Dyrt i Hafjell
|
Dyrt i Hafjell
29/07/2011 19:42
|
roa
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Prøvde ut down hill og Hafjell med poden på 12 år i går. Fantastisk moro, blå løyper, flotte Scott down hill sykler og en stolt gutt som fikk mestringsfølelse. Og far tente på dette han også, digger doseringer og mange valgmuligheter.
Likevel blir det dessverre trolig med denne gangen, hvilket er synd. Hvorfor? 3 timers moro kostet meg kr 1.850,-(!). Heiskortet var ikke avskrekkende, samme som på ski. Men de tok 550,- per utleiesykkel inkl beskytelse. I tillegg tok de 160,- for å forsikre utleiesyklene, som forøvrig måtte vaskes før innlevering.
Det var lite folk Hafjell. Jeg tipper prisnivået er forklaringen. Hva med å snu dette på hodet, lån ut syklet rimelig og tjen penger på heiskort. Da hadde dette blitt fast ferieaktivitet for oss. Det er helt uaktuelt for andre enn hard core folket å investere i down hill sykler. Har dessverre måtte advare to potensielle familier om dette som avlyste besøket da de ikke hadde råd.
Redigert av roa; 30/07/2011 07:18.
T
|
|
|
Re: Dyre, dyre Hafjell
[Re: roa]
29/07/2011 19:59
|
gladegp
Avhengig
|
Avhengig
Synes du det er dyrt å leie bil og? De må dekke utgifter på lønn, innkjøp, reparasjoner og lignende på syklene. Synes ikke 550kr var i overkant. Tror ikke det har så mye med mengde folk å gjøre. Sjekk f.eks. hva det koster i Whistler, verdens største bikepark: http://www.summitsport.com/summer/Rocky-Mountain-FLATLINE.aspJeg synes det er en meeeeget dårlig ide å tjene inn pengene på heiskort. Da får alle de som investert i DH sykler den kostnaden i tillegg.
|
|
|
[Re: gladegp]
29/07/2011 20:09
|
roa
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Det er langt billigere å leie bil per time enn syklet i Hafjell
T
|
|
|
29/07/2011 20:20
|
gladegp
Avhengig
|
Avhengig
Ikke hvis du kun bruker den i et par timer når du har betalt for en hel dag
|
|
|
29/07/2011 20:29
|
runermm
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Heiskortprisene er jo helt ute av styring. De siste 5-6 årene har de økt markant og er helt ute av takt med både generell prisstigning og kundenes etterspørsel. Resultatet er at omsetningen går ned på tross av kaldt vær og stabile snøforhold. Men aksjonærene i Skistar og Wenaas har nok ingen planer om å justere prisene. Bransjen nekter å vurdere pris som en mulig forklaring til nedgangen sjølsagt http://www.alpinanleggene.no/index.jsp?a=169284&exp=2432
|
|
|
29/07/2011 20:40
|
bhrsrk
Entusiast
|
Entusiast
1850,- er en god slump penger for 3 timers moro, og gjør et godt innhugg i månedslønna for gjennomsnittsnordmannen. Likevel synes jeg ikke det høres særlig dyrt ut.
Jeg synes prisene stort sett bør reflektere kostnadene, og 550 per sykkel inkludert beskyttelse høres riktig ut. Innkjøpsprisen på en sykkel og utstyret utgjør litt kostnad, men man må ha noen til å betjene sykkelutleien, syklene må overhales og inspiseres nøye, slitedeler må byttes osv. Syklene kan brukes hardt, og det er svært uheldig om det oppstår personskade på grunn av mangler ved utleiesyklene.
Det kan være litt forvirrende når klær koster mindre enn mat, og de fleste sko koster mindre enn det skomakeren skal ha for å bytte en skosåle. Siden vi lever i et høykostnadsland og må ha ganske stor omsetning for å kunne leve av noe som helst her, oppleves alt som involverer tjenester og arbeidstid som dyrt.
|
|
|
[Re: runermm]
29/07/2011 20:48
|
thewizard
Ivrig
|
Ivrig
Jeg personlig synes også det er dyrt å leie sykkel i hafjell. Jeg sykler der mye selv, riktignok på egen sykkel. Men kjenner flere som reagerer sterkt på prisnivået der. Men jeg skjønner selvsagt at dieselen på gravemaskinene koster penger og de hyggelige folka som sitter i heisene skal ha lønn, pluss at det helt sikkert ikke er gratis å drifte gondol og stolheis 6-7 dager i uka hele sommeren.
Det hafjell burde gjøre er å få flere til å ta gondolen opp til toppen,slik at flere kan betale heiskort. En liten paviljong og et klatrestativ til barna blir man fort lei av, så her burde det vært miniløype med sykler til de aller minste, ponniridning, pil og bueskyting og klatrepark i skogen bare for å slenge ut noe.
Ellers så må jeg skryte mye av hafjell som har et helt rått tilbud til sultne wannabe dh racers!
Redigert av thewizard; 29/07/2011 20:48.
|
|
|
29/07/2011 21:06
|
Anders
Besatt
|
Besatt
Dyrt? 550 kroner? Det er vel å ta i.
Om man leier ski om vinteren, så betaler man litt for det også. Det har jeg aldri hørt noen klage over.
Men hvor ofte får man leie ski til rundt trettifem tusen kroner som er nyinnkjøpte hver eneste sesong? Og det i tillegg til beskyttelsespakka?
Og nei, du må ikke vaske skia om vinteren, fordi du vanligvis ikke står på ski i bøtter og spann med gjørme. Men siden noen må gjøre det, og du åpenbart ikke er villig til å betale for at en fyr står og vasker syklene for deg, så vasker du sykkelen din selv.
Men om du synes det er dyrt, så kan du jo bare gjøre som de fleste andre av oss: Kjøp din egen sykkel, og se hvor mye penger du sparer på det. Evt hvor ofte du får andre til å vaske din egen sykkel.
Anders
|
|
|
[Re: Anders]
29/07/2011 21:59
|
roa
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Uansett hvor spydig, kaksete eller faktabasert det svares her forblir det en realitet at de aller færreste vil ta med barn/venner til Hafjell når ettermiddagskort med sykkel koster 1800,- for 1 voksen og 1 barn
Redigert av roa; 29/07/2011 22:00.
T
|
|
|
29/07/2011 22:20
|
Anders
Besatt
|
Besatt
Ja, la oss for all del ikke meske oss med faktabaserte svar. Det hadde jo vært for ille om noen trakk inn den virkelige verden til denne tråden og ødela poenget ditt.
Men om vi skal gjøre dette litt mer interessant kan jeg jo heller spørre hva DU synes er passende pris , og hva du forventer å kunne få til den prisen.
Anders
|
|
|
29/07/2011 22:30
|
Bjørn B
Ivrig
|
Ivrig
Her er det vesentlig å skille på begrepene "dyrt" og "mye penger"! Du må gjerne argumentere for at det er mye penger å betale for noen timer moro, men dyrt med 550kr i leie er det slett ikke!
Jeg vil argumentere for at det er meget billig, sett i forhold til de reelle kostnadene forbundet med utleie.
Når jeg så overskriften, trodde jeg tråden skulle handle om noen som hadde testet DH, og som følge av at det var så kult, hadde impulshandlet sykler for mangfoldige titusener! Litt skuffende å se at det bare var sutring over prisnivå på leiesykler!
Ja, DH er en kostbar sport, men hvis man mener at Hafjell tar seg grovt betalt, ja da er man langt ut på helt feil jorde!
Bjørn
Insta: @bjornballangrud
Sportssjef NTG Lillehammer terrengsykkel Løypelegger Ultrabirken
|
|
|
[Re: Bjørn B]
29/07/2011 23:30
|
bhrsrk
Entusiast
|
Entusiast
Jo mer jeg tenker på det, jo mer tror jeg at de taper penger på utleie for å få flere til å prøve.
|
|
|
29/07/2011 23:48
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Uansett hvor spydig, kaksete eller faktabasert det svares her forblir det en realitet at de aller færreste vil ta med barn/venner til Hafjell når ettermiddagskort med sykkel koster 1800,- for 1 voksen og 1 barn 1800,- er helt klart en god del penger men fremstår allikevel ikke som dyrt. Syklene til Hafjell er stort sett utleid i helgene, så det virker som om folk synes dette er greie priser sett i forhold til det de får for pengene. Nå har jeg ikke sjekket hva en hel dag koster, men tipper det er veldig få kroner ekstra sammenlignet med en halv dag, siden man ved halvdagsleie legger beslag på utstyr som er vanskelig å leie ut for den andre halvdelen av samme dag. Leieprisene i Whistler viser jo også at Hafjell ligger på et fornuftig nivå.
