2011 [Re: Knotnisse] #1246804 27/08/2011 13:31
Slemmis Offline
Ringrev
Ringrev
Kjenner litt på stoltheten av å være en del av den oransjestripete UB-ordenen. Folk som har kjørt grisefort på tider jeg ikke kan forstå, men også sliterne, de som har stått på hue i lynga med slanger, hjul, gir, seter, kramper og tusenmetersblikk. Likevel holder de koken og kommer seg ned til målstreken. Ganske imponerende! Synd for dere som var uheldige med utstyr eller kropp, ønsker bedre lykke neste gang!

Synes det var ganske så ultra i år også, og tidvis dukket de vanlig tankene om egen mentale helse opp...

Egentlig mange flotte stier, nydelige omgivelser og perfekt vær. En dagsutflukt rundt Reinsvatnet (noe sånt) i finvær med friske bein og Bamsemums i sekken tror jeg hadde gjort at jeg hadde sykla det meste. Men med rittbein og rittfokus er det noen ganger et valg å ikke sykle cruxpartier rett og slett for at det tar for mye krefter (må bli sterkere da..). Var ganske kjørt over Hitfjell og terrenget ned til Nordsetra, sår i rævva og generelt godt brukt.

Alt i alt en flott dag, og takk til de jeg holdt følge med i lange strekk på grusen og ellers gjennom rittet.

Espen Flaskeladd
"Do what you like, like what you do"
Stall: Niner Air9, Felt F5, Uncle John Rival, Cube Central SL
Re: Bilder UltraBirken 2011 [Re: Klaus A.] #1246824 27/08/2011 14:02
Trond Vidar Offline
I want to ride my bicycle
Sitat: Klaus A.
Stein Arne Negårds galleri med 522 bilder fra Bringebu: FredagsBirken og Ultrabirken 2011

Linket fra artikkel i Kondis: http://www.kondis.no/dramatikk-og-spenning-i-ultrabirken.4952534-127697.html

LarsB

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Bilder UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1246825 27/08/2011 14:03
Trond Vidar Offline
FriFlyt Redaktør Erlend Sande i grønn TS-trøye

Re: Bilder UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1246827 27/08/2011 14:05
Trond Vidar Offline
unge lovende på lånesykkelen ICON_SMILE

Re: UltraBirken 2011 [Re: Elgvenn2] #1246841 27/08/2011 14:31
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Elgvenn2
Sitat: oddefa
(...)
- Kult å sykle mye sammen med Hedemarksmafian i dag (Kao;grattis med nok en pallplass tross til tider tunge bein, Øyne, Anerz). Syklet dog aller mest med Klaus, moro! Elgvenn syklet som vanlig knallbra, men var litt for langt bak til at vi fikk syklet sammen, men det kommer igjen i morgen sa vi starter i samme pulje! Også kult å sykle sammen med Straigtline!
- Veldig fornøyd med tiden 7.29, og at jeg tross for litt muskelproblen underveis klarte å gjennomføre bra og ikke minst, i motsetning til i fjor, hadde jeg det veldig gøy for det meste av tiden i år. Jeg er ikke i veldig mye bedre form i år, litt, men dagsformen var noe helt annet!
(...)
Var bare 8 minutter bak deg da, og 6 av de tok du på grusen opp til Skramstad.... ICON_WINK

Og i dag syklet du 4 min raskere til Skramstad en meg, så på to ritt syklet vi sammen i ca 30 sekund:)

Re: Bilder UltraBirken 2011 [Re: Knotnisse] #1246846 27/08/2011 14:42
R
Rolfkr Offline
Entusiast
Entusiast
R
Sitat: Knotnisse
Må si jeg er mektig imponert over alle tilbudene jeg fikk om hjelp når jeg trasket sur og gretten ned fra Lunkefjell med sykkelen over skuldra, hadde aldri trodd at jeg skulle møte så mye hyggelige mennesker på et sykkelritt! Til de jeg ikke hadde folkeskikk nok til å si tusen takk og ønske god tur videre, beklager jeg dette. Det var en periode jeg var litt full av meg selv der når jeg innså at girøre, gir, kjede og bakhjul var gått til h*****. Gleder meg sinnsykt til UB neste år!

