|
|
Dyrt i Hafjell
|
Re: Dyre, dyre Hafjell
[Re: Skjeggspir]
04/08/2011 22:22
|
PålS
Entusiast
|
Entusiast
Var det plutselig mulig å kjøre med "dårligere" leiesykler likevel? Oppdal har i allefall tidligere kjørt med utleiesykler på minst sin andre sesong, om dette gjaldt/gjelder hele flåten eller deler er jeg ikke 100% sikker på. En sesong er mye for en utforsykkel som har gått som utleie. Om vi skal begynne å diskutere modeller og geometrier som passer nybegynnere vs erfarne kjørere må du nok skaffe deg betraktelig bedre kunnskaper om utforsykler og utforsykling før du ser tegningen. I tillegg er det stor forskjell på hvordan bare noen år gamle design og nye design oppfører seg, se Kona og Norco for eksempel. Så ja, det finnes dårligere utforsykler, men et visst nivå på deler og ramme for å oppnå et visst kompromiss mellom holdbarhet og vekt finnes på alle. 30-35k er fortsatt minstemål for å oppnå dette til utleie, men et gammelt design, slitne deler, etc kan likevel gjøre en stor forskjell. Pål
|
|
|
Lær deg å skrive norsk
[Re: Jonas Tilseth]
04/08/2011 23:34
|
Skjeggspir
Entusiast
|
Entusiast
Dere i hylekoret fortsetter sytingen over at trådstarteren kunne finne på å komme med kritikk av Hafjell...av en eller annen grunn ser dere ut til å ta det personlig.
Mitt utgangspunkt var å være imøtekommende og lytte til trådstarteren, mens dere andre er mest opptatt av å skrike "hold kjeft og betal". Min egen personlige mening om pris og kostnader i denne saken vet du forresten ikke, så det er jo litt komisk at du prøver å kommentere den. Det er ca.10-20 år til en eventuell familierabatt på DH-sykler blir relevant for meg.
|
|
|
[Re: PålS]
05/08/2011 00:07
|
Skjeggspir
Entusiast
|
Entusiast
Imponerende at du klarte å legge inn så mange regnefeil og ugyldige sammenlikninger at prisene begynte å nærme seg hverandre...spesielt siden en diskusjon rundt de detaljene er en ren avsporing. Det var bare et eksempel som viste at det gikk an å leie ut sykler billigere enn Hafjell, og det finnes sikkert flere.
At Hafjell er stort og med mange valgmuligheter kan gjenspeiles i prisen på heiskortet, men det er litt urimelig å bruke det til å begrunne prisen på en utleiesykkel. Klart at denne sporten koster penger og noen av anleggene lever sikkert på grensen økonomisk, men burde ikke dette gjort det enda viktigere å beholde kunder som "roa"? Han var jo strålende fornøyd med alt unntatt utleiesykkelen.
|
|
|
Jeg kan å skrive norsk; stfu & pay
05/08/2011 00:55
|
Jonas Tilseth
Ivrig
|
Ivrig
Dere i hylekoret fortsetter sytingen over at trådstarteren kunne finne på å komme med kritikk av Hafjell...av en eller annen grunn ser dere ut til å ta det personlig.