Lillo-Connoisseur Terje Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
[Re: tmork]
30/07/2011 00:06
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
Tok med meg ungene på Tusenfryd tidligere i uka. Koster skjorta, men var verdt det. Gleder meg vilt til jeg kan ta dem med meg til Hafjell i stedet, vesla er snart stor nok!
|
|
|
[Re: Bjørn B]
30/07/2011 07:47
|
s_maurseth
Entusiast
|
Entusiast
Nå synes jeg dere nesten er litt ufine med roa her. dersom noen mener at 1800 kroner for noen timer med kos i bakken er rimeligså har dere rett og slett for mye penger.(eller dere ser det fra feil side(bransje).) Ja mulig at de ikke tjener mye på det når alt er tatt med. Men likevel er det et stort utlegg, og det vil ikke bli mange dagene en vanlig familie kan gjøre dette i løpet av en sesong. Konklusjonen må vel bli at DH er en dyr sport?
Bodø Bøddel hangaround
|
|
|
[Re: s_maurseth]
30/07/2011 08:26
|
Anders
Besatt
|
Besatt
Fyren kommer med en ganske drøy påstand og sier at han advarer andre mot å dra til Hafjell fordi "det er så dyrt" I tillegg presterer han å presentere dette som "1800 kroner", når det er prisen på 550 kroner pr person han klager på. 1800 er med andre ord irrelevant.
Ting koster penger. Det er bare å akseptere det. Prøv å finn noe annet som er like fett (og lovlig) som koster mindre.
Tror det kan bli vanskelig.
Anders
|
|
|
Re: Dyrt i Hafjell
30/07/2011 08:47
|
BeefCake
Ivrig
|
Ivrig
Prøvde ut down hill og Hafjell med poden på 12 år i går. Fantastisk moro, blå løyper, flotte Scott down hill sykler og en stolt gutt som fikk mestringsfølelse. Og far tente på dette han også, digger doseringer og mange valgmuligheter.
Likevel blir det dessverre trolig med denne gangen, hvilket er synd. Hvorfor? 3 timers moro kostet meg kr 1.850,-(!). Heiskortet var ikke avskrekkende, samme som på ski. Men de tok 550,- per utleiesykkel inkl beskytelse. I tillegg tok de 160,- for å forsikre utleiesyklene, som forøvrig måtte vaskes før innlevering.
Det var lite folk Hafjell. Jeg tipper prisnivået er forklaringen. Hva med å snu dette på hodet, lån ut syklet rimelig og tjen penger på heiskort. Da hadde dette blitt fast ferieaktivitet for oss. Det er helt uaktuelt for andre enn hard core folket å investere i down hill sykler. Har dessverre måtte advare to potensielle familier om dette som avlyste besøket da de ikke hadde råd. Det er klart 1800 kr er en del å svi av på 3 timer. Men man kan jo få mer ut av dagen om man ønsker. Er ikke åpningstiden 10-17? Det gir 1850kr/7timer = 264kr per time for to pers. Hva koster det å gå på kino? Blir fort samme timeprisen om man skal se en ny film på en kino i Oslo hvertfall. Man kan også kjøpe brukte grove stisykler rimelig billig her på forumet. Har man ett ønske om å gjøre dette flere ganger og kanskje også sykle på grove stier i nærheten av der dere bor så er jo dette noe man kan sparer inn ganske raskt. Og om du sammenligner prisene i hafjell med f.eks en dag i Sjoa (som også er ekstremsport moro) så blir det en del billigere, selv om du der har utstyr som er verd langt mindre enn du får utdelt i hafjell. Men jeg er enig i at heiskortet er for dyrt, derfor tar vi ofte en dag med topptursykling og en dag i bakken når vi er der.
- Mvh BeefCake - - - - - - - - - - - - - - - I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
|
|
|
[Re: BeefCake]
30/07/2011 13:15
|
Oslo27
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Skal ikke uttale meg om det er for dyrt eller ikke, mye penger er det i hvert fall. Men jeg vet flere av mine kompiser har blitt hjemme pga prisnivået. Om prisene går ned er jeg overbevist om at flere kommer for å prøve, og da kanskje flere ganger i sesongen også. Men igjen, det er jo en dyr sport, så jeg skjønner det blir kostbart
Og BeefCake, skal du regne 7 timer, må du også ta med heldagsleie for sykkel, 750,-
|
|
|
[Re: Oslo27]
30/07/2011 17:18
|
NjalVM
Besatt
|
Besatt
Dyrt er det, og eg forstår godt at roa reagerer. Eg hadde ikkje tatt meg råd til å betale 1 850,- for kun tre timar i Hafjell.
