| 

| 

Grenserittet 2011

| 

Re: Grenserittet 2011
[Re: stosu]
08/08/2011 07:31
 | 

prøver

Avhengig 
 | 

Avhengig 
Da var første Grenseritt gjennomført - faktisk det først terrengrittet jeg har gjennomført. Utrolig morsomt med alle folkene som heiet oss frem langs løypa. Startet i pulje 30 (siste)grunnet sen påmelding (bytte av navn), og det var bare helt fantastisk. Det og ikke bli tatt igjen av noen de første 50-55km, samtidig som mange av tilskuerne utbrøtt "oj en fra pulje 30" var jo utrolig morsomt og motiverende. Startet som vanlig for hardt med en snittpuls på rundt 90% første 1,5t, men kroppen kjentes fin. Fikk litt drahjelp i starten og underveis frem til ca 60km, men måtte jobbe mye på egenhånd. Fikk seriøse kramper etter ca 40km som seg hør og bør med den starten, og klarte ikke pushe meg over 78-79% i puls etter det uten å få full lås i lårene. Det ødela nok litt for slutt-tiden, men 3:30:44 er jeg likevel kjempefornøyd med siden jeg måtte gå av sykkelen en del mer en egentlig nødvendig. Med riktig pulje og noen å henge på litt oftere så burde 3:10-3:15 vært innen rekkevidde. Synes generelt folk var flinke til å sprette over til høyre når jeg og 'rullekameraten' min kom forbi.   Jeg stiller i 2012    
Redigert av prøver; 08/08/2011 07:35.

Scott Foil Premium Scott Scale 30
 |  

| 

| 

[Re: prøver]
08/08/2011 08:19
 | 

realkikut

Fersking 
 | 

Fersking 
Tusen takk til alle ryttere i pulje 3 som jeg syklet sammen med. Synes det var veldig god stemning blant deltakerne iår. Takk til arr for et glimrende ritt og spes til mat/drikke stasjonene for proff langing i stor fart. Vannkruset satt som "ett skudd" hver gang. Syklet inn på 3:03 (pulje 3 som sagt). Sykla på 2:59 i 08 og 09, så dette må betraktes som ny pers. Trodde jeg skulle, for en gang skyld, være langt fremme i startbåsen (30 min først start. Men den gang ei. Folk er jammen ivrige. Sykla fra mange i motbakkene. Spinning ved bassenget på "familie -resort - charter - helvete-på mallorca" i juli må ha hjulpet     

|  

| 

| 

[Re: realkikut]
08/08/2011 08:56
 | 

erta

Tørr bak øra 
 | 

Tørr bak øra 
Har vi noen synspunkter på hvor mye lenger tid en må beregne på Birken i forhold til Grenserittet 

|  

| 

| 

[Re: erta]
08/08/2011 09:43
 | 

Torlog

Avhengig 
 | 

Avhengig 
Har vi noen synspunkter på hvor mye lenger tid en må beregne på Birken i forhold til Grenserittet  Min grove beregning er at en kan legge på ca +-25-30.min fra GR tiden til Birken (Selvsagt avhengig av vær og føreforhold, men dette stemmer sånn ca for meg. Pulje 1-kjører)  

|  

| 

| 

[Re: erta]
08/08/2011 09:44
 | 

brede

Entusiast 
 | 

Entusiast 
Har vi noen synspunkter på hvor mye lenger tid en må beregne på Birken i forhold til Grenserittet  Det er jo veldig avhengig av været under Birken. I drittvær i fjor kjørte de beste Birken på 2:57 og i solen i 2008 kjørte de på 2:40.   

Når sykkelparken har høyere verdi enn bilparken er prioriteringene i vater.
 |  

| 

| 

[Re: Torlog]
08/08/2011 09:45
 | 

hbs

Ringrev 
 | 

Ringrev 
Selv at løypa ble 10 min lengre? 

|  

| 

| 

[Re: brede]
08/08/2011 09:55
 | 

Torlog

Avhengig 
 | 

Avhengig 
Har vi noen synspunkter på hvor mye lenger tid en må beregne på Birken i forhold til Grenserittet  Det er jo veldig avhengig av været under Birken. I drittvær i fjor kjørte de beste Birken på 2:57 og i solen i 2008 kjørte de på 2:40.   Løypa var korter i 2008...så en må trekke fra ca 5.min for løypetider for 2009/10 for å sammenligne, samt at 2008 var det ekstremt gode kjøreforhold.   

|  

| 

| 

[Re: Torlog]
08/08/2011 10:03
 | 

brede

Entusiast 
 | 

Entusiast 
Løypa var korter i 2008...så en må trekke fra ca 5.min for løypetider for 2009/10 for å sammenligne, samt at 2008 var det ekstremt gode kjøreforhold.   Det har du selvfølgelig rett i. My mistake.  Tipper den nye løypa er ca 3:30 minutter lengre (2.3 km) for de aller beste i forhold til 2008.  

Når sykkelparken har høyere verdi enn bilparken er prioriteringene i vater.
 |  

| 

| 

[Re: Bernie]
08/08/2011 10:25
 | 

Bhorium

Tørr bak øra 
 | 

Tørr bak øra 
Takk til omtenksom(e) rytter(e)
  Jeg syklet mitt andre Grenseritt lørdag og hadde en kraftig velt etter ca. 62 kilometer, ikke lenge etter man tar 90 grader til høyre fra grusveien man kjører forbi Kula. I en høyersving hektet jeg i en annen rytter og havnet med hodet inn i en plankestabel. Litt ør og ganske forslått kom jeg meg videre. 
  Jeg trodde først uhellet skjedde like før den siste mellomtida ved Lille Ertevann, men etter å ha sett nærmere på GPS-loggen søndag kveld så jeg at det skjedde flere kilometer før, og at jeg var nede for telling i tre minutter. Og da jeg begynte å tenke litt grundigere på hva som skjedde, så kom jeg til at jeg egentlig ikke husker veldig mye fra de neste kilometerne inn mot mål heller. Knapt noe… GPS’en viste at jeg kjørte i drøyt 34 km/t da jeg flatet ut og gikk med hodet først inn i kortenden av plankestabelen. Plasthinna på hjelmen ga etter, og en sår hodebunn, stiv nakke, vond rygg, skrubbsår og blåmerker her og der ble resultatet. Og trolig en black out også.
  Jeg husker at minst en mann stoppet og spurte hvordan det gikk mens jeg lå nede. Jeg tror ikke jeg viste noen takknemlighet der og da, var nok i sjokk og ganske groggy. Husker at jeg var helt i ubalanse og brukte tid på å komme meg på sykkelen. Vil med dette takke de/den som tok seg tid til å stoppe. For jeg tror ikke jeg virket veldig takknemlig for hjelp der og da…   Godt å høre at det gikk bra. Jeg kom noen meter bak dere, og rakk heldigvis å stoppe slik at jeg ikke ble innblandet. Skjønner veldig godt at takknemlighet ikke akkurat var den første tanken du hadde når jeg spurte om det gikk bra.  Fallet så rimelig dramatisk ut, så jeg var i sterk tvil om jeg skulle sykle videre eller vente lenger for å se hvordan det gikk. Men siden dere var 2 stk. der, og du svarte kjapt når jeg spurte hvordan det gikk dro jeg videre.Tenkte mye på det på vei mot mål, så er veldig glad for at det etter forholdene gikk bra.   

|  

| 

| 

08/08/2011 12:44
 | 

svine

Entusiast 
 | 

Entusiast 
Bernie: Hvis du faktisk hadde en blackout, bør du sjekke med fastlegen om du har fått en kraftig hjernerystelse. Ut fra det du skriver, høres det absolutt slik ut. Da bør du ta det fullstendig piano i ei ukes tid, det betyr lite bevegelse, null titting på skjermer etc. Hvis ikke kan du ende opp med flere måneders sykemelding - jeg vet hva jeg snakker om pga samboerens erfaringer. 
  Hodepine, svimmelhet, kvalme og ubehag ved å se på saker og ting som beveger seg er klassiske symptomer. 
  Har du fått en real smell, må hjernen få "grodd fast igjen" skikkelig, ellers risikerer du å få nye hjernerystelser av bagateller senere. 

