Bare så det ikke skal herske noen tvil: Sølvfarget Tubus Disco bagasjebærer på Yeti ARC er lekkert! ;-) Denne er i tjeneste som allroundsykkel hos Claus fra Tyskland, som nå er på Norgesferie og i går teltet på Ekeberg. Jeg sykler over Ekeberg camping på vei hjem fra barnehagen, og ser mye pent tursykkelutstyr der – men ikke akkurat i denne gata. Herved dokumentert. (Jeg vet ikke om han har bil og bruker sykkelen til utflukter, eller om han faktisk er på ren sykkelferie – rakk ikke spørre, siden jeg hadde en over snittet lei og trøtt unge på min egen sykkel mens jeg tok telefonbildet… Men dekk og manglende skjermer betyr nok at den er med på et lass, og ikke hovedtransportmiddel)
Sammen med litersflaska fra Sigg, ultraslitt Flite-sete, toppgradert Abus-lås og kamera i vanntett pakkepose på styret synes jeg det er litt sånn funksjons-pent (Leica-pent, for de som ser poenget). Her var han dog kun på vei fra teltet og ned i byen for å se seg omkring.
Jepp. 30 års garanti på produktet, samt gratis levering av nytt produkt uansett hvor du befinner deg i verden de første 3 år etter kjøp. Alt tyder på at Tubus ikke ser veldig mye brekkasje. http://www.tubus.com/en/service-a-warranty/warranty
Husker fortsatt den gangen jeg måtte stoppe en fyr langs veien og spørre hva slags bagasjebærer han hadde, siden den så så ekstremt pent gjennomført ut. Mye tydet på at han ikke hadde møtt veldig mange andre bagasjebærer-entusiaster før. Han hadde selvsagt Tubus titan: http://www.tubus.com/en/rear-carriers/carry
Kutt ut! Dette blir bare dumt. Skal du ha med ting på tur som ikke går i sykkeltrøya eller i camelbacken, så kjøper du en Koga. Hva blir det neste? Skjermer?
Kutt ut! Dette blir bare dumt. Skal du ha med ting på tur som ikke går i sykkeltrøya eller i camelbacken, så kjøper du en Koga. Hva blir det neste? Skjermer?
Javel? Hva er det som blir for dumt? Jeg kan tenke på opptil flere ting som er dummere enn å velge en sykkel man har, er glad i, og som passer som hånd i hanske, når man skal på langtur. Kjøpe ny for å tilfredsstille estetiske krav står på lista.
Redigert av jørgm; 20/08/201107:01. Rediger grunn: komma
Javel? Hva er det som blir for dumt? Jeg kan tenke på opptil flere ting som er dummere enn å velge en sykkel man har, er glad i, og som passer som hånd i hanske, når man skal på langtur. Kjøpe ny for å tilfredsstille estetiske krav står på lista.
Alle kan ikke skjønne alt (Sagen, Kjønnsnes mølle og konferansehotell)
Eller man kan bruke bæresjal.
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
Mye tydet på at han ikke hadde møtt veldig mange andre bagasjebærer-entusiaster før.
Hehe, bagasjebærer-entusiast! Det er definitivt menneskekategorien sin!
Jepp! Jeg tror jammen jeg blir nødt til å starte www.transportsykkel.no for å gi denne kategorien skikkelig boltreplass! Der skal det selvsagt bli skrevet om Koga også. Og skjermer!
Jeg forventer et transportsykkelforum med minst 15 000 medlemmer om en ti års tid.
Jeg har begynt planleggingen av en 3000km "sykkelekspedisjon" neste år, og valget står mellom en Cannondale eller en yeti FRO. Retrogubben inni meg sier Go Yeti... trenger bare å få sveiset/brazed rack fester på ramme og gaffel - vips har vi en en "Disc Yak"
Mamma det er ikke en sykkel - det er en Yeti! (min datter på seks år)
Finnes det ikke noen midlertidige festeanordninger som vil være tilstrekkelig solide?
Nei ikke en gang gjengehull i dropoutsene. Kan borre hull selv og gjenge opp men trenger noe solid som ser bra ut oppe. Håper reodor felgen i hølen kan fyre opp blåselampa si. Gummislange, patentbånd og slangeklemme er en løsning men ser jalla ut.
Mamma det er ikke en sykkel - det er en Yeti! (min datter på seks år)