Mitt utgangspunkt var å være imøtekommende og lytte til trådstarteren, mens dere andre er mest opptatt av å skrike "hold kjeft og betal". Min egen personlige mening om pris og kostnader i denne saken vet du forresten ikke, så det er jo litt komisk at du prøver å kommentere den. Det er ca.10-20 år til en eventuell familierabatt på DH-sykler blir relevant for meg. Det e itj nånn andre enn æ som hyle, så du kan kutt ut "dere". Og æ tar det heller itj personlig kis. Æ har Åre en time og tre kvarter unna mæ med pedaln i bunn. Der e prisen på utleiesykla omtrent den samme som i Hafjell tho. Æ har møtt stagnasjonen, så æ har putta sykkeln på pyntehylla anyway. Æ e også imøtekommen, i alle fall om du træff mæ når æ ikke e forumramp. Din personlige mening om pris å sånt bryr æ mæ egentlig itjnåkka om, for det e bare sånne tolljinga som snakke om sånt. Vi har sånne kunda som dæ som kjæm å klage på at matvaran på prixen e dyr også. Men det e med spotify som det e med folk, du må betal dæm for å hold kjeft. Sånt`no som du snakke om kalles itj for kritikk, det kalles for usynlig ønske etter medfølelse for generell dårlig råd og økonomi. En sak har alltid eit bløtt og innerst dypt smutthull, og den diskusjonen du føre e mer eller mindre en "gå rundt grautn"-utgave. Fra delvis spøk til alvor: Jeg spilte ballspill før. Alt jeg trengte var et par sko, en ball, shorts og skjorte. Fotballbaner har kommunen sørget for at det er plenty av. Dette er godt betalt av skattekassa, kommunene eller hvor det nå kommer fra. Dette for å tilby aktiviteter for folk, uansett alder, rase, skjønn, religion, sosial status, økonomi osv. Slik gjelder også ski om vinteren. Ekstremsport er og blir noe helt annet. På tross for at ingen i Norge har monopol på å tilby utforsykling, så er det kanskje ikke så rart at det kun er et fåtall som driver med denne idretten. Jeg har lenge fundert på hvorfor det alltid er de samme som dukker opp på konkurransene i Norge, og jeg vet ikke om det er kostnadene eller hva som gjør det. Det er mulig du har helt rett i at det er altfor dyrt. Spørsmålet er om du er villig å ofre noe annet for å gjøre noe ikke mange andre holder på med. Et kickeventyr av opplevelser på to hjul gjennom hele livet! Du/dere bestemmer selv hvor dere vil dra. Hvis kritikken innebærer at prisene på utleiesyklene er for høye, så mener jeg dette er løsprat som jeg ikke helt klarer å si noe fornuftig om (som du sikkert har skjønt for lenge siden). Hvorfor drar du ikke til Oppdal og leier sykkel der, hvis din økonomiske situasjon er slik i dag? Prisene som er satt har sin grunn. Hvis norges befolkning synes prisene på utleiesyklene i Hafjell er for dyre, så ville likevektsprisen vært en helt annen, skjønner?
|
|
|
05/08/2011 08:01
|
PålS
Entusiast
|
Entusiast
Imponerende at du klarte å legge inn så mange regnefeil og ugyldige sammenlikninger at prisene begynte å nærme seg hverandre...spesielt siden en diskusjon rundt de detaljene er en ren avsporing. Det var bare et eksempel som viste at det gikk an å leie ut sykler billigere enn Hafjell, og det finnes sikkert flere. Da får du vise meg det riktige regnestykket vel? Og hvilke sammenligninger er ugyldige? Jeg har tatt utgangspunkt i at en far og en sønn/datter vil prøve utforsykling i tre timer i enten Hafjell eller Oppdal, dette er jo utgangspunktet for denne diskusjonen. Så lenge prisen i Hafjell også inneholder forsikring og keycard må jo dette inkluderes i Oppdalsprisen også for at dette skal være sammenlignbart. Du har vist at Oppdal er 99 kr billigere for tre timer på utforsykkel enn Hafjell, selv om du ser bort i fra at tilbudet i Hafjell er mange ganger så stort og betraktelig mer omfattende ift vanskelighetsgrader, type løyper, vedlikehold, logistikk osv, er dette ikke et beløp å begynne å grine over. Begynn å innse at prisnivået ligger her nå og at grunnleggende bedriftsøkonomi faktisk må ligge til grunn for å ha et levedyktig tilbud. Ja, det er ikke gratis å sykle verken i Hafjell, Oppdal, Åre eller Whistler, og nei, i forhold til kostnadsbildet og ikke minst hva det koster deg å anskaffe en egen utforsykkel, så er ikke utleie avskrekkende dyrt i noen av disse anleggene. Forøvrig kan du regne en time jobbing på egen sykkel for hver 2-3 dag i snitt, utleie har dette inkludert, i dette tilfellet der forsikring er inkludert er også deler dekket. Slitasje på utstyr har vi ikke en gang sett på enda... Pål
|
|
|
05/08/2011 09:29
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
[...] At Hafjell er stort og med mange valgmuligheter kan gjenspeiles i prisen på heiskortet, men det er litt urimelig å bruke det til å begrunne prisen på en utleiesykkel.[..] Man tar jo inn penger der det er mulig for å sikre driften av anlegget (utstyr, personell, strøm, vedlikehold, utvikling, osv).
