Eget navn på ramma?
|
Re: Eget navn på ramma?
[Re: JonahHex]
19/08/2011 06:19
|
Sherlock
Entusiast
|
Entusiast
Hadde egentlig ikke tenkt på dette, men når jeg får muligheten til å være innihælvetes harry så klarer jeg ikke ikke la være.  Klistremerker bestilt. 
Glenn
NBNL
26.43
|
|
|
[Re: Sherlock]
19/08/2011 06:35
|
sturlabr
Entusiast
|
Entusiast
Fra min tidligere hobby kan jeg varmt anbefale denne siden her for klistremerker med navn. Veldig mange valgmuligheter og svært god kvalitet på merkene: http://www.upgrade-rc.com/
|
|
|
[Re: sturlabr]
19/08/2011 06:46
|
Albo
Entusiast
|
Entusiast
Kan jeg spørre hvor flagget kommer inn? Er det slik at det er en mengde ulike nasjoner representert i de ritt dere sykler og det er derfor helt sentralt å flaggmerke syklen i tillegg til navn? Ser poenget med navn på ramma. Å ha flagget på ramma/brystet er noe som en gjør seg fortjent til gjennom deltagelse på landslag eller internasjonal landsrepresentasjon og derfor noe kun et fåtall syklister i Norge kan tillate seg. Jeg mener at flagg på ramma er omtrent like stilfullt som å kjøre rundt i klatretrøya/spurttrøya/GC-trøya m.fl. 
|
|
|
[Re: Albo]
19/08/2011 06:47
|
Haande
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Vel, det er nok tilfeldig iden de ble levert med det. Men jeg synes det ser bra ut, og sist jeg sjekket er faktisk rytteren norsk også.
|
|
|
19/08/2011 06:59
|
Statham
Veteran
|
Veteran
Kan jeg spørre hvor flagget kommer inn? Er det slik at det er en mengde ulike nasjoner representert i de ritt dere sykler og det er derfor helt sentralt å flaggmerke syklen i tillegg til navn? Ser poenget med navn på ramma. Å ha flagget på ramma/brystet er noe som en gjør seg fortjent til gjennom deltagelse på landslag eller internasjonal landsrepresentasjon og derfor noe kun et fåtall syklister i Norge kan tillate seg. Jeg mener at flagg på ramma er omtrent like stilfullt som å kjøre rundt i klatretrøya/spurttrøya/GC-trøya m.fl. På vår klubb trøye så har vi et lite Norsk flagg på kragen bak på trøya, ved flere annledninger på Mallorca har utlendinger kommet bort til oss og sagt at det var smart, da de så hvilke land vi kommer fra, det samme gjelder vel for sykkelen når man oppholder seg utenfor landets grenser, ta f.eks bil skilt, de har nå flagg... Mine Zipp hjul har Verdensmester farger på et zipp klistermerke, er det også harry??? DT swiss gaffelen min har Sveitsisk flagg foran, er det også harry??? Folk må få lov å ha det de vil på syklene sinne, uten å bli kalt harry, men det er fint at det er noen som er helt perfekt her på forumet, og angående wannabe, lukter en aldri så liten jantelov tendens her  Jeg er jævelig wannabe og trives med det, på utstyret å bedømme så burde jeg vel syklet birken på langt under 3 timer, men sånn er det nok ikke....
Scott Scale SL 29 Scott Foil Premium Ibis Mojo HD C
|
|
|
[Re: Statham]
19/08/2011 07:25
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
Hjelpe & trøste @ flaggklaging!
På parkeringsplassen utenfor kontoret mitt ser jeg biler med et norsk flagg på skiltplata. Gud forby, ingen av sjåførene deltar i WRC, F1 eller tilsvarende. Off they go!