Bare hyggelig, kjenner godt igjen følelsen fra andre ritt, man blir fort litt amper ja.

Håper også det gikk bra med damen som skrudde CB pedalen av spindelen i en grusstigning, håper du kom deg til mål.

Siste gang vi skilte lag fra fredagsbirkerne var det dårlig merket, i hvertfall i forhold til mitt oppmerksomhetsnivå så sent i rittet. Bråbremsing og tverrvending fikk meg tilbake på den smale sti. Her kunne det med fordel a stått en funksjonær med flagg og megafonstemme. Dumt om noen får ødelagt løpet sitt her. Ritt heter vel....

Utrolig kjipt med han som tok ryggen, grøss. Håper det ordner seg.

Er det mulig å få ettersendt sånn fin t-skjorte? Var for svimete til å huske å gå i diplomboden.

Reagerte også på søppel, dette kan vi bedre, skal telle over tomme papir i lomma når jeg kommer hjem. Dersom det mangler noe beklager jeg sterkt og lover skjerpings til neste år ( og andre ritt)

Ellers tapte jeg nok noe tid på å beundre landskapet og utsikten underveis. Fantastisk flott. En vakker dag i fjellet.

Også en takk til fredagsbirkerne den siste biten til mål, da fikk jeg igjen opplevelsen av å sykle fortere enn andre ICON_SMILE

Rolf

Re: Bilder UltraBirken 2011 [Re: Rolfkr] #1246854 27/08/2011 14:59
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Rolfkr
Sitat: Knotnisse
Må si jeg er mektig imponert over alle tilbudene jeg fikk om hjelp når jeg trasket sur og gretten ned fra Lunkefjell med sykkelen over skuldra, hadde aldri trodd at jeg skulle møte så mye hyggelige mennesker på et sykkelritt! Til de jeg ikke hadde folkeskikk nok til å si tusen takk og ønske god tur videre, beklager jeg dette. Det var en periode jeg var litt full av meg selv der når jeg innså at girøre, gir, kjede og bakhjul var gått til h*****. Gleder meg sinnsykt til UB neste år!

Ellers tapte jeg nok noe tid på å beundre landskapet og utsikten underveis. Fantastisk flott. En vakker dag i fjellet.

Rolf

Det er ikke å tape tid, men livskvalitet:) det er det som jeg digger med Ultrabirken, at det svinger så voldsomt, med gode perioder og dårlige perioder fysisk, og det er i de dårlige periodene at det er godt å stoppe opp og se seg i rundt; nydelige fjell, nydelig stier. Og så er det den modusen en (eller jeg iallefall) kommer inn på ultraen; i starten er det et ritt hvor du gjør ditt beste for å henge med, men sånn halveis så skjer det noe, krampe og slitne kropper skaper en litt mer fandenivolsk stemning, vi stopper og prater, grusen til Hitfjell er pratetempo, stopper opp ved matstasjoner, skryter av hverandre når noen klarer et krux, oppmuntrer eller ler litt av noen som har fått krampe hehe. En helt annen modus! Skaper en god steming rittdelagere i mellom, som en jeg ikke har opplevd i andre ritt.

Redigert av oddefa; 27/08/2011 15:01.
Re: UltraBirken 2011 [Re: Klaus A.] #1246858 27/08/2011 15:05
J
Joar71 Offline
Veteran
Veteran
J
En annen ting som jeg faktisk synes er litt kult, det var t-shortene vi fikk. Synes det er litt stas at det gjøres litt status av Ultragjengen.

Sitter nå på soffaen hjemme i Lier og ser på live-TV. Regne pøser ned og jeg er spent når det når Lillehammer ICON_SMILE

Ellers - JEG ER MED TIL NESTE ÅR OGSÅ!!

De t-skjortene ble bare delt ut til de 25 beste i hver klasse... Det synes jeg er litt dårlig. Alle burde fått.

