Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 5 1 2 3 4 5

Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker

Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: RuneJ] #1247814 28/08/2011 21:22
Statham Offline
Veteran
Veteran
Sitat: SUGARDADDY183
29'r på 6.9 kg er ikke dårlig!

Får gjenta hva jeg skrev i min bygge tråd:

Så Gresvig "Brifet" på sin stand med en 29er med stiv gaffel som veide 6,9 kg, men det var uten pedaler, med 11-32 xx kassette, super lette hurtig koblinger, super lette bremse skiver, uten flaskeholdere og med Furious fred tulle dekk (å må gud vite om det var guffe i dekka) den koster trolig mer i butikken eller min scale 29er

Min er 6,9 kg med flaskeholdere, barends, 62cm bredt styre, brukbare dekk med guffe, 11-36 xx kassette,Rotor klinger, skikkelige bremseskiver og skikkelige hurtig koblinger på nesten 100 gram...

men så hadde de en ramme på kontoret som var mye lettere eller scott sin 29er ramme også da ICON_WINK

Race ready så er den sykelen mye over 7 kg, har bygget en del lettvekts sykler i det siste, og greit nok det skal være lett, men det skal også være mulig å bruke utstyret: jeg har betenkeligheter med å kjøre balletbakken i 60 km/h med hurtig koblinger på 40 gram, det samme gjelder furios fred dekk. Scott har vel pr dato den letteste 26er og 29er rammene på markedet og om man kikker litt rundt på andre forum ute i verden, så er det stor sett scott som blir brukt i skikkelige lettvekts bygg og ingen såkalt no-name rammer med produsentens eget merkevare navn på..

Scott Scale SL 29
Scott Foil Premium
Ibis Mojo HD C

Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: samsung] #1247827 28/08/2011 21:34
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Lett, billig, bra - Velg 2.

Scott er lett og bra, men ikke spesielt billig sammenlignet med Axman-rammene som veldig mange "kjedesykler" består av. Men Diamant/Nakamura treffer markedet veldig bra, for folk flest merker jo ikke forskjell på hva de har mellom beina. Det eneste som teller er XTR, karbon og lav vekt.

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: Statham] #1247829 28/08/2011 21:36
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Statham
den koster trolig mer i butikken eller min scale 29er

Siden du sammenligner: Da er det betalt norsk merverdiavgift på alle delene på din sykkel?

Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: samsung] #1247834 28/08/2011 21:47
Statham Offline
Veteran
Veteran
Rammen, sete og div andre deler er kjøpt i Norge, alle delene foruten gaffelen til 1000 kr er det betalt mva på ja... Mcfk og Ax lightness er jo seriøse firma

Scott Scale SL 29
Scott Foil Premium
Ibis Mojo HD C

Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: Statham] #1247837 28/08/2011 21:51
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Statham
jeg har betenkeligheter med å kjøre balletbakken i 60 km/h med [...] furios fred dekk.

Jeg har prøvd det ved to anledninger med startnummer på styret, og det har gått helt finfint. Og jeg er sikker på at jeg har kjørt en del fortere enn 60 km/t også.

Et par sesonger har redaksjonen hatt tester av hardtailsykler i både 15k- og 30+k-klassene. Da er det jo litt fascinerende at Diamant/Nakamura har letteste sykkel i den rimeligste av de to, og at samme nokså rimelige sykkel ville vært klart lettest i den dyreste klassen.

For konkurransesyklister er lav vekt viktig, det er ikke til å komme fra.

At et norskstyrt merke satser på Birken-segmentet, er vel ikke så rart. Det ville vel de fleste av oss satsa på også, hvis vi ville gjøre bissniss. En av årsakene til at Diamant/Nakamura er blitt så populære, ligger nok i de lette hjula: Syklene føles raske, og det gir sykkelglede. Folk flest opplever dem som raske, selv om de kanskje ikke kan sette fingeren på hva som gjør dem raske. Derfor var det ganske overraskende at Scotts steindyre RC-29er hadde det nest tyngste hjulsettet i våre gruppetest av ritt-29ere (Terrengsykkel nr. 32).

HardRocx har tydelig blitt skjerpa av sine nye, norske konkurrenter. Samtidig håper jeg disse merkene også våger å satse litt heljerta på en skikkelig stisykkel eller to - det ville vært artig å se.

