Jeg har kjørt noen drag i deler av løypa nå i kveld. Stort sett tørt og fint, men noen partier med seig gjørme som pakker seg i dekkene. Fortsatt tørke fram til lørdag, så blir dette helt knall
Men antar at det er litt glatt i terrenget fortsatt. Jeg har tenkt å erstatte Raven-dekka med nyinnkjøpte Maxxis Ikon. http://www.deler.no/Grupper/Produkter/Dekk/Slanger/Dekk/29-/Maxxis-Ikon-EXC-29-Dekk-3C-29-x-220,-520g,-Folding,-70-63-60a-07304.aspx
Kjører 29" med stiv gaffel. Will it be a bumpy ride?
Vurderer disse selv til min 29". Interessert i å høre erfaringer så fort du har noen.
Har fått på nye dekk idag også,gikk for RK SS 2.2 og satser på at det duger.
Sikkert noen her som syklet Raumerrittet iår evt ifjor og som også har syklet drammensrittet?,hvordan tider har dere sånn for sammenligning for en som ikke har vært igjennom drammensrittet ennå? Kjørte raumern på 3,45 iår med serdeles dårlig opplading den siste mnd før det rittet,hva slags tid kan jeg tørre å satse på?
A
Terreng:Santa Cruz highball custom Landevei:Canyon Aeroad CF 8.0,Bianchi Oltre vacansoleil 2013 Ritt terreng 2014: TSRx2 Triathlon 2014: Oslotri og Axtri
Sikkert noen her som syklet Raumerrittet iår evt ifjor og som også har syklet drammensrittet?,hvordan tider har dere sånn for sammenligning for en som ikke har vært igjennom drammensrittet ennå? Kjørte raumern på 3,45 iår med serdeles dårlig opplading den siste mnd før det rittet,hva slags tid kan jeg tørre å satse på?
A
2010 raumerrittet i knallvær: 3:15 2010 drammensrittet i knallvær, men gjørmete: 3:26 2011 raumerrittet: 3:09 i dårlig vær 2011 drammensrittet: 2:59?????......
A
2010 raumerrittet i knallvær: 3:15 2010 drammensrittet i knallvær, men gjørmete: 3:26 2011 raumerrittet: 3:09 i dårlig vær 2011 drammensrittet: 2:59?????......
Dæven du er kjapp så det tar såpass tid å kjøre dette rittet ja,jeje vi får kline til og satse på at man ikke går på en real smell. meldte meg optimistisk på i gruppe 2,hvis noen ser en med YIT drakt så pisk meg hvis jeg ser sliten ut
Terreng:Santa Cruz highball custom Landevei:Canyon Aeroad CF 8.0,Bianchi Oltre vacansoleil 2013 Ritt terreng 2014: TSRx2 Triathlon 2014: Oslotri og Axtri
Sikkert noen her som syklet Raumerrittet iår evt ifjor og som også har syklet drammensrittet?,hvordan tider har dere sånn for sammenligning for en som ikke har vært igjennom drammensrittet ennå?
Sykla Drammensrittet på 3:43 i fjor Raumern på 3:17 i år Meldt meg på i pulje 1 på Drammensrittet i år og håper på under 3:10
Redigert av Rønnern; 11/08/201119:16. Rediger grunn: Raumer'n, ikke Birken
Jeg har kjørt noen drag i deler av løypa nå i kveld. Stort sett tørt og fint, men noen partier med seig gjørme som pakker seg i dekkene. Fortsatt tørke fram til lørdag, så blir dette helt knall
Tror ikke problemet er gjørme, men frost - at det blir isete... F... så kaldt det var i kveld
Som nevnt kan hele rittet sykles med litt over middels god teknikk. En annen ting vil være om det er lønnsomt og det tror jeg neppe i et ritt. Tenker da på partiet når man tar av ved Heia i den siste bakken som er litt steinete før alle stokkene som ligger på tvers. Man bruker nok mer energi enn hva man vinner i tid der.
Som nevnt kan hele rittet sykles med litt over middels god teknikk. En annen ting vil være om det er lønnsomt og det tror jeg neppe i et ritt. Tenker da på partiet når man tar av ved Heia i den siste bakken som er litt steinete før alle stokkene som ligger på tvers. Man bruker nok mer energi enn hva man vinner i tid der.
Lurer fært på om det er noen som sykler NED den bratte bakken i krattskauen ved Hagatjern. Med mindre det er knusktørt, er det vel vanskelig å ha kontroll ned der. Noen som har kjørt ned der, eller sett noen gjøre det med livet i behold? (Ellers enig i at resten av løypa kan sykles av de fleste med litt teknikkferdigheter).
