Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Reklamasjon ved bikebuster

Reklamasjon ved bikebuster #1214351 12/07/2011 10:03
Registrert: Oct 2008
Innlegg: 24
T
tjoho Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Registrert: Oct 2008
Innlegg: 24
Bikebuster er en elendig nettshop når det gjelder reklamasjoner, min erfaring med dem er så dårlig at jeg anbefaler alle som vurder sykkelkjøp fra dem om å bruke noen andre, styr unna dem hvis dere kan.

noen andre som har lignede erfaring?

mvh
Diesel

Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: tjoho] #1214369 12/07/2011 10:42
Registrert: Apr 2009
Innlegg: 3,273
Andrehua Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Apr 2009
Innlegg: 3,273
Kanskje en fordel å skrive hva saken din gjelder og hva de ikke har gjort riktig? ICON_SMILE


Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: Andrehua] #1214389 12/07/2011 11:05
Registrert: Dec 2009
Innlegg: 906
G
gekkofrekko Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
G
Registrert: Dec 2009
Innlegg: 906
Jeg hadde også en reklamasjonsak med dem! et rent helv*** !

De sender varer ut fra Skøyen i Oslo til norske kunder, men skal du returnere varen må du sende varen til Danmark! du må også bruke det tullete email systemet deres å gi dem sporing osv på pakken. Ikke nok med det så må du sende med papirer og masse tull til tollen da pakken skal sendes utenlands men er kjøpt i Norge. og sporing til danmark er ikke billig! alt i alt så synes jeg det var jævelig tullete! så er jeg ikke sikker kjøper jeg heller ikke ting fra bikebuster igjen!

Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: gekkofrekko] #1214399 12/07/2011 11:24
Registrert: Jun 2007
Innlegg: 1,714
Brumm Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Jun 2007
Innlegg: 1,714
Jeg hadde samme tullet når de sendte meg en 980 krank istedet for den 970 kranken de hadde bilde av..

Når jeg hadde lagt ut for porto og skrevet proforma faktura og sendt til Posten så gikk det imidlertid greit, men det er endel mas ja..

Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: Brumm] #1214643 12/07/2011 18:22
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 167
M
mrowkoob Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
M
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 167
De sender ikke noen varer fra Skøyen alle varene kommer fra Danmark.

Har selv aldri hatt noen problemer med Bikebuster og deres kundeservice synes jeg er helt i topp.

Kjøpt hos dem mange ganger uten problemer. Har aldri opplevet noen nettbutikk som svarer så hurtig på epost, selv på Søndager og sene aftener! Kan helt klart anbefale Bikebuster.

Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: mrowkoob] #1214754 12/07/2011 20:50
Registrert: Dec 2009
Innlegg: 906
G
gekkofrekko Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
G
Registrert: Dec 2009
Innlegg: 906
Sitat: mrowkoob
De sender ikke noen varer fra Skøyen alle varene kommer fra Danmark.


Handlen på www.bikebuster.no forestås av:
Bikebuster Norge AS
c/o Grimsrud & Co.
Postboks 606 Skøyen
NO-0214 Oslo
Org.nr. 991 171 916
Fax +45 88839998
E-mail info@bikebuster.no

kanskje du skal sjekke avsender adressen på lappen din litt nøyere ICON_SMILE

Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: tjoho] #1214780 12/07/2011 21:11
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 164
-
-Eivind- Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
-
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 164
De sender alt fra Danmark, men har kontor på Skøyen.

Quote fra bikebuster:

Vi skjuler ikke at vi sender alle varer fra Danmark. Vi sender ikke noen varer fra Skøyen hvor vi har kontor. Det er billigst med et lager i Skandinavia og Bikebuster fokuserer nettopp på at alltid være billigst i Norge med prisgaranti. Alle varer sendes ferdig fortollete til Norge så for en Norsk kunde kan det oppleves som om varene kommer fra Skøyen fordi der er ikke noen tollgebyr eller mva gebyr når man kjøper varer fra oss.

Det er så at om man returnerer en vare til oss uten å skrive en tolldeklarasjon (returvaren skal til Danmark) da sitter den fast i tollen i flere uker innen vi mottar den og da blir kunden misfornøyd... Men vi informerer alle kunder om at de må skrive en tolldeklarasjon.

Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: -Eivind-] #1215264 13/07/2011 16:46
Registrert: Mar 2003
Innlegg: 8,715
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
Offline
MaBose Infotainment
Registrert: Mar 2003
Innlegg: 8,715
Likevel synes jeg at et norskregistrert selskap bør kunne håndtere reklamasjoner bedre enn at kunden selv må tollbehandle varen og ordne frakt til utlandet.

