Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 20 av 35 1 2 18 19 20 21 22 34 35

UltraBirken 2011

Re: UltraBirken 2011 [Re: Straightline] #1246498 26/08/2011 18:15
janek Offline
Avhengig
Avhengig
Jeg orket ikke helt inn i dag. Passeringa på Skramstad var fantastisk og det gikk kanon i 1t20min. Synd UltraBirken er littttt lenger enn det ICON_SMILE

Jeg lot som jeg ikke så avkjøringen etter Kuåsen og fulgte FredagsBirkerne til mål.

Re: UltraBirken 2011 [Re: janek] #1246499 26/08/2011 18:17
janek Offline
Avhengig
Avhengig
Mens jeg tusla rundt på stien mor Ljøsheim plukka jeg med meg et par SwissEye briller. Jeg glemte å levere dem på hittegods i dag, men gjør det i morgen.

Re: UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1246542 26/08/2011 19:33
Klaus A. Offline
Ringrev
Ringrev
Takk for et kanonflott, men hardere ritt enn i fjor. Det var mye vann enkelte steder og gode myrhull, men opplevelser var mange ganger bedre - og for et flott vær!!!

Endte inn på 7:30, og må være fornøyd med. Inkl. luftfylling og superkrampe på fjellet. Litt surt å holde siden i 5-10minutter og miste så mange verdifulle minutter, men men. Det var en del som hadde mer uflaks. Håper det gitt bra med de som falt, og at det ikke var noe alvorlig.

En ting. Jeg synes det var veldig mange som hadde kastet tomme gel-barer og annet unedbrytbart i løypen. Dette er ikke bra!

Planen var å starte i morgen også, men jeg ser nå problemet med å stille med en sykkel. Var tilbake i Elverum og ferdig bespist kl. 21.00. Med pulje 2 start i morgen, ble det rett og slett for mye stress å fikse og skru sykkel utover senkvelden, for å kjøre oppover her i fra kl. 05.30. Så gør er rett og slett ikke Birken... OG det pissregner ute.

... litt godt å slippe også, så jeg får ta pesen som det kommer.. ICON_SMILE

Redigert av Klaus A.; 26/08/2011 19:38.

mvh.
Klaus A.
Re: UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1246567 26/08/2011 20:19
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Hiha, kjempemorro ritt. Dette likte jeg veldig bra. ICON_SMILE

Startet pent opp til Skramstadsætra, og brukte vel rekordlang ting opp dit. 1t12m. Fikk utvekslet noen ord med Larsb også, og yttret min missnøye på at han ikke stilte på singlespeed.. ICON_WINK

Utbedringer er noe birkebeineradmin ikke er gode på. Bakken ned fra skramstad og nedover djuposet er jo grusa med rullestein. Synes det var ubehagelig å gasse på nedover der, men gikk da greit.

Opp mot Ljøsheim var det litt mer sti enn sist, selv om mye var myrvassing. Regner med at grunnen til at dette partiet var med i år og ikke i fjor var brua som var bygget?

Trillet ned grusen fra Ljøsheim og tar fatt på de drøye grusklatringene mot Gjesbuåsen som aldri tok slutt. Stien opp til Gjesbuåsen, her skjønner jeg ikke hvorfor vi brukte skiløypa og ikke den vanlige stien opp på starten? Grunneiere som hadde satt seg på bakbeina? På vegen ned fra nevnte ås ble det uansett en skikkelig otb grunnet et område med "kvikksand" som bremset farten på sykkelen ned til 0 på 10cm. Klarte å klikke ut og hoppe over styret, og landa på beina til 10 i stil. Kjører inn på matstasjonen på Kuåsen på litt over 4 timer, ganske langt etter mange kjentfolk det også. Ble tungt å sykle opp på nevelfjell i dag, og syklet/dyttet om hverandre. Er glad jeg sparte krefter på vegen opp, for hadde det sinssykt morro fra toppen ned i dumpa og opp til Slåseterfjell. Møtte på en uheldig fyr der nede som hadde fått skulderen ut av ledd. SÅ ut som du hadde fått den hjelpen du trengte så håper det gikk bra. Møtte på øyne omtrent samme sted, som hadde det tungt.