Men det er pinadø dyrt å eige sykkel sjølv også! Sist eg var der kosta det med ei bremseskive, eit sett bremseklossar, samt to rundar med lufting av brems og eit dekk.
Gonga før der kosta det meg eit nytt sett bremsar.
(Og så måtte jo sykkelen kjøpast inn i fyrste runde..)
Og to av dei eg sykla med måtte investere i nye hjelmar (og klede?) etter heftige tryn..
Så det vert dyrt uansett.
Men 1 850 for tre timar er i mine auger for mykje. Men kanskje det er kva Hafjell må ha for å tilby oss dette.
Vaskar kleda mine sjølv...
|
|
|
[Re: NjalVM]
30/07/2011 18:02
|
Pink floyd
Ringrev
|
Ringrev
Så vidt jeg skjønner er det snakk om 1850,- for 3 timer DELT på to personer. Da kommer en ned i 300,- pr time og tja, er jo dyrt, men som flere her bemerker så koster det mye for de som drifter dette. Om jeg skjønte rett av det en skrev her så kostet det ca 200,- mer for å leie en hel dag, kanskje det da er å anbefale.
Blir vel som åšleie go-cart osv koster penger, men artig å prøve, så får en se om dette er noe en liker og så investere selv.
B
Hvorfor har kamikaze-piloter hjelm?
|
|
|
[Re: s_maurseth]
30/07/2011 19:39
|
EgilS
More than words
|
More than words
Nå synes jeg dere nesten er litt ufine med roa her. dersom noen mener at 1800 kroner for noen timer med kos i bakken er rimeligså har dere rett og slett for mye penger.(eller dere ser det fra feil side(bransje).) Ja mulig at de ikke tjener mye på det når alt er tatt med. Men likevel er det et stort utlegg, og det vil ikke bli mange dagene en vanlig familie kan gjøre dette i løpet av en sesong. Konklusjonen må vel bli at DH er en dyr sport? Ja, DH er en dyr sport, men det er ikke det samme som at man har noen grunn til å klage på at det koster en del. Jeg kan tenke meg mange aktiviterer som koster tilsvarende. Jeg tviler sterkt på sykkelutleien er noen gullgruve. Det er snakk om dyrt utstyr som blir herjet ganske kraftig med, og som mesteparten av tiden står ubrukt. Klart de må ta seg betalt.
|
|
|
[Re: EgilS]
31/07/2011 08:01
|
haavardhun
Veteran
|
Veteran
Det koster 800 spenn for en hel dag med sykkel, utstyr og forsikring. Dette høres sikkert mye ut, men for oss som har egen sykkel er det vel så dyrt. Kjører du mye, er du kanskje 10 dager i Hafjell, da bruker du 8000 i året på bra sykkel å bra utstyr. Jeg tør påstå at de med egen sykkel bruker mer på bytting av deler, innkjøp av sykkel og vedlikehold.
Redigert av haavardhun; 31/07/2011 08:02.
grove sykler og mørk musikk
|
|
|
[Re: haavardhun]
31/07/2011 08:38
|
Frode M
Veteran
|
Veteran
Jeg synes roa får litt hard medfart her. Husk at han prøvde både sporten og prisene for første gang. Vi må ha respekt for at noen synes 1800 kroner er mye for 3 timers aktivitet. Men jeg tror ikke beløpet skyldes urimelig prising fra Hafjell sin side. Det er bare det at investeringer og personalkostnadene er høye. Så må hver enkelt avgjøre om man har råd og synes det er verdt det.
En gang i verden spilte jeg golf, og fikk mange spørsmål om det ikke var en rikmannsport. Etter å ha begynt med sykling og sykler forstod jeg at golf ikke kostet så mye likevel. Et helt golfsett koster like mye som et godt hjulsett.
Men jeg synes det er verdt det.
Frode
|
|
|
[Re: Frode M]
31/07/2011 08:41
|
Frode M
Veteran
|
Veteran
Så roa, jeg forstår om du sier at dh-syklinger koster for mye penger for deg. I stedet for å si "dyre, dyre Hafjell".