Martin

Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: M@rtin] #1215305 13/07/2011 18:34
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 164
-
-Eivind- Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
-
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 164
Jeg er helt enig. Har aldri handlet fra bikebuster, jeg sendte bare en mail å spurte om hvordan det hele hang sammen, og at jeg hadde hørt rykter om blandt annet de tingene som blir nevnt i denne posten, og hvordan de tok stilling til det.

Var rett før jeg kjøpte pedaler derfra, men tror nok jeg finner meg en annen plass.

De kjører i mine øyne en filosofi som sier at "vi har alltid rett, kunder er egentlig ganske mas". Slike selskaper varer ikke lenge.

Men for all del, når varen funker og ikke trenger å returneres så fungerer det sikkert flott, men veldig dumt og måtte bruke masse tid på å få byttet noe som norske selskaper ville ryddet opp i på dagen.

Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: -Eivind-] #1215400 13/07/2011 21:14
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 167
M
mrowkoob Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
M
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 167
Alle nettbutikker har en tråd her på terrengsykkel der noen ikke er fornøyd. Klart vil du ha service samme dag bruk en LBS. Spare penger? Bruk en nettbutikk

Eksempler:

http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.p...rue#Post1212058

http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.p...rue#Post1185536

http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.p...rue#Post1143047

http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.p...true#Post986214

og så videre....

Redigert av mrowkoob; 13/07/2011 21:15.
Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: mrowkoob] #1215446 13/07/2011 22:39
Registrert: Feb 2009
Innlegg: 1,284
D
Diablito Offline
Veteran
Offline
Veteran
D
Registrert: Feb 2009
Innlegg: 1,284
Ja, er det ikke været, så er det en nettbutikk det er noe galt med...hehe.
Den norske Kunden som "alltid har rett" er aldri fornøyd, selv ikke om varen er gratis ICON_WINK


"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: Diablito] #1215459 14/07/2011 00:08
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 164
-
-Eivind- Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
-
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 164
Det er forskjell på proffe og dårlige nettbutikker .. derfor er det fint med erfaringer som dette, slik at det går ann å sile ut de som har sine svakheter mot de som faktisk fungerer helt optimalt.

Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: mrowkoob] #1215644 14/07/2011 11:13
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 2,629
H
hrukin Online
Besatt
Online
Besatt
H
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 2,629
Sitat: mrowkoob
Alle nettbutikker har en tråd her på terrengsykkel der noen ikke er fornøyd. Klart vil du ha service samme dag bruk en LBS. Spare penger? Bruk en nettbutikk

Eksempler:

http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.p...rue#Post1212058

http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.p...rue#Post1185536

http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.p...rue#Post1143047

http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.p...true#Post986214

og så videre....


Hvorfor ikke bare bruke denne som "alle" er fornøyd med, meg inklusiv.

http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.p...rue#Post1203208


Squadra Amarone Ciclismo e Vini


Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: hrukin] #1216459 15/07/2011 17:25
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 167
M
mrowkoob Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
M
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 167

Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: -Eivind-] #1231383 09/08/2011 16:34
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Offline
Navnet skjemmer ingen.
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
O-key! Nå er det min tur til å ta magadrag her.

La meg begynne moderat og si; Bikebuster - makan til MØKKABUTIKK!

Så - her er storyen. Jeg kjøpte et Selle San Marco Ponza Power i juli. Setet er oppgitt som nettopp det - her er linken til det: Ponza hos Bikebuster.no
Som man ser er setet oppgitt til 200g, noe som også står på SSM sine egne sider i produktbeskrivelsen av dette. Så langt, så godt. Jeg satt happy i min stue og ventet på go'sadelen.

Men så kommer setet. Nå ble det straks en tanke verre. Setet viste seg å veie over 300g, noe jeg ble en smule overrasket over. Men dette er jo neppe Bikebusters feil, tenkte jeg. Jeg gjorde dem høflig oppmerksom på avviket, og fikk til svar at det var jo litt i overkant, men at jeg burde sjekke weightweenies før jeg bestiller produkter som har oppgitt vekt fra produsent i annonser.

Vel, jeg er jo ikke akkurat kjent for å la ting ligge, så jeg tok kontakt med SSM og forhørte meg hva dette var for noe. Og da ble det interessant. Jo, SSM sier at setet jeg har er et OEM-sete laget for Wilier (jeg sendte bilder, serienummer o.l. til dem), og ikke et Ponza beregnet for ettermarked/videresalg. På toppen av det hele er OEM-varianten som Wilier får laget med stålskinner og ikke titanex, noe som gjør at det klokker inn på solide 100g mer enn ettermarkedsvarianten.