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Har prøvd to (for meg) nye dekk siste uka. Crossmark 26x2.25 og Rocket Ron TL-Ready Pacestar 26x2.25 (2011-versjonen).
Førstnevnte veier 640 g og er tungt! Bortsett fra det, har jeg følelsen av å kjøre tank; stort volum og virker veldig solid. Ruller nok ikke helt topp.
Sistnevnte er lett, men jeg er usikker på punkteringssikkerheten. Ruller bra.
Enkelt valg? Vet ikke. Er lei av å punktere, men så er det jo mye bakker på lørdag, har jeg skjønt. Synspunkter?
Redigert av TFN; 11/08/201120:32. Rediger grunn: Skjkrivefeil
- Tom Medlem i NOTS - Norsk Organisasjon for Terrengsykling - www.nots.no
Re: Drammensrittet 2011 - 13. august
[Re: TFN]
#123356411/08/201120:49
Jeg pungterte med Rocket Ron på gjennomkjøring av løypa for ett par uker siden, men guffa tettet. RR er utsatt i dekkbanen for spisse steiner, noe det er mye av i Drammensrittet
Lurer fært på om det er noen som sykler NED den bratte bakken i krattskauen ved Hagatjern. Med mindre det er knusktørt, er det vel vanskelig å ha kontroll ned der. Noen som har kjørt ned der, eller sett noen gjøre det med livet i behold? (Ellers enig i at resten av løypa kan sykles av de fleste med litt teknikkferdigheter).
Jeg gjorde et utrolig dålig forsøk på det i fjor, og endte som en klut 5 meter ned i bakken. Mens jeg lå der og vrei meg i smerte med ei saftig lårhøne, passerte flere meg i fint driv og med utmerket teknikk, så ja - det er noen som sykler ned.
Hva tror du, blir RK SS for glatte på denne drammensgjørma??
[Re: no9]
#123364811/08/201121:52
Hei, tenkte kanskje jeg skulle stille som publikum/fotograf. Er det noen som kan anbefale meg gode steder å stå?
Ps er ikke veldig godt kjent i området, og grei tilkomst er alltid kjekt
Hei, jeg lurer på om det ville ha vært bra rett på nedsiden av Stordammen på Konnerud (tror den heter det). Der har du rask tilkomst fra Konnerudveien og p-plass. Det er også noen meget flotte nedkjøringer her. Har prøvd å angi p-plassen/ området her: http://kart.gulesider.no/m/aLp69
Fra p-plassen/ området skal du gå rett innover noen hundre meter, så begynner du å se nedkjøringene.
Redigert av Klaus A.; 12/08/201117:46.
mvh. Klaus A.
[Re: efira]
#123419412/08/201117:48
Da har jeg vært i Drammen og fått meg startnr ved etteranmelding, været ser jo så fint ut og allting, så det er på tide å endelig prøve seg i dette rittet.
Ja og så håper jeg Team MBN har pitstopp som tidligere? Og hva slags godsaker er det en sliten stakkar kan se fram til? Regner med at jeg er passe mett på gele og sjokolade ved de tider, så en liten burger eller ei grillpølse hadde jo vært knall
Noen tips til ok parkering ikke alt for langt unna start? Eller er det vanlig betalt gateparkering det går i?
For eks. på Monter rett ved Osrambygget går nok bra. Evt. så er det en SVÆR parkering litt på innsiden av Monter, ved elveparken. Du kjører inn og under togskinnene mot fjorden.
jeg lurer på om det ville ha vært bra rett på nedsiden av Stordammen på Konnerud (tror den heter det). Der har du rask tilkomst fra Konnerudveien og p-plass. Det er også noen meget flotte nedkjøringer her. Har prøvd å angi p-plassen/ området her: http://kart.gulesider.no/m/aLp69
Fra p-plassen/ området skal du gå rett innover noen hundre meter, så begynner du å se nedkjøringene.
Tusen takk for tips skal sjekke det ut.
En gang til....
[Re: efira]
#123432612/08/201120:05
Takk. Sitter her og forbereder meg til mitt første sykkelritt noensinne. Har startet sykling i år og har hatt Birken som det store målet med treningen.
Har en Diamant Apex T3, standard utstyrt med Stans Raven 2.0 dekk. Nå ser jeg at noen lenger opp IKKE anbefaler raven 2.0...så blei jeg litt nervøs. Klokka er halv tolv og jeg skal kjøre fra Lillehammer i morgen tidlig klokka 7...
bør jeg stresse med å skaffe nye dekk i morgen?
Eller er det helt OK å komme gjennom løypa på Raven 2.0 dekk? Mulig jeg har meldt meg på et terrengritt som er hakket tøffere enn jeg hadde trodd på forhånd?