Ser solen over halden. Noen skyer, men ser ut til å klarne opp. Ikke regnet siden 4 når jeg av en eller annen syk grunn våknet. Blir en bra dag for sykkel dette. Regnet mye mer dagen før gr i fjor. Å da var jo ikke løypa ille.
Mitt første GR er over! Fantastisk morsomt. Løypa var topp og som alltid(etter hva jeg har hørt) mange langs veien. Likte spesielt at underlaget skiftet så ofte som det gjorde.
Er enkelte folk generelt surpomper av natur eller blir de det når de blir slitne? Jeg kjørte forbi en på høyre side, han lå i sporet til venstre. Dette mente han var dårlig gjort og ikke minst, farlig. Et annet eksempel var da en rytter prøvde å sykle der majoriteten gikk. Rytteren holdt godt til venstre, men støtte på flere som gikk i banen hans. Han skreik løype og vil opp og fram. Da kom det fra en tulling som gikk: "Jævla cowboy, nøttærnte å sykle når vi går".
Jeg ropte en del hold høyre i dag, og ble kanskje litt arg ved noen anledninger. Spesielt når man roper det og ingen flytter seg. Da er det veldig praktisk å se navnet på ryggen, det hjelper.
Grenserittet er et fantastisk flott ritt, og tok ny pers med 24 minutt forbedring fra i fjor. Får gjøre det enda bedre neste år..
De nye partiene er endel mere krevende enn før. Ved Skee var det jo bare asfalt og ett lite terrengparti. Nå med en lang hard gressbakke, mere kupert og mindre asfalt tar det nok litt mere tid i dette området. På Prestebakke legger en igjen helt klart mere tid i lysløypa kontra før med asfalt/grus og forholdsvis flatt. I tillegg tærer jo de nye traseene mere på kreftene merket jeg
Fantastisk morsomt ritt, jeg syklet mye fortere enn jeg hadde tort håpe på, å "ha dagen" og bare møte hyggelige og samarbeidsvillige folk i løypa hjelper godt
Detta var skikkelig ræv. Mitt 5. ritt, og det virker som om ting skal skje hvert annet år. 1. året punkterte jeg ved grensa, 3. året punkterte jeg tidlig og i dag var jeg først en liten tur i bakken (greit nok- det er jo litt kult), tok igjen ei elite-dame fra Rye i et terrengparti og skulle liksom tøffe meg- for jenta var jo søt- og der lå jeg.. Falt pladask for henne Og selvfølgelig ved grensa løsna pedalarmen. Skrudde den på igjen litt skjevt, så måtte skru den av og skru den på rett igjen. Brukte stygg-lang tid på det. Det samme skjedde på vei ut av Ertemarka med samme hendelsesforløp.
Jævli synd, for jeg lå i front av pulje 2 og følte meg pigg. Hadde god flyt i "terrenget", og var fint med og kunne være med og bidra i feltet på veiene fra vi kom inn i tradisjonell løype igjen etter omgjøringen. Kom i mål på 3.01.ettellerannetdritt
Men men.. Det er bare et sykkelritt- livet går videre, og armen min og hofta mi ser tøffe ut
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
Var artig å SYKLE grenserittet i år. Startet sammen med min bedre halvdel i pulje 18 (vår greie dette) Overraskelsen var STOR når vi etter hvert kom inn i terrengparti etter terrengparti og faktisk kunne SYKLE mer eller mindre alle partiene.
Det er ikke ofte man opplever dette med så sen start. Løypa holdt utrolig godt, og mtp gårsdagens vær i området så kan jeg ikke si annet enn at dette ble en flott opplevelse.
Dama fikk litt kramper underveis, men kjempet som en løve. Perset med 20 minutter til slutt, så da må vi si oss fornøyde på det punktet også :-)
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
Nok et flott Grenseritt, alltid fint vær når man kommer i mål i Halden. Synes løypa holdt seg bra tross litt nedbør. Startet i pulje1 og var med i fremste rekke når starten gikk. Samarbeid med klubbkompiser raknet fra første stund, valgte å tråkke i forhold til hva jeg syntes beina tålte, og valgte å forsøke være med i front i pulja. Hang med fremme til jeg på halen av gruppa fikk problemer med å tette ei luke i sidevinden vi fikk fra høyre på asfalten før første lange grusbakke. Satte meg i gruppa som kom like bak, hadde en bra dag videre og ingen problemer underveis. Ble ganske mange i gruppa den siste mila, noe som nok gjorde at kjøreviljen ble litt mindre, ser av tidene til andre som kom i grupper bak at de kjørte litt fortere mellom siste passeringstid og mål. Kom inn på 2.50 blank, 7,5 minutt mer en i 2010.
Ble en 16 plass i M30-34 inkl eliten i følge resultatene som ligger ute nå, fornøyd med det Etter litt søking i startlista ser jeg at 5 av de foran meg startet i samme klasse, resten i eliten, så 6 plass om man ser bort fra eliten, like. Regner med at det kommer ut et excel ark med oversikt over resultat pr pulje også, spent på å se hvor mange som kom før meg
Redigert av anerz; 06/08/201117:55. Rediger grunn: resultat
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
Jeg storkoste meg i dag. Fantastiske forhold og akkurat så mye gjørme som det skal være for at jeg har det gøy i skauen. Hadde nok taklet en del mer også.
Syklet sammen med Team Gravity fram til Buar. Dit hadde jeg vel en snittpuls på ca. 65% og følte meg skummelt sprek. Til Buar brukte vi 1 time og 50 minutter. Der fikk jeg lov til å gutse videre alene og kom i mål på 5 timer og 10 minutter. Med litt mer effektivitet på matstasjonene tror jeg jeg hadde klart under 4 timer om jeg hadde gutset fra start i dag.
De små marginers ritt. Men den nye løypa var mye bedre enn før selv om den skiller litt lite. Ellers vil jeg si at mange må skjerpe seg i pulje 1, makan til kjøring før startmatta overhodet var nådd. Det var tre krasjer som jeg så fra sentrum og til før startmatta.
De små marginers ritt. Men den nye løypa var mye bedre enn før selv om den skiller litt lite. Ellers vil jeg si at mange må skjerpe seg i pulje 1, makan til kjøring før startmatta overhodet var nådd. Det var tre krasjer som jeg så fra sentrum og til før startmatta.
Blir det ikke slik når svaret alle gir når folk spør hvordan man skal sykle er som følger: "Ligg langt fremme, pass på når toget går" Vil tro de fleste i pulje 1 selv mener de er i stand til å vinne på en god dag...
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
Flott ritt! Kjørte alt for hardt i starten og fikk de førte krampe nappingene i beina allerede etter 30km, men klarte å balansere akkurat på kanten. Kom inn på 3:15:31 etter start i pulje 9. Ble positivt overrasket over rittet da jeg faktisk trodde det var mer grus
Ellers vil jeg si at mange må skjerpe seg i pulje 1, makan til kjøring før startmatta overhodet var nådd. Det var tre krasjer som jeg så fra sentrum og til før startmatta.
Helt enig!..mye Texas kjøring i pulje 1. Så også de krasjene før(!!) startmatta, helt unødvendig. Ellers var det et glimrende ritt idag. Tiden ble 2.53, så er godt fornøyd.