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
[Re: tmork]
05/08/2011 11:02
|
HeidiF
Entusiast
|
Entusiast
"Kan det være nødvendig å være så sint"...
|
|
|
[Re: HeidiF]
05/08/2011 12:39
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
"Kan det være nødvendig å være så sint"... Siden det er meg du svarer så må jeg innrømme at en trippel latte til frokost og en god croissant muligens kan gjøre meg litt energisk. Sinne har jeg derimot ikke kjent på siden en viss fredag for et par uker siden. Du mente kanskje tråden generelt, og ikke undertegnede spesielt? 
|
|
|
05/08/2011 12:47
|
HeidiF
Entusiast
|
Entusiast
Tråden generelt, ja
|
|
|
Re: Jeg kan å skrive norsk; stfu & pay
[Re: Jonas Tilseth]
05/08/2011 13:11
|
Skjeggspir
Entusiast
|
Entusiast
Nå må du ikke fortsette stråmannsargumentasjonen din, for meg personlig er kosnadene helt uproblematiske, jeg er kun ute etter å finne ut hva som kan gjøres for at trådstarteren og andre familiefedre skal bli fornøyde.
Det var nemlig ikke langt unna at han var 100% fornøyd, så hvorfor er "alle" så ivrige etter å gjøre ham misfornøyd?
|
|
|
[Re: PålS]
05/08/2011 13:29
|
Skjeggspir
Entusiast
|
Entusiast
Utgangspunktet er "familiefar ønsker å kjøre DH med sitt barn uten å føle seg flådd", og finner du en løsning her, så kan det ha gode ringvirkninger for rekrutteringen til sporten din.
Sammenlikningen din er selvfølgelig ugyldig, siden du sammenlikner et heldagstilbud med et halvdagstilbud, og dette vet du egentlig veldig godt selv. Dessuten glemte du detaljer som at man får penger tilbake når man leverer inn "keycard", men å diskutere alle disse småtingene er en avsporing. Kan godt hende at en liten familierabatt eller en annen liten justering i tilbudet er alt som skal til for at han og andre familiefedre blir fornøyde, så hvorfor denne kraftige motstanden mot endringsforslag?
|
|
|
05/08/2011 18:13
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg vil gjerne prøve flyging, rally, kiting og fallskjem. Uten å føle meg flådd :-) Men nei, det lar seg ikke gjøre. Noe her i livet koster mye.
@Skjeggspir, det som er forsøkt sagt i denne tråden er at det er dyrt å bedrive heisbasert sykling. Enten man leier til 1800 for tre timer eller kjøper egen sykkel. Så jeg tror ikke vi finner en løsning som tilfredsstiller fedre som ikke vil føle seg flådd.
Det er ingen menneskerett å sykle i Hafjell, oppdal og åre. Ikke alle sporter er for alle. Du skriver det ikke direkte, men jeg tolker dine innlegg dithen at Hafjell burde leie ut med tap for å tiltrekke seg en kundegruppe som ikke har råd til å komme tilbake senere. Det er jo ikke god butikk.
Vi setter tæring etter næring, og spiller kubb i hagen hjemme om det er trang familieøkonomi..
Redigert av Knirkekne; 05/08/2011 22:02. Rediger grunn: IPad og tasteleif
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
[Re: Knirkekne]
05/08/2011 18:25
|
GeirK
More than words
|
More than words
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: Knirkekne]
05/08/2011 20:31
|
Skjeggspir
Entusiast
|
Entusiast
Du har noen sære tolkninger av mine innlegg. Spesielt siden mange av mine innlegg indikerer at trådstarteren kan bli fornøyd bare prismodellen eller tilbudet får noen små endringer, uten at han nødvendigvis ender opp med å betale noe særlig mindre penger. Trådstarteren klaget forresten bare på Hafjell, ikke på Åre eller Oppdal. Sjekket Åre nå, ser ut til at sommertilbudet der er like fantastisk som på vinteren.
Men følelsen av at noe er dyrt er subjektiv, f.eks kjenner jeg flere som har kjøpt seg biler til over 600k og synes de har gjort et kupp, samtidig som de klager på at bensinen til 13 kr literen er for dyrt...