Turen mot Hafjell foregikk også på morsomme stier. Fikk litt haka på kranken opplevelse av den sykt bratte bakken på vestiden av Hafjell. Var det noen som syklet opp her?

På toppen av Hafjell fikk jeg litt trøbbel med hjulet som var på fullt av gjørme at alt fullgte med rundt både forrover og bakoer. Ristet løs ting og tang, og Anderz kommer forbi. Litt usikker på hvor jeg kjørte forbi deg i første omgang? Sykler sammen med han er periode, og på veien opp på Hitfjell stopper på vei over bekkepasseringen blir vi stoppet av en fyr som tar bilder. Sto i elva i ett minutt og plaska og laga grimaser til fotografen. ICON_WINK Håper vi kommer på førstesita i mongo tidene hehe.. ICON_TONGUE

Brekker meg opp over Hitfjell. Anerz forsvinner på veg ned igjen fra fjellet, og jeg fortsetter i ensom majestet på de siste stipartiene og vegen ned fra Nordseter.

Topp med skiløypene på slutten også! Veldig bra måte å komme seg inn på birkebeiner skistadion på. ICON_SMILE Nok en gang supermannfølelse å sykle forbi fredagsbirkerne. Balettbakken var også utbedra på en merkelig måte. Her bør nok bakken planeres og ikke bare gruses opp. Veldig ruglete der nå. Gamle nordseterveg var topp. Full gass og hopp som vanlig! ICON_SMILE

Takk til Aksel Selmer for å ha snekret sammen denne løypa. Føler helt klart at det var "riktig veg" vi syklet i år ift. i fjor. Likte også de nye stipartiene på Hafjell og GJesbuåsen. Litt mer skeptisk til det ved Ljøsheim, men bra som avvekslikg sikkert.

Nå skal loppekassa inntas, klar for sprintbirken i morra. ICON_WINK

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1246576 26/08/2011 20:35
Byggern Offline
Medlem
Medlem
Flott beskrivelse av dagens strabaser, Elgvenn2. Selv synes jeg det var tungt i dag, og gjorde som Janek, og avsluttet sammen med fredagsbirkerne før Sjusjøen. Bedre og se sin begrensning og komme til mål enn å havarere på de siste fjellene. Cred til alle dere som kjørte hele denne løypa, og ekstra pluss til de som kjørte 10+. Det er mange timer under rådende sugende forhold.

Kommer sterkere tilbake neste år :-)

Re: UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1246580 26/08/2011 20:41
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Enig i alt det som mannen ved min side sier (Klaus). Hadde det en veldig bra dag på fjellet i dag. Riktignok megakrampe på Nevelfjellet hvor jeg prøvde litt for hardt å sykle opp siste delen av Nevelfjellet, og det smalt så inni helvete i hamstrings og framiside lar at jeg brukte ca 5 min på å få rettet de ut igjen. Merklig så funket de bra igjen etter det, dvs jeg holdt igjen opp til Hafjelltoppen og Hitfjell, gikk av sykkelen et par ganger der jeg "burde" ha syklet opp"! Ned så gikk det som hakket møkk!

Høydepunktene sto i kø
- Løypa var hard, men skal være det. Synes den trasen er fantastisk og retningen i Nevelfjell + de andre føles bedre en motsatt vei som i fjor. Hafjellrunden var kjempemorsom, men damn den bakken til toppheisen var bratt!!! Noen på forumet som syklet den ? Enste minuset med med trasen er muligens at den stien opp til Ljøsheim ikke er spesielt sykkelbar, og ble mye dytting og på/av sykkel! Mulig grusen til Ljøsheim hadde vært like god, men på annen side, et er ultra.
- Kult å sykle mye sammen med Hedemarksmafian i dag (Kao;grattis med nok en pallplass tross til tider tunge bein, Øyne, Anerz). Syklet dog aller mest med Klaus, moro! Elgvenn syklet som vanlig knallbra, men var litt for langt bak til at vi fikk syklet sammen, men det kommer igjen i morgen sa vi starter i samme pulje! Også kult å sykle sammen med Straigtline!
- Veldig fornøyd med tiden 7.29, og at jeg tross for litt muskelproblen underveis klarte å gjennomføre bra og ikke minst, i motsetning til i fjor, hadde jeg det veldig gøy for det meste av tiden i år. Jeg er ikke i veldig mye bedre form i år, litt, men dagsformen var noe helt annet!
- Sykkelen, Cannondale Rize var upåklagelig, og x-kingene fungerte som gull, på grus, i gjørme, på gress, steine stier, smalt noen ganger så hardt, men merker jeg stoler på de. Ruller veldig bra!
- Naprapat massasje var gull dag, tror jaggu meg jeg ta en ny time i morgen.