Redigert av JonahHex; 19/08/2011 07:27.
|
|
|
19/08/2011 07:33
|
joachimmyhre
Entusiast
|
Entusiast
MÅ jo nesten være enig, da jeg allerede har navn på ramma (MED FLAGG)  Som skrevet i tidligere post, er mange av delene vi/dere benytter per i dag spekket med diverse flagg (DT Swiss, Ritchey osv.), så et aldri så lite klistremerke med navn og flagg gjør fint lite forskjell (heller mer praktisk i mange sammenhenger). Bilde av min Scale RC med navn og flagg   /Joachim
|
|
|
[Re: joachimmyhre]
19/08/2011 07:51
|
SlowStep
OP
Medlem
|
OP
Medlem
Næmen Joachim da! På venstre side av ramma jo! Det er jo helt feil og dritharry og skikkelig wannabe! Kom her så skal du få deg en på trynet!
;o)
(venter på at innlegget blir redigert med bildet speilvendt....)
"If it's stupid and it works it ain't stupid"
|
|
|
[Re: SlowStep]
19/08/2011 08:42
|
joachimmyhre
Entusiast
|
Entusiast
hissig?  Ut i fra post, blir det vel feil uansett side (for din del)... men ser ikke helt "grunnen" til at høyre side er mer riktig... På fotballdrakter er jo flagget plasset på venstre side (altså over hjertet)... /Joachim
Redigert av joachimmyhre; 19/08/2011 08:46.
|
|
|
19/08/2011 09:04
|
SlowStep
OP
Medlem
|
OP
Medlem
Neida, det var et (tydeligvis ganske ræva) forsøk på ironi med henspill til en del innlegg tidligere i tråden. (Som jeg tolket som noe hissige, men som med tanke på at jeg nå skriver denne oppklarende posten kanskje egentlig var ment ironisk de også?? I så fall våger jeg å påstå at det var enda dårligere enn mitt forsøk.)
Jeg synes altså det er skikkelig stilig med navn (og flagg!) på ramma, enten det sitter her eller der. Jeg er faktisk nesten fristet til å sette det både her og der, men skjønner at det nok er den barnslige gleden som tar noe overhånd og prøver å begrense det til bare her (eller der om du ser det speilvendt). Sykkelen din er forresten dritkul og kler absolutt både navn og flagg meget godt Joachim! Også på venstre side. Men det er nå bare min mening da. Godt poeng med fotballtrøya forresten. Eneste grunnen jeg har funnet til å ha det på høyre side er at det virker som det er den "riktige" siden å ta skrytebilde av når du tar bilde av hele sykkelen. Og da får du jo med navnet også :o)
Fy f*en jeg kjeder meg på jobb i dag :oP
(Hvordan legger jeg forresten til en helt vanlig smiley i posten min? Får liksom ikke understreket ironien min med en som viser finger eller dæljer en fisk i hodet på enn annen....)
Redigert av SlowStep; 19/08/2011 09:15.
"If it's stupid and it works it ain't stupid"
|
|
|
[Re: SlowStep]
19/08/2011 09:09
|
joachimmyhre
Entusiast
|
Entusiast
Det var godt å høre! Vurderte netsen å plukke av merket etter din siste post... men bare nesten...  /Joachim
|
|
|
19/08/2011 09:30
|
Pink floyd
Ringrev
|
Ringrev
tenker jeg kjøper merker til meg og naboen, så kan jeg først gi noen med hans navn til han og se an situasjonen.
Greit å 1. kunne mobbe han for å være harry om andre reagerer. 2. sette navn på min sykkel etter en liten uke om han bli akseptert
Koster lite og greit å sende han utpå glattisen først. forøvrig så leser han ikke disse sidene så han aner jo ingen ting om hvor touchy dette temaet er.
Hvorfor har kamikaze-piloter hjelm?
|
|
|
[Re: Pink floyd]
19/08/2011 09:46
|
joachimmyhre
Entusiast
|
Entusiast
hehe, lurt... at jeg ikke tenkte på det tidligere! Men jeg er jo "solgt" allerede... navnet er festet og bildet er postet... ingen vei tilbake nå!
/JOachim
|
|
|
19/08/2011 09:49
|
Pink floyd
Ringrev
|
Ringrev
Da er lapper bestilt både til meg og naboen, så skal jeg teste ut på han først. 20$ har jeg råd til å kaste bort på ham og om det viser deg at han blir frosset ut i distriktet så er det jo en billig investering for meg.