Da ble det liv i røra. Jeg tok atter kontakt med Bikebuster og fikk som svar at det var dette setet de hadde, og at de ikke kunne sende meg andre Ponza-seter. Jeg ba da om å få returnere det, og det var helt ok. Men - hold dere fast - de nektet å refundere fraktkostnader! Det sa jeg meg svært lite enig i, og til slutt ble jeg lovet å få dette dekket. Kort sagt argumenterte jeg for at dette var en feil fra Bikebusters side, at jeg hadde fått et annet produkt med andre spesifikasjoner enn oppgitt, og at Bikebuster fikk ev. ta dette med SSM hvis de hadde problemer med det.

Så - i dag får jeg oppgjør fra Bikebuster. De har refundert nøyaktig det setet kostet. Og utover det; nada! Ikke frakten for forsendelse til meg (110,-), ikke frakt tilbake (95,-), og ikke gebyret for transaksjonen. Så slik det er nå har jeg altså betalt Bikebuster over 200,- for nøyaktig INGENTING!

Sa jeg MØKKABUTIKK? Jeg mente Svindelsjappe!!1 Nå er jeg i kamphumør - dette har blitt en prinsippsak!

Med hjertelig hilsen
Bjarte Mongstad - inntil videre over 200 kroner fattigere etter møte med Bikebuster!


Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: Hæ?] #1231982 10/08/2011 09:06
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Offline
Navnet skjemmer ingen.
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Fikk denne i innboksen nettopp. Da er det kanskje håp om å få penger etterhvert også. Kanskje.
Sitat: Bikebuster 10.8.2011?
Hej Bjarte

Vi skal beklage det passerede, da vi efter at have undersøgt sagen kan se at vi har forkerte specs på vores ssadel, som rigtignok er en OEM sadel. Der er selvfølgelig ikke et problem et sadeln er OEM, men at den har andre og tungere rails end det som er angivet i beskrivelsen, som nu er rettet så den passer med den faktiske vare.

Med vennlig hilsen
Bikebuster - Kundeservice



Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: Hæ?] #1236822 16/08/2011 10:22
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Offline
Navnet skjemmer ingen.
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Tror nok "kanskje" var i overkant optemistisk. Har sendt to mail siden dette til Bikebuster - ikke en gang et svar har de nedverdiget seg til å gi meg.

Så min konklusjon er at Bikebuster rett og slett har lurt meg til å legge ut for porto frem og tilbake fra Danmark for et produkt som ikke stememr med det jeg bestilte, og heller ikke er interessert i å rydde opp etter seg.

J#&%a møkkasjappe!


Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: Hæ?] #1237847 17/08/2011 11:48
Registrert: Apr 2009
Innlegg: 1,384
T
tygster Offline
Veteran
Offline
Veteran
T
Registrert: Apr 2009
Innlegg: 1,384
Du får bla opp i forbrukerkjøpsloven, sakse ut de nødvendige paragrafene, og sende dem en ny henvendelse. Informer gjerne også om at neste skritt vil være å kontakte forbrukertvistutvalget(FTU) for å få pengene du har krav på.

Selvsagt forutsatt at du ikke har noe bedre å bruke tiden din på. For i dette tilfellet vil det neppe bli særlig høy timelønn.

Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: Hæ?] #1238023 17/08/2011 14:34
Registrert: Jan 2009
Innlegg: 560
EpicRide Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Jan 2009
Innlegg: 560
Hmmm, underlig at enkelte kjeder og butikker velger å bruke store beløp på reklamekampanjer, men ikke ser betydningen av å behandle sine kunder rettmessig når det kommer til slike tilfeller.

Sitat: Hæ?
(...) de nektet å refundere fraktkostnader! (...)

Meget mulig at din konfrontasjon ang. denne smålige behandlingen av deres kunder har hatt sin effekt, Hæ? - jeg er skyldig en takk.

Utklipp av mail jeg mottok fra Bikebuster:

"Date: Tue, 12 Jul 2011 11:16:38 +0200
From: kundeservice@bikebuster.no

(...) Vi har behandlet din returforespørsel og ber deg returnere varene til vårt lager i Gevninge, Danmark.

Vi dekker selvfølgelig portoutgiften og ber deg derfor legge ved en kvittering for dine utgifter til forsendelsen. Når vi mottar din pakke vil vi refundere dine portoutgifter. Husk å sende pakken med Track&Trace sånn at den kan spores i posten.

Da vi mottar mange pakker hver dag bes du legge ved en kopi av din faktura sånn at vi kan se hvor pakken hører til (...)"



HandleBra - "Wait 'till you put your hands on this!"