Negativt: Geir Lien, viste ikke at det var han jeg prøvde å henge på etter Ljøsheim. Ikkje bra! Der har vi svaret til krampene hehe.

Re: UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1246600 26/08/2011 21:11
Walter E. Kurtz Offline
Entusiast
Entusiast

Re: UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1246601 26/08/2011 21:12
no9 Offline
Entusiast
Entusiast
Hoi, det var tunge saker! Kult, på en sånn merkelig måte, men fryktelig tungt...

Stor takk til mange hyggelige funksjonærer rundt om i løypa, det hjelper virkelig. Også mange hyggelige syklister, har sikkert snakket med en del av dere her inne i dag.

Sykkelen holdt gjennom hele rittet, kroppen hadde en down-periode mellom 45 og 60 km, så kom det seg litt. Var fryktelig sliten på slutten og mistet irriterende nok mange plasser på siste asfaltstrekket. Det føles urettferdig, og burde ikke vært lov å kjøre forbi folk her ICON_WINK

Tiden i min Birk-debut ble 7:52

Re: UltraBirken 2011 [Re: Oddefa] #1246638 27/08/2011 02:22
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: oddefa
(...)
- Kult å sykle mye sammen med Hedemarksmafian i dag (Kao;grattis med nok en pallplass tross til tider tunge bein, Øyne, Anerz). Syklet dog aller mest med Klaus, moro! Elgvenn syklet som vanlig knallbra, men var litt for langt bak til at vi fikk syklet sammen, men det kommer igjen i morgen sa vi starter i samme pulje! Også kult å sykle sammen med Straigtline!
- Veldig fornøyd med tiden 7.29, og at jeg tross for litt muskelproblen underveis klarte å gjennomføre bra og ikke minst, i motsetning til i fjor, hadde jeg det veldig gøy for det meste av tiden i år. Jeg er ikke i veldig mye bedre form i år, litt, men dagsformen var noe helt annet!
(...)
Var bare 8 minutter bak deg da, og 6 av de tok du på grusen opp til Skramstad.... ICON_WINK

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1246650 27/08/2011 06:51
la1hka Offline
Helt klart
Helt klart
Min første ultrabirk og godt fornøyd med resultatet. Klarte å fordele krefter utover hele turern. Begynte å slite litt over siste fjell men fikk en sjokolade av kjente som sto når jeg kom ut på grusen. Den og noen minutter nedover gjorde at jeg kunne gasse på skikkelig i skitraseen.
Sykkelen holdt nesten.... Girveksleren foran røk rett etter Bringbu og jeg ble stående litt å se om jeg kunne fikse den. Den løftet greit men fjæra hadde røket så jeg måtte skyve kjedet ned med fingeren eller hælen. Dette var fryktelig tungvindt og det dle mye tunge gir over fjellene. Kjenner det i knærne i dag. Målgang på 8.22. Fornøyd med det.

Eirik Nøkleby

"Velg dine kriger med omhu."
Re: UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1246652 27/08/2011 07:03
rog Offline
Entusiast
Entusiast
Hurra for ultrabirken! Tiden ble 8.50 og noe, ca ti minutter bedre enn ifjor selv om ikke det kan sammenlignes. Mer sykkelbart i år enn fjor, kombinasjon av at teknikken er litt bedre og et bedre valg av løype av stifinner Selmer. Må ærlig innrømme at jeg begynte å bli lei av alle toppene vi skulle innom underveis. Men i ettertid (idag!!!) ville jeg ikke vært foruten noen av de.

