Tragisk at de som kom bak limiten ikke blir tatt ur av TDF , regler er for å følges . Hva skal de gjøre neste år hvis det er kun 2 personer som kommer bak limiten ... kanskje fjerne denne reglen , kan ihvertfall ikke brukes mere med troverdighet.
Tja,
Elimination coefficients Finishing times may be adapted under exceptional situations (weather conditions, blocked roads, serious accident or incident, etc.) according to the assessment of the stewards committee, with the agreement of the race management. If the percentage of eliminated riders rises above 20% of starters in the stage, permitted fi- nishing times may be increased upon the decision of the stewards committee, with the agreement of the race management. It is understood that the riders who finish within the new permitted times will qualify for following stages, without a precedent being set for the rest of the race.
Regner med at Thor som liksom er en gentelmann trekker seg fra rittet nå, eller er han bare en bløffemaker? Alle som ikke rakk i mål burde blitt utestengt, ikke bare ligge bak å spare krefter til senere dager.
Regner med at Thor som liksom er en gentelmann trekker seg fra rittet nå, eller er han bare en bløffemaker? Alle som ikke rakk i mål burde blitt utestengt, ikke bare ligge bak å spare krefter til senere dager.
I den grad det kan kalles en billig reise, så er det ikke bra om Leopard og BMC kan spare ryttere i bussen på denne måten. Men nå vet ikke jeg om der var noen fra de lagene utenfor limiten.
Men at en stor gruppe faller utenfor limiten og ikke blir sparket ut av rittet skjer ofte og bør ikke være noe å heve øyenbrynene over.
Om det samme skjer i morgen, er det stor fare for at grønn trøye går til en fra doping-landet Spania. (Uten at jeg dermed skal hevde at Rojas er dopet.)
Tragisk at de som kom bak limiten ikke blir tatt ur av TDF , regler er for å følges . Hva skal de gjøre neste år hvis det er kun 2 personer som kommer bak limiten ... kanskje fjerne denne reglen , kan ihvertfall ikke brukes mere med troverdighet.
De fulgte da reglene, hvis jeg har forstått riktig. Når mer enn 20% av de som starter kommer utenfor tidslimiten, får de fortsette... eller noe sånt.
Men, en straff på -20 poeng for samtlige etter tidsfristen er jo helt meningsløst, da denne straffen reelt sett bare har betydning for Cav og muligens litt for Gilbert. Og Rojas er den eneste av de som klarte tidsfristen som har noe igjen for denne straffen..
Jeg er sikker på at de aller fleste av de som kom utenfor tidslimiten hadde klart den greit om det var sånn at ALLE UTEN UNNTAK ble disket om de kom bak.
Men, en straff på -20 poeng for samtlige etter tidsfristen er jo helt meningsløst, da denne straffen reelt sett bare har betydning for Cav og muligens litt for Gilbert. Og Rojas er den eneste av de som klarte tidsfristen som har noe igjen for denne straffen..
In the event that competitors who have finished after the cut-off time are reinstated by the race officials’ committee, the equivalent number of the points assigned to the winner of the stage concerned will be removed from the reinstated competitors’ scores in the general individual points classification, even if their number of points in this classification becomes negative as a result.
Så da ser det jo ut som TdF-organisasjonen har fulgt alle regler til punkt og prikke, både mht å akseptere rytterne som kom utenfor grensa inn i løpet igjen og ved å trekke poeng fra dem; ingen ting å klage på altså.
Så da ser det jo ut som TdF-organisasjonen har fulgt alle regler til punkt og prikke, både mht å akseptere rytterne som kom utenfor grensa inn i løpet igjen og ved å trekke poeng fra dem; ingen ting å klage på altså.
Nåja, det må da være lov å klage på at poengstraffen er ganske laber. Sånn med tanke på at Rojas er innenfor tidslimit i forhold til poeng og slikt z.b.
Det er alltid lov til å klage, det er klart. Vi kan klage på at reglene ikke er optimale, men det ser ut til at gjeldende regler er fulgt.
Reglene er fulgt, helt greit det der. Synes allikevel at Cavendish slipper billig unna.
Velvel, uansett ser det ut til at Rune Høydahl (#legende) trener littegrann mer enn snittbefolkningen. Dessuten har han muligens et relativt velutviklet konkurranseinstinkt? Ole Christian fikk jo stryk, på den annen side hadde det kanskje vært annerledes på forskikkelige sykler i en ekte bakke? #spekulasjoner ... moro å se uansett, og dæven for noen pulsverdier vi så. klikk
Det er greit å rope høyt når regler brytes. Det er rart å rope høyt når regler følges.
Grupettoen hadde forøvrig et avvik fra tidslimit på ca 0,5% av totaltiden. Om vi stryker Andy fra listene ville de vært omtrent på limit. Og grupettoen besto av over halve feltet. Det er rimelig å anta at de kunne syklet til limit om det var et krav. Og det er rimelig å anta at de har siktet mot limit når avviket er så lite. Det ser ikke ut som noen bevisst "utnyttelse" av regelverket.
Kudos til Rojas som ruller inn til 6:39 fremfor Cavs 6:43. Dersom HTC hadde visst straffen var større så ville de nok klart å lure seg gjennom til limit. Selv med kombinasjonen Cav + fjell.
Edit: bra duell!! Så ut som 13 minutters maks o2 test. Vondt!