Redigert av Pink floyd; 19/08/2011 09:50.
|
|
|
[Re: Pink floyd]
19/08/2011 09:51
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
tenker jeg kjøper merker til meg og naboen, så kan jeg først gi noen med hans navn til han og se an situasjonen.
Greit å 1. kunne mobbe han for å være harry om andre reagerer. 2. sette navn på min sykkel etter en liten uke om han bli akseptert
Koster lite og greit å sende han utpå glattisen først. forøvrig så leser han ikke disse sidene så han aner jo ingen ting om hvor touchy dette temaet er. Da blir jo du han som dilter etter, og det er jo om mulig enda mer harry 
|
|
|
[Re: jeth]
19/08/2011 10:02
|
geiranders
Besatt
|
Besatt
Det bør innføres krav om ts brukernavn på ramme for deltagelse på fellestur (tirsdagsklubb o.l). Eneste måten å vite hvem som er hvem på  Tanken om navn på ramma har aldri noen gang slått meg, men med tanke på sosial stisykling innså jeg nå plutselig det praktiske i dette. Dessuten har jo Truls hatt navnet sitt midt på underrøret i flere år nå - uten å få hyseklask for å være harrytass. Her skal det navnes. Nyttig å ha når jeg kommer halveis i Ultrabirken også, og forlengst er blitt så utslitt at jeg ikke kan gjøre rede for meg. (EDIT: Glemte et øyeblikk at startnummeret inneholder navn, og dermed nuller ut nytteverdien...) Men å angi blodtype er kaaaanskje litt over the top? ;-)
|
|
|
[Re: geiranders]
19/08/2011 12:16
|
MortenML
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg har ett navn på ramma, Lynskey, og det holder for meg. Skulle jeg hatt et annet måtte det blitt Eriksen, Jones, Turner, Merckx, Pinarello, Moser eller kanskje Johnsen?
/mitch
Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
|
|
|
[Re: Øyvind V]
19/08/2011 13:03
|
Pink floyd
Ringrev
|
Ringrev
Koster lite og greit å sende han utpå glattisen først. forøvrig så leser han ikke disse sidene så han aner jo ingen ting om hvor touchy dette temaet er. Da blir jo du han som dilter etter, og det er jo om mulig enda mer harry hmmm det tenkte jeg ikke på, men som oftest ligger jeg foran han i løypa, kan det hjelpe? Ser på dette som basic forskning, viktig at noen gjør dette, bare det ikke blir meg. Han (naboen) vil bli kjempeglad for merkene og ikke lukte lunta. Dere får se etter han i fredags birken. Tror likevel jeg lar han merke sin sykkel en liten uke før jeg eventuelt merker min, så får jeg høre med han om han har fått noen negative tilbakemeldinger, rare blikk eller om dette ble tatt positivt opp.
|
|
|
[Re: MortenML]
19/08/2011 13:07
|
Dloh
Ringrev
|
Ringrev
I disse dager hvor man risikerer å bli kjørt ned i grøfta av bilister så er det kanskje en liten nytteverdi med navn på ramma.
At det er harry med navne-klister på ramma kan ikke jeg forstå. Man merker også mye annet i hverdagen. 71 grader nord må være tidenes mest harry tv-program da.
Bont leverer "Thor-edition" sykkelsko i norske flagg farger. Er de kun lagt for volvo og traktorlars med stråhatt og Plumbo på øret?
|
|
|
[Re: baronKanon]
19/08/2011 13:29
|
Kenneth R
Kjedelig å være avhengig, ass
|
Kjedelig å være avhengig, ass
Er du proff/på landslag er det kult på rittsykkelen. Ellers er det bare så innihælvetes harry og tacky at jeg nesten får litt lyst til å gi alle som har det en liten killevink for å komme på bedre tanker. Enig! Man må heller føre tankene mot de tingene som teller. Taper vs. vanlig styrerør. hvilket dekk man skal bruke i hafjell for å få det og det grepet når man legger seg ned i svingen osv.
|
|
|
[Re: Kenneth R]
19/08/2011 14:35
|
sindrer
Besatt
|
Besatt
Navnelapp på sykkel og annet er praktisk i mange sammenhenger, som nevnt av flere her. Man slipper å få sykkelen forbyttet på service hvis man har sykkel det er mange av. Kjøper man fra et av stedende nevnt i tråden her kan det også bli tøft/pent/stilig/lekkert alt etter hvilket kjønn og legning man har. Dyrt er det ikke og det veier heller ikke noe. Synes man det er for jålete kan man bruke DYMO label eller lignende.
