Jeg er stort sett alltid villig til å moderere meg..
JEG synes vekt på en stisykkel er nesten uinteressant. JEG er opptatt av følelsen jeg får og hvordan jeg kan bruke sykkelen. MIN erfaring er at det oftere står på form og teknikk enn vekt på sykkelen når man snakker om situasjoner hvor det hadde vært lettere med en lettere sykkel. Jeg har stort sett alltid kommet frem på de samme stedene som de som har syklet på lettere sykler. De gangene jeg ikke har gjort det tror jeg at det har stått på sykkelform, teknikk og dagsform. Min opplevelse er at det oftere står på meg enn sykkelen. Men, dette er bare min mening

Kommentar fått på denne sykkelen: "Hvordan kan noen sykle så fort oppover"
Jeg er helt enig. Det må være opp til den enkelte å finne ut av om man synes vekten er ok. Det er også derfor jeg mener at en som er interessert i å kjøpe denne sykkelen burde benytte anledningen til å prøve den i Oslo-området i perioden 28 september til 11 oktober. Jeg er hjemme den perioden.
Takk, jeg synes også at det er en fet sykkel!

Og der kom spørsmålene jeg har gruet meg til.. Jeg er ikke sikker. Jeg tror at rammen (med bakdemper) er '09. Jeg kan ta feil, og da er det nok en '08. Rammen er relativt lite brukt fordi jeg kjøpte ny ramme og deler i '10. Tanken var å ha en sykkel i '09 frem til jeg bygde "drømmesykkelen". Grunnen til at den ble brukt så lite som den ble har med jobb å gjøre og er ikke noe jeg skriver om her.
Slayer 90 delene (alle delene på sykkelen bortsett fra ramme - så og si) er mye eldre. '08 eller '07 og er brukt fra høsten '08 og den korte '09 sesongen.
Kort om hvorfor sesongene ble så korte. Utenlandsopphold i forbindelse med jobb. Akkurat som nå.