Er også veldig fornøyd med utstyret. Ingen problemer, fungerte som fjell. Sparken god som gull. Vurderte underveis om en 29tommer ville ha vært noe...

Redigert av rog; 27/08/2011 07:05.

http://app.strava.com/athletes

Canyon Spectral CF 9.0 SL
Re: UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1246676 27/08/2011 08:19
jaknudsen Offline
Ivrig
Ivrig
Stemmer i – hurra for Ultra! Som førstegangsreisende og med svært få langturer denne sesongen gikk jeg relativt rolig ut, noe jeg absolutt var glad for senere på dagen i fjellene rundt Reinsvann. Koste meg hele veien, strålende vær og en god kompis å sykle sammen med gjorde dette til en fantastisk dag på sykkelen. Synes det var mindre tvungen gåing enn jeg hadde forventet, selv om jeg måtte trille en del opp Nevelfjell for å spare krefter til resten. Hadde tatt mye mer av disse stiene hvis jeg ikke hadde hatt seks timer i beina allerede. Det tyngste partiet var helt klart grusklatringene opp mot Kuåsen, selv om fokus på holde intensiteten nede gjorde at det var lite hat også her. Så forresten en fyr på båre et lite stykke før Kuåsen, håper det gikk bra med ham. Den aller morsomste stien (mye å velge blant) var kanskje rundt Kriksfjell, fin følelse å kunne glede seg over flotte stier selv etter åtte timer på setet.

Ellers var det hyggelig og jovial stemning hele veien, spesielt på matstasjonene. Som noen andre nevnte tidligere var det imidlertid MYE gel- og bar-emballasje i løypa – skuffende! Det skal ikke mye vind til før dette blir blåst utover fjellene. Kan ikke skjønne at folk ikke bruker to sekunder ekstra på å dytte restene godt ned i en lomme eller under shortsen.

Utstyret fungerte tilnærmet optimalt, min 2002-modell Cannondale F800 hardtail med like gammel Lefty og hjul bestod prøven med glans. Kjørte på Rocket Ron 2.25 med ca. 35 psi som også fungerte bra, svært godt feste i gjørma og ingen svakhetstegn tross hardhendt behandling i steinete fjellstier.

Tiden ble 9.08 – godt fornøyd med dét, selv om jeg hadde håpet å komme under ni timer. Får skylde på at løypen var 119 km i stedet for de annonserte 112 ICON_SMILE

Gleder meg til neste år!

Strava-spor: http://app.strava.com/rides/1382678

Re: UltraBirken 2011 [Re: Elgvenn2] #1246682 27/08/2011 08:33
jaknudsen Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Elgvenn2
Utbedringer er noe birkebeineradmin ikke er gode på. Bakken ned fra skramstad og nedover djuposet er jo grusa med rullestein. Synes det var ubehagelig å gasse på nedover der, men gikk da greit.

Sitat: Elgvenn2
Balettbakken var også utbedra på en merkelig måte. Her bør nok bakken planeres og ikke bare gruses opp. Veldig ruglete der nå.

Er ikke dette litt spesielt å klage på, særlig i Ultra-sammenheng? ICON_SMILE Jeg synes begge nedkjøringene var veldig morsomme, nettopp FORDI det er løst og usikkert underlag. Hadde det vært fastere og tryggere hadde det sikkert gått 5-10 km/t fortere, men utfordringen hadde vært mye mindre.

Re: UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1246684 27/08/2011 08:40
J
Joar71 Offline
Veteran
Veteran
J
Fikk hammern i går etter 2.30, straffen for å ha åpnet for hardt på dårlig dagsform. Trodde ærlig talt at det ikke skulle være fysisk mulig for meg å klare å komme meg til Storåsen så jeg kunne bryte....

