Erfaringer med Runde Hjul ?
|
Re: Erfaringer med Runde Hjul ?
[Re: keo]
01/07/2011 09:16
|
larshkj
Entusiast
|
Entusiast
Jeg ventet omtrent så lenge som avtalt, og er veldig godt fornøyd med hjulene og prisen. Det virket som han hadde veldig god greie på hva han snakket om. Hører du sier det. Du er nok en av de ytterst få som har fått hjulene som avtalt. Jeg har snakket med Sjur et utall ganger. Hver gang var det lovnader som; "Innen to uker", "Eikene sendes med ekspress fra Belgia", "Skal bygge hjulene neste uke", "Hjula er sendt" (jeg fikk sporingsnummer, men pakken kom aldri lenger enn status Forhåndsmeldt), etc. Det går rett og slett ikke an å lure kundene sine på denne måten. Da jeg til slutt ringte han og sa at nå er det nok, jeg vil ha pengene tilbake, fikk pipa en annen lyd, og hjula ble sendt (nesten) som avtalt (en dag etter). Denne tråden er nyttig informasjon til de som vurderer å kjøpe/forhåndsbetale et hjulsett fra Runde Hjul. Hadde han levert som lovet, ville dette kanskje vært en skrytetråd i stedet. Man kan jo også undre seg over hvorfor han har fjernet telefonnummeret sitt fra hjemmesiden. Telefonen er jo eneste kommunikasjonsmiddelet som har fungert med denne karen. Mail og PM svarer han ikke på. Heller ikke på sitt eget forum. Jada, hjulene er fine de. Ingen tvil om det. Men de er ikke verd å vente ett år på (som noen her har gjort). Jeg ventet ikke så lenge, men det spiller ingen rolle så lenge jeg ble lovet at hjulene skulle være her før sesongstart. Det er et par ting jeg ikke er helt fornøyd med forresten. Hjulene bremser veldig ujevnt, og det er litt slark i hjullagrene foran. Jeg skal skrubbe bremsebanen med en oppvasksvamp og litt Jif, og se om det hjelper. Hjullageret er det vel mulig å stramme? Hadde jeg fredeles ventet på hjula, ville jeg blitt skikkelig provosert av at han reiser (på ferie?) nå som eikene tydeligvis endelig har ankommet.
Redigert av larshkj; 01/07/2011 11:16. Rediger grunn: skrivefeil
|
|
|
[Re: larshkj]
01/07/2011 11:04
|
boltzmann
Entusiast
|
Entusiast
Bestemte meg for å kjøpe effektmålar før denne sesongen, og tok kontakt med Runde Hjul i februar for å høyre om han kunne bygge hjul på eit powertapnav til sesongstart 2011. Ingen problem, han skulle bygge hjulet med det same han fekk navet. I midten av mars fekk eg powertapnavet eg hadde kjøpt på ebay. Då hadde han enno ikkje fått felgar som han hadde bestilt frå Taiwan, men han skulle få dei tilsendt på fly, så det skulle ikkje ta så lang tid.
Rett før påske ringte eg til han, ettersom eg enno ikkje hadde sett noko hjulsett. Då fortalte han at han hadde gitt opp forsendelsen frå Taiwan, og at han skulle prøve å få tak i felgar lokalt og at eg skulle få hjulsettet iløpet av påsken. Det skulle ta ein mnd og mange purringar på epost, sms og telefon, før han i det heile tatt bestilte felgar til meg, og felgane fekk han ikkje før ei veke ut i juni. Då hadde han plutselig ikkje eiker. Eg måtte berre le, og fortalte han at det umogeleg kunne kome som ei overrasking at han trengte eiker til hjulsettet. Heldigvis bestilte han eiker med det same og etter to veker kom dei. To veker etter det igjen har eg fått hjulsettet i posten i dag.
Opptur: Han tar ikkje betalt for bygget. Eg betaler berre for delene (faktisk fakturerer han meg berre for kr 1120 for eikene, sjølv om eg veit han har betalt 1150 for dei, dog betalte han ganske mykje frakt då han berre bestilte 59 eiker i forsendinga). For kr 2750 har eg dermed fått eit håndbygd hjulsett med powertap pro (som riktignok kosta kr 5500) på 1710 g. Ville nok heller betalt full pris og fått det til avtalt tid, men ein grei kompensasjon for ventetida.
|
|
|
[Re: boltzmann]
01/07/2011 12:17
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvordan er det mulig at en som bestilte hjul for 2 uker siden får hjul før en som har bestilt for et år siden?
