Jeg sendte også inn min første til Garmin og fikk en ny(?) tilbake i posten iløpet av 1 uke. Men når jeg nå er på min 2 computer på relativ kort tid så blir det litt prinsipp, samt at jeg bruker computeren så mye til trening, at 1 uke uten blir 1 uke med hull i treningsdokumenteringen.
Er helt tragisk at det skal være så mye problemer med en sykkelcomputer, må jo nesten ha 2-3 på lager hjemme, just in case. Den første computeren tok kvelden dagen før årets ritthøydepunkt(hadde hatt 5 turer på computeren) da var jeg temmelig rød i toppen. Hadde ei CS300 fra Polar i 4 år uten noen problemer annet enn batteriskifte. Siden Garmin ble skrytt så oppi skyene så tenkte jeg at det måtte prøves, men det er rett før jeg sier aldri mer Garmin.
hjerteslagsmonitor er det samme som pulsbelte? bestilte og fikk Garmin edge 500 fra mpx, men dette fulgte ikke med selv om det står det i utvidet info. http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=478126#extra
men begynner jo å lure når jeg ser disse tallene når jeg har sittet med den i sofaen for å teste den ut og utføre innstillinger + koble til pc osv. dvs ikke rørt meg en meter....
Polarbeltet virker om det står ANT+ på det. Ellers ikke. Monitor er en skjer du ser noe på (eller et krigsskip) Men MPX kaller pulsbeltet en hjerteslagsmonitor. Se her: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=494940 Så den skulle vært med. Bare å klage så kommer det en i posten.
En GPS som står på innedørs vil få et unøyaktig signal, om den får signal i det hele tatt. Dette oppfatter den som at den blir flyttet rundt. I gangen hos meg fyker den rundt i ca. 7 km/t så lenge den har batteri om jeg ikke passer på. Setter du deg ut på plenen eller ned i kjelleren vil dingsen enten få gode nok signaler eller ingen signaler i det hele tatt. Dette vil løse noe jeg ikke ser som ett problem.
fikk svar fra MPX nå og pulsbelte kommer "Beklager dette. Vi har fått feil informasjon angående Edge 500. Dette skal egentlig ikke fulgt med. Men siden vi har ført opp feil så sender vi dette ut til deg."
pulsreima kom i posten i dag. og retur av en sykkelbrakett var også uten problem (stod at den passet alle edge, men ikke 500). Ikke helt vellykket handling hos mpx, men de har veldig god service for å ordne opp
Har man fartssensoren montert er det den som gir signaler om fart uavhengig av GPS dekning. GPS benyttes derimot til kalibrering av hjuldiameter om man ikke ønsker å legge inn denne manuelt.
Dette er en helt ny verden for meg, så her er dagens dummeste spørsmål - hvordan laster jeg opp det som ligger på Edgen til PC-en, og hvordan får jeg frem filene? Bruker Opera eller IE, har forsøkt å lage meg en konto på Strava, men det var helt umulig.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Du kan laste ned Training Center fra garmin.com. Men jeg anbefaler å lage en konto på www.garminconnect.com å laste dem opp derfra.
Det skal være like enkelt og selvforklarende hvordan man laster opp på Strava og GarminConnect. Man trykker bare på Upload Activity/Last Opp, finner enheten å krysser av de filene du vil laste opp. Så kommer alle filene opp på "Dashbord" der du kan velge hvilken fil du vil se nærmere på.
du kan velge "Upload a file on your computer" og velge filstasjonen som er Garmin. Under som vist på bildet kan du velge aktuell økt. Sliter også med IE9 for å laste opp fil via "Upload from Garmin device". Fungerte før Strava oppgraderte sin versjon. har meldt saken både til Garmin og Strava
Dette er en helt ny verden for meg, så her er dagens dummeste spørsmål - hvordan laster jeg opp det som ligger på Edgen til PC-en, og hvordan får jeg frem filene? Bruker Opera eller IE, har forsøkt å lage meg en konto på Strava, men det var helt umulig.
Kontoen på strava har du fått laget? ellers funker det dårlig å laste opp til strava Opera støttes ikke. Firefox før 6.0 beta fungerer med Garmin plugin.
du kan velge "Upload a file on your computer" og velge filstasjonen som er Garmin. Under som vist på bildet kan du velge aktuell økt. Sliter også med IE9 for å laste opp fil via "Upload from Garmin device". Fungerte før Strava oppgraderte sin versjon. har meldt saken både til Garmin og Strava
Jepp - men hva skal jeg åpne filene i? Windows åpner dem ikke automatisk.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!