Satser på Ro Ro i front og RK 2.2 bak. Det meldes om noen dråper rundt starttidspunkt i morgen. Tror bakken er mettet med vann fra nedbør tidligere denne uka:-) Mer nedbør blir liggende oppå tror jeg da.
Trenger et tyvtriks ang. dekk m/slange som ikke ligger jevnt rundt felgen. Dette oppleves som konstant humping på helt jevn vei. Har prøvd å ta ut all luft for så å pumpe opp igjen til ingen nytte. Ikke bra!! Tips ønskes.
Leste igjennom tråden på jakt etter dekktips, men ble vel egentlig bare mer forvirret. Siden jeg uansett må skifte dekk i dag (står Conti Diesel på nå), hva smeller en stakkars fjellbonde på? Valgene er RK, X-King, Crossmark eller Ro Ro. Har ikke annet mål i morgen enn å ha meg greit rundt som en fin terskeløkt.
Any idiot can run a marathon, it takes a special idiot to run an ultramarathon
Er det fulltegnet eller er det fortsatt gode muligheter for påmelding ved start i morgen tidlig?
Lite sjansen for at du ikke får plass, men hvorfor ikke på Hank i kveld: Påmelding fra 18. august: Ved oppmøte på Hank sport fredag 19.august kl. 16-19 eller i Granåsen lørdag før kl. 09 (forbehold om ledige plasser).
Lite sjansen for at du ikke får plass, men hvorfor ikke på Hank i kveld: Påmelding fra 18. august: Ved oppmøte på Hank sport fredag 19.august kl. 16-19 eller i Granåsen lørdag før kl. 09 (forbehold om ledige plasser).
Heimdal-Hank-Heimdal i ettermiddag... hmmm... Tror jeg tar sjansen på å trille til start omkring kl 09 i morgen.
Dævven for ei løype! Skulderklapp, +1 og tommel opp for de som har sydd dette sammen. Til tross for ræva form og tomgangskjøring hele veien rundt var dette ganske kult.
Dette var ei fin løype ja. Perfekt mosjonstur helga før Birken med masse høydemeter og litt bløt løype. Egentlig overrasket over at det ikke var enda bløtere... Deilig når sykkel funker som fjell, null chainsuck og alle gir, gode bremser... Da er det bare mosjonisten på setet det står på!
Veldig bra løype ja! Selv nå, i ganske så våt tilstand, så var det bra. 'Strafferunden' opp bak hoppbakkene var seig, men bra å ha en litt tøff avslutning også. Men ville vurdert å bruke veien ned igjen fra Våddan gård også, den lille stubben inni skogen tilfører ikke så mye mer enn noen plagsomt dype gjørme/myrhull. Det er nok bakker som favoriserer de under 60kg, om det ikke skal legges til flere gjørmehull som vi normalvektige synker ned i;)
Alt det positive som er nevnte støttes på alle punkter!! Tross tunge bein og en kropp som ikke fungerer skygger ikke over denne eminente traseen. Dette var gøy!!
Stor applaus til stifinnerne (EgilS og co?). Super løype, hard løype og variert løype. Gleder meg til å sykle den på en finværsdag med tørr sti. Den første lysløypetraseen var sleeeeip. Såg en hvor sykkelen sklei rett ut. Flaks jeg ikke kjørte inn i han. Ellers var det i starten ett par stk som kutta svingene og pressa seg fra. Beklager ukvemsordene som falt, men det var unødvendig, farlig og bare ellers bare tullete. Flytstien etter vi kryssa fjellseterveien var smoooth. Det var skikkelig shit. Gleder meg til neste år. Dette er ett perfekt oppkjøringsritt til birken.
1 uke til birken og kriss er sykt lei av sykkel og har mest lyst på en skikkelig fest.. Med en generalprøve som gikk i dass i dag og en sykkelpark som trenger seriøs legehjelp er motivasjonen på et historisk bunn nivå. Etter 15 dager borte på jobb og hjem i går hadde jeg ikke spesielt trua da turen var altfor travel og det ble veldig lite trening. Men det var faktisk litt trøkk og siden det gikk seint fra start la jeg meg først og kjørte litt, føltes greit, men så klebber jeg det til som vanlig og tryner litt. Raskt oppe igjen, men med styret jævlig skeivt hopper jeg av igjen ganske hodeløst mitt i løypa og en kjører på meg.. Når jeg har fått styret beint på et vis igjen har det forsvunnet en del så er det bare og jage. Det går greit ei stund og passerer start kanskje 20 sek. bak. Så på vei rundt hoppbakken greier jeg og kile kjede innenfor den stopperen som skal gjøre at man ikke skal greie å gire av kjede på innsiden foran.. Fikk hjelp av en fyr der og etter litt banning var jeg igang igjen etter et stort minutt. Da var det en god del som passerte igjen så da var det på'n igjen med å plukke folk og jage. Bra trøkk ei stund da og når vi krysset veien ved skistua var det bare Kjetil og Vegard foran og jeg var et minutt bak. Kjørte som f ned der og tok de igjen litt før Kobberdammen. Lå sammen med de til vi krysset skistuveien igjen. Da fant Kjetil ut at han skulle kjøre litt og jeg var egentlig ganske kokt og de fikk en liten luke. Kjørte inn litt av den nedover før jeg kilte kjedet innenfor igjen med ca. 10 km igjen. Så gikk det ei god stund med bryting og banning igjen, men da hadde kjedet vridd seg såpass at uansett hvilket gir jeg hadde så hoppet det bare i mellom.. Da var Kriss lei og trillet raskeste vei til mål da det ikke gikk å sykle bakker. Konklusjon: - rotor drev er noe møkk. Det visste jeg jo fra før så tok de av i gårkveld og kastet de i søpla, men fant ikke de originale så måtte plukke de opp fra søpla igjen. - løypa var kul og passe lang. - hvis jeg prøver å være litt positiv så var det faktisk ganske bra trøkk innimellom med tanke på oppladningen.
Nå er det flat out på sofa'n til i 5 tida, da blir det en trilletur på racer'n så får man se om man blir litt motivert av det..
Redigert av Kriss; 20/08/201115:15. Rediger grunn: Noen hadde punktert med raceren min og løst problemet med å ta en annen sykkel.. Så ble tilbake til sofa'n.
Kjempefin løype, og når sykkelen fungerer over all forvetning i gjørma er det bare morro. At kroppen ikke er glad i alle bakkene etter ferien er det kun han oppå som kan noe for. For en gangs skyld greide jeg å disponere krefter så det var bare den siste runden med skiløype som var vond.