Det er ikke meningen å være pessimist. Det er bare det at jeg begynner å bli lei åka sykle i regn på gjørmete veier. Regn og gjørme er morsomt og helt ok i små doser. Det er meldt fin vært i morgen så jeg ser frem til en kjempe tur i Nordmarka
Jeg er lei regn og den dårlige sommeren - men jeg betegner meg ikke på noen måte som en godværssyklister. Jeg har stort sett syklet (58 km t/r) på jobben siden det ble bart i allslags vær. Unntaker var da jeg måtte ta det litt med ro etter en operasjon av menisken.
Tusen takk for mange fine råd her når det gjelder klær mv. Jeg føler meg nå klarere enn noen sinne til å sykle Birken :-) Det er kjempe flott med et forum som dette hvor det er så mange kompetente og kunnskapsrike sykkel entusiaster.
Nå lurer jeg på va jeg skal spise og drikke før og under rittet for at jeg skal ha maksimalt med krefter. Jeg skal under 4 timer (4,35 i fjor) uansett hvor mye det skal koste av krefter
Forsøkte å ta NSBs flotte tilbud i fjor. Sjekke inn i Oslo før 2400. Så sove seg oppover og være fremme kl 0600 frist og utsovet. Hørtes fint ut.... Problemet var at traileren ikke kom før nærmere kl 0100 og at toget ikke kjørte før en times tid etterpå. Da vi kom til Rena ca kl 0400 så stanset de motoren og dermed stoppet friskluften. Da jeg våknet kom jeg på at jeg ikke hadde tatt med meg oksygenbeholder. Var helt på felgen da starten gikk. Aldri mer.... I år bor jeg på plass.
Når det gjelder overantting så har jeg denne gangen fått den mest optimale løsnningen da overnattingen. Overnatingen er i et privathjem inkl sengetøy, kveldsmat og skikkelig frokost og kun få minutter fra startområdet Bedre kan et ikke bli
Hvis jeg fyller drikkesekken med Red Bull, slik at jeg får vinger og flyr fra Rena til Lillehammer, vil dette da kvalifisere til disk eller kun idømmes tillegg i tid? I tilfelle tidstillegg; hvor mye?
Nå har jeg letet med lys og lykt inne på birkensiden for å finne GPS sporet som lå der tidligere. Noen som vet om det er fjernet fra siden, evt vet hvor jeg kan finne et GPS spor til birkenrittet?
Nå har jeg letet med lys og lykt inne på birkensiden for å finne GPS sporet som lå der tidligere. Noen som vet om det er fjernet fra siden, evt vet hvor jeg kan finne et GPS spor til birkenrittet?
Tror jaggu jeg skal forberede meg på å bruke hyttesykkelen neste lørdag, felgbremser på kjeramiske felger og velbrukt XTR 950 tåler møkkavær og naturens slipepasta langt bedre enn nymotens greier...
Dett er et fantastisk produkt som jeg alltid bruker når det er vått og kaldt. Stofftypen (Meraklon)tar nesten ikke opp fuktighet slik at luftlaget i plagget varmer godt, og det føles ikke klamt. Finnes også uten armer. Anbefales på det sterkeste
Bruker du noe vindtett over denne evt en tynn 1-lags ulltrøye? [/quote]
Ifjor kjørte jeg med kortermet Brynje trøye, sykkeltrøye med løse armer og Assos regnvest. Kort sykkelbukse og lange hansker. Startet kl 0725 og hadde en super tur. Er overbevist om at kommer til å tenke gjennom fjordårets erfaringer hvis været blir lignende.
Ohoi.. I år får folk mulighet til å sykle ultra 2 dager etter hverandre, for det kommer ikke til å være en eneste grusvei igjen oppi almenninga!! Det kommer litt vann nå også
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
Ohoi.. I år får folk mulighet til å sykle ultra 2 dager etter hverandre, for det kommer ikke til å være en eneste grusvei igjen oppi almenninga!! Det kommer litt vann nå også
Driver febrilsk googling etter anbefalt lufttrykk i bellyboat på Birken. Noen som vet?
Hvor lang bør siste "langtur" før birken være? Tenkte å ta den idag.. tenkte rundt 40 km. Har syklet turer på 70, 90 og 125 km før som ivrig landeveissyklist, så mila har jeg vel inne?
Det er vel mere tiden en tenker på når en sykler langtur, ikke mila... Personlig syns jeg 40 km hørtes noe i underkant ut, dette gjør man vel unna på bare et par timer kanskje? Tre-fire timer ville jeg prøvd å havnet på ut fra hva jeg selv sykler Birken på.