Takk for skryt om sykkelen. Det er jo fra sånt skryt vi sykkeljåler henter energien vår fra.
Fantastisk sykkel! Er det mulig å få vite hvor du kjøpte ramma, og hvor mye den kostet?
Takk. Ramma kjøpte jeg på Merlin Cycles i UK, og den kom vel på 25.000 kroner eller noe slikt. Tror du får den for omtrent samme pris på Oslo Sportslager, men der har de den ikke på lager, og må bestilles.
Forøvrig så jeg Voeckler på en M10 en av etappene, mens jeg har sett at han kjører C59 på de fleste. Vet ikke hvorfor han veksler mellom dem.
Regner nok med at responsen = 0 pga dette er en sykkel i såpass høy prisklasse, og de som vil legge mye penger i en Cervelo kjøper en ny, slik at de får den de vil ha.
Hehe, er svak for svarte sykler, så din er langt oppe på lista den og 999 pund er jo ikke så ille, den rimeligste på eBay nå ligger vel til ca. 3000 dollar, så blir da en 5-6000 kroner dyrere enn din. Husker du hva selgeren het?
Hehe, er svak for svarte sykler, så din er langt oppe på lista den og ICON_WINK 999 pund er jo ikke så ille, den rimeligste på eBay nå ligger vel til ca. 3000 dollar, så blir da en 5-6000 kroner dyrere enn din. Husker du hva selgeren het?
Kjøpte den fra "carbonbargains" på ebay.co.uk. Han har ingen for salg lenger da denne rammen ikke produseres lengre.
Sitat: kjerts
Jeg synes Lightweight-dekalene ødela hele inntrykket av en ellers lekker sykkel. Ikke var de montert på linje med ventilene, heller :-P
Hehe, jeg oppdaget dette rett etter jeg hadde klistret de på. Har heldigvis en bunke ekstra klistremerker liggende, så jeg får heller skrape av og sette på nye til vinteren.
Redigert av bza; 19/07/201113:56.
Re: Vis oss din 2011 racer!
[Re: bza]
#121868819/07/201118:28
De som vet hva et Lightweight-hjul faktisk er ser umiddelbart at de hjulene ikke er det og ikke ligner engang. Løp i sykkelboden og fjern de så fort det lar seg gjøre(!) De trekker ned en ellers superflott racer.
Etter litt pimping og forberedelser til ritt så ser den kjedelige hjemmelagede "canyon-lookalike" sykkelen min slik ut. jeg holder meg fremdeles til få farger og har allerede byttet ut setet med et svart/rødt sete.
gammel:
Ny:
"If you are going to die! make sure its in the front of the peloton!" Raphael Geminiani to Jacques Anquetil
If your not sleeping you should be eating.If your not eating you should be cycling
Den var lekker, stiffhopeless. Kan jeg spørre om hvor du har kjøpt FFWD-hjulene, hvor mye de kostet og hva du synes om dem? Jeg er selv i markedet for et par slike (F6R).
jeg fikk de hos probikekit MED DT240 navene til 6900 + MVA og tollgebyr. Jeg har tidliger utelukkende brukt billige midend hjul ,ala Ksyrium elite, og fikk en skikkelig oppvåkning når jeg smelte til med disse. De gir meg masse nedover og er dønn stive og virker utrolig sterke. På CAAD9 ramma er det NULL fleks når jeg står i oppoverbakkene og jeg får ikke følelsen av at sykkelen bukter seg når jeg gir jærnet nedover. Folk som alltid har rullet fra meg holdt jeg greitt uten problem f.eks i nedkjøringa til Dombås.
"If you are going to die! make sure its in the front of the peloton!" Raphael Geminiani to Jacques Anquetil
If your not sleeping you should be eating.If your not eating you should be cycling
jeg fikk de hos probikekit MED DT240 navene til 6900 + MVA og tollgebyr. Jeg har tidliger utelukkende brukt billige midend hjul ,ala Ksyrium elite, og fikk en skikkelig oppvåkning når jeg smelte til med disse. De gir meg masse nedover og er dønn stive og virker utrolig sterke. På CAAD9 ramma er det NULL fleks når jeg står i oppoverbakkene og jeg får ikke følelsen av at sykkelen bukter seg når jeg gir jærnet nedover. Folk som alltid har rullet fra meg holdt jeg greitt uten problem f.eks i nedkjøringa til Dombås.
