Finnes det en metrisk høydeprofil, med høydemeter på y-akse og avstand i km på x-akse, som på de fleste andre ritt?
Har ikke funnet noe fra arrangøren. Men jeg syklet rundt løypa idag, og loggen derfra kan du se her: strava Husk å velge "metric"-enhet oppe til høyre. Merk at jeg startet fra sørsida av drammen, slik at alt skal forskyves ca 1-2km lengre ut, og at jeg syklet litt feil her og der.. Profilen gir iallefall en indikasjon.
Re: Drammensrittet 2011 - 13. august
[Re: esv]
#123079909/08/201105:20
Noen som vet hvor mange totale høydemeter rittet er?
Jeg målte 1300 m i fjor, så en annen på Strava målte 1150, så ligger vel rundt der et sted..
Om det går ann å betegne noen meter som lengre enn andre: det er tøffe 1200-1300 høydemeter. Drammensrittet er kanskje det vanskeligste rittet å gjøre det bra i som jeg vet om. Det er vel kanskje mest på grunn av kombinasjonen av en tøff start (lett å brenne for mye krutt opp til Hellashytta), tøft parti oppover etter Hagatjern kombinert med lysten til å gi jernet på de fine stipartiene (før Hagatjern). Det blir garantert mange frustrerte ansikter når de oppdager at det er helt tomt for krefter de første hundre meterne ut på den kuperte grusen etter nedkjøringen på sti til E134. "Hold igjen" er vel fokus for meg i alle fall.
Og det blir nok ikke tørt i år heller, nei....gleder meg med andre ord!
SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen
Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
[Re: simenf]
#123107909/08/201110:53
Jeg var igjennom store deler av løypa i kveld, og må si jeg synes den holder seg overraskende bra/tørr. Nå ser det ut som regnet som skulle komme imorgen er avlyst, så jeg tror det blir knallbra forhold på lørdag.
YNWA
[Re: EirikO]
#123164409/08/201120:35
Var ikke bedre enn forrige tirsdag men ikke mye dårliger heller, og bedre enn det var under rittet i fjor. Og kjørte forbi flere som jobba på løypa. Kjørte bare aller første del (opptil Hellashytta, over og ned mot Andorsrud, men ikke Andorsrud eller videre). Kom litt regn fra starten av treninga og opp til Hellas-hytta, men det var egentlig før det skulle, men mindre en meldt seinere på kvelden (som ikke har kommet enda, mulig det blåste forbi ).
01.15: Ok, det blåste ikke forbi, blei bare forsinka, selv om værmelding blei endra fra mye til lite før det begynte, det hammrer heller ikke ner.
Redigert av KristianStr; 09/08/201123:42. Rediger grunn: update
Da var jeg jaggu påmeldt,litt kjipt at jeg ikke har vært igjennom løypa før,men har hørt at den er gøy å kjøre så jeg kliner til og satser på en fin oppladning mot birken
A
Terreng:Santa Cruz highball custom Landevei:Canyon Aeroad CF 8.0,Bianchi Oltre vacansoleil 2013 Ritt terreng 2014: TSRx2 Triathlon 2014: Oslotri og Axtri
Bytta fra The raven i dag, som jeg ikke rakk å bytte før forrige tirsdag, til The captain s-work og det funka bra. Ville ikke hatt no mindre, kan bla langt å gå og mye busker å krabbe ut av, er non nedkjøringer som det lite å gå på og noen bakker det være vrient å komme i gang igjen, hverfall om man har såpe dekk med bare blindeskrift på. Samt surfe rundt i sløa er jo no man ikke vil, heller komme seg ut av den, og gjennom den. Har bare crossmark (29") forran, er usikker på dem, men har non JonesAxe (Bontrager 29") liggandes. Brukte dem i fjor, og kan trenge dem den siste nedkjøringa til grusveien som går mot Mjøndalen (rett før siste mat/drikkestasjon).
Har så og si de samme tidene som deg i Farris, Grense og Vestmark. Meldte meg på i pulje 1... No guts, no glory!
:-)
Kjenner at jeg grugleder meg. Synes beina ikke lystrer helt om dagen, det føles tungt. Hadde samme følelsen før Grenserittet, men da løsna det noe etter rundt 3 mil, men det hadde vært alright å ikke bli frakjørt fra start.
Selv om jeg har forbedret meg med halvtimen på Raumerrittet og nær 25 minutter på Grenserittet i år, er det ingen automatikk i at jeg skulle klare det samme og vel så det i Drammensrittet.
3:43 i fjor, under 3:10 i år... Får virkelig håpe jeg ikke blir klovnen som utvilsomt har meldt seg på i feil pulje i år.
Ja til seeding, sånn at jeg slipper å måtte ta sånne valg selv i fremtiden:-)
Går nesten ikke ann å starte for sakte i Drammensrittet. Selv proffene tar det rolig i første stigninga, men da man begynner å nærmer toppen ca 2/3dels vei opp, og vanlige folk finner ut at man alikevel må sakke litt ned eller hverfall ikke presse på enda mer for å henge på, begynner dem, proffane, å kjøre, hverfall på trening (kanskje dem i ritt kjøre fra start så man slipper å prøve å henge når man egnentlig ikke bør). Men vanskelig å la vær. Men rittet blikke avgjort i første bakken eller første tredjedel av rittet heller, man skal jo orker å sykle siste tredjedelen åsså.