Nå brøt jeg i fjor, og visste jeg ville få myyyee tyn om jeg gjorde det samme i år. Dessuten sa en fyr at jeg lå som 40 totalt, og da bryter man ikke, men skyver kjipe tanker i bakgrunnen. Karret meg opp de grusomme grusklatringene og begynte å rulle over Gjestbuåsen. Da jeg kom på sti, holdt krampen seg litt på avstand igjen og jeg oppdaget at de rundt meg syklet like forbanna sakte som meg (noen av dem til og med saktere...).

Begynte å plukke folk og lå som nr 25 over Nevelfjell, men skulle briefe med å gønne på ned fra fjellet. Punga og fikk en rift i sideveggen. Guffa tettet ikke, men fikk da lagt inn slange som heldigvis holdt seg inne i dekket fram til mål.

Summa summarum så var det tungt og vått i starten men veldig fine stier de siste 3-4timene. Løypa likte jeg bedre enn i fjor. Det er tross alt bedre med litt grus enn vading i myr. MEN: undertegnede må nok trene litt mer langturer på sti før dette blir gjentatt. Var ikke så lett å kjøre bra på sti når man er sliten, gitt.

I går tenkte jeg "aldri mer". Den tanken har jeg selvsagt forlatt i dag ICON_SMILE Tida - ja den ble 6.58 og noe.

PS. Så en fyr et par min foran meg hele veien fra Pellestova og over de neste fjellene og resultatlista forteller meg at det må ha vært svegar.

Re: UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1246701 27/08/2011 09:46
O
ole-m Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
At det skulle bli knallhardt var ingen overraskelse. Hadde det vondt og sleit grusomt på de siste fjellpartiene. Tror det må gå noen uker før jeg sier at dette var morsomt og at jeg skal gjøre det igjen. Kjempet meg inn på ca 6.25.

Stusser litt over resultatene. Tiden til vinneren er ganske ekstrem. Ser at tiden han brukte fra Pellestova og inn er i en helt annen klasse en alle andre. Mange av de rett bak på lista har brukt ca 1t30min fra Pellestova inn til mål, vinneren brukte under en time! Er det faktisk mulig å utklasse alle andre med over 30min på litt over en times kjøring inn til mål?? Jeg ønsker ikke å påstå at vinneren kan ha kjørt en kortere runde inn fra Pellestova, men det ser litt rart ut i hvertfall. Uansett hadde han nok vunnet ICON_WINK

Når jeg hentet tiddiplomet ble jeg også fortalt av hun dama foran pc'n at jeg ikke kunne få nøyaktig plassering da noen av de fremste var disket. Vet ikke hvem dette var, men antar at listene slik de står i dag er de offisielle.

Re: UltraBirken 2011 [Re: jaknudsen] #1246703 27/08/2011 09:54
Trond Vidar Offline
I want to ride my bicycle
I want to ride my bicycle
Sitat: jaknudsen
Så forresten en fyr på båre et lite stykke før Kuåsen, håper det gikk bra med ham!

Dessverre ikke. 3 brukne virvler oppe, en nede og mistet følelsen i det ene beinet ifølge Aslak Mørstad som tok seg svært godt av ham før helikopteret kom.

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1246719 27/08/2011 10:37
aleksander Offline
BreakDisc
BreakDisc
Det ble en lang og god birkendebut i går, så god at jeg allerede har bestemt meg for å være med neste år. Mitt første ritt siden Scott Cup på Skullerud i 2004..... Merket at jeg kan ha mye å hente på å sykle langturer på grus for å få opp selvtilliten på hvor mye jeg kan dra på (tidvis krampenoia - kom heldigvis ikke på besøk). 29`er med 70 mm vandring der fremme funka og godt, men en lett rittfulldemper hadde ikke vært å forakte.

Takk til alle de særdeles trivelige folka underveis i løypa både med og uten sykkel, dagen ble en stor opplevelse!

Hilsen fra stisyklist i Nordea-outfit

Summa summarum: 8:31

Redigert av aleksander; 27/08/2011 10:50. Rediger grunn: outfit
Re: UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1246724 27/08/2011 10:44
L
Lillosti29 Offline
Ivrig
Ivrig
L
Uff - tragisk. Det var ikke noe trivelig å passere han liggende på båren. Triste saker.