Det er gøy å høre! Jeg sykler selv på Ksyrium Elite. 6900 (+ mva og tollgebyr) høres ut som en fornuftig pris, så du skal ikke se bort i fra at jeg følger i dine fotspor!
Min første racer: Scott CR1 Team (2006) 58cm. Kjempefornøyd med å ha fått tak i denne, særlig siden det ble en svært god pris. Ettersom dette var mitt første kjøp av racer, hadde jeg bare tips å støtte meg til - størrelse, utstyr og at jeg burde finne en i karbon. Med noen mil på denne kan jeg vel kanskje danne meg en mening om hva jeg skal investere i senere.
Fra før var utstyret Shimano 105-gruppe, Ksyrium Equipe hjul med et Vittoria-dekk foran og Continental GP4000 bak, Ritchey Comp setepinne, styrestem og krank, samt Elite flaskeholdere.
Har lagt til sorte Shimano SPD-SL pedaler, en enkel Sigma BC1009 sykkelcomputer, en Lezyne Road Drive pumpe med CO2 samt byttet styretape til hvit Lizard Skins DSP 2.5. Har fått med meg at pumpa skal i baklomma. Fjernet en flaskeholder, kjører heller med en større flaske. Vurderer noe i sort for neste år. Ventilen på slangen i forhjulet revnet under pumping, hvilket ga meg god grunn til å sette på et nytt Conti GP4000-dekk foran. Dekket på bahjulet får duge en stund til, og forblir derfor feilplassert ut sessongen.
Snudde styrestemmen ned, og flytter fremdeles en del på seteposisjon samt at jeg eksperimenterer litt med tilpassning av styret og hendler.
Ledningen til sykkelcomputeren ble litt klussete, det aner meg at noen vil mene magneten og mottageren skal sitte på bakhjulet..? Trådløst og kanskje noe mer avansert med pulsmåling ståre allerede på lista for neste år. Tror derimot oppgraderingene for 2011 primært vil skje med mannen oppå, men jeg tar gjerne tips til justeringer eller oppgraderinger som må/bør gjøres.
Min første racer: Scott CR1 Team (2006) 58cm. Kjempefornøyd med å ha fått tak i denne, særlig siden det ble en svært god pris. Ettersom dette var mitt første kjøp av racer, hadde jeg bare tips å støtte meg til - størrelse, utstyr og at jeg burde finne en i karbon. Med noen mil på denne kan jeg vel kanskje danne meg en mening om hva jeg skal investere i senere.
Fra før var utstyret Shimano 105-gruppe, Ksyrium Equipe hjul med et Vittoria-dekk foran og Continental GP4000 bak, Ritchey Comp setepinne, styrestem og krank, samt Elite flaskeholdere.
Har lagt til sorte Shimano SPD-SL pedaler, en enkel Sigma BC1009 sykkelcomputer, en Lezyne Road Drive pumpe med CO2 samt byttet styretape til hvit Lizard Skins DSP 2.5. Har fått med meg at pumpa skal i baklomma. Fjernet en flaskeholder, kjører heller med en større flaske. Vurderer noe i sort for neste år. Ventilen på slangen i forhjulet revnet under pumping, hvilket ga meg god grunn til å sette på et nytt Conti GP4000-dekk foran. Dekket på bahjulet får duge en stund til, og forblir derfor feilplassert ut sessongen.
Snudde styrestemmen ned, og flytter fremdeles en del på seteposisjon samt at jeg eksperimenterer litt med tilpassning av styret og hendler.
Ledningen til sykkelcomputeren ble litt klussete, det aner meg at noen vil mene magneten og mottageren skal sitte på bakhjulet..? Trådløst og kanskje noe mer avansert med pulsmåling ståre allerede på lista for neste år. Tror derimot oppgraderingene for 2011 primært vil skje med mannen oppå, men jeg tar gjerne tips til justeringer eller oppgraderinger som må/bør gjøres.
Bare en kjapp en, grunnen til at undertegnede kjører med to falskeholdere er for å ha en med sportsdrikk og en med vann. Når turene begynner å bli en del timer så syntes i hvert fall jeg at det er fint å ha med litt drikkbart sukker. :-)
Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.