Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 5 1 2 3 4 5

Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september

Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september #1211851 07/07/2011 20:39
K
KevinE Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Kjære ryttere, mosjonister og alle andre sportsinteresserte. Skarverittet gjenoppstår! På vegne av org. komitèen vil jeg ønske dere alle velkomne til ett flott ritt den 10. september 2011.

Gjennom Skarverennet har Geilo Il etterhvert bygget seg opp stor erfaring og god kunnskap om arrangement, og vi ønsker nå å bygge videre på det grunnlaget vi har fra tidligere Skarveritt. Vi er godt igang med planleggingen,og er sikre på at vi kommer til å gjennomføre rittet på en trygg og vellykket måte.

Skarverennet, verdens største skifest, er å anse som en sesongavslutning for skisesongen. Det er akkurat denne profilen vi ønsker å ta med oss inn i Skarverittet. Skarverittet skal være ett avslutningsritt, for hele familien, sterk og sprek, ung og ikke fullt så ung, ryttere og mosjonister. For de av dere som kjenner til Skarverennet, vil vi sammen med næringslivet, også på Skarverittet tilby en total pakke av ritt, underholdning, salg og morro.

Rittdagen, vil vi i tillegg arrangere ett Barne og familieritt for alle som ikke ønsker den tøffeste løypa. Her skal alle med! Akkurat det siste er viktig for oss. Dette skal være rittet du trygt kan ta med familien til. Vi skal tilby aktiviteter for dere alle, og med bakgrunn i gjestfriheten Geilo er kjent for, er vi sikre på at vi skal lykkes i nettopp dette.

Redd for at løypa er for tøff? Svaret er både ja og nei. Skarverittet skal ikke være ett flatt landeveisritt. Det skal være utfordringer både for spreke ryttere og vanlige mosjonister. Derfor er rittet delt i 3 deler:
* Barne og familieritt ( se løypeprofil)
* Skarverittet - Mosjonist ( Se løypeprofil )
* Skarverittet - Elite ( Se løypeprofil )

Som tidligere nevnt, er rittet bare en liten del av opplevelsen Skarverittet. Når du omsider kommer i mål, vil du møtes av ett sentrum i full beredskap til å ta i mot nettopp DEG! Med syklister i fokus vil du her finne presentasjon av neste års modeller, nytt tilbehør, tilbud om sykkelservice, god mat, og god drikke. Alt til en god pris, selvfølgelig!
Underholdningen vil være variert, og like attraktiv for hele familien. Happeningen i sentrum foregår til godt utpå kvelden, og når det endelig blir kveld, sovner du i Hotell-Norges beste senger.
Lag en helg ut av Skarverittet! Det blir verdt det!

For mer informasjon, og seneste oppdateringer, se www.Skarverittet.no

Mvh
Kevin Eikrehagen

Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: KevinE] #1215377 13/07/2011 20:50
K
KevinE Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Vi har hatt enormt god trafikk på sidene den siste tiden, og jeg håper og tror flere av disse besøkene er fra dere her inne ICON_SMILE

Vi er selvfølgelig interessert i å høre hvordan dere oppfatter Skarverittet, og deres første tanker og inntrykk rundt arrangementet..

Det er fortsatt tid til å ta hensyn til ønsker, og tips er vi alltid kjempeglade for å få!

Selv om det er lenge til årets ritt er jeg helt sikker på det er verdt å sette ett lite kryss i kalenderen ICON_WINK

Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: KevinE] #1215389 13/07/2011 21:03
tommygutt Offline
Scottselva
Scottselva
Syns dette ser spennende ut ICON_SMILE Ritt i høstfarger kan bli veldig bra. Finnes det noen oversikt over hvor mye som er vei/sti?

www.romsdal-adventure.com

Facebook: romsdaladventureas
Instagram: @romsdaladventure
Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: tommygutt] #1215395 13/07/2011 21:12
K
KevinE Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Tommygutt: Flott! Dette skal jeg sette meg ned å redegjøre for.. Vi har hatt det en smule vått her den siste tiden, men bedre å gjøre slikt unna nå (Du hørte kanskje om raset i Sangelia som stengte Bergensbanen forrige uke? Vel, la oss si det var flott DET ikke var onsdag før rittet) thinking

Som sagt, dette skal jeg redegjøre for. Rittet går forøvrig for det meste på grusvei med godt feste. Den virkelig tekniske biten av rittet er når eliteløypa skal ned igjen fra kikut via slalombakken..

Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: KevinE] #1215516 14/07/2011 07:38
R
Ravenexpert Offline
Fersking
Fersking
R
Er det mye av den samme avslutningen som dere hadde sist dere hadde ritt? Da kom vi ned slalombakken og rundt fjorden så rett inn i mål.Treffer dere med været så er det ingen som kan måle seg
med et ritt på høyfjellet.Har vært med på alle de andre ritta deres også(rallarvegen ca 20 år siden klasikker)
Gleder meg

ICON_WINK
Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: Ravenexpert] #1219170 20/07/2011 14:16
K
KevinE Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Tommygutt: Som sagt kommer jeg tilbake til dette. Regnet satte en stopper for meg i helga, men skal snart ut også måle dette..

Ravenexpert: Mye blir likt. Eller dvs. det er jo en helt ny løype hovedsaklig, men dere skal først opp til Kikut, og deretter ned igjen slalombakken forså rundt Ustedalsfjorden en tur.. Her blir det både høy hjertefrekvens, sti og flott natur (Alt dere vel drømmer om om nettene?)

Vi gleder oss forferdelig til dette rittet, og selv om påmeldingstallet per dags dato er lavt, vet vi om ett stort antall som kun "sitter på gjerdet" litt til. Vi er også i kontakt med flere bedriftidrettslag og sykkelklubber, som alle sammen gleder seg..

Velkommen skal dere være alle sammen ICON_SMILE

Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: KevinE] #1219172 20/07/2011 14:20
K
KevinE Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Forøvrig vil jeg bare minne om at ett av de aller beste "høyt over havet" rittene skal gå av stabelen NÅ denne helga!...

Valdresrittet har over noen år nå virkelig fått etablert seg som ett fantastisk flott ritt med masse sti, flott natur og seriøse arrangører.. Flott ritt, i flott natur, men positive mennesker rundt og mat i mål. Også her er det lagt opp til alt det beste for syklistene..

Som en liten godbit, kan jeg jo også nevne at Skarverittet leverer premier til Valdresrittet?

Sees vi der??

www.valdresrittet.no

Redigert av KevinE; 20/07/2011 14:26.
Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: KevinE] #1220728 23/07/2011 07:40
D
Danjaer Offline
Medlem
Medlem
D
Vi kommer,gleder oss.

Birkebinertrippelen er konge!
Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: Danjaer] #1222565 26/07/2011 19:54
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Vært på sykehuset idag og fått bekreftet at gipsen går av i god tid før den 10. september, så da tar jeg turen oppover for å prøve å redde årets sesong ICON_SMILE

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: bjerkseth] #1224989 31/07/2011 15:26
K
KarolineS Offline
Fersking
Fersking
K
Lurte litt på om det er umulig for en litt nybegynner å delta i konkurranseklassen? Er en jente på 22 som har veldig lyst til å delta, men er litt redd for at eliteløypa er litt for vanskelig. Jeg har jo trent en del på sykkel den siste tiden, og mer skal det bli, siden jeg nå har bestilt meg ny sykkel. Målet mitt er uansett å bli god på sykkelen, og jeg har store ambisjoner fremover mot neste sesong!

Men er det et sykt krevende ritt, eller er det muligheter for å komme seg igjennom den? Dette blir altså mitt første ritt, og jeg er ikke redd for utfordringer, men har ikke lyst til å "dø" heller ICON_TONGUE
Jeg kan jo alltids melde meg på i trimklassen, men nå er jeg et konkurransemenneske og vil delta skikkelig hvis jeg først skal delta, hvis du skjønner hva jeg mener? ICON_TONGUE

Jeg sitter nå og vurderer det ene opp mot det andre, og det er ingen tvil om at jeg vil delta, så jeg lurer vel bare på hva jeg skal gjøre? Kanskje greit med noen ekspertsvar ICON_SMILE

Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: bjerkseth] #1226537 02/08/2011 21:43
K
KevinE Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Sitat: bjerkseth
Vært på sykehuset idag og fått bekreftet at gipsen går av i god tid før den 10. september, så da tar jeg turen oppover for å prøve å redde årets sesong ICON_SMILE

Veldig gledelig å høre Bjerkseth!
Team HR stiller sterke, og det er vi takknemlige for! ICON_SMILE

Satser stort på at flere tar opp "hansken"..

Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: KarolineS] #1226550 02/08/2011 21:55
K
KevinE Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Sitat: KarolineS
Lurte litt på om det er umulig for en litt nybegynner å delta i konkurranseklassen? Er en jente på 22 som har veldig lyst til å delta, men er litt redd for at eliteløypa er litt for vanskelig. Jeg har jo trent en del på sykkel den siste tiden, og mer skal det bli, siden jeg nå har bestilt meg ny sykkel. Målet mitt er uansett å bli god på sykkelen, og jeg har store ambisjoner fremover mot neste sesong!

Men er det et sykt krevende ritt, eller er det muligheter for å komme seg igjennom den? Dette blir altså mitt første ritt, og jeg er ikke redd for utfordringer, men har ikke lyst til å "dø" heller ICON_TONGUE
Jeg kan jo alltids melde meg på i trimklassen, men nå er jeg et konkurransemenneske og vil delta skikkelig hvis jeg først skal delta, hvis du skjønner hva jeg mener? ICON_TONGUE

Jeg sitter nå og vurderer det ene opp mot det andre, og det er ingen tvil om at jeg vil delta, så jeg lurer vel bare på hva jeg skal gjøre? Kanskje greit med noen ekspertsvar ICON_SMILE

Hei Hei Karoline!

Tjah, siden vi nå har ny løype kan det jo være litt vanskelig å si.. I år har vi lagt løypa hovedsaklig på grusvei, men allerede nå har vi noen "alternative" trasèvalg for fremtiden som vi kommer til å evaluere etter årets ritt.. (Det handler i såfall om ett parti også i Hol som er mer teknisk og/eller strekker feltet mer. Les: Skogsvei)..

Jeg tror ikke løypa er mer krevende enn man velger å gjøre den til ICON_SMILE Med det mener jeg at det er potensiale her for at du kan bli veldig, veldig, veldig sliten.. Samtidig vil det være partier som er vanskelige å sykle teknisk, dersom man ønsker å holde farten på ett maksimum.. Kneika som skiller "klinten fra hveten" er jo partiet opp til Kikut og ned igjen slalombakken. Dette partiet er virkelig "seigt", og her vil nok flere "få det" på vei opp.. Ned igjen ordner tyngdekraften, men man skal absolutt holde fokus, uten at jeg prøver å skremme noen. Vi lager absolutt ikke ett farlig ritt!

Jeg syns rett og slett du skal melde deg på i konkurranseklassen, og jeg er overbevist at du kommer deg igjennom den! Videre skal vi slettes ikke la deg "dø"!.. Blir'e trøbbel så skal du slippe å gå inn til mål, hehe..

PS: Vi skal ta godt vare på deg uansett hva du velger ICON_SMILE

Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: KevinE] #1226724 03/08/2011 08:27
T
thorgeir Offline
Entusiast
Entusiast
T
Karoline: I dette rittet er det antall stigningsmeter som er den største utfordringen. Det kan bli et lite terrengparti rett etter start, samt etter ca 7 km - men dette er lysløyper der det ikke er teknisk krevende. Bare litt knotete.

De første 15 km av løypa er stort sett flate på fast og godt underlag. De to aktuelle terrengpartiene i starten inngår i disse 15 km.

Etter 15 km stiger det i ca 15 km. 80% av dette er på god grusvei, mens de siste 20% er på gress og jorddekt vei.

Noe asfalt inn mot Geilo sentrum, før det stiger opp til Kikut. Ut fra Kikut er rittets mest tekniske krevende parti, men her er det bare å senke skuldrene og slippe seg løs.

Etter den krevende utforkjøringen går det på grusvei og bittelitt sti rundt Ustedalsfjorden før målgang i Geilo sentrum.

Dette er ikke et teknisk krevende ritt, men en kjempefin sesongavslutning og for din del en flott mulighet til å debutere :-)

Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: thorgeir] #1226934 03/08/2011 11:56
K
KevinE Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Takk takk Thorgeir ICON_SMILE

(Til dere som syklet Valdresrittet er dere sikkert godt kjent med Thorgeir under Valdresrittet sin tråd her inne. Skarverittet samarbeider godt med Valdresrittet, og spesielt Thorgeir, og vi satser hardt på å kunne opprettholde profesjonaliteten og den samme stemningen rundt Skarverittet, som det Thorgeir og hans gjeng klarte..)

Vi i Skarverittet har en film som vi lager per dags dato. Har allerede kjørt mesteparten av traseen og filmet denne, men pga dårlig vær blir denne noe forsinket. (For å gi ett riktig inntrykk må vi jo ha sol på filmen, for å riktig kunne gjenspeile også det været som kommer til å være under årets (og fremtidige) Skarveritt)... Denne filmen vil gi ett godt inntrykk av løypa og bør forventes at komme i god tid før september.