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
[Re: cvrokka]
01/07/2011 12:55
|
Ketle
Ivrig
|
Ivrig
Det er fordi de ikke har kontroll på hvem som har bestilt hva når.
|
|
|
[Re: Ketle]
01/07/2011 13:41
|
Ivarh
Ringrev
|
Ringrev
Eller hjelper dem som skriker høyest først.
Mvh Ivar
Each day is a gift, not a given right
|
|
|
01/07/2011 17:04
|
kjull
Besatt
|
Besatt
Hadde jeg fredeles ventet på hjula, ville jeg blitt skikkelig provosert av at han reiser (på ferie?) nå som eikene tydeligvis endelig har ankommet.
....tror det var en begravelse.
|
|
|
[Re: kjull]
01/07/2011 19:04
|
frodegutt
Besatt
|
Besatt
Hadde jeg fredeles ventet på hjula, ville jeg blitt skikkelig provosert av at han reiser (på ferie?) nå som eikene tydeligvis endelig har ankommet.
....tror det var en begravelse. Skal vi gi oss nå??
|
|
|
[Re: frodegutt]
01/07/2011 21:22
|
torinb
Ivrig
|
Ivrig
Jeg tror ikke det hjelper å sende inn masse sure innlegg her i forhold til å få hjulene sine. Jeg ville tatt denne kontakten direkte med Sjur. Han er en veldig god hjulbygger som jeg absolutt kan anbefale, og for meg er det verdt å vente på.
Dersom du har dårlig tid så vil jeg anbefale fabrikkhjul, som absolutt ikke er noe dårlig alternativ, og kan kjøpes i din lokale sykkelshop med 15-20% avslag dersom du får klubbpris.
Et annet alternativ er å bruke Ole og Dogstar, dersom du vil ha noe bling som er skikkelig bra.
Trist for dere som ikke har fått det dere har bestilt, men som sagt så tror jeg ikke der er her inne dere får hjelp :-) Hva er egentlig poenget ditt? Skal ikke dårlig service kunne diskuteres på et diskusjonsforum? Er det noen som fyrer oppunder misnøyen så er det jo de som skriver inn og skryter av at de fikk hjulene med en gang?
|
|
|
[Re: torinb]
01/07/2011 22:00
|
Syklist1
Besatt
|
Besatt
Jeg sitter iallfall med et positivt inntrykk av Sjur etter å ha kjøpt sykkel av han.
|
|
|
01/07/2011 22:43
|
kjull
Besatt
|
Besatt
....tror det var en begravelse. Skal vi gi oss nå?? Beklager om jeg var ufin nå. Var ikke meningen det. Poenget var at det ikke nødvendigvis er ferie som ligger bak.
|
|
|
02/07/2011 00:32
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg kjenner at jeg blir irritert selv om jeg ikke har bestilt derifra... Vet ikke helt hvorfor.
Dette må være noe av det værste jeg har hørt om.
Medlidenhet til de som fremdeles venter.
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
02/07/2011 07:57
|
ulveroar
Ringrev
|
Ringrev
Tror karen har hatt maks uflaks med ting han ikke har kontroll over, og føler seg svært dårlig i magen nå, mens han arbeider som en gal for å bli ajour. Jeg ville ikke vært i hans sko. Med hans sykkel/hjultekniske knowhow tror jeg dette hadde vært en solskinnshistorie, om produsentene av deler hadde levert i tide. Det er lett å kaste stein, som forbrukere skal vi jo ha "bang for the buck", men for bygggeren selv står det nok enormt mye mer økonomisk på spill enn prisen for ett hjulsett. Det er jo ingen scam det her, det er mitt inntrykk.
|
|
|
[Re: ulveroar]
02/07/2011 08:08
|
KenR
Besatt
|
Besatt
Tror karen har hatt maks uflaks med ting han ikke har kontroll over, og føler seg svært dårlig i magen nå, mens han arbeider som en gal for å bli ajour. Jeg ville ikke vært i hans sko. Med hans sykkel/hjultekniske knowhow tror jeg dette hadde vært en solskinnshistorie, om produsentene av deler hadde levert i tide. Det er lett å kaste stein, som forbrukere skal vi jo ha "bang for the buck", men for bygggeren selv står det nok enormt mye mer økonomisk på spill enn prisen for ett hjulsett. Det er jo ingen scam det her, det er mitt inntrykk. Jeg er enig med deg i dette. Jeg har kjøpt hjul av Sjur tidligere og oppfattet han som veldig seriøs, og hjulene er svært gode. Det kan virke som en enkel løsning å stikke hodet i sanden når det stormer som verst, men jeg tror at hjulbyggeren i dette tilfelle hadde fått mindre pepper og mer goodwill og sogar forståelse ved å kjøre et aktivt informasjonsarbeid ovenfor kjøperne.
|
|
|
[Re: torinb]
02/07/2011 09:06
|
frodegutt
Besatt
|
Besatt
Jeg tror ikke det hjelper å sende inn masse sure innlegg her i forhold til å få hjulene sine. Jeg ville tatt denne kontakten direkte med Sjur. Han er en veldig god hjulbygger som jeg absolutt kan anbefale, og for meg er det verdt å vente på.