Gaute
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: ] #1247864 28/08/2011 22:53
H
Henrik. Offline
Tidligere Turbo-Henrik
Tidligere Turbo-Henrik
H
Sitat: Trekrider
Sitat: Turbo-Henrik
Sitat: Zaskarin
Ikke for å være en hæstkuk..men skjønner ikke helt fasinasjonen for diamant og nakamura.. skal du ha en virkelig god sykkel koster det flesk uansett, og da vil jeg mye heller svi av flesk på eks. cannondale / merida / scott..
Dessuten er det ikke til å stikke under en stol at mange, hvertfall mange av de jeg kjenner som har kjøpt nakamura eller diamant har hatt en eller annen form for reklamasjon på sykkelen kort tid etter kjøp..

Helt enig. Alle jeg kjenner som har hatt diamant har også hatt problemer med forskjellige ting, da spesielt nav og gafler. Syklene er alt for fokusert på lav vekt og blir derav pinglete oppbygget. Ville aldri kjøpt diamant med mindre jeg veide 60kg.
Du kan ikke uttale deg så kritisk om produkter før du har testet dem selv. Jeg veier nærmere 90 kg og er 195 cm høy og sykler på Diamant selv. Jeg har drevet mest med downhill, deRfor får sykkelen min gjennomgå i terrenget. Sykkelen virker stabil i terrenget, og viser ikke antydning til noevoldsom fleksing. Jeg er svært fornøyd med min t3, og jeg har aldri opplevd nevneverdige problemer dersom vi ser bort ifra setepinnen som har laget litt lyd og ergret meg en stund. Jeg stoler blindt på sykkelen og aldri tvilt noe på kvaliteten på ramme eller andre komponenter.

Jeg har den oppfattelsen av at de som designet Apexserien har vært klare over de faktorer som spiller inn og avgjør om en sykkel er god eller ei. Kun positive ting å si om Diamant. Lav vekt, bra utstyr og fantastiske priser. Gi meg en sykkel under 9.4 kg som ikke koster over 16.000 kr!

Jeg kritiserer ikke sykkelen, men delene som sitter på den. Jeg har selv prøvd flere av de dyrere Manitou gaflene og hater de, myke gafler med elendig demperfølelse sammenlignet med Rock Shox og Fox.

Navene har jeg ikke kjørt med selv, men jobber til daglig som verkstedsjef i sykkelverksted og har stadig vekk folk innom som har problemer med C4, ikke bare kunder, men også bekjente som har kjørt dem i hjel.

At du er fornøyd med sykkelen din, bra for deg, men jeg ville ikke tenkt tanken en gang før de setter dem opp mer fornuftig for litt mer allsidighet enn bare grusbanking gjennom birkentraseen.

Sykkel under 9.4 kg til under 16000 bryr jeg meg fint lite om, sålenge sykkelen har stiv ramme, solide komponenter og responsive hjul må den gjerne veie 9.9 og koste 18000 for min del. Så lenge hjula er lette og stive merker du nok ikke 500 gram fra eller til på resten av sykkelen.

Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: samsung] #1248055 29/08/2011 09:03
RuneJ Offline
Entusiast
Entusiast
Det er bra att ikke alle sykkelprodusenter bygger opp syklene med de samme delene. Da kan jo vi velge hva vi vil ha. Lette sykler med lette deler som muligens har en noe dårligere funksjon og holdbarhet. Eller litt tyngre sykler med tyngre deler, og noe bedre funksjon og holdbarhet.

Sykkel og ski........ G-Sport Svinesundparken
--------------------------------------------------------
Commencal Meta AM VIP
Diamant Apex 29.2
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: samsung] #1248109 29/08/2011 09:54
S
Subs Offline
Besatt
Besatt
S
Har Merida og Scott mer cred enn Nakamura og Diamant?
Trodde dette temmelig like sykler - rammer produsert i østen, med overvekt av standard deler fra kjente produsenter.

[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]

Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: samsung] #1248245 29/08/2011 12:02
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Enig i siste. Cred starter på sykler som du må i dedikerte sykkelbutikker for å finne (sport 1's utvalg er litt i grenseland da det varierer ut i fra dedikasjonen til innehaveren). Så går det videre til sykler bygd etter skreddersøm, og topper seg med de som sveiser sin egen ramme ICON_SMILE

Trønder osv
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: Subs] #1248307 29/08/2011 12:51
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Sitat: Subs
Har Merida og Scott mer cred enn Nakamura og Diamant?
Trodde dette temmelig like sykler.

Hvis man skal drøfte dette på en enkel måte så ser vi på ramma. Merida har sin egen fabrikk og driver egen utvikling på Taiwan der de hører hjemme. Ut av dette har det kommet flotte saker som FLX, ninety-six og 0-nine. Disse har alle vært ranket helt i toppen i sine segmenter.