|
|
|
[Re: Frode M]
31/07/2011 09:40
|
S.L.Karlsen
Fersking
|
Fersking
Jeg skjønner at roa syntes det er dyrt, for det blir fort mye penger for en som ikke har funnet kjærligheten i sporten enda. Men sykler koster en formue, deler ryker og service og sjekk på syklene må bli tatt. og såvidt jeg vet så er ikke alpinsenteret og bikeparken det samme så de tjener nok ikke penger på ski osv om vinteren. (ikke skyt meg om jeg tar feil) er også veldig mange som jobber der som sikkert du ikke tenker over fordi du ikke ser det gode trailcrewet som løper rundt i løypene og plukker alt fra stein til å bygge massive løyper hverdag, samt at det går vannvittig mye penger i å bygge løyper. og heis koster skjorta. så fra mitt syn er det godt gjort å holde prisene der de har dem. men som mange her får frem så ja jeg er hekta og for en som skal prøve ut sporten får sjokk er nok ikke unormalt nei. for det er snakk om mye penger på få timer om man kjører i 3timer! Syntes det er ganske trist at priser på sykler skal ligge der de gjør siden dette forhindrer mange som feks deg i og forsette noe som er trist og kjedelig. men for en liten innsprut, første gang jeg teste dh selv 3-4 år siden leide jeg i Hemsedal og så vidt jeg vet betalte jeg 1100-1200kr for dagen der var det 1-3 lyper man kunne velge mellom totalt på den tiden. sjokket slo meg også, men jeg syntes dette var verdt det og til dags dato har jeg vert hekta. Men om du tar turen engang til, hva med å starte litt tidligere og kjøpe dags kort i stede, for det tyder jo på at dere hadde det morro?
Head dirt pro .............. Trek session 88
Nesbyen Freeride
|
|
|
[Re: S.L.Karlsen]
31/07/2011 14:31
|
J_A_H
Ringrev
|
Ringrev
Jeg skulle formulert et langt og klokt svar her, men deter like mange svar og meninger som det er brukere her, så jeg står over, men jeg drister meg til et lite tips, som jeg har dratt nytte av opp igjennom: Sett av en hel dag, smør med en matpakke til deg og junior, og ta dere goood tid. for oss som er mindre enn to turer i Hafjell i året, så blir det fort slitsomt å ŽbombeŽhele dagen, og hvis man har et halvdags kort, så synes man at man må kjøre mest mulig for å få mest mulig ut av de pengene man legger igjen der. Sett av hele dagen. kjør noen turer, ta en pause, ta en kikk og bli motivert av gutta som drar på skikkelig forbi der dere sitter og nyter matpakka, kjør noen turer igjen, repeter...
Ja, det er fortsatt en del penger som går ut av kontoen, men det blir ikke særlig mer enn hva det koster for halve dagen, men tenk på smilet, uttrykket til poden når han kommer hjem og engasjementet i måten når han forteller til kompisene hva han har vært med på..
*priceless* spør du meg...
Ride it out.. touch the brakes and you'll die..
|
|
|
[Re: J_A_H]
31/07/2011 20:05
|
jens fredrik
Besatt
|
Besatt
Jeg tror FMI er inne på det sentrale i saken, og det er at det bygger på en misforståelse. Utforsykling er steindyrt, men Hafjell tar seg ikke spesielt drøyt betalt. Som andre har vært inne på er utstyret, heisdrift og personal kostbare saker, da blir det også ganske dyrt å drive og man må ta seg godt betalt.
De kunne selvfølgelig siktet på å gå i null, men velger heller å prøve å tjene penger som de igjen investerer i nye løyper. Løypene er bygget med store dyre gravemaskiner og utfattelig mange arbeidstimer. Hafjell skal ha kudos for å bygge løyper for alle nivåer, ikke bare enkle løyper for leiesyklistene eller superdrøye hoppeløyper for luftens baroner, men et bredt tilbud som tiltrekker seg mange forskjellige brukere. Det kan kanskje sees på som helt naturlig, men i ekstremsportmiljøer har jeg utallige eksempler på bedrifter som skal være "too cool for school" og bare sikter seg inn på hard-coremiljøet. Hafjell tar seg godt betalt, men de pløyer pengene inn i et godt tilbud for alle nivåer, så når du synes det er dyrt kan du tenke på at du får bruke en god sykkel som er godt vedlikeholdt i trygge og morsomme løyper.
Til slutt vil jeg si at det må være lov til å synes at 1800,- er dyrt for noen få timers aktivitet med poden, for det er masse penger.
|
|
|
[Re: jens fredrik]
01/08/2011 11:55
|
PålS
Entusiast
|
Entusiast
Først og fremst, det er snakk om 900 kr/pers for tre timer inkl kort, sykkel og utstyr. Tror ikke jeg tar mye feil når jeg gjetter på at et tre timers kort på vinter koster ca 300 kr, dagskort i overkant av 350?
