Vakkert kao! Det ser ut til at dere kjører den høyre stien ned fra Reinsfjell? Bedre enn den venstre?
Tja, jo, den var kanskje det. Morsomme begge to! Men det var i hvert fall ting som tydet på at turgjengerne jeg møtte (og som ses på videoen) hørte "HERLIG"-utbruddet mitt på det mest hårete punktet ;-)
Ift. dekkvalget. I fjor syklet jeg på Crossmark 2.25, og var vel egentlig super fornøyd med grepet og dempingen på stiene etter Sjusjøen. Men de tunge, og jeg husker godt merjobben med dekken frem til Sjusjøen, på fuktig/ vår grus og jordbund.
Problemet er at jeg har lyst på slangeløst oppsett, og må ha tid til å sikre tette oppsett. Derfor vil jeg legge på dekken nå.
Hva skal folket ha på? Kjør debatt!
Bestilte X-king 2,4 Racersport. Blir førstevalget hvis de blir levert i tide. Evt. Crossmarkene ellers tror jeg.
Jeg har kjørt med RK UST slangeløst med guffe i sommer. Tunge dekk, men tykkere sidevegger gir iallefall mental trygghet på steinete stier. Grepet er tilstrekkelig på stiene over tregrensa, sjøl når det høljer ned. I skauen synes jeg det blir noe glatt på våte røtter.
Specialized Sauserwind S-Works 2Bliss i fjor - satt opp med Stan's. Fungerte klokkerent. Dekkene er umulige å få tak i nå, ser det ut til (men jeg har et par brukte som jeg "sparer på" til Ultran).
Crossmark 2.25 med Stan's brukte jeg i Drammensrittet på lørdag. Litt tunge, men bombesikre, fikk jeg følelsen av. Sporer - vanskelige å styre med - i gjørme (det er kanskje dekkets største svakhet).
Tester X-King Racesport 2.2 nå. Lette, men jeg er ikke noe glad i å kjøre med slange, og jeg orker ikke en ukes "kosing" med dekkene for å få dem tette med guffe.
- Tom Medlem i NOTS - Norsk Organisasjon for Terrengsykling - www.nots.no
Jeg vurderer også å kjøre med X-King 2.4 RS. Det er de som sitter på sykkelen nå og de funker OK, ruller bra. Litt glatte på våte røtter og glatt fjell.
Sykkelvalget tror jeg faktisk blir Blur TRc. Tror jeg setter pris på litt ekstra vandring når kroppen sliter...
Nå har RKSS2.2 tatt meg trygt gjennom TS-rittet, Vestmarkrittet, Drammensrittet og noen Nissancuper. Regner med de duger på UB også. Satt opp med guffe seff.
Kjørte RK22 på Eventyrrittet og det var ingen hit. Skal teste x-king og utifra mønsteret så frister de mer dersom det blir vått og regn (noe det så klart ikke blir)
Evt har jeg en ro/ro-ra/ra i 2.25 som også vurderes. Sistnevnte vil jo være kjappere på grus/asfalt men tror de kan være noe spinkle i terrenget på en 140mm stisykkel.
Ift. dekkvalget. I fjor syklet jeg på Crossmark 2.25, og var vel egentlig super fornøyd med grepet og dempingen på stiene etter Sjusjøen. Men de tunge, og jeg husker godt merjobben med dekken frem til Sjusjøen, på fuktig/ vår grus og jordbund.
Problemet er at jeg har lyst på slangeløst oppsett, og må ha tid til å sikre tette oppsett. Derfor vil jeg legge på dekken nå.
Kjører samme dekk som deg. Settes opp slangeløst i dag, testes i ritt på lørdag som blir en siste test av sykkel før UB. Velger disse dekkene fordi det er trygt og godt. Litt ekstra slit får jeg tåle. Når jeg blir sliten er det ikke like lett å kjøre smidig og punkteringsfritt med puslete dekk.
Velger disse dekkene fordi det er trygt og godt. Litt ekstra slit får jeg tåle. Når jeg blir sliten er det ikke like lett å kjøre smidig og punkteringsfritt med puslete dekk.
Godt poeng, kjører nok X-King ja. Regner med å bli sliten....
Vakkert kao! Det ser ut til at dere kjører den høyre stien ned fra Reinsfjell? Bedre enn den venstre?
Min feil. skulle egentlig ta venstre, men plutselig var vi på høyre hehe. Mener venstre er bedre, har dog bare sykle/triller opp den veien. De to turene jeg har sykle ,har jeg ligget først og av en eller annen grunn valgt høyre! Men morsom den også, selv om jeg feiget ut på den ene delen hehe. Kjell Arne gjorde ikke det:) Håper dette partiet er med på UB, har iallefall taket på veien opp og sykler det greit ut fotisett hvis det ikke blir veldig bløtt! Men sikkert lettere etter 2 timer på sti en 4-5 timer på grus og sti i litt for høyt tempo!
Bestilte X-king 2,4 Racersport. Blir førstevalget hvis de blir levert i tide. Evt. Crossmarkene ellers tror jeg.
Mine ble sendt fra bikeshop i dag, setter de først opp med slange så får jeg se om jeg prøver å sette de opp slangeløst til elgtråkket eller neste uke! Du kjøpte de fra ebay ?
Jeg sleit litt med å få de tette med guffe, endte opp med slanger. Det har i grunn fungert greit hele sommeren så jeg fortsetter med det... Prøve guffe til høsten igjen
Ligger an til at det blir Crossmark 2.1 med grønne latex inni.
Noen tanker om (mangel på) volum fra dere som har kjørt før?
Kjørte de dekkene i fjor, fungerer helt fint.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.