Scott har en utviklingavdeling som er på hugget blandt de fremste i verden. Scott har satt målestokken i flere segmenter de siste ti årene. Produksjonen skjer i østen. Det er bare å nevne Scale, Spark og Geniusseriene som alle har tatt markedet et godt stykke framover når de ble sluppet.

Nakamura og Diamant kjøper rammene av designhus som får dem produsert hos ulike produsenter. Noen, som Nakamura/Diamant er åpne om dette og skjuler ikke hvor rammene kommer fra, nemlig fra Axman i Taiwan. Andre holder kortene tettere til brystet og mener det er "vår ramme". Denne løsningen er tvingende nødvendig for alle om ikke sitter på desigkompetanse innen kompositter kombinert med sykkelkompetanse. Og det er ikke så mange vi snakker om her til lands.

Det er ikke gitt at den siste løsningen gir mindreverdige produkter. Men som oftest tar det litt tid før de nyeste utviklingstrendene risler nedover fra innovatørene til de generiske fabrikantene. Det er oftest dette som gir "kred" og merpris for Scott/Merida i forhold til Nakamura/Diamant. Om det er verd kostnaden å ri på den første bølgen i markedet er opp til hver enkelt å vurdere.

LarsB

Redigert av larsb; 29/08/2011 12:56. Rediger grunn: eksemplar
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: larsb] #1248406 29/08/2011 14:49
Dan Offline
More than words
More than words
Mest cred får man selvfølgelig for en ramme der innovasjonen har tatt 20 år på seg for å risle ned til den blinde sveisejedien of your choice.

Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: samsung] #1248413 29/08/2011 14:57
D
Diablito Offline
Veteran
Veteran
D
"Lette deler og grussykling" er en ting, men den gjørma/grussuppa som ofte dukker opp i svære mengder på Birken stiller forholdsvis store krav til både nav, kranklager og boss...i alle fall om man satser på mer enn ett ritt på samme utstyr ICON_SMILE

I så måte tror jeg ikke de rimeligste fra Shimano eller Sram er veldig mye bedre enn f.eks. C4-navene som nevnes...uten at jeg har så mye erfaring med de. Men jeg stod og skrudde sykkel på fjellet mellom Rena og Lillehammer både fredag og lørdag, og blant de 4-5 jeg så som måtte tusle hjem med halen mellom beina og defekt sykkel var det ingen Diamant/Nakamura. Dog var det stort sett rimelige/"noname" komponenter på syklene - altså modeller lavere en type SLX og tilsvarende...

"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: samsung] #1248430 29/08/2011 15:31
allesammen Offline
Entusiast
Entusiast
Diamant eller røkla,pc eller mac,26" eller 29" c4nav eller ikke,enig eller uenig,,,snart er det valg der blir alle helt sikkert enige(:-........

Trodde stisykling var for ungdommen..
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: samsung] #1248461 29/08/2011 16:21
F
force10 Offline
Entusiast
Entusiast
F
Reiten kom vel på 2. plass i Ultrabirken, og han sykler på en Nakamura. Det går an, altså ICON_WINK

Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: samsung] #1248471 29/08/2011 16:39
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
mange meninger, og mye rart vil jeg nå si.... Når noen mener at Diamant setter på såååå lette deler at det går ut over funksjonen sammenlignet med andre merker så er jo dette helt feil. Er nøyaktig de samme delene andre merker som feks Giant, specialized, scott osv setter på hvis man plukker ut sykler i samme prisklasser. Toppmodellen til Diamant neste år leveres med xtr girpakke, dt demper, fsa krank, podium mmx med american classic nav, formula r1 bremser, token carbonsete..... Tja, husker ikke alt, men dette er da jammen de samme delene som andre toppmodeller leverer. Forskjellen er nå bare det at diamant sin toppmodell for 2012 vil koste 49000,-, noe som da er MYE billigere enn feks specialized, giant, scott. Så har vi ramma, ja, vil nok tro at feks specialized har en bedre ramme... Men, hvem vil merke dette?. Tror forskjellene er såpass små at dette ikke er merkbart...

Modellen som er under toppmodellen til Diamant, den koster det samme som i år, dvs 39... Det er den modellen jeg selv tenker å kjøpe neste år. Aldri kjørt på diamant, så dette blir spennende. Den leveres med samme ramme som toppmodellen, men har xx girgruppe (noe jeg liker mye bedre enn xtr), formula r1 bremser, stans alpine felger, med american classic nav, fsa krank (samme som toppmodellen), manitou topp modellen av gaffel... Kommer og i en fet fargekombo neste år:) Planen min da er å ha dette hjulsettet som treningshjul, og bruke nyinnkjøpte podium mmx med stans nav som ritthjul:).. Så får jeg se om jeg gjør noen små andre forandring, som feks rotordrev..

Har nå de siste sesongene (tror jammen meg det er blitt 6 år) kjørt på specialized, og Giant før det (toppmodellene)... Tviler som nevnt sterkt på at jeg vil kjenne noen forskjell..

CK ELVERUM

Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: Otoen] #1248484 29/08/2011 16:58
N
nicolai Offline
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
N
Det du sier stemmer jo ikke!

Få "toppmodeller" eller sykler i tilsvarende prisleie fra de store merkene som leveres med Podium MMX, AC-nav, Token karbonsete osv.

Det er jo blant annet derfor disse syklene er lettere!

Sånn generelt så er det jo umulig å sette på "de samme delene" og få en sykkel som er mye lettere eller tyngre enn en annen, tydeligvis lik sykkel (nei, rammevektforskjellen er ikke årsaken).

At mange av de store merkene leveres med deler fra de samme fabrikkene, det er noe annet. Men altså, gjerne ofte ikke den eksakt samme komponenten.

Bare som en ren faktaopplysning, og ikke et innspill i forhold til hva som er lurt/best osv! (siden jeg er å anse som en aktør i bransjen).

/Are Nicolai
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: samsung] #1248509 29/08/2011 17:37
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Syns nå jeg har sett flere modeller i øvre prisklasse med podium og ac nav... Men, token sete er jo spes, men grisekult:). Men, som enkelte har kritisert ovenfor at de setter på dårlige dempere bare for å tune vekt, så har jeg iallfall sett andre merker levere med dt og manitou gaffelene:).. Har og hørt mye positivt om blant annet manitou gaffelen, så jeg tror nå dette er en god gaffel uten å ha fått testet den selv....Uansett, så vil nå jeg ha en så lett sykkel som mulig, og da mener jeg at feks diamant sin modell til neste år i prisklassen 39 er perfekt. Toppmodellen leveres med dt gaffelen, og der må vist gaffelen sendes inn til deler for service hvis garantien skal beholdes, og den leveres med podium hjulsett, noe som da fører til at jeg trenger ett treningshjulsett.. Siden jeg ikke er glad i xtr, og jeg har podium hjulsett fra før så er modellen under med xx gruppe og gode treningshjul konge.. Tar all service på hele sykkelen selv, utenom demper.. nav etc er en enkel sak å ta service på, så ser ikke noen ulempe med lette nav:) Triller godt også:).

CK ELVERUM

Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: force10] #1248565 29/08/2011 18:47
J
Joar71 Offline
Veteran
Veteran
J
Sitat: force10
Reiten kom vel på 2. plass i Ultrabirken, og han sykler på en Nakamura. Det går an, altså ICON_WINK

...men han fikk jo litt problemer underveis også, da. ICON_WINK

Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: samsung] #1248577 29/08/2011 18:54
F
force10 Offline
Entusiast
Entusiast
F
Ja, men 2. plass endog. Likte løsningen hans med den "nye" setepinnen og setet. ICON_SMILE

Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: samsung] #1248604 29/08/2011 19:25
M
magnusc Offline
Ivrig
Ivrig
M
Hehe. Nå tviler jeg litt på at han faktisk kjørte med orginal pinne, men om han faktisk gjorde det så underbygger vel det egentlig mye av det som blir sagt i denne tråden. Kjedelig å bli nummer 2 når han kunne vunnet…

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: samsung] #1248643 29/08/2011 19:52
Statham Offline
Veteran
Veteran
en på fannefjordrittet fikk en dårlig opplevelse da setet falt av seterailen, på en slik diamant med titan ramme, heldigvis for han så skjedde det på asfalten og ikke i en rå nedkjøring

Scott Scale SL 29
Scott Foil Premium
Ibis Mojo HD C

Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: samsung] #1248648 29/08/2011 19:56
F
force10 Offline
Entusiast
Entusiast
F
Jeg snakker kun av egne erfaringer, men har kjørt en Apex T3 i hele 2011 sesongen, og den har jammen fått kjørt seg. Er overrasket over at den har holdt mål i forhold til all julingen den har fått, så jeg tror folk må skaffe seg "hands-on" erfaring om produktene de omtaler, før de faktisk gjør det.

Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: samsung] #1248665 29/08/2011 20:09
Espen Offline
More than words
More than words
Diamants sykler er seff helt greie.

Hvorfor de skal være bedre enn mange av konkurrentene, er et mysterium for meg.

E

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: magnusc] #1248677 29/08/2011 20:16
Jaro Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: magnusc
Hehe. Nå tviler jeg litt på at han faktisk kjørte med orginal pinne, men om han faktisk gjorde det så underbygger vel det egentlig mye av det som blir sagt i denne tråden. Kjedelig å bli nummer 2 når han kunne vunnet…

Så du tror at sykkelvalget gjorde at han ikke vant? At Reiten knakk setepinnen (eller var det setet?) gjør ikke Nakamura til noen dårlig sykkel.

Diamant/Nakamura/Air er mye sykkel for pengene - hvorfor vil så mange rakke ned på dette faktum? Du sparer ett ledd fra fabrikk til butikk på Gresvigs sykler, sammenlignet med flere andre merker. Er ikke feil det, eller?

Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: Otoen] #1248678 29/08/2011 20:16
P
Paragon Offline
Ringrev
Ringrev
P
Sitat: Otoen
Toppmodellen leveres med dt gaffelen, og der må vist gaffelen sendes inn til deler for service hvis garantien skal beholdes, og den leveres med podium hjulsett, noe som da fører til at jeg trenger ett treningshjulsett..

jeg skjønner ikke hvorfror dem skal levere en sykkel som har et hjulsett man ikke kan bruke til vanlig trening??
er det vanlig at leverandører gjør dette??
Og vil gsport\intersport informere kundene om dette??

Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: Jaro] #1248683 29/08/2011 20:22
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Enig. Det er heller ikke veldig vanskelig å finne eksempler på knekte Scott- eller Cannondale-sykler, eller ødelagte deler fra dyre "kvalitets"produsenter. Når det gjelder Reiten så er han vel ikke akkurat kjent for å ha den mest smoothe kjørestilen ... :-)

Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: -Jan] #1248687 29/08/2011 20:25
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: -Jan
Enig. Det er heller ikke veldig vanskelig å finne eksempler på knekte Scott- eller Cannondale-sykler, eller ødelagte deler fra dyre "kvalitets"produsenter.

Eller Trek Superfly. Det gikk vel ei ramme på Ultrabirken også.

Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: Paragon] #1248691 29/08/2011 20:27
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Paragon
Sitat: Otoen
Toppmodellen leveres med dt gaffelen, og der må vist gaffelen sendes inn til deler for service hvis garantien skal beholdes, og den leveres med podium hjulsett, noe som da fører til at jeg trenger ett treningshjulsett..

jeg skjønner ikke hvorfror dem skal levere en sykkel som har et hjulsett man ikke kan bruke til vanlig trening??
er det vanlig at leverandører gjør dette??
Og vil gsport\intersport informere kundene om dette??

Man må ikke dette, men jeg velger det.. Kjenner flere som trener også med dette gjennom flere sesonger, men dette er ett racing hjulsett som krever mer vedlikehold enn tyngre hjulsett.. Nå er nok toppmodellen her laget for å være en fullblods konkurransesykkel, enkelt og greit. Lette deler slites som regel noe raskere enn tyngre, og de krever iallfall ofte mer vedlikehold..

CK ELVERUM

Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: Espen] #1248700 29/08/2011 20:31
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Espen
Diamants sykler er seff helt greie.

Hvorfor de skal være bedre enn mange av konkurrentene, er et mysterium for meg.

E

Diamant er selvfølgelig ikke noe bedre enn noe annet, men man får dyrere utstyr for pengene, så for 40 laks, så får man en bedre utstyrt sykkel enn feks en specialized... Men, ser man bort fra pris, og tenker toppm odell mot toppmodell så er ikke diamant noe bedre... Men, jeg tror at få merker stor forskjell på en sykkel fra diamant kontra feks specialized.

CK ELVERUM

Re: Brekk i Diamantvelvet, her snakker vi gromme saker [Re: Otoen] #1248701 29/08/2011 20:31
N
nicolai Offline
N
Akkurat det, syns jeg er helt greit.

Det er mye enklere/rimeligere å kjøpe et enkelt og greit treningssett, enn dyrt konkurransehjulsett til en god pris bakt inn i sykkelkostnaden.

Men det springende punkt her er selvfølgelig å opplyse om at dette er et racinghjulsett, hva det innebærer og at det ikke passer for alle.

/Are Nicolai
Side 2 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support