Det har absolutt sin sjarm! Jeg kjørte med rocket ron foran og bak, helt ok. Glatt i gress/gjørmebakken etter stadionpassering, men det hadde det vel vært uansett. Det værste synes jeg faktisk var den lange kloppen over myra innerst i traseen. Sklei rett av første gangen, og de to neste gikk omtrent i gangfart.. Pinglete.
Re: Nissancup 2011 - Tempo i Drøbak
[Re: janek]
#123840417/08/201121:47
Kjørte også med Race King. Synes det fungerte bra, så her er det nok litt smak og behag. Tror det meste pakket seg i går. Sykkelen så i hvert fall godt pakket ut da jeg kom hjem.
Jeg ble nest sist i klassa...:-) Kjørte (som vanlig) med Maxxis Crossmark foran og bak, og hadde kanskje litt for mye luft i, men det gjorde nok ikke så stor forskjell for min del.
Jeg hadde det ikke veldig moro, men er stolt over å ta jobben med å fylle nederste del av resultatlista!
Oppoverbakken langs parkeringsplassen var seig i går, gitt...
Dette ble personlig rekord i gjørmete, trur eg. Sleip gjørme bygde seg opp med gresstrå og annet til den reneste(*) byggkonstruksjon. Ja, faktisk kom det en flokk småfugl bort og lurte på om de kunne flytte inn.
Middels dag. Både kropp og hode hadde lite trøkk. Lørdagens Vasa satt nok i ennå, og jeg skulle tatt det skikkelig rolig på mandag i stedet for en halvhard økt. Nå ble det litt for passivt, forsterket med et par stopp for å fikse chainsuck. Tannhjulene er vel litt slitt, og jeg får betale for å være gjerrig med byttene. Akkja. Alt i alt en grei opplevelse allikevel.
Ardent foran og Crossmark bak satt helt greit.
(*)veldig feil ordvalg
Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken. Instant person - just add coffee
[Re: sigul]
#123873318/08/201109:27
Jeg debuterte i Nissan Cup i dag. Fantastisk bra løype men et ordentlig gjørmehelvete. Race King pakket seg fælt og var helt klart feil valg. Hva brukte dere og hva funket
Gjørmehelvete? Da skulle du kjørt NorgesCup´en på Konnerud i sommer...
Kjørte med et ordinært Racing Ralph 2.25, med guffe. På bakhjulet har jeg et temmelig nytt RR dekk, av årets modell. Opplever at den nye gummiblandingen (Trippel Star eller noe slikt) gir et radikalt bedre feste enn tidligere modeller av RR. I tillegg er det Tubeless-ready, og særdeles enkelt å sette opp med guffe samt trygt å bruke ellers.
Hemmeligheten i går var å tørre å kjøre med skikkelig lite lufttrykk. For meg funka det fantastisk, som også ga uttelling rent resultatmessig.
"A singletrack require a multimind"
[Re: janek]
#123972519/08/201109:38
Noen som fikk med seg et sett løse armer av merke pearl izumi i dag? Lå ved siden av Follo-teltet. Står iq på de. Setter stor pris på om de dukker opp :-)
Husk på at det er tidligere start på Holmen i morgen for å rekke hele greia før det blir alt for mørkt. Første start er 7:30 i år og alle tider, kart og kjøreanvisninger ligger pent på plass på www.nissancup.no
Etter å ha unnskyldt meg i flere uker er det på tide å stille igjen. Jeg gruer allerede for utforkjøringa i hoppbakken.
Jeg har plass i bilen fra Bjølsen om noen trenger skyss.
LarsB
Redigert av larsb; 30/08/201112:35. Rediger grunn: overskrift
Husk på at det er tidligere start på Holmen i morgen for å rekke hele greia før det blir alt for mørkt. Første start er 7:30 i år og alle tider, kart og kjøreanvisninger ligger pent på plass på www.nissancup.no LarsB
Formen er ræva, sykkelen burde vært overhalt og rittsesongen er egentlig over. Men jeg har fått litt abstinenser og tenkte å prøve meg på mitt første rundbaneritt i morgen. Er det bare å møte opp på Holmen med lisens i hånd og kline til?
You cant't buy happiness. But you can buy a bike, and that's pretty close.
Det er bare å stille opp med lisensen sin. Det er en fordel å melde seg på på nettet, men det går med kalde kontanter på stedet også.
Nissancup er selvsagt også for mosjonister, det er jo flertallet av som deltar. Men det kan bli akkurat så knallhardt som du gjør det til.
Løypa i Holmenkollen lekkes vel på nettet etter hvert som de ansvarlige i Rye blir ferdig med å stikke den ut. Etter VM og ombygging etc. så blir det en helt ny trasse. Ingen vet noe relevant for å forberede seg enda.
Og ja. det datt ut ett ett-tall. Det er etter jobben. Ikke før.
Jeg fikk plutselig "fri" helgen 10-11 september. Tenkte kanskje jeg skulle benytte anledningen til å delta i Holmenkollen 11. september.
Noen som vet hva slags løype dette er? Jeg tenker på hvor teknisk krevende, underlag, hvor kupert osv...
Jeg blir vel med uansett, men greit å være litt mentalt forberedt :.)
Etter at VM-arenaen ble bygget er det lite sti igjen. Antar mye grus og kanskje asfalt om rulleskiløypene har blitt asfaltert. Og bra kupert vil jeg tro da VM-løypene brukes.
Det er poengsummen av de seks beste rittene som gjelder sammenlagt, ja. Ingen har forøvrig syklet mer enn seks tellende ritt, siden stafetten på Kjelsås ikke teller. (Edit: Mulig det ikke var stafett for niåringene..?)