Det er en grunn, ja. Fælt å henge seg opp i ting da. Grunnen til at jeg liker Contador er fordi han er i form fra mars (langt mer troverdig formkurve enn Schleck som kun er i form i L-B-L og tre uker i juli - formen har til og med dalt, først under Giroen, og så langt dårligere enn han kunne vært i Touren), og fordi han angriper. Schleck sutrer fryktelig, og tidligere i Touren har han angrepet som en pyse. Dobbeltmoralen ved å hylle Schlecks og hate Contador i TV2-studio er også ganske utrolig, da jeg kan finne de samme treningstipsene Frank skal ha spurt Fuentes om gratis på PubMed.
La oss si det sånn at jeg elsker KJØRINGEN til Contador da. Fornøyd?
Hva med Thor? I fjor var han i form en dag i april, Touren, samt VM, hva er mer troverdig med denne formkurven?
Det er en grunn, ja. Fælt å henge seg opp i ting da. Grunnen til at jeg liker Contador er fordi han er i form fra mars (langt mer troverdig formkurve enn Schleck som kun er i form i L-B-L og tre uker i juli - formen har til og med dalt, først under Giroen, og så langt dårligere enn han kunne vært i Touren), og fordi han angriper. Schleck sutrer fryktelig, og tidligere i Touren har han angrepet som en pyse. Dobbeltmoralen ved å hylle Schlecks og hate Contador i TV2-studio er også ganske utrolig, da jeg kan finne de samme treningstipsene Frank skal ha spurt Fuentes om gratis på PubMed.
Hva med Thor? I fjor var han i form en dag i april, Touren, samt VM, hva er mer troverdig med denne formkurven?
Har du virkelig ikke hørt om formkurve du da? Det er da helt normalt at man topper formen til større hendelser som touren og VM. Eller for min egen del så topper jeg formen til birken... Kanskje jeg er dopa?
Har du virkelig ikke hørt om formkurve du da? Det er da helt normalt at man topper formen til større hendelser som touren og VM. Eller for min egen del så topper jeg formen til birken... Kanskje jeg er dopa?
Det er begrenset hvor mye man fysiologisk kan forbedre seg på relativt kort tid. Dæhlie var alltid nysgjerrig på hvordan Myllalae kunne toppe formen til to uker i mars (VM). Svaret kom noen år senere.
En normal formkurve, slik Contador har vist, er på kanskje 98-99% i oppkjøringsritt og 100% i de rittene han eller hun satser som mest på. Contador var ifølge 53x12.com den som også viste størst "fatigue" i Giroen, altså veldig normalt slik han kjørte. Dette har også Northug vist i TdS de siste årene (ikke 2010/2011, da han startet i relativt dårlig form pga overtrening), han taper mot slutten. Hvis alt hadde gått etter planen KAN man være i form i Giroen, og toppform kanskje siste uka i Touren, og jeg tror Conta hadde planen klar for det, men velt ødela.
Jo bedre form man er i gjennom en treningssesong eller konkurransesesong, jo kjappere restituerer man, og jo mer kan man trene. Men for all del, hvis man vil tro på Schlecks storhandel på intervalltreningstips hos Fuentes, greit for meg.
Klar over det, og jeg nekter ikke for at Contador har vært dopa en gang i karrieren. Personlig synes jeg gårsdagens prestasjon av Schleck er like stor som den der. Mot 6-7 hjelperyttere i feltet som dro i 40-45 i motvinden tok Schleck halvannet minutt på feltet. Men nå var poenget formkurven da...
6-7 hjelperyttere? Jeg så 1 stk fra BMC som var kjørt av fra bruddet, Navarro og Sørensen fra Saxo Bank som begge måtte slippe (neppe frivillig) opp forrige fjell samt 2 stk fra Euskatel som nok ikke tråkker allverdens av watt på flata i motvinden. At de kjører like fort som en på det tidspunktet relativt pigg Andy, Monfort og Devenyns (skulle likt å visst hva de betalte han ) ser jeg på som relativt sannsynlig. De kjørte så og si like fort med unntak av de øyeblikkene det var taktikkmøte i gruppa bak.
Tror ikke du helt har skjønt formoppbygging, Rask, og det er vel egentlig også greit, jo færre som skjønner, jo færre gode konkurrenter i turritt...
Jo flere turryttere, jo færre i NC. Glad for at dere innser det og ikke velter hele bølingen når dere plutselig kjører jevnt i 50-55 på flata med 200 rundt dere.
Jeg tror de er rene i år, og det var de ifjor også. Wattdataene taler etter min oppfatning sitt klare språk.
Som jeg har sagt før, at Contador på noe tidspunkt skulle ha tatt Clenbuterol tror jeg rett og slett ikke på, i fjor og i år har han vært ren, men etter min oppfatning antageligvis ikke mot Kyllingen.
Ja. Slik fakta er nå står vi igjen med at Contador ble tatt med ørsmå mengder Clenbuterol, så små mengder at de fleste labratoriumene ikke fant noe galt, og Frank Schleck (som deler alt med broren sin) som har kjøpt treningstips fra Fuentes. Dobbeltmoralen er stor når man halshugger Contador og hyller Andy S.
Jo flere turryttere, jo færre i NC. Glad for at dere innser det og ikke velter hele bølingen når dere plutselig kjører jevnt i 50-55 på flata med 200 rundt dere.
Hvis du sykler på NC-nivå så regner jeg med at du er klar over at prestasjonene i et ritt blant annet avhenger av hvor hard treningsperiode du er inne i.