O-key! Nå er det min tur til å ta magadrag her.
La meg begynne moderat og si; Bikebuster - makan til MØKKABUTIKK!
Så - her er storyen. Jeg kjøpte et Selle San Marco Ponza Power i juli. Setet er oppgitt som nettopp det - her er linken til det:
Ponza hos Bikebuster.no Som man ser er setet oppgitt til 200g, noe som også står på SSM sine egne sider i produktbeskrivelsen av dette. Så langt, så godt. Jeg satt happy i min stue og ventet på go'sadelen.
Men så kommer setet. Nå ble det straks en tanke verre. Setet viste seg å veie over 300g, noe jeg ble en smule
overrasket over. Men dette er jo neppe Bikebusters feil, tenkte jeg. Jeg gjorde dem høflig oppmerksom på avviket, og fikk til svar at det var jo litt i overkant, men at jeg burde sjekke weightweenies før jeg bestiller produkter som har oppgitt vekt fra produsent i annonser.
Vel, jeg er jo ikke akkurat kjent for å la ting ligge, så jeg tok kontakt med SSM og forhørte meg hva dette var for noe. Og da ble det interessant. Jo, SSM sier at setet jeg har er et OEM-sete laget for Wilier (jeg sendte bilder, serienummer o.l. til dem), og ikke et Ponza beregnet for ettermarked/videresalg. På toppen av det hele er OEM-varianten som Wilier får laget med stålskinner og ikke titanex, noe som gjør at det klokker inn på solide 100g mer enn ettermarkedsvarianten.
Da ble det liv i røra. Jeg tok atter kontakt med Bikebuster og fikk som svar at det var dette setet de hadde, og at de ikke kunne sende meg andre Ponza-seter. Jeg ba da om å få returnere det, og det var helt ok. Men - hold dere fast - de nektet å refundere fraktkostnader! Det sa jeg meg svært lite enig i, og til slutt ble jeg lovet å få dette dekket. Kort sagt argumenterte jeg for at dette var en feil fra Bikebusters side, at jeg hadde fått et annet produkt med andre spesifikasjoner enn oppgitt, og at Bikebuster fikk ev. ta dette med SSM hvis de hadde problemer med det.
Så - i dag får jeg oppgjør fra Bikebuster. De har refundert nøyaktig det setet kostet. Og utover det; nada! Ikke frakten for forsendelse til meg (110,-), ikke frakt tilbake (95,-), og ikke gebyret for transaksjonen. Så slik det er nå har jeg altså betalt Bikebuster over 200,- for nøyaktig INGENTING!
Sa jeg MØKKABUTIKK? Jeg mente Svindelsjappe!!1 Nå er jeg i kamphumør - dette har blitt en prinsippsak!
Med hjertelig hilsen
Bjarte Mongstad - inntil videre over 200 kroner fattigere etter møte med Bikebuster!