Dessuten er det mye lettere å bli blant de 25 i barneklassen (19-29) enn i M40, så det blir ikke helt fair å skille på plassering i klassen.

Re: UltraBirken 2011 [Re: Oddefa] #1246863 27/08/2011 15:08
C
Christen Offline
Ex Trippelbirker
Ex Trippelbirker
C
Ultrabirken var en blandet opplevelse. Litt for hard kjøring i starten ga kramper fra Ljøsheim og inn. Måtte sitte å vispe på lette gir og ble grundig frakjørt. Pleier ikke å ha kramper, men er nok ikke vant til å måtte av/på sykkelen så mange ganger.
På Midtfjellet var det laget til en terrengfelle og vi var 3 mann som gikk over styret, nesten samtidig. Er ikke så glad i vått gress og myr.
Nydelige stier på fjellet, som ble syklet forrige helg. I gårdagens ritt mått jeg dessverre trille endel som var sykkelbart.
Tok ei eike og fikk et bakhjul med sleng. Tror også at jeg skal bytte ut grip-shiften. Kunne ikke bruke de letteste girene, da jeg ikke hadde krefter nok til å gire.
6:48 og helt utkjørt....

I dag var det tid for Lørdags-Birken og det var ikke akkurat en kropp med sprut i som stilte på startstreken kl 07. Prøvde å åpne rolig, men selv rolig var for hardt! Etterhvert startet "gammelmanns-diesel motoren", men bare med et gir. Glei i gjennom tog etter tog og klarte ikke å endre hastigheten. Uvant følelse å bli så frakjørt. Kom i mål til slutt på 3.24, etter en meget tung dag.

I bilen på vei hjem begynte vi å planlegge neste års Ultra/Lørdags-birke....

P.S. Scmolke styret tok også kvelden etter at en av oss lukket tilhengeren med styret klemt i mellom.

Re: Bilder UltraBirken 2011 [Re: Klaus A.] #1246922 27/08/2011 17:18
J
Joar71 Offline
Veteran
Veteran
J
Ved første øyekast: Snål montering av barends

Etter en nøyere titt: Imponerende!

Re: UltraBirken 2011 [Re: jaknudsen] #1246943 27/08/2011 18:01
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: jaknudsen
Utbedringer er noe birkebeineradmin ikke er gode på. Bakken ned fra skramstad og nedover djuposet er jo grusa med rullestein. Synes det var ubehagelig å gasse på nedover der, men gikk da greit.

Balettbakken var også utbedra på en merkelig måte. Her bør nok bakken planeres og ikke bare gruses opp. Veldig ruglete der nå.

Er ikke dette litt spesielt å klage på, særlig i Ultra-sammenheng? ICON_SMILE Jeg synes begge nedkjøringene var veldig morsomme, nettopp FORDI det er løst og usikkert underlag. Hadde det vært fastere og tryggere hadde det sikkert gått 5-10 km/t fortere, men utfordringen hadde vært mye mindre.

Ja på en måte kan du si det. ICON_WINK
Det er vel også en grunn til at vi ikke kjører UB i et grustak, det er ikke noe gøy og det er lite givende. Dekkene hadde også en del å si her. Kjørte Crossmark 2.1 på UB, og RaceKing SS 2.2 på Grusbirk. RK fløt så utrolig mye bedre over grusen der CM bare gravde seg ned og overstyrte sykkelen. Tommelen opp for RK på løs grus. ICON_SMILE

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: UltraBirken 2011 [Re: Oddefa] #1246950 27/08/2011 18:09
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
(...)det er godt å stoppe opp og se seg i rundt; nydelige fjell, nydelig stier.(...)
Hadde en sånn episode etter den laaaange grusklatringa opp mot Gjesbuåsen, der vi hadde kjørt ned den lange grusbakken og startet siste klatringa på grus. Vi lå plant med myrene øst for Gjesbuåsen som strekker seg mot Aksjøen, og jeg tenkte, "Fy f... her var det sinssykt pent. Synd jeg ikke er på en rolig langtur og kan stoppe for å nyte naturen litt lengre her oppe." Foreslår at på Sjusjøen turen vår legges det opp til å sykle Snørvilen/Gjesbuåsen for å få med det fantastiske området igjen! ICON_SMILE