Går nesten ikke ann å starte for sakte i Drammensrittet. Selv proffene tar det rolig i første stigninga, men da man begynner å nærmer toppen ca 2/3dels vei opp, og vanlige folk finner ut at man alikevel må sakke litt ned eller hverfall ikke presse på enda mer for å henge på, begynner dem, proffane, å kjøre, hverfall på trening (kanskje dem i ritt kjøre fra start så man slipper å prøve å henge når man egnentlig ikke bør). Men vanskelig å la vær. Men rittet blikke avgjort i første bakken eller første tredjedel av rittet heller, man skal jo orker å sykle siste tredjedelen åsså.
Vet ikke om jeg er enig i at det går rolig oppover... Er selv relativt sprek i oppoverbakker, men har ikke sjans mot Hellashytta.
Jeg syntes også det gikk styggfort de første tre milene i fjor og jeg måtte slippe mange. Samtidig tok jeg igjen mange på stiene på det midterste partiet også. Og finlesing av mellomtidene viste at det var mange som lå før meg på de første mellomtidene som sprakk som ballonger på slutten.
Hadde vel ikke _så mye krutt i beina på den siste flate mila jeg heller, men håper jeg klarer å spare litt i år.
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Leste at "noen" mente man måtte ha så mye luft i 2.2 for at de ikke skulle vrenge seg, har du andre erfaringer? (sparer jo gjerne de 100 grammene)
Har ikke hørt noe om at de vrenger seg, og har heller ikke opplevd noe negativt med dem selv. Det er klart de er lett, og dertil tynne, så man skal velge linjer ift. det. Litt plundrete å sette opp slangeløst, men det går.
Et annet meget godt alternativ for Drammensrittet er Panaracers Razer MX 2.3. De ruller ikke like raskt, men er litt mer solide og holder møkka godt unna. Dvs. det pakker seg ikke rundt knastene. Har selv kjør Drammensrittet de tre siste årene med MX-dekken satt opp slangeløst, men nå vurderer jeg å prøve RacerKind Supersonc 2.2, ettersom det er de som står på hjulsettet etter Grenserittet.
Redigert av Klaus A.; 10/08/201111:33.
mvh. Klaus A.
[Re: hårfin]
#123220010/08/201111:34
Ser det bare er 647 påmeldte så langt, får håpe det blir flere - og at være ikke skremmer folk fra å starte..
Påmeldinga stengte jo kl 12.00 idag. Jeg telte opp damene, godt under 10% gitt...
Mener det skal gå å kjøpe startnummer fom. fredag ettermiddag på sekretariatet. Fra nettsidene:
Quote:
Det er allikevel fortsatt ledige plasser for etteranmelding i sekretariatet på First Hotel Ambassadeur (Strømsø Torg 7, Drammen) - fredag fra klokken 16.00-20.00. - lørdag klokken 08.00-11.00. Ingen ekstra kostnad, dvs. etteranmelding koster kr. 850.- + evt. engangslisens. Vi har betalingsterminal.
Jeg har også RK SS stående på hjula, men jeg synes de sitter litt løst på vått/sleip føre. Og det ligger vel an til litt leire i stipartiene i år også skjønner jeg...
[Re: no9]
#123230610/08/201113:13
Har et par Crossmark eXCeption 2,1 dekk liggende i boden. Noen som har erfaringer med disse i Drammensrittet?
Har fryktelig dårlig med tid til shopping resten av uken, så eneste mulighet for meg er å raskt stikke innom XXL for å evt. kjøpe noe annet. Hvis noen har et dekkpar å anbefale her: http://www.xxl.no/sykkel/deler-vedlikehold/sykkeldekk så tar jeg dette i mot med stor taknemlighet :-)
Redigert av Krank1; 10/08/201113:16.
[Re: Krank1]
#123231410/08/201113:16
Crossmark duger til det meste, unødvendig å handle noe annet.
Forøvrig oppholdsvær og merkbart varmere nå, ser ut som sola kommer både i kveld, i morra og på fredag. Dette kan bli riktig så trivelig for ryttere og cola-langere
Har et par Crossmark eXCeption 2,1 dekk liggende i boden. Noen som har erfaringer med disse i Drammensrittet?
Har fryktelig dårlig med tid til shopping resten av uken, så eneste mulighet for meg er å raskt stikke innom XXL for å evt. kjøpe noe annet. Hvis noen har et dekkpar å anbefale her: http://www.xxl.no/sykkel/deler-vedlikehold/sykkeldekk så tar jeg dette i mot med stor taknemlighet :-)
Det er personen oppå som betyr noe, ikke dekket. Man kommer igjennom på alt. Jeg tror også at Crossmark eXCeption 2,1 fungerer helt topp. Bruk energien frem til lørdag på å hvile og stelle pent med sykkelen - den får mer enn nok med å fungere da