Dette er med dine sure ski uten innsving fra 2001, de bøyde stavene du stjal fra afterskien på Geilo en eller annen påske og OL 94 lua på hodet. Må ikke glemme pilotbrillene og skidressen du har lånt av svigerfar. La oss si du KUN vil leie bra skiutstyr, hjelm og staver for å kjenne på hva som faktisk er alpin skikjøring nå og dette koster deg vel ca 500 kr for tre timer. 850 kr er totalen her.
Du KAN jo ta med terrengsykkelen du kjøpte i 2005 etter et veddemål på jobben om hvem som er raskest på Birken og kjøre på denne en dag i Hafjell? Det er omtrent det samme som skiene fra 2001 og du kommer deg ned de enkleste løypene. Eller du KAN leie en state of the art utforsykkel ferdig servet med oppbakking hele dagen fra bikeshopen og kjøreegenskaper tilpasset utfor. Mye mer gøy og mye sikrere for din del, jammen fikk du med komplett beskyttelsesutstyr og en lett og luftig, om ikke så fasjonabel, jersey på kjøpet.
Når du leier en utforsykkel på Hafjell overlater de deg utstyr til ca 35000 kr, dette koster penger å drifte. Heiskortet i seg selv er billig på sommer, jeg ser for meg at prisen her går enda videre opp. Sykkelutstyr, sykler, deler, etc blir billigere og billigere, mens lønn og kostnader ellers går opp, vil tro det betyr at utleiepriser holdes på nivået de er på nå, men nå bare synser jeg.
Strikkhopp på Rjukan koster 600 kr om jeg ikke husker feil, har du regnet på timespris på dette? Tandemhopp fra fly? Bobbanen på andre siden av Lågen fra Hafjell? Elvepadling eller rafting i Sjoa? Går under opplevelser alt sammen vel...
Ja, 900 kr brukt på tre timer kan være mye penger, 900 for en opplevelse du sent glemmer er ikke det. Forøvrig rekker tre timer knapt til å være gjennom hele parken, for ikke å nevne å lære seg hvordan sykkelen fungerer. Gå for en hel dag neste gang og sørg for å sette av tid til en lunch inni der et sted.
Jeg har selv hatt med mange nybegynnere i Hafjell, de har cashet ut sånn ca 1100 kr/dag utenom mat og øl. Samtlige husker dette og selv om noen reagerer på at det er en del penger for en opplevelse har ingen ville vært foruten.
Det skal ikke mange Hafjellturene til før det kan forsvares å kjøpe en egen utforsykkel, for 15000 får du mye bra på bruktmarkedet, og disse kan i tillegg brukes i alle andre bikeparker, shuttleruns og utforløyper i tillegg. Leier du derimot slipper du vedlikehold, transport, huske utstyr, det meste av klesvasken, oppstartsutgiftene, etc.
Pål
|
|
|
[Re: PålS]
01/08/2011 12:02
|
nicolai
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
|
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
Er ikke dette veldig enkelt a?
Ja, det er mye penger, men om det er så dyrt i forhold til hva du får syns jeg ikke.
/Are Nicolai
|
|
|
[Re: nicolai]
01/08/2011 12:21
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Det kan være dyrt i forhold til hva man forventer å få. Jeg er helt enig i at 1800 spenn for 3 timer er mye, spesielt om man trekker fra tid i heisen og sånn.
For meg som faktisk har kjørt en del utfor er en hel dag et minimum. Jeg bruker noen run på å bli vant med sykkel, deretter noen run på å bli vant med et par løyper. Det å kjøre hele parken på en dag er for meg uaktuelt, da rekker man aldri bli vant med ei løyp, kjenne spor og svinger. I tillegg er det for meg viktig å ikke kjøre FOR mye, da blir jeg stiv og støl og gjør feil. 3 timer heis/sykling, så en lang pause, gjerne 1 time. Deretter rekker man 2-3 timer passe effektiv kjøring igjen før man tar kvelden.
2 dager er ganske bra, da får man blitt vant til sykkel og et par-tre løyper på dag 1, deretter får man kjørt litt mer effektivt på dag 2.
Dette blir liksom en investering. Min sykkel er fra 2006, men litt oppgradert utstyr og geometri samt godt vedlikehold gjør at den er klar når jeg plutselig får tid og lyst, samtidig er den egentlig ikke verd noe i en utstyrhorete verden, men den er MIN :-)
Jeg anbefaler folk som er nysgjerrige på dette å gi det minst en hel dag, med en LANG pause i midten, men aller helst to dager.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
|
|