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: UltraBirken 2011 [Re: Elgvenn2] #1246958 27/08/2011 18:15
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
(...)det er godt å stoppe opp og se seg i rundt; nydelige fjell, nydelig stier.(...)
Hadde en sånn episode etter den laaaange grusklatringa opp mot Gjesbuåsen, der vi hadde kjørt ned den lange grusbakken og startet siste klatringa på grus. Vi lå plant med myrene øst for Gjesbuåsen som strekker seg mot Aksjøen, og jeg tenkte, "Fy f... her var det sinssykt pent. Synd jeg ikke er på en rolig langtur og kan stoppe for å nyte naturen litt lengre her oppe." Foreslår at på Sjusjøen turen vår legges det opp til å sykle Snørvilen/Gjesbuåsen for å få med det fantastiske området igjen! ICON_SMILE

Ikke opp grusbakken håper jeg, den kan vi vente til neste år ultrabirken evt som en grustur i birkenland neste sommer! Myrene var vel heller ikke allverden for en stiturrunde, da har jeg mer tro å sykle stiene rundt Agåsen som jeg Kao syklet tidligere i sommer, de var smoothe og morsomme!

Re: UltraBirken 2011 [Re: Klaus A.] #1246959 27/08/2011 18:17
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Stein Arne Negårds galleri med 522 bilder fra Bringebu: FredagsBirken og Ultrabirken 2011(...)

Kao... ICON_SMILE

Oddefa:

Øyne (i gult):

Elgvenn2 i fint driv (i Gult) ICON_WINK

Re: UltraBirken 2011 [Re: Trond Vidar] #1246961 27/08/2011 18:20
rog Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Trond Vidar
Sitat: jaknudsen
Så forresten en fyr på båre et lite stykke før Kuåsen, håper det gikk bra med ham!

Dessverre ikke. 3 brukne virvler oppe, en nede og mistet følelsen i det ene beinet ifølge Aslak Mørstad som tok seg svært godt av ham før helikopteret kom.

såpass ja. Jeg trynet i samme myr parti akkurat på samme stedet, men siden noen tilskuere stod å advarte mot stedet hadde jeg lav fart, men gikk alikevel over styret.

http://app.strava.com/athletes

Canyon Spectral CF 9.0 SL
Re: UltraBirken 2011 [Re: rog] #1247001 27/08/2011 19:18
anerz Offline
Veteran
Veteran
Var påmeldt både Ultra og lørdagsbirken og var lite usikker på taktikk ved start. Umulig å gjøre det bra på lørdagsbirken med ultran i beina så innerst i hodet var planen og gi gass på Ultran og ta lørdag som bonus.
Starten gikk forholdsvis greit, fikk flyten opp til skramstad selv om pulsen gikk høyt. Var forresten trasen til skramstad lik som i fjor? Ser jeg brukte ett minutt lenger tid i år, men følte at det var høyere tempo.

Var i følge med flere Ultra ryttere på grusen etter gåpartiet og inn mot Bjønnåsen, og ble holdt bra tempo. Lå lenge sammen med Straightline fra Ljøsheim og opp mot Gjestbuåsen, godt å ha en rytter foran i grusklatringen for å holde tråkket i gang.
Ved Gjestbuåsen kom også Klaus opp bakfra, med tanke på differansen mellom oss i fjor var det en positiv overraskelse. Syklet sammen med Klaus til Kuåsen hvor han fikk litt luke inn på Lunkefjell, men fant han fort igjen sittendes i et kratt med kramper.