Eneste negative jeg kan se for enkelte er at de kanskje ikke vil bli gjenkjent når de raser gjennom skogen/sykkelstier eller andre steder og ikke tar hensyn til andre. Eller blir forbikjørt av pensjonister på gamle damesykler. Det er heller ikke positivt for de som stjeler sykler da de må stå og skrape av klistremerkene, enten før de stjeler sykkelen eller etterpå. Og kanskje politimannen som stopper Filla & Limet som er i narkorus og er i besittelse av en blodstrøken sykkel, med navn og telefonnr påklistret, gidder å finne eieren istedenfor å henlegge saken.
Noen av våre sykler er merket, og planen er å merke alle.
Takk for bra klistremerkelinker!
Sindre R.
|
|
|
[Re: MortenML]
19/08/2011 16:39
|
jeth
Camoboy
|
Camoboy
Jeg har ett navn på ramma, Lynskey, og det holder for meg. Skulle jeg hatt et annet måtte det blitt Eriksen, Jones, Turner, Merckx, Pinarello, Moser eller kanskje Johnsen? Bianchi?
Jens
|
|
|
[Re: jeth]
19/08/2011 17:20
|
Albo
Entusiast
|
Entusiast
På vår klubb trøye så har vi et lite Norsk flagg på kragen bak på trøya, ved flere annledninger på Mallorca har utlendinger kommet bort til oss og sagt at det var smart, da de så hvilke land vi kommer fra, det samme gjelder vel for sykkelen når man oppholder seg utenfor landets grenser, ta f.eks bil skilt, de har nå flagg... Bilskilt er stort sett ikke noe du velger/designer selv, og langt på vei bestemt av veimyndigheter. Noe særlig sammenlikningsgrunnlag utover det finner jeg ikke, da nummerskilt har den funksjon å identifisere mens flaggelapp på sykkelen har en annen funksjon. Mine Zipp hjul har Verdensmester farger på et zipp klistermerke, er det også harry??? DT swiss gaffelen min har Sveitsisk flagg foran, er det også harry??? Zipp sine verdensmesterstriper = det får den enkelte bedømme, men jeg ser ingen grunn til at de skal være der da det kun er en nordmann som har gjort seg fortjent til de. DT Swiss = tja, de kommer fra Sveits og føler et behov for å vise det (både ved navn og design). Gjør ikke noe at det er der, men hadde ikke gjort noe om det ikke var der heller. Havner forøvrig ikke i samme kategori som mesterskapsstriper, GC-, spurt-, klatretrøyer m.m. Folk må få lov å ha det de vil på syklene sinne, uten å bli kalt harry, men det er fint at det er noen som er helt perfekt her på forumet, og angående wannabe, lukter en aldri så liten jantelov tendens her  Helt enig. Det viktigste er at man trives og er fornøyd selv. Ville neppe attakert noe en treningskompis var fornøyd med. Desto dyrere og mer betydningsfullt noe er for noen desto mer varsom bør man være. Når det kommer til f.eks. styretape, ventilhetter og flagg/navnlapper syns jeg listen kan ligge lavt og diskuteres med et visst glimt i øye. Påstanden om harry kan du ikke tilskrive meg da jeg ikke har sagt noe slikt. Jeg har kun stilt spørsmål ved flaggbruken. Navnelappen i seg selv blåser jeg i. Ser funksjonen uten at jeg for/imot. Bruk av flagget på ramme for hvermansen syns jeg er smakløst og utvanner verdien for de som faktisk har fortjent den. Om janteloven var det som drev meg hadde det kostet meg mindre energi å bestille mine egne navnelapper og flagg i skriftstørrelse 128 
|
|
|
[Re: Dloh]
19/08/2011 17:22
|
thamg
Ivrig
|
Ivrig
... 71 grader nord må være tidenes mest harry tv-program da. Er dette et spørsmål..?