Min tolkning av dine innlegg er at min argumentasjon ligger et par nivåer over din fatteevne.
|
|
|
[Re: GeirK]
05/08/2011 20:35
|
Skjeggspir
Entusiast
|
Entusiast
...og det samme gjelder tydeligvis GeirK, men fra den kanten hadde jeg uansett ikke forventet noe bedre.
|
|
|
05/08/2011 21:10
|
Andrehua
Besatt
|
Besatt
Kjørte blåløypa i Hafjell på min egen hardtail nå igår.. Ble dritbillig, siden jeg syklet opp hele driten og over noen topper der oppe før jeg tok turen ned igjen! Ble litt over 1300 høydemetere og dritmye risting på vei ned igjen! hehe.. Fikk sjukt lyst til å prøve DH-sykkel der.. Får se om det blir en tur opp etter at lønningen tikker inn igjen. Skjønner at trådstarter syns det er mye penger, for det er det jo for oss med vanlig "arbeiderklasselønn".. Så slikt får man ta når man føler man har råd til det!  Når lotto'n går inn skal Babracing tjene sjukt bra på meg 
|
|
|
05/08/2011 22:11
|
Pink floyd
Ringrev
|
Ringrev
Utgangspunktet er "familiefar ønsker å kjøre DH med sitt barn uten å føle seg flådd", og finner du en løsning her, så kan det ha gode ringvirkninger for rekrutteringen til sporten din.
Sammenlikningen din er selvfølgelig ugyldig, siden du sammenlikner et heldagstilbud med et halvdagstilbud, og dette vet du egentlig veldig godt selv. Dessuten glemte du detaljer som at man får penger tilbake når man leverer inn "keycard", men å diskutere alle disse småtingene er en avsporing. Kan godt hende at en liten familierabatt eller en annen liten justering i tilbudet er alt som skal til for at han og andre familiefedre blir fornøyde, så hvorfor denne kraftige motstanden mot endringsforslag? Hvorfor er det så fordømmrade viktig å alltid tekkes de som syns ting er for dyrt etc. Hvorfor skal en alltid kreve familie rabatt, hva med de som er enslige? Er meg knekkende likegyldig hva det koster for far med datter/sønn da jeg ikke har det, hvorfor skal da jeg sannsynligvis måtte subsidiere slike familie rabatter fordi noen med familie mener det er så viktig at alle skal få prøve uavhengig av økonomi. Alt i livet handler om prioritering uansett om en er enslig eller med stor familie. Syns forøvrig det er artig lesning her, går det an å missforstå noen ser det ut som du velger å gjøre det. MEN det blir jo underholdning til oss andre, så stå på 
Hvorfor har kamikaze-piloter hjelm?
|
|
|
[Re: Pink floyd]
06/08/2011 00:31
|
Skjeggspir
Entusiast
|
Entusiast
Ok, så der ligger motivasjonen til dere voksenfjortiser ja. Dere er livredde for at dere selv må betale mer...på tross av at dere sannsynligvis er tjent med at Hafjell får inn penger fra familier som i dag velger andre ting. Er det kanskje flere kortsiktig egoistiske hensyn som ligger bak de sinte innleggene, sykler nybegynnere og barnefamilier litt for mye i veien for dere eller noe slikt? En enslig voksenfjortis vil forresten alltid ha et billigere tilbud enn en familiefar, men denne faktaopplysningen er jo dessverre "kneggende likegyldig" for egoistiske mennesker.
...og fortsatt har jeg personlig ingen egeninteresse i hvem som betaler mer eller mindre.
|
|
|
06/08/2011 07:02
|
Pink floyd
Ringrev
|
Ringrev
På meg virker det som du har egeninteresse i å dømme andre uten noen som helst bakgrunn, sette fjollete navn på folk du ikke kjenner og ellers tillegge voksne folk meninger de overhode ikke har gitt uttrykk for.
Er en lett gjennomskuelig hersketeknikk som i dette forum kun virker fjollete og stakkarslig.
Helt fra ditt første innlegg har beskyldt folk for å være sure/grinete og kaster ut påstander om andre som overhode ikke hører hjemme her.
God bedring!
Hvorfor har kamikaze-piloter hjelm?
|
|
|
06/08/2011 07:15
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Min tolkning av dine innlegg er at min argumentasjon ligger et par nivåer over din fatteevne.
Var dette nødvendig da?
|
|
|
06/08/2011 07:54
|
Dan
More than words
|
More than words
Denne tråden har begynt å inneholde litt mye hodeavbiting synes jeg. Saken er jo egentlig veldig enkel, og trådstarters spørsmål absolutt ikke galt. Altså: 1. Trådstarter syntes dette var gøy og har lyst å gjøre det igjen. 2. Trådstarters venner kunne tenkt seg å teste. 3. Trådstarter og hans venner synes det er mye penger for tre timers moro. 4. Trådstarter lurer på om kanskje en lavere pris kunne gi en win-win ved at han og hans venner kan ta seg råd til å ta en dag i Hafjell igjen, og Hafjell kunne tjene mer penger ved en økt omsetning som følge av lavere pris.
