Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

NC Trondheim

Re: NC Trondheim [Re: frodebo] #1238001 17/08/2011 13:47
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: frodebo
Selv om det ikke er gjort noen evaluering av arrangementet ennå, tror jeg nok alle er enige i at trafikkforholdene tilsier at det ikke er forsvarlig å kjøre Hommelvikrittet på en lørdags formiddag. Samtidig tror jeg også at traseen og opplegget søndag var såpass vellykket at det kan bli en fast trase for seinere NC-ritt, nå som den gamle NC-traseen langs Jonsvatnet ikke lenger er mulig.

Flott at arrangøren ser problemene med å kjøre tempoetappe på en så trafikert vei. Det bør vel være mulig å i det minste å ha tempoen på en enveistraffikert vei ? Og en liten bønn .. det er fint hvis trafikkvaktene kan ha et øye på syklister som tydeligvis er på vei til å kjøre feil i kryss ( joda, er klar over at det er rytterne som skal kunne løypa, men det blir smått frustrerende for dem å se at funkjonærer står og småprater seg i mellom mens de sykler feil ..).

Løypa på søndag var tøff, men bra ICON_SMILE

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: NC Trondheim [Re: HeavyDude] #1238032 17/08/2011 14:40
frodebo Offline
Entusiast
Entusiast
Mht lørdagen så handler også det om at en løype med så mange rundkjøringer, kryss og trafikk genererer et svært stort behov for vakter. Det er uten tvil krevende å skaffe tilstrekkelig antall vakter som samtidig har forståelse/kunnskap i det å være vakt. Man bør nesten ha syklet en slik tempo selv for å forstå hvordan det er å komme i 40 - 50 km/t inn i en rundkjøring på max puls og kroppen full av adrenalin ;-)

På en søndags formiddag vet vi fra før at det er betydelig enklere å være vakt på denne løypa. På lørdag formiddag som vi prøvde denne gangen tror jeg mange av vaktene hadde en stri tørn... Ikke lett å skulle håndtere syklistenes behov og tett trafikk samtidig.

Frode

Re: NC Trondheim [Re: frodebo] #1238201 17/08/2011 18:53
B
benn Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
B
I sandnes ble det arrangert fellestart Rankingritt dagen før Norgescup. Det var god deltakelse, og jeg vil ikke påstå at det hemmet så veldig mye for NC-fellesen for de som deltok på rankingrittet.

Tror de fleste hadde deltatt om det hadde vært en tilsvarende "kort" fellestart på lørdagen i steden for tempoen i trondheim. Forstår også veldig godt at Norgescup løypa ikke egner seg på en lørdag mth trafikk ol.
"Gaterittet" på lånkebanen kunne også blitt et ganske heftig ritt med god deltakelse! At det kun var rett over 20stk på startstreken i år henger nok sammen med veldig dårlig informasjon/reklamering. Vet om flere klubber som ikke kjente til at dette løpet ble arrangert...

Satser på det blir bra opplegg til neste år!

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino