På sykkelen min sliter jeg med å få justert bakgiret mitt skikkelig. Dette er av typen shimano 105. Sykkelen er en ny BMC roadace sl02. Det er ikke slik at det er et stort problem en hadde tidligere en sykkel med ultegra 6600 og den giret veldig mye mer presist enn jeg får til med dette bakgiret.
Har også prøvd en del andre sykler mens jeg testa meg frem og synes dette har gått igjen på alle. Mulig min gamle ultegra var ekstremt god, men savner denne mykheten i giringa.
Vil det eventuelt kunne hjelpe å oppgradere bakgiret til dura ace. Er dette giret mer presist eller er det i hovedsak kun vekt det går på. Samt vil det være noe problem å ha dura ace skifter bak mens resten av sykkelen er 105?
Er uansett slik at jeg på sikt har tenktå enten oppgradere hele sykkelen til enten ultegra di2 neste sesong eller dura ace mekanisk litt etter pris og gefuhl. Misliker litt tanken om elektronikk på sykkelen, både det å måtte lade giret for å kunne sykle, samt at det føles riktigere at alt skal være mekanisk
Og slik sett kan jo dette være et ledd i begynnelsen på oppgradere hele sykkelen også
Håper på litt hjelp og tips her