Ellers takk til trivelig medsyklister som hjalp på motivasjonen på en for kroppen ekstremt tøff dag. Syklet med simenf hele veien. Skikkelig surt med rammebruddet til frontbiker ned fra Pellestova. Ufortjent. Takk også til Dalarne Sk(?) dame vi syklet med helt til Kuåsen før bakhjulet hennes trengte sa stopp.

Dette var langt hardere enn i fjor. Det værste partiet og minst interessante i boka mi er fra Bjønnås til Kuåsen. Bonusen er mye fin fjellsti, med nedkjøringen fra Hafjelltoppen på førsteplass.

Grattis til alle som gjennomførte, uansett tid!

Hilsen mann i Ts-trøye som brukte drøye 9 timer ICON_WINK

Del stien, skru av Strava
Re: UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1246728 27/08/2011 10:51
simenf Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Flott ritt, til og med supert vær.

Mange hadde nok trodd løypa var noe raskere enn i fjor, men de fleste jeg snakket med mente årets ritt var hardere. Enig i det.
Syklet som i fjor mye sammen med front biker og zoidberg. Følte meg frisk frem til myra før kuåsen. Derfra ble det tungt. Supre stier - om du ikke har varmet opp i fem timer først. Hva med noe lettere terreng før stiene slik at det ville være mulig å kose seg litt mer med dem? Evt flytte stiene litt tidligere i bytte med mer grus på slutten.

I gruppen på fire mann kjørte vi hardt inn på grusen og asfalten for å komme under ni timer, men det holdt ikke helt. Ni null tre var likevel tjueen minutter bedre enn i fjor.

Tusen takk til samboer og Zoidberg - jeg hadde ikke klart det uten dere. På hvert deres vis. Bare synd Zoidberg ikke tok med brikken sin over fjellet.

SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen

Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
Re: UltraBirken 2011 [Re: Trond Vidar] #1246731 27/08/2011 10:57
J
Joar71 Offline
Veteran
Veteran
J
Sitat: Trond Vidar
Sitat: jaknudsen
Så forresten en fyr på båre et lite stykke før Kuåsen, håper det gikk bra med ham!

Dessverre ikke. 3 brukne virvler oppe, en nede og mistet følelsen i det ene beinet ifølge Aslak Mørstad som tok seg svært godt av ham før helikopteret kom.

Gud hjelpe meg. Setter ting i perspektiv. Håper virkelig at det vil gå bra med ham til slutt...

Re: UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1246733 27/08/2011 11:00
Klaus A. Offline
Ringrev
Ringrev
En annen ting som jeg faktisk synes er litt kult, det var t-shortene vi fikk. Synes det er litt stas at det gjøres litt status av Ultragjengen.

Sitter nå på soffaen hjemme i Lier og ser på live-TV. Regne pøser ned og jeg er spent når det når Lillehammer ICON_SMILE

Ellers - JEG ER MED TIL NESTE ÅR OGSÅ!!

mvh.
Klaus A.
Re: UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1246755 27/08/2011 11:52
Michal Offline
Fersking
Fersking
Det ble en Ultra debut (og første Birkenritt siden 2005) på meg i går og må si meg godt fornøyd med rittet. Kjørte på en 26" HT og trivdes veldig bra med den helt til vi begynte på stiene til Pellestova. Da savnet jeg noe med mer demping eller større hjul, noe som mellomtidene viser også. Mer trening ville hjulpet også selvfølgelig.

Det som var bra:
- Mesteparten av løypa. Høydepunktene var opp til Skramstadsætra, over Hittfjell og avslutning gjennom langrennsløypa.
- Mange veldig hyggelige/hjelpsomme personer ved matstasjonene.
- Mulighet for å spyle av sykkelen ved service.
- Stemmning blant deltagerne.

Ikke like bra:
- Stien til Ljøsheim
- Folk som kastet søppel hvor som helt
- Kjørte uten klokka/GPS og savnet skilter som fortalte meg hvor mye vi hadde igjen.

Tiden ble 7:15

@Klaus A: Fikk man t-skjorte i går? Hvor?