It doesn't get any harder - you just go slower
 |  

| 

| 

[Re: svine]
08/08/2011 16:54
 | 

Bernie

Fersking 
 | 

Fersking 
Takk til omtenksom(e) rytter(e)
  Jeg husker at minst en mann stoppet og spurte hvordan det gikk mens jeg lå nede. Jeg tror ikke jeg viste noen takknemlighet der og da, var nok i sjokk og ganske groggy. Husker at jeg var helt i ubalanse og brukte tid på å komme meg på sykkelen. Vil med dette takke de/den som tok seg tid til å stoppe. For jeg tror ikke jeg virket veldig takknemlig for hjelp der og da…   Godt å høre at det gikk bra. Jeg kom noen meter bak dere, og rakk heldigvis å stoppe slik at jeg ikke ble innblandet. Skjønner veldig godt at takknemlighet ikke akkurat var den første tanken du hadde når jeg spurte om det gikk bra.  Fallet så rimelig dramatisk ut, så jeg var i sterk tvil om jeg skulle sykle videre eller vente lenger for å se hvordan det gikk. Men siden dere var 2 stk. der, og du svarte kjapt når jeg spurte hvordan det gikk dro jeg videre.Tenkte mye på det på vei mot mål, så er veldig glad for at det etter forholdene gikk bra.   Jeg tenkte nok aller mest på å komme meg videre der og da. Det var først da jeg senere skjønte at jeg verken husket hvor det egentlig skjedde og hvor lite jeg husker fra de resterende kilometerne inn til mål, at jeg har forstått hvor kraftig smellen egentlig var. Jeg dro med meg en (tror ikke det var flere) annen rytter i velten og han tok kontakt med meg etter målgang. Håper det fortsatt går bra med ham og at jeg ikke ødela rittet altfor mye for ham.  Bernie: Hvis du faktisk hadde en blackout, bør du sjekke med fastlegen om du har fått en kraftig hjernerystelse. Ut fra det du skriver, høres det absolutt slik ut. Da bør du ta det fullstendig piano i ei ukes tid, det betyr lite bevegelse, null titting på skjermer etc. Hvis ikke kan du ende opp med flere måneders sykemelding - jeg vet hva jeg snakker om pga samboerens erfaringer. 
  Hodepine, svimmelhet, kvalme og ubehag ved å se på saker og ting som beveger seg er klassiske symptomer. 
  Har du fått en real smell, må hjernen få "grodd fast igjen" skikkelig, ellers risikerer du å få nye hjernerystelser av bagateller senere. Har ikke noen av symptomene du nevner, og stivhet i nakke og rygg er i ferd med å forsvinne. Men skal garantert ta det med ro noen dager til. Og er jeg usikker, så oppsøker jeg lege.  

|  

| 

| 

08/08/2011 17:14
 | 

Otoen

Søk hjelp! 
 | 

Søk hjelp! 
Mulig det er besvart tidligere her, men hvordan finner dere ut plassering i pulje? 

CK ELVERUM

|  

| 

| 

[Re: Otoen]
08/08/2011 17:20
 | 

nohgod

Tørr bak øra 
 | 

Tørr bak øra 
Last ned resultater i Excel-versjon Åpne Excel-fil Kjør Data>Autofilter Velg aktuell pulje med "trykknapp" øverst i kolonnen. Velg Data>Sorter og ta Tid som første kriterie Tell deg fram til riktig pos.

|  

| 

| 

08/08/2011 17:22
 | 

larscjojh

Entusiast 
 | 

Entusiast 
Mulig det er besvart tidligere her, men hvordan finner dere ut plassering i pulje?  Last ned excel arket på grenserittet.com    

|  

| 

| 

08/08/2011 17:22
 | 

Bernie

Fersking 
 | 

Fersking 
Det er bare å laste ned resultatlista i excel-format. FInner den i saken "Resultater" på grenserittet.no. I min versjon av excel valgte jeg "Data" og så "Sorter...". Sorterte på pulje som førstevalg og "deretter" på tid. 

|  

| 

| 

08/08/2011 17:35
 | 

Otoen

Søk hjelp! 
 | 

Søk hjelp! 

CK ELVERUM

|  

| 

| 

08/08/2011 17:37
 | 

Sykkelleffe

Fersking 
 | 

Fersking 
Må si at årets løype var en morsom reise. Super fornøyd med tid, kom inn på 3.17 i pulje 10. Etter en titt på excel arket kom jeg på 18 plass i pulja. Rakk ikke helt å komme meg frem til teten av pulja når starten gikk, blei liggende å taue på flere som ikke var interssert å være med på å dra. Klarte å riste av noen men andre var som noen klegger. Håper jeg får et bedre utgangspunkt til neste år slik at jeg kanskje kommer i pulje med noen som har lik kjørestyrke. Tungt å ligge i front alene. 

|  

| 

| 

[Re: Sykkelleffe]
08/08/2011 17:43
 | 

HeavyDude

Søk hjelp! 
 | 

Søk hjelp! 
Kvalm, kvalm, kvalm ... det ble årets Grenseritt for meg fra start til mål, og tida deretter :((  Vet ikke hva som skjedde, men kroppen var dau, og bare tanken på en slurk fra drikkeflaska fikk magen til å gå runt .. fikk lurt i meg 2 beger med vann underveis, det var alt. Men kom i mål     