Slitsomt over Nevelfjell, dro på meg en sivepunktering på vei ned igjen, pumpet opp med mer luft men kom 200 meter lenger ned i lia før det meste var borte igjen. Kjørte slangeløst og måtte inn med slange, fleste fra hedmark mafian + klaus syklet forbi mens jeg holdt på med dette.
Tok også en stopp til for å ta av meg ulltrøye jeg hadde under klubbtrøye, ble for varmt. Burde tatt av lenge før for tror kroppen brukte litt for mye energi på å være for varm. Jeg satt egentlig bare å ventet på det kalde fjellet, men der var det jo varmere en noe sted.
Kjørte litt over evne ned igjen fra Hitfjell og plukket flere ryttere, fulldempan ble brukt fullt ut i dette partiet.
Takk til rytter som jeg basert på reklame på trøye tror var fra Ålesund traktene.
Vi kom likt ut på grusen etter siste fjellet og du viste enorm kjørestyrke ned mot Håkonshall, var vel bare en 2-3 ganger jeg var i front og hadde noe å bidra med.

Klokka inn på 7:34 etterfulgt av lørdagsbirken på 3:47.
Usikker på hva jeg velger neste år. Blir ikke dobbel hvertfall ICON_SMILE

Redigert av anerz; 27/08/2011 19:19.

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: UltraBirken 2011 [Re: Christen] #1247015 27/08/2011 19:44
floyd Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Synes Ultra var gøyere i år enn i fjor. Takk til løypelegger og alle fantastiske oppmunterer på matstasjonene, i løypa og langs løypa.

Kom i ei gruppe på 10-15 mann i området rundt Bringbu som holdt sammen til den sinnsykt lange bakken, som ingen ende ville ta, etter nedkjøringene fra Ljøsheim. Her ble gruppa pulverisert, og herfra og inn ble en kamp med meg selv. Som deg Christen, og flere til, ble det en skikkelig rundtur i kvikksanden på vei ned mot den endeløse myra. Trynet utløste kramper i begge beina, noe jeg sleit med resten av turen. Så mørkt på sløyfa rundt Reinsvatnet med kramper så tidlig, og tok meg derfor en pitstop på matstasjonen ved Kuåsen, hvor jeg fikk hentet meg inn og skiftet litt tøy, tappet ut litt luft, og psyket meg opp til det som skulle bli dagens høydepunkt. Mil etter mil med deilig sti. Mange passerte meg de minuttene jeg sto her og helte i meg yt og godsnakket med pitstopcrewet. Merkelig nok løsnet det på stien. Krampa hogg kun til på grusstrekkene mellom stiene. Snodig. Fra Kuåsen og inn ble jeg ikke passert av en eneste. Følte ikke det gikk veldig fort, men likevel plukket jeg en etter en. Siste mann jeg passerte tror jeg var deg RoH, og jeg syklet som om jeg hadde fanden i ryggen siste strekket inn mot mål for ikke å bli tatt igjen av deg.

Vi sees igjen neste år, og da skal jeg ha frelst flere fra Arendal. I år var vi 4 stk, neste år er målet 10. Må få lov til å skryte litt av Einar Gjeruldsen fra Arendal CC, som var en av 2 over 60 som fullførte. Det står det respekt av.

De tørre personlig fakta: 6:42, som var 22 minutter dårligere enn ifjor. Pytt-sann :-)

Re: UltraBirken 2011 [Re: anerz] #1247018 27/08/2011 19:47
Straightline Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: anerz
<...>
Var i følge med flere Ultra ryttere på grusen etter gåpartiet og inn mot Bjønnåsen, og ble holdt bra tempo. Lå lenge sammen med Straightline fra Ljøsheim og opp mot Gjestbuåsen, godt å ha en rytter foran i grusklatringen for å holde tråkket i gang.
Ved Gjestbuåsen kom også Klaus opp bakfra, med tanke på differansen mellom oss i fjor var det en positiv overraskelse. Syklet sammen med Klaus til Kuåsen hvor han fikk litt luke inn på Lunkefjell, men fant han fort igjen sittendes i et kratt med kramper.