Re: UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1246758 27/08/2011 11:56
R
RoH Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
R
Fantastisk flott ritt, absolutt bedre løpe enn i fjord med hensyn på oss som liker oss bedre på sykkelen. Var litt dårlig merket stedvis, ut fra mellomtider tror jeg at det har vært en del feilkjøring under veis, tror nok egentlig at det skulle vært diska litt, men skitt au. rettes sikkert til neste år 6.43.

Re: UltraBirken 2011 [Re: Klaus A.] #1246761 27/08/2011 12:00
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Sitat: Klaus A.
...t-shortene vi fikk. Synes det er litt stas at det gjøres litt status av Ultragjengen

Hvilke da?
Jeg fikk en en pin, diplom og et par YT

LarsB

Re: UltraBirken 2011 [Re: larsb] #1246764 27/08/2011 12:05
R
RoH Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
R
En kuuuuul en ICON_SMILE fikk du ikke!:(

Re: UltraBirken 2011 [Re: larsb] #1246773 27/08/2011 12:25
Slemmis Offline
Ringrev
Ringrev
Ved utdeling av diplomet spurte dama hvilken størrelse jeg ville ha - medium eller large? Jeg vil jo ha et stort diplom, 50x70 kanskje...?

Neida, jeg visste at det kunne vanke teskjorte - en kar i garderoben hadde ikledt seg sin, og fortalte hvor man fikk. Mange som ikke fikk? Kunne det være premiering for beste tredjedel i klassa eller no'?

Alle har fortjent skjorte, alle som sykla den turen i går har lagt inn dugelig med arbeid!

Espen Flaskeladd
"Do what you like, like what you do"
Stall: Niner Air9, Felt F5, Uncle John Rival, Cube Central SL
Re: UltraBirken 2011 [Re: Slemmis] #1246782 27/08/2011 12:45
Klaus A. Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Slemmis
Ved utdeling av diplomet spurte dama hvilken størrelse jeg ville ha - medium eller large? Jeg vil jo ha et stort diplom, 50x70 kanskje...?

Neida, jeg visste at det kunne vanke teskjorte - en kar i garderoben hadde ikledt seg sin, og fortalte hvor man fikk. Mange som ikke fikk? Kunne det være premiering for beste tredjedel i klassa eller no'?

Alle har fortjent skjorte, alle som sykla den turen i går har lagt inn dugelig med arbeid!
Alle som syklet Ultraen får mener jeg. Det var i alle fall MANGE kasser med T-shorter. Men de ble kun utdelt i Ultra-disen - diplom-utdelingsdisken helt til venstre.

mvh.
Klaus A.
Bilder UltraBirken 2011 [Re: Klaus A.] #1246786 27/08/2011 12:49
Klaus A. Offline
Ringrev
Ringrev
Stein Arne Negårds galleri med 522 bilder fra Bringebu: FredagsBirken og Ultrabirken 2011

Linket fra artikkel i Kondis: http://www.kondis.no/dramatikk-og-spenning-i-ultrabirken.4952534-127697.html

Redigert av Klaus A.; 27/08/2011 12:53.

mvh.
Klaus A.
Re: UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1246791 27/08/2011 12:54
L
Lillosti29 Offline
Ivrig
Ivrig
L
T-skjorte?

Ja, Simen. Uten lagarbeidet så hadde jeg tatt inn på Ilsætra.. ICON_WINK

Del stien, skru av Strava
Re: Bilder UltraBirken 2011 [Re: gunner_one] #1246794 27/08/2011 12:59
Knotnisse Offline
Fersking
Fersking
Må si jeg er mektig imponert over alle tilbudene jeg fikk om hjelp når jeg trasket sur og gretten ned fra Lunkefjell med sykkelen over skuldra, hadde aldri trodd at jeg skulle møte så mye hyggelige mennesker på et sykkelritt! Til de jeg ikke hadde folkeskikk nok til å si tusen takk og ønske god tur videre, beklager jeg dette. Det var en periode jeg var litt full av meg selv der når jeg innså at girøre, gir, kjede og bakhjul var gått til h*****. Gleder meg sinnsykt til UB neste år!

Side 20 av 35 1 2 18 19 20 21 22 34 35

Moderator  support