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
 |  

| 

| 

[Re: Sykkelleffe]
08/08/2011 18:04
 | 

Stefan77

Besatt 
 | 

Besatt 
Må si at årets løype var en morsom reise. Super fornøyd med tid, kom inn på 3.17 i pulje 10. Etter en titt på excel arket kom jeg på 18 plass i pulja. Rakk ikke helt å komme meg frem til teten av pulja når starten gikk, blei liggende å taue på flere som ikke var interssert å være med på å dra. Klarte å riste av noen men andre var som noen klegger. Håper jeg får et bedre utgangspunkt til neste år slik at jeg kanskje kommer i pulje med noen som har lik kjørestyrke. Tungt å ligge i front alene.  Pulje 10 hadde vel estimert 2010-sluttid mellom ca 3.24 og 3.30. Med endringene i løypa og din tid på 3.17 så tipper jeg du ligger an til pulje 5,6 el 7 til neste år.  

- Stefan
 |  

| 

| 

[Re: Stefan77]
08/08/2011 18:12
 | 

Torshov-Simen

Besatt 
 | 

Besatt 
Grenserittet var no' dritt i år!
  Det vil si; alt var bra, bortsett fra beina mine 

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
 |  

| 

| 

[Re: realkikut]
08/08/2011 18:55
 | 

Per Kr

Fersking 
 | 

Fersking 
Syklet Grenserittet for 2. gang, og startet i pulje 3. Var i utgangspunktet greit det, men mangel på ritterfaring gjorde at jeg slet litt med å komme meg frem i feltet. Er litt for forsiktig, og ga fra meg mange plasser ut fra start og de første 3-4 kilometerne. I tillegg så er det jo en del som alltid må "snike" seg frem. Kom også rett bak en stygg velt i den grove pukken ved anleggsomårdet til ny E6, og måtte i grøfta for å unngå kræsj. Håper det gikk bra med vedkommende (for øvrig fra Skiptvet). På grunn av dårlig plassering i feltet gikk det relativt sakte i det nye partiet før Skee, men løsnet etter det. Kroppen og sykkelen fungerte utmerket, så fra Berbyelva startet rittet for min del. Passerte mange ryttere, men slet med å finne en passende gruppe å kjøre med. Skulle nok vært med rytterne i fronten av puljen. Ble mye kjøring alene fra Prestebakke, og fant først en ok pulje da 15 km gjensto. Fin fart inn til mål, og holdt til 2:59:56, noe som er 5 min bedre enn målet    Godt fornøyd med rittet, arrangementet og rammen rundt dette  

|  

| 

| 

[Re: nohgod]
08/08/2011 19:14
 | 

Raskall

More than words 
 | 

More than words 
Last ned resultater i Excel-versjon Åpne Excel-fil Kjør Data>Autofilter Velg aktuell pulje med "trykknapp" øverst i kolonnen. Velg Data>Sorter og ta Tid som første kriterie Tell deg fram til riktig pos.   Jeg kom på 125 av 188 i pulje 22. Det er jeg utrolig fornøyd med etter å ha syklet frem til Buar med en snittpuls på 60-tallet.  

|  

| 

| 

[Re: Per Kr]
08/08/2011 19:21
 | 

svine

Entusiast 
 | 

Entusiast 
Er det forresten bare jeg som har en bedre rittopplevelse når jeg er seedet i en litt dårlig pulje? De gangene jeg har flytt på en seeding fra et tidligere år med bedre treningsregime, går starten alt for fort, jeg henger med etter beste evne - til jeg i verste fall stivner etter et par timer. Og så kommer det bare tog etter tog av alt for raske syklister bakfra, som det ikke er mulig å henge på. 
  På lördagen var jeg derimot litt töffere enn pulja mi tilsa, slik at jeg kunne sykle offensivt og jobbe meg oppover fra gruppe til gruppe. Det gikk ikke nödvendigvis superfort, men det ga i hvert fall en helt annen og inspirerende opplevelse av rittet. Den psykiske fordelen av å ha gode bein i forhold til de som sitter rundt, gir faktisk et ekstra gir. 