Slitsomt over Nevelfjell, dro på meg en sivepunktering på vei ned igjen, pumpet opp med mer luft men kom 200 meter lenger ned i lia før det meste var borte igjen. Kjørte slangeløst og måtte inn med slange, fleste fra hedmark mafian + klaus syklet forbi mens jeg holdt på med dette.
Tok også en stopp til for å ta av meg ulltrøye jeg hadde under klubbtrøye, ble for varmt. Burde tatt av lenge før for tror kroppen brukte litt for mye energi på å være for varm. Jeg satt egentlig bare å ventet på det kalde fjellet, men der var det jo varmere en noe sted.
Kjørte litt over evne ned igjen fra Hitfjell og plukket flere ryttere, fulldempan ble brukt fullt ut i dette partiet.
<...>

Klokka inn på 7:34 ...>

Da har vi kjørt ganske likt hele veien. 7.31 på meg. Satt og lurte på om det var deg da vi syklet sammen ganske lenge. Bra å ha selskap på grus-strekkene. Du kjørte litt mer fornuftig enn meg i bakkene opp mot Gjestbuåsen - jeg måtte stoppe ved Gjestbuåsen og samle meg litt før jeg dro videre. Tok innpå igjen over Lunkefjell og hadde deg rett foran helt til jeg tydeligvis passerte (uten at jeg la merke til det) på andre siden av Nevelfjell.

Meg selv til høyre i bildet:

Re: UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1247038 27/08/2011 20:12
T
Tusj Offline
Entusiast
Entusiast
T
en gjennomgang av resultatlista viser at to mann brukte over 12 timer!! respekt!
En har faktisk deltatt hele tre ganger...
Forbausende få som har deltatt to ganger. Den kolonnen må tydeligvis revideres

forøvrig
en runde på massasjebenken etter målgang var nødvendig

Re: UltraBirken 2011 [Re: Joar71] #1247054 27/08/2011 20:35
Klaus A. Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Joar71
En annen ting som jeg faktisk synes er litt kult, det var t-shortene vi fikk. Synes det er litt stas at det gjøres litt status av Ultragjengen.

Sitter nå på soffaen hjemme i Lier og ser på live-TV. Regne pøser ned og jeg er spent når det når Lillehammer ICON_SMILE

Ellers - JEG ER MED TIL NESTE ÅR OGSÅ!!

De t-skjortene ble bare delt ut til de 25 beste i hver klasse... Det synes jeg er litt dårlig. Alle burde fått.

Dessuten er det mye lettere å bli blant de 25 i barneklassen (19-29) enn i M40, så det blir ikke helt fair å skille på plassering i klassen.
Dæven da, så det vil si at jeg er blant gjengen da - i M30-39 ICON_SMILE En del bedre enn for eks. koppen fra Drammensrittet - en utgått koppeserie fra Porsgerunn porselen - MED maleravtrykk underskrevet Odd Nerdrum.

Redigert av Klaus A.; 27/08/2011 20:36.

mvh.
Klaus A.
Re: UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1247055 27/08/2011 20:36
Tgabriel Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Tusj
En har faktisk deltatt hele tre ganger
Har Ultrabirken på sykkel vært arrangert tre ganger?

Re: UltraBirken 2011 [Re: Oddefa] #1247057 27/08/2011 20:40
Klaus A. Offline
Ringrev
Ringrev

Ikke opp grusbakken håper jeg
En kanonflott bakke ICON_SMILE

mvh.
Klaus A.
Re: UltraBirken 2011 [Re: anerz] #1247063 27/08/2011 20:45
Klaus A. Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: anerz
Usikker på hva jeg velger neste år. Blir ikke dobbel hvertfall ICON_SMILE
Ingen tvil - ULTRAEN. Dette er det eneste rittet hvor det er mann mot mann, og at man får dratt sine evner bittelitt ekstra. Birken kan du sykle mer om 30 år.

mvh.
Klaus A.
Re: UltraBirken 2011 [Re: Tgabriel] #1247067 27/08/2011 20:48
Klaus A. Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Tgabriel
Sitat: Tusj
En har faktisk deltatt hele tre ganger
Har Ultrabirken på sykkel vært arrangert tre ganger?
Nei - det var derfor han skrev at listen burde revideres ICON_WINK

mvh.
Klaus A.
Re: UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1247068 27/08/2011 20:53
Klaus A. Offline
Ringrev
Ringrev
Til neste år burde vi vel egentlig alle sammen slått leier på samme sted? Sov hos Odd'eman i år (en av Elverunsmafian), men det hadde unektelig vært kult å teltet i Lillehammer sammen 30 andre Ultrafolk! Odd er nok med(!)?? Setter bare bilen min der på torsdag, så har vi transporten hjem igjen. Evt. så kjører jeg og Tommy opp, setter en bil igjen i Lillehammer, og tar turen sammen mot Elverum/ Rena. Så skal jeg og Tommy ha 9L med rødvin klart for fredagskvelden ICON_SMILE ICON_SMILE ICON_SMILE