Dersom du har dårlig tid så vil jeg anbefale fabrikkhjul, som absolutt ikke er noe dårlig alternativ, og kan kjøpes i din lokale sykkelshop med 15-20% avslag dersom du får klubbpris.
Et annet alternativ er å bruke Ole og Dogstar, dersom du vil ha noe bling som er skikkelig bra.
Trist for dere som ikke har fått det dere har bestilt, men som sagt så tror jeg ikke der er her inne dere får hjelp :-) Hva er egentlig poenget ditt? Skal ikke dårlig service kunne diskuteres på et diskusjonsforum? Er det noen som fyrer oppunder misnøyen så er det jo de som skriver inn og skryter av at de fikk hjulene med en gang? Poenget mitt er å nyansere. Jeg er helt enig i at det skal leveres når man har betalt. Dersom du mener at de med et motsatt synspunkt til hylekoret er med på å "fyre opp under misnøyen"...vel...Hva kan jeg si??
|
|
|
02/07/2011 09:07
|
frodegutt
Besatt
|
Besatt
Hvordan er det mulig at en som bestilte hjul for 2 uker siden får hjul før en som har bestilt for et år siden? Det kan være så enkelt som tilgjengelighet på komponenter.
|
|
|
02/07/2011 11:19
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvordan er det mulig at en som bestilte hjul for 2 uker siden får hjul før en som har bestilt for et år siden? Det kan være så enkelt som tilgjengelighet på komponenter. Ja, med mindre det er samme hjul som er bestilt.
|
|
|
02/07/2011 16:00
|
MagneA
Ringrev
|
Ringrev
Skjønner ikke at du turte bestille hjul for to uker siden etter å lest denne tråden der folk har venta i et år på hjul! Jeg kommer aldri til å handle fra denne karen, det er helt sikkert. Maken til useriøst opplegg skal man lete lenge etter...
|
|
|
[Re: MagneA]
02/07/2011 17:02
|
frodegutt
Besatt
|
Besatt
Jeg har kjøpt mitt andre sett hos ham nå, og kommer til å kjøpe flere. Hjulene er kjempebra og han tar en fin pris. Det er trist at noen ikke får det de har bestilt, men jeg har som sagt ikke noe problem med å benytte Runde Hjul.
|
|
|
[Re: ]
02/07/2011 18:51
|
boltzmann
Entusiast
|
Entusiast
Det eg trur har skjedd, er at han bestilte spesialdesigna deler til ein svært god pris frå Taiwan. Då denne leverandøren var useriøs og ikkje leverte, sat det ganske langt inne å skaffe deler frå Europa. Difor bestiller han heller små kvanta og bygger hjul til dei som masar mest, i håp om at han til slutt skal få delene frå Taiwan. Det er einaste forklaringa eg ser på kvifor han brukte tre mnd på å bestille felgar og ikkje bestilte meir enn 59 eiker til mitt hjulsett. Eg kunne jo like gjerne kjøpt desse delene sjølv og fått hjulsettet til sesongstart, i og med at han ikkje kjøpte i stort nok kvantum til å få rabatt.
|
|
|
[Re: ]
02/07/2011 18:51
|
MagneA
Ringrev
|
Ringrev
Å starte opp en ny business der du er 100% avhengig av underleverandører fra alle verdens hjørner er nok ikke så enkelt som en skulle tro. Synes vi alle burde sette pris på initiativet til Sjur/Runde Hjul, det blir tross alt suverent å ha sin "egen" lokale hjulbygger - og attpåtil med rimelige priser og suveren service! Suveren service?? LOL, svarer ikke på mail eller telefon der han har tatt betaling for hjul han ikke leverer på et års tid!
|
|
|
[Re: MagneA]
02/07/2011 19:46
|
Christian82
Ivrig
|
Ivrig
Hadde han tatt seg tiden til å forklare problemene for de som har kjøpt hjul hos han her inne, eller på sin egen side så tror jeg mye av problemene ville vært borte å han ville møtt litt forståelse hos folket.. Men dette er ikke akkurat kjempegod kundeservice..
itŽs better to have a more advanced example of a lesser material than a lesser example of a more advanced one
|
|
|
[Re: Christian82]
03/07/2011 21:07
|
stanleytislavold
Entusiast
|
Entusiast
OK, sist uke hørte jeg at han nå bygger hjul for en lokal sykkelsjappe. Hvorvidt dette går ut over hans egen leveringsevne vet jeg ikke, men dersom han ligger etter pga andre arbeidsoppgaver er det forkastelig.
|
|
|
[Re: stanleytislavold]
03/07/2011 21:20
|
Fast gjest
Ivrig
|
Ivrig
Jeg ligger ikke etter grunnet andre arbeidsoppgaver.