JB Mountian Bikes
Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: tygster] #1238105 17/08/2011 15:57
Registrert: May 2008
Innlegg: 2,408
kjasmas Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: May 2008
Innlegg: 2,408
Sitat: tygster
Du får bla opp i forbrukerkjøpsloven, sakse ut de nødvendige paragrafene, og sende dem en ny henvendelse. Informer gjerne også om at neste skritt vil være å kontakte forbrukertvistutvalget(FTU) for å få pengene du har krav på.

Selvsagt forutsatt at du ikke har noe bedre å bruke tiden din på. For i dette tilfellet vil det neppe bli særlig høy timelønn.


Det er evt. Forbrukerrådet som må kontaktes for klagesaksbehandling. Etter behandling i Forbrukerrådet kan saken evt. bringes inn for FTU.

Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: kjasmas] #1238125 17/08/2011 16:39
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 167
M
mrowkoob Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
M
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 167
Så butikken har erkjent feil , erstattet din vare og dine utgifter og det er da en møkkabutikk?

Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: mrowkoob] #1238136 17/08/2011 16:58
Registrert: May 2005
Innlegg: 6,510
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2005
Innlegg: 6,510
Jeg vil foreslå at du både leser tidligere innlegg ordentlig og lærer deg å svare på riktig innlegg.

kjasmas har ikke klaget på bikebuster; Hæ? har.
Han har forøvrig ikke fått dekket sine utgifter, så han er i sin fulle rett til å kalle butikken en møkkabutikk.

Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: Vanilla Ninja] #1238158 17/08/2011 17:55
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 167
M
mrowkoob Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
M
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 167
Kan ikke tro annet enn at HÆ får dekket utgiftene sine når butikken sender epost hvor de beklager feilen!??

Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: mrowkoob] #1238163 17/08/2011 18:04
Registrert: May 2010
Innlegg: 912
A
ArneW Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
A
Registrert: May 2010
Innlegg: 912
Jeg har en ordre inne hos bikebuster nå. Hvor lang tid bruker de på levering vanligvis? Siden de sender fra danmark så tar det vel en stund likevel om den er tollet fra før

Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: ArneW] #1238168 17/08/2011 18:17
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 167
M
mrowkoob Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
M
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 167
Min siste ordre tok 3 dager.

Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: mrowkoob] #1238314 17/08/2011 20:32
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Offline
Navnet skjemmer ingen.
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Sitat: mrowkoob
Kan ikke tro annet enn at HÆ får dekket utgiftene sine når butikken sender epost hvor de beklager feilen!??
Du skal få tro akkurat hva du vil for min del. Pengene har ikke dukket opp, og svar på mine to siste henvendelser per e-post har de ikke nedverdiget meg å sende. Men de har innrømmet å ha sendt meg noe jeg ikke har bestilt. Jeg sitter fortsatt med et tap på over 200 kroner for noe jeg ikke bestilte fordi Bikebuster ikke har orden i sine egne saker.


Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: Hæ?] #1241580 21/08/2011 16:20
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Offline
Navnet skjemmer ingen.
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Okey. Rett skal være rett. Fikk mail i dag(sic!) om at penger er på vei. Alle transportutgifter pluss kredittkortgebyr blir tilbakebetalt. Så da er det økonomiske ute av verden.

Hvis reklamasjoner/retur hos Bikebuster er slik hver gang man får et produkt man ikke har bestilt, ja da er det lite jeg kan gjøre for å anbefale sjappa. Men de ryddet i alle fall opp økonomisk i denne saken etter mindre enn 10 e-poster og 25 dager ...


Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Reklamasjon ved bikebuster [Re: tjoho] #1252915 03/09/2011 16:42
Registrert: Nov 2010
Innlegg: 189
H
heia29 Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
H
Registrert: Nov 2010
Innlegg: 189
Fikk denne mailen fra bikebuster for en måned siden da jeg ikke fikk en med shorts i bestillingen.. Og alle kjøp der må man gjøre på bankkort/kredittkort.

Men når jeg begynner å se på konton virker det som beløpet for shortsen er på "vent" på kontoen. Da den disponible summen mangler 1200-1300kr . Og slik har det nok vært en god stund. Kjenner ikke til flere beløp som skal trekkes .

Mailen :


Der er desværre sket en fejl så dine bibshorts ikke blev faktureret og sendt.

Da vi ikke kan hæve beløbet for dem mere beder vi dig venligst oprette en ny ordre.

Vi beklager ulejligheden.

Tenkte ikke så mye over mailen da jeg fikk den da jeg trodde det vil ordne sæ med summen uansett da den ikke ble trekt.

Men betyr det at jeg egentlig skulle bestillt en ny ordre med engang og den shortsen? Ska ta kontakt med banken å høre at det faktisk er den som ligger på vent på kontoen.

Fikk forøvrig en pakke fra de idag og det funka bra. Skjønner det ikke helt det der.Kanskje dårlig forklart også ....


Moderator  support