It doesn't get any harder - you just go slower
 |  

| 

| 

08/08/2011 19:50
 | 

Alltid sliten

Entusiast 
 | 

Entusiast 
Er det forresten bare jeg som har en bedre rittopplevelse når jeg er seedet i en litt dårlig pulje? De gangene jeg har flytt på en seeding fra et tidligere år med bedre treningsregime, går starten alt for fort, jeg henger med etter beste evne - til jeg i verste fall stivner etter et par timer. Og så kommer det bare tog etter tog av alt for raske syklister bakfra, som det ikke er mulig å henge på. 
  På lördagen var jeg derimot litt töffere enn pulja mi tilsa, slik at jeg kunne sykle offensivt og jobbe meg oppover fra gruppe til gruppe. Det gikk ikke nödvendigvis superfort, men det ga i hvert fall en helt annen og inspirerende opplevelse av rittet. Den psykiske fordelen av å ha gode bein i forhold til de som sitter rundt, gir faktisk et ekstra gir.  Jeg er 100% enig med deg! Jeg kom på 4 eller 5 plass i pulje 10 i år og hadde rett og slett en fantastisk tur av de grunnene du nevner. I 2010 tror jeg jeg var blant de absolutt siste i pulje 12 og da var alt bare demotiverende (fikk pulje 12 i 2010 pga speedseedingen og det var mitt første ritt noen gang).  

Hilsen Alltid Sliten
 |  

| 

| 

08/08/2011 19:51
 | 

[gbz]doc

Tørr bak øra 
 | 

Tørr bak øra 
Hehe, jeg kjenner meg igjen i din beskrivelse 100%!   Men i år ble det motsatt på meg, seedet til pulje 3, men burde nok vært pulje 5/6 med den formen jeg er i nå. Må nok peise på litt nå mot Birken for å få en bedre opplevelse der. Er jo seedet for bra der også... :-/ Men Grenserittet er ALDRI kjedelig, uansett hvor mye krampe jeg får. Takk for et alle tiders arrangement, som alltid, og for 10. gang for min del.   Chris.  

|  

| 

| 

[Re: Raskall]
08/08/2011 20:15
 | 

FeitMann

Medlem 
 | 

Medlem 
Syklet sammen med Team Gravity fram til Buar.  Hvordan gikk med laget når korporalen stakk da? Kom de alle til mål?  3 av 4 kom seg til mål. Sistemann måtte gi seg med bekymringsfulle brystsmerter ved Kula. Han har fått ordre om å komme seg til lege så snart som mulig. Målet var å komme seg inn før sperrefristen. Det klarte alle (naturlig nok). Stolt av gjengen.   Yupp. Mitt første ritt, og koset meg fælt selv om jeg ga meg på toppen av kula-bakken ved service-stasjonen. Kramper i alt av muskler i beina og syklet med veldig vondt i venstre del av brystet siden prestebakke ca. Gikk aldri til lege og er i fin form nå for øvrig    Synd å tenke på at resten av løypa bare er plankekjøring, men helsa går først. Gleder meg allerede til neste år       

|  

| 

| 

[Re: [gbz]doc]
08/08/2011 20:25
 | 

k11

Fersking 
 | 

Fersking 
Noen som vet om årets endringer i trasen blir permanente eller om arrangøren vil gå tilbake til "gammel" trase neste år når E6 er ferdig og vi kan krysse under? 
  Jeg likte årets trase godt og synes de nye endringene gjorde løypa mer variert og kanskje skilte litt mer enn før? Men jeg savnet å kunne følge med på mine egne mellomtider fra i fjor for å kunne sammenligne underveis i løpet.
  Men en flott dag var det, takk til alle som hjalp til fra arrangørene, full klaff i år også! 

Kanskje blir det en god dag likevel....
 |  

| 

| 

[Re: k11]
08/08/2011 20:44
 | 

[gbz]doc

Tørr bak øra 
 | 

Tørr bak øra 
Endringene er visst kun midlertidige, så det er tilbake til gammel trase neste år.
  Chris. 

|  

| 

| 

[Re: ]
08/08/2011 21:25
 | 

k11

Fersking 
 | 

Fersking 
Nettopp, mange av årets endringer var jo uavhengig av E6 kryssing.
  Og for min del merket jeg ikke at vi krysset før det var gjort, med andre ord null venting!  

Kanskje blir det en god dag likevel....
 |  

| 

| 

[Re: ]
08/08/2011 21:29
 | 

test

Entusiast 
 | 

Entusiast 
doc]Endringene er visst kun midlertidige, så det er tilbake til gammel trase neste år.
  Chris.   Hæ? Den på Prestebakke også? Jeg likte endringene godt jeg, men har forståelse for at kryssing av E6 innebærer ekstra byrde.  Var det forresten noen som måtte stå å vente på trafikk?   hvis du tenker på grusbakken etter Berby gård, så er den med. den måtte utgå i fjor grunnet flom.  

|  

| 

| 

|  

|