At trådstarters forhåpning om at punkt 4 skal være det beste for alle parter muligens ikke stemmer med de økonomiske realitetene gjør ikke spørsmålet feil. Det betyr bare at svaret kanskje ikke blir det man håper på.
Å gå i skyttergravene over selvfølger er lite givende, når to svar egentlig holder: -Nei, det går ikke å drive dette billigere på en forsvarlig måte. -Det er forskjell på "dyrt" og "mye penger", og den forskjellen ligger i den enkeltes økonomiske forutsetninger og/eller prioriteringer og lar seg vanskelig diskuteres.
Så, ut og sykle nå!
|
|
|
[Re: Dan]
06/08/2011 12:27
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
1800,- er jo billig. For de penga får jeg vel akkurat kjøpt en kjole til kona, på høstsalget. Og den blir nok ikke brukt mer enn et par-tre timer heller........  Neida, for å ikke sette min kone i dårlig lys; hun hater shopping og det som hører til.
|
|
|
[Re: Tange]
06/08/2011 13:16
|
EgilS
More than words
|
More than words
Og for 1800,- får du ikke særlig mer enn en hudkrem, hårfarge og en klipp. Så jeg som ikke bruker hudkrem, ikke farger håret, og har egen klippemaskin, kan jo egentlig ta med en unge i Hafjell minst en gang i måneden, så og si gratis. 
|
|
|
[Re: EgilS]
06/08/2011 16:20
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
I alle fall om du får overtalt fru S til å la deg klippe henne med maskina. Før og etterbilder takk.
LarsB
|
|
|
[Re: larsb]
06/08/2011 16:32
|
EgilS
More than words
|
More than words
I alle fall om du får overtalt fru S til å la deg klippe henne med maskina. Før og etterbilder takk.
LarsB Akkurat slik klipping gjøres cirka hver tredje uke, og før og etter bildene er derfor ikke så veldig forsjellige. Du ser i det lille bildet til venstre her omtrent hvordan sveisen min er etter klipp.  Det praktiske er at jeg sparer mase shampoo, slipper å tenke på splittede hårstrå (med alt det medfører av kurer etc.  ), og fett hår er et ikketema. Det upraktiske er at det er kaldt om vinteren, og jeg må passe meg for sola sånn på våren.
Redigert av EgilS; 06/08/2011 16:35.
|
|
|
[Re: larsb]
06/08/2011 16:34
|
limelight
Veteran
|
Veteran
Vi mennesker har forskjellig synspunkter for hva som er billig eller dyrt. Noen opplevelser blir dyre, men dette er langt i fra det dyreste.
Personlig syns jeg ikke Hafjell virker dyrt i forhold til andre plasser.
2
|
|
|
[Re: limelight]
07/08/2011 07:41
|
silverwrx
Besatt
|
Besatt
Har tre kids og kone, og en halvdag i Hafjell med 5 leiesykler og heiskort blir nok litt stiv dagpris, selv om man jobber i finans og elsker sykling og er bittelitt glad i barna sine. Regner ikke eksakte prisen, men tipper det ville kostet over 5000.- dagen. En helg med overnatting blir nok litt costy. Sikkert kjip med penger, prioriterer feil, tjener for lite og er for fattig og helt klart underbetalt, ikke har råd til å ha barn, har for mange barn eller noe slikt. Ikke vet jeg. Virker som mange her lever i en annen verden, barnløse, enebarn, steinrike eller noe.
Når familien kan sykle gratis på fjellet, og få utfordringer der og i sti og fjell, da er alternativkostnaden stor. Blir for å prøve en dag. Nei forresten, det er uaktuelt som fellesaktivitet til den prisen for en familie.
Da blir det Hunderfossen en dag, og jorekstad badeland dag to, med overnatting til under DH prisen. Slik tenker familier.
Hafjell vasser i familie turister på sommeren, så det er ikke kunder det står på. Ikke sikkert Hafjell DH ønsker familier? Ikke vet jeg.
Men nå er det slik at pris og etterspørsel henger sammen. Dyrt, og mye ledig plass til mer folk i løypene i dag slik jeg forstår det? Får håpe Hafjell har forstått at de kan gjøre noen grep dersom de vil øke besøket. Kundene er absolutt i omerådet..