|
|
|
[Re: thamg]
19/08/2011 17:28
|
Dloh
Ringrev
|
Ringrev
... 71 grader nord må være tidenes mest harry tv-program da. Er dette et spørsmål..? Nei, det var en synsing/påstand ut ifra de innleggene som var skrevet i tråden. Men et lite norsk flagg på kragen eller på ramma har jo en nytteverdi vis du sykler mye utenlands, enten på ferie eller på treningsleirer.
|
|
|
19/08/2011 17:32
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
....smakløst og utvanner verdien for de som faktisk har fortjent den. Så du mener man faktisk må gjøre seg fortjent gjennom en eller annen form for prestasjon utover å inneha statsborgerskap for å ha et norgesflagg på f.eks sykkelen sin? Og at vi som setter på navneskilt med flagg på syklene ødelegger gleden og anerkjennelsen for "de som fortjener det"??? Vet faktisk ikke hva jeg skal si til sånt, dette skrives med en hånd siden den andre brukes til å begrave ansiktet i....
|
|
|
19/08/2011 18:28
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
....smakløst og utvanner verdien for de som faktisk har fortjent den. Så du mener man faktisk må gjøre seg fortjent gjennom en eller annen form for prestasjon utover å inneha statsborgerskap for å ha et norgesflagg på f.eks sykkelen sin? Og at vi som setter på navneskilt med flagg på syklene ødelegger gleden og anerkjennelsen for "de som fortjener det"??? Vet faktisk ikke hva jeg skal si til sånt, dette skrives med en hånd siden den andre brukes til å begrave ansiktet i.... Sannsynligvis Stig, har dere som nå skal ha flagg på sykkelen for alltid ødelagt 17 mai feiringen i Norge. Og etter hva jeg har hørt kommer John Arne Rise til å trekke seg fra landslaget, da det å spille med flagget på drakta ikke lenger betyr noe, når hvem som helst kan sykle birken med flagg og navn merke på den. Skam dere hehe (ps;ironialarm, Rise spiller på landslaget i minst 5 år til).
|
|
|
19/08/2011 19:17
|
Albo
Entusiast
|
Entusiast
....smakløst og utvanner verdien for de som faktisk har fortjent den. Så du mener man faktisk må gjøre seg fortjent gjennom en eller annen form for prestasjon utover å inneha statsborgerskap for å ha et norgesflagg på f.eks sykkelen sin? Og at vi som setter på navneskilt med flagg på syklene ødelegger gleden og anerkjennelsen for "de som fortjener det"??? Vet faktisk ikke hva jeg skal si til sånt, dette skrives med en hånd siden den andre brukes til å begrave ansiktet i.... Neida, ikke ta det for bokstavelig heller. Men jeg syns det er koselig å se at de som vunnet noe får ha "priviliegiet" sitt i fred. Dloh er inne på det jeg mener, at hvis det er noen faktisk nytteverdi (f.eks å sykle mye i utlandet) så go for it. Ellers syns jeg det er litt smakløst. Når "alle" har det mister det litt av sjarmen/verdien. Syns det er gøy når de som vinner noe får visse priviliegier som vi andre kun får muligheten til å se på. Som sitt eget navn på dekkene, spesiallagde/lakkerte saddler, rammer, hjelmer m.m. Ikke like kult når man ser det på tursyklister i Maridalen Utover det virker det som jeg har tråkket i et vepsebol  Jeg lurte på og stilte spørsmålstegn ved bruken av klistremerker på rammen, meningen var ikke å kuppe tråden og starte en stor, ubetydelig diskusjon.
|
|
|
19/08/2011 19:39
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
Å stille karakteristikken "smakløs og utvannet" er vel knapt å stille spørsmåltegn. Forøvrig finnes det ikke ubetydelige diskusjoner på terrengsykkel.no 
|
|
|
19/08/2011 19:57
|
jodajoda
Ringrev
|
Ringrev
Merker er bestillt