Mvh Kevin

PS: Etter løypeplanen fastsatt 6. juli kommer vi nå til å kjøre traseen opp i lysløypa og på grusvei frem til Geilo Sentrum, noe som gjør at det faktisk blir svært lite asfalt.. Asfaltbiten opp mot Hol stasjon er forøvrig å anse som grusvei :p)

Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: KevinE] #1230803 09/08/2011 05:41
Moose Offline
Entusiast
Entusiast
Etter en trase befaring på søndag (Hol og opp til Geilohallen, altså uten Kikut biten - den tar vi i morgen) er jeg overbevist at det blir en KUL SESONGAVSLUTNING!
Løypen er lite teknisk, passe lengde, passe krevende og kommer til å bli taktisk også.
Ut fra Hol sentrum er det akkurat nok asfalt motbakke til å strekke feltet. Grusen som fortsetter oppover vil trolig sette den rekkefølgen ryttere kommer inn til kjerreveien som blir til en sti opp Kongshaugen (første mann i hver pulje opp Kongshaugen kalles da for "Kongen av Haugen" :-) ). Det går slakt nedover og så et langt stykke på flaten, krysser veien og elven og fortsetter på andre siden av Holsfjorden. Opp til Hol stasjon ("stasjonsbakken") vil feltet/ puljene som har dannet seg sprenges igjen. "Kleivistigninga" deretter vil skille enda mer, i "trekkspill-svingene" er det god oversikt over hvem som ligger hvor. "Heste-strekket" bør gi noen en sjanse til å kjøre seg frem til klatrerne igjen. Så går det inn på "50/50" bakken, også kjent som "fifty/fifty". Det er en bratt kjerrevei med store steiner og det sies at det er 50% sjanse at man klarer å sykle opp den (på befaringen på søndag hadde alle foten ned en to tre ganger ... :-) ). Deretter følger noe flytsti i lysløypen, "snøkanon-kneiken" før det går inn på "rulleski-ringen" og forbi Geilohallen. Derifra går løypen langs fjorden mot Geilojordet (motsatt retning til returveien av Geilo24). Den kortere løypen runder fjorden (med klokken) direkte, konkurranse klassene (voksne) må opp grussvingene på "gamle veien" helt opp til toppen av Kikut først. Utfor går det ned "Kikutbakken" og Bjørneløypa" (altså to slalåmbakker - men i god tilstand!). Så er det også runding av fjorden og målgang i Geilo sentrum.
JEG gleder meg.
Det blir en FIN FIN premie til laget (eller klubben) med de tre raskeste syklister (sammenlagt tid til de tre beste teller). Jeg tørr ikke å si hva det er snakk om, siden det ikke er bekreftet, men jeg vet at guttene på laget mitt sikter mot det ;-) ...
Vi ses på Geilo!

FATBIKE UTLEIE Geilo - www.geilo-aktiv.com
FAT VIKING - www.fat-viking.com
Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: Moose] #1230838 09/08/2011 06:53
jon-a j. Offline
Avhengig
Avhengig
Er det muligheter for billig overnatting i forbindelse med rittet? Trenger overnatting fra fredag til søndag.

Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: jon-a j.] #1230969 09/08/2011 09:07
J
jimmyboy Offline
Entusiast
Entusiast
J
Vurderer og ta turen fra Moss. Aldri syklet i dette terrenget. virker veldig fristende ICON_SMILE Vil jeg komme helskinnet igjennom med HT og furious fred? Eller er dette et ritt for fulldemper og schwalbe's muddy mary ICON_WINK

Jim Risan
Moss Cykle Klubb
Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: jimmyboy] #1231453 09/08/2011 17:54
T
tap Offline
Medlem
Medlem
T
Hei jimmyboy.
Det holder fint med HT.Utforkjøringen fra Kikut
er ikke så lang og krevende at du tjener så mye der med en
FD.Resten av løypen er heller ikke sånn at det kreves FD.
Dekkene derimot.Hadde ikke satset på FF men heller RK,RR eller
tilsvarende.

Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: tap] #1231607 09/08/2011 20:08
J
jimmyboy Offline
Entusiast
Entusiast
J
Takker for tips! Håper jeg får til dette! Håper form,vær og motivasjon er på lag to uker etter birken..