"Hva får du for 1800.- i dag" er jo et fint utrykk, bruker det ofte for å ironisere over dyre ting. Jeg får ganske mye. Men det koster å leve, enig i det. Og opplevelser koster.
Men DH dag i hafjell med familien, det tar vi oss ikke råd til, men skulle gjerne ønsket det.
|
|
|
[Re: EgilS]
07/08/2011 07:51
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
LarsB Akkurat slik klipping gjøres cirka hver tredje uke På kona??
|
|
|
[Re: silverwrx]
07/08/2011 08:32
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Har tre kids og kone, og en halvdag i Hafjell med 5 leiesykler og heiskort blir nok litt stiv dagpris, selv om man jobber i finans og elsker sykling og er bittelitt glad i barna sine. Regner ikke eksakte prisen, men tipper det ville kostet over 5000.- dagen. En helg med overnatting blir nok litt costy. Sikkert kjip med penger, prioriterer feil, tjener for lite og er for fattig og helt klart underbetalt, ikke har råd til å ha barn, har for mange barn eller noe slikt. Ikke vet jeg. Virker som mange her lever i en annen verden, barnløse, enebarn, steinrike eller noe.
Når familien kan sykle gratis på fjellet, og få utfordringer der og i sti og fjell, da er alternativkostnaden stor. Blir for å prøve en dag. Nei forresten, det er uaktuelt som fellesaktivitet til den prisen for en familie.
Da blir det Hunderfossen en dag, og jorekstad badeland dag to, med overnatting til under DH prisen. Slik tenker familier.
Hafjell vasser i familie turister på sommeren, så det er ikke kunder det står på. Ikke sikkert Hafjell DH ønsker familier? Ikke vet jeg.
Men nå er det slik at pris og etterspørsel henger sammen. Dyrt, og mye ledig plass til mer folk i løypene i dag slik jeg forstår det? Får håpe Hafjell har forstått at de kan gjøre noen grep dersom de vil øke besøket. Kundene er absolutt i omerådet..
"Hva får du for 1800.- i dag" er jo et fint utrykk, bruker det ofte for å ironisere over dyre ting. Jeg får ganske mye. Men det koster å leve, enig i det. Og opplevelser koster.
Men DH dag i hafjell med familien, det tar vi oss ikke råd til, men skulle gjerne ønsket det. Hva ville vært en akseptabel pris?
|
|
|
07/08/2011 09:40
|
KimNK
Ringrev
|
Ringrev
Hvorfor leie halvdag? Det er jo det samme som å å trygle og be på sine knær om å få minst for pengene!
Tør uansett å vedde på at Hafjell har kalkylene sine i orden, det er ikke bissniss å drive for å tjene mindre penger enn forsvarlig og mulig. Ledig plass i bakkene ja. Skal de begynne å slenge rundt seg med superbillige heiskort og utleiepriser for 20-30% økte inntekter og 100% økning i service- og vedlikeholdsutgifter på sykler og løyper? I tillegg tør jeg ikke engang tenke på hvor slitte utleiesyklene hadde kommet til å bli halvveis ut i sesongen. Jeg og en kompis satt og funderte en kveld og fant ut at slitasjen på våre egne sykler ila. en dag tilsvarte ca 400kr. (Pris på alle slitedeler delt på antall dager det tar å slite de ut.)
Likevel idiotisk å komme og sutre fordi en ikke har råd. Som påpekt før, enkelte ting ER dyre, og å kunne ta med familien på tolv for å sykle utfor er da ingen menneskerett? Hvor mange koner og barn en har med seg er da TOTALT irrelevant? Jeg driver med DH og har stort sett ikke råd til å drive med andre hobbyer hvis jeg vil holde på med det. Prioritering kalles det, jeg har ofret MYE annet jeg gjerne skulle holdt på med, men jeg går ikke rundt og sutrer av den grunn. Har selv f.eks hverken sti- eller landeveisykkel. Har du ikke råd til DH, så ofre noe for å få det til eller finn på noe helt annet. En kan ikke gjøre ALT heller.
Konkurrenter til Hafjell i Norge -finnes- ikke uansett, så å sammenligne priser med småanlegg med 2 løyper og T-krok blir en smuule håpløst, synes du ikke?
Uansett. Herrejemini for en teit tråd. fred/ut
|
|
|
|
|