Redigert av Klaus A.; 28/08/2011 07:38.

mvh.
Klaus A.
Re: UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1247094 27/08/2011 21:43
clavicula fract. Offline
Medlem
Medlem
Det ble en herlig 9-timers tur over fjellet. Takk til løypelegger og en ryggsekk med oransje regntrekk som jeg syklet sammen med til han forsvant. Må trene mere på terreng.....

"When I see an adult on a bicycle, I do not despair for the future of the human race."~H.G. Wells
Re: UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1247106 27/08/2011 22:11
Thomaz75 Offline
Entusiast
Entusiast
5759 kalorier, 5t og 29 min mellom 80 og 90% av makspuls... Det ble en lang tur, men nøt matpakka i sola også da. Flott trase, skulle ønske jeg hadde mer å gi når det ble skikkelig morsomt.

Utrolig hyggelig stemning! Var lite "hold høyre!".... og høre, bare smil og god atmosfære.

9:39 kjennes bittelitt i dag ICON_SMILE

SC Blur XC Carbon @ SLR, XX, R1
Re: UltraBirken 2011 [Re: Straightline] #1247114 27/08/2011 23:02
front biker Offline
Besatt
Besatt
Måtte ta det rolig i dag (lørdagsbirken), etter fredagens viderverdigheter i Ultraland. Kom inn på 4.24. Prøver å være fornøyd, det var en halvtime raskere enn i fjor. Men da hadde jeg diverse problemer med hardtailen i lørdag-rittet.

Surt med rammebruddet. Ser av andre sine mellomtider at jeg lå an til å komme inn på rundt 8:50-55. Det var en halvtime raskere enn i fjor og hadde holdt til 2. plass i oldisklassen min. Jeg er tilbake neste år.

Veldig hyggelig å sykle med Simenf og Zoidberg, som i fjor. Sammen med dame fra Dalane SK dannet vi en liten gruppe som syklet bra sammen og hadde det hygglig. Jeg mistet gruppa etter Kuåsen. Jeg kjørte i forveien til teknisk serivcestasjon pga girproblem. Som ble fikset. Mens jeg sto der ropte noen til meg, og jeg var sikker på at det var Simen et co som passerte. Så jeg la ivei for å ta dem igjen. Men etter rammebruddet dukket de opp, så jeg lå altså foran dem helt til det var stopp for min del.

Sitat: Straightline
Sitat: front biker
Pokker. Det gikk så bra helt til Kriksfjell, siste toppen!! <...>

[flisespikkermodus]Ikke Kriksfjell, men Hitfjell.[/flisespikkermodus]
- Jeg kjørte kroker og kriker helt til fjellet på kartet der - Kriksfjell?
- Du kom altså dit på kartet?
- Nei, hit.
- Ok. Hitfjell.

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1247143 28/08/2011 06:02
R
Red Devils Offline
Besatt
Besatt
R
Utrolig fin dag over fjellet, men det ble vel hardt på slutten med kramper og lite saft i beina til stipartiene. Dagen etter var jeg faktisk mest sliten i ryggen, triceps og skulderene etter all humpingen på 26" HT. Kjørte forholdsvis kontrollert hele veien siden jeg ikke har vært i nærheten av å sykle i så mange timer før. Så til neste år håper jeg tiden på ca 8:30 skal bli slått med god margin. Dette var min første birken på sykkel og stiller på UB neste år også! Utrolig fin stemning og hyggelig folk som syklet over fjellet!

Side 21 av 35 1 2 19 20 21 22 23 34 35

Moderator  support