Alle MTB hjul med unntak av 29er og et annet sett er levert De resterende landeveishjulene blir tatt fortløpende 11/7 ->
Å forklare inngående hvorfor dette ble så forsinket betyr å utlevere andre, og det gjør jeg simpelthen ikke. Det er uansett mitt overordnede ansvar å sørge for at folk får det de har bestilt.
Av de som har ventet lenge og ønsket pengene tilbake, så har de fått dette på dagen
|
|
|
[Re: Christian82]
03/07/2011 21:25
|
larshkj
Entusiast
|
Entusiast
Hadde han tatt seg tiden til å forklare problemene for de som har kjøpt hjul hos han her inne, eller på sin egen side så tror jeg mye av problemene ville vært borte å han ville møtt litt forståelse hos folket.. Men dette er ikke akkurat kjempegod kundeservice.. Det er nettopp dette som er essensen i hele greia: INFORMASJON!! Jeg forventer å bli oppdatert jevnlig når jeg har forhåndsbetalt for en vare. Han har jo forumet sitt som hadde egnet seg utmerket for slike oppdateringer. For oss som ikke kjenner Sjur, er det ikke godt å vite om han er en hederlig kar eller en svindler. Jeg tror absolutt ikke han er en svindler bare så det er sagt! Men det er vel liten tvil om at han har en og annen ting å lære seg om å drive seriøs butikk. Jeg endte forresten opp med et sett Mavic Cosmic Carbone i tillegg til disse hjula. Hadde jeg visst at han kom til å bruke så lang tid på å levere hjula, ville jeg nok ikke bestillt av han i det hele tatt. Lars
|
|
|
05/08/2011 05:34
|
clavicula fract.
Medlem
|
Medlem
Vraket hjul på lørdag, ringte RH mandag, ute å syklet på nye håndbygde hjul i Fredrikstad på torsdag.
Ikke mye å sette fingeren på her nei!
"When I see an adult on a bicycle, I do not despair for the future of the human race."~H.G. Wells
|
|
|
[Re: clavicula fract.]
05/08/2011 07:00
|
kjull
Besatt
|
Besatt
Kremhjul til Disc CX commuteren brukt flittig siste par ukene. Denlitt slærkete Rocky Mountain Solo CXD'en ble pluttselig bare kos å sykle på. Men i dag havnet en dykkert i bakdekket gitt. Arg!
|
|
|
06/08/2011 17:44
|
smussgeir
Avhengig
|
Avhengig
Bestilt hjul onsgag forrige uke og fikk de torsdag denne uka. flotte 1450 grams hjul.
geir
|
|
|
[Re: smussgeir]
18/08/2011 22:01
|
amigo
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Er det noen som har de 1250 grams landeveishjulene til runde hjul og kan gi en liten rapport på dem?
|
|
|
[Re: smussgeir]
19/08/2011 06:18
|
thamg
Ivrig
|
Ivrig
Bestilt hjul onsgag forrige uke og fikk de torsdag denne uka. flotte 1450 grams hjul. RundeHjul er visst ikke helt konsekvent på first-inn-first-out; jeg bestilte mine 3 dager før smussgeir, og Sjur meldte i går at mine blir sendt med posten i dag. Dekk og slanger ligger klart på benken, og jeg gleder med - men med min erfaring med mitt lokale postkontor (Økern) drøyer det vel til mandag tenker jeg..
|
|
|
[Re: thamg]
19/08/2011 11:03
|
odot
Medlem
|
Medlem
Litt trøbbel med å holde styr på "first inn first out" kan jeg bekrefte, bestilte i mai 2010 og fikk de endelig igår!(1450g). Hjulene var imidlertid veldig bra utfra min korte tur. Du skal nok lete veldig lenge for å finne noe tilsvarende kvalitet for den prisen. Det skal også sies at jeg fikk en fin kompensasjon som jeg var fornøyd med som plaster på såret for lang ventetid.
Det Sjur fortalte meg er at felgen på 1250g-versjonen tåler noe mindre hull og slag og at sjansen for felgbytte ved uhell er større.
|
|
|
|
|