Jim Risan
Moss Cykle Klubb
Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: tap] #1231652 09/08/2011 20:38
esv Offline
Avhengig
Avhengig
Hmm, masse høydemeter og stort sett grus. Synes dette høres litt ut som HT og HF (stiv gaffel)?

Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: esv] #1231681 09/08/2011 20:59
J
jimmyboy Offline
Entusiast
Entusiast
J
FF funka under griseværet på farrisrunden 2010. Så er det stort sett grus bør d vel funke her..(?)

Jim Risan
Moss Cykle Klubb
Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: jimmyboy] #1231724 09/08/2011 21:37
Moose Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: jimmyboy
FF funka under griseværet på farrisrunden 2010. Så er det stort sett grus bør d vel funke her..(?)

Furious Fred funker sikkert bra i grisevær, men hadde ikke vært førstevalget mitt i Skarverittstraseen. Vi skal ned to slalåmbakker der du kan treffe noen store steiner i høy fart ;-).
Hvis FF så i hvert fall 2.25.
Jeg går trolig for Race King 2.2 Race Sport versjon med guffe.

Stiv gaffel ville jeg fraråde, men alt går ;-).

Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: jon-a j.] #1231729 09/08/2011 21:41
Moose Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: jon-a j.
Er det muligheter for billig overnatting i forbindelse med rittet? Trenger overnatting fra fredag til søndag.

Jeg mener at det ligger noen links på arrangørens hjemmeside:
www.skarverittet.no
Overnatting
Det finnes flere hoteller på Geilo.
www.geilo.no
Er dere flere lønner det seg med en hytte på Geilolia eller Bardøla ...

Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: Moose] #1231731 09/08/2011 21:45
J
jimmyboy Offline
Entusiast
Entusiast
J
Kjører kun på FF 2.25. Men vil nødig reise fra moss også må jeg bryte pga punktering. Får vel lytte til erfarne fjellfolk og sko opp ghost'n med no annet enn FF. Race king er allerede vurdert så det heller mot de.
Stiv gaffel skjer ikke. Kun på birken for min del. ICON_SMILE

Jim Risan
Moss Cykle Klubb
Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: KevinE] #1232175 10/08/2011 11:19
P
Polly Offline
Entusiast
Entusiast
P
Har sett litt på løypeprofiler og rundt på hjemmesidene men finner ikke ut hvor mange høydemeter det er på de respektive løypene.
Noen som vet eller har en link?

Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: Polly] #1232652 10/08/2011 20:06
T
tap Offline
Medlem
Medlem
T
Hei Polly.
Konkuranseløypen har ca 1250 høydemeter og
trimløypen har ca 950 høydemeter.

Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: tap] #1232742 10/08/2011 21:13
J
jimmyboy Offline
Entusiast
Entusiast
J
Er konkuranseløypa kun for eliten eller funker den for mosjonisten også?

Jim Risan
Moss Cykle Klubb
Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: KevinE] #1232774 10/08/2011 21:58
T
tap Offline
Medlem
Medlem
T
Konkuranseløypen funker og for mosjonisten men du
får 300 høydemeter på slutten og en ganske tøff utforkjøring
ned fra Kikut som kan være tøff nok hvis du går på en smell på veien opp.

Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: tap] #1232883 11/08/2011 07:11
Moose Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: tap
Konkuranseløypen funker og for mosjonisten men du
får 300 høydemeter på slutten og en ganske tøff utforkjøring
ned fra Kikut som kan være tøff nok hvis du går på en smell på veien opp.

Opp Kikut går det oppover, ja!
Men det er jo en matstasjon på toppen med fint utsikt mot Skarvet ;-)
Utforkjøringen er ikke så ille heller, men klart blir rittet ganske så mye tøffere og lengre.
Har man syklet andre maratonritt i Norge kan man vel trygt sykle den lengre traseen ... Maks ytelse, maks nytelse?

Re: Sesongavslutninga - Skarverittet 10.september [Re: Moose] #1233298 11/08/2011 15:30
J
jimmyboy Offline
Entusiast
Entusiast
J
Er Konkuranseløypen åpen for andre enn eliten bør jeg vel ta den når jeg først har evt reist fra Moss. Har syklet endel maratonritt siste 3-4 åra ja.
Men er det sånn at de fleste mosjonister/super mosjonister stiller i den korte løypa ser jeg ingen grunn til og kjøre alene med eliten..

Jim Risan
Moss Cykle Klubb
Side 1 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support