5. De har hjelmene på. Innendørs bruk av hjelm er forbeholdt de som har gitt opp absolutt ALL stil når de stikker innom Rema for å handle melk, brød, bind og barnemat.
Det er vel forbeholdt et par andre og, men de sykler (forhåpentligvis) ikke så mye. Ikke uten tilsyn i hvert fall.
Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.
More like it. Hvis det er Alpers til høyre så må jeg jo si at den sokkelengden enten er lav til å være han eller så er vi mer enige enn det vi tror om hva som er optimal sokkelengde.
Ser bra ut på det bildet, men så er det disse skotrekken da. Det ser rett og slett posør ut. Og glætt. Ikkje bra!
Gi meg sko eller regnovertrekk.
Øyvind, som har startet en kampanje mot posørovertrekk.
Pøh! Alpers (ser i hvert fall ut til å være Alpers) ser ren og fin ut med trekkene sine. Herren nærmest kamera ser jo ut til å ha både møkkete sko og sokker!
Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.
More like it. Hvis det er Alpers til høyre så må jeg jo si at den sokkelengden enten er lav til å være han eller så er vi mer enige enn det vi tror om hva som er optimal sokkelengde.
Haha, så på akkurat det samme. Tipper vi ser ut til å pendle oss inn på den optimale sokkelengden nå, gitt. Forøvrig bør det lages en ursokk ("chaussette des archives") som oppbevares i Paris, der den korrekte lengden defineres en gang for alle. Helst i platina eller titan.
Ellers morsomt at raphafiseringen medfører en viss teamtrøyelignende uniformering. Dog til å leve med.
Forøvrig bør det lages en ursokk ("chaussette des archives") som oppbevares i Paris, der den korrekte lengden defineres en gang for alle. Helst i platina eller titan.
Godt forslag! Jeg har jo begynt å ane at Alpers tror at jeg sykler med sokker som nesten ikke stikker opp av skoen i det hele tatt samtidig som jeg tror at han sykler rundt i jentestrømper som går halvveis opp på leggen. Mine sokker pleier å stoppe en eller to cm under det lavtvannsmerket han viser på bildet, og det er kanskje da tolerabelt også for ham.
Jeg har jo begynt å ane at Alpers tror at jeg sykler med sokker som nesten ikke stikker opp av skoen i det hele tatt samtidig som jeg tror at han sykler rundt i jentestrømper som går halvveis opp på leggen. Mine sokker pleier å stoppe en eller to cm under det lavtvannsmerket han viser på bildet, og det er kanskje da tolerabelt også for ham.
Men han var då veldig skeptisk til sokkelengden til Eddy. Helsing ein som er einig i at sokken berre skal dekke ankelen.
Aero eller regnovertrekk har ikke noe med stil å gjøre. Lykra eller tynne neoprentrekk med matt finish som følger skoen og fotens fasong er OK.
Hvor langt kan de gå opp? Mine hvite Assos dekker kun skoen. Har satt at man kan få tak i skotrekk som dekker 3-4 cm over skoen. Hot or not? Eller kanskje mine bare er litt små... Eller føttene for store.
Jeg havner nok ikke i kategorien "avslappet/kul, rett fysikk/innstilling" i forhold til sykkelbekledning eller noe som helst som har med sykkel å gjøre. La meg allikevel ytre at det for meg synes kulere med vanlig funksjonellt tøy i lett blanding, enn jåleuniform ala rapha. Det blir litt påtatt synes jeg.
Herren nærmest kamera ser jo ut til å ha både møkkete sko og sokker!
ja men så har jo han iblant hatt for vane å fuske i den Unevnelige Sporten, så han vet jo ikke hva han driver med i det hele tatt, og bør strengt tatt unnskyldes fra det hele
Aero eller regnovertrekk har ikke noe med stil å gjøre. Lykra eller tynne neoprentrekk med matt finish som følger skoen og fotens fasong er OK.
Hvor langt kan de gå opp? Mine hvite Assos dekker kun skoen. Har satt at man kan få tak i skotrekk som dekker 3-4 cm over skoen. Hot or not? Eller kanskje mine bare er litt små... Eller føttene for store.
Skotrekkene skal ikke være høye, men skal følge sokken et stykke. Har de hvite sokkene logo, eksempelvis "Bianchi Milano", kan dette med fordel være synlig over skotrekkene.
Skotrekk er penest på smale sko. Shimano-svømmeføtter, strammemekanismer og slikt gjør inntrykket ufint.
Den ultimate posøren så jeg i Asker sentrum i fjor sommer. Han hadde Bianchi sykkel i riktig grønnfarge, og alt av tekstiler, fra sokkene til cap'en på det hjelmløse hodet matchet sykkelen. Det eneste avviket var hvite Sidi på beina.
Det var et fascinerende skue og for hans del håpet jeg sykkelferdighetene sto forhold til antrekket.
Jeg må innrømme at jeg ikke registrerte sokkelengden, men kan vanskelig se for meg at den avvek fra italiensk standard.
Var vel ikke en fra CK Oslofjord da? Selv om stilen deres er litt vel italiensk for min smak ville jeg definitivt ikke stemplet dem trege. Det er mange andre poseurer lenger bak i feltet som bør tas før om vi skal drive en heksejakt
Om du er i tvil om en stilfull rytter bare er en poseur er det bare å se på beina hans. Ganske lett å se på beina til en syklist om han sykler mye eller ikke.
+1. Dette gjelder også de som kjører Assos fra topp til tå. Ikke bra.
Helt enig. Strengt tatt er det vel bare bib som funker av Assosklær, samt løse ben og ermer. På Mallorca krydde det av digre, gamle tyskere med bart og full assosbekledning. Ikke bra.
(flesteparten syklet på Cubesykler, men vi får vel la den ligge bullet )
CK Oslofjord har de stiligste draktene i VC-feltet, uten tvil. Og de kan sykle fort, de fleste av dem.
Skal melde meg inn jeg, så blir det stopp på det der.
Jeg søker råd fra etaten ang en liten sak. Hva er korrekt måte å hilse til medsyklister på når man er ute på landeveien, om de man møter har stilmessig gjort seg fortjent til en hils?
+1. Dette gjelder også de som kjører Assos fra topp til tå. Ikke bra.
Helt enig. Strengt tatt er det vel bare bib som funker av Assosklær, samt løse ben og ermer. På Mallorca krydde det av digre, gamle tyskere med bart og full assosbekledning. Ikke bra.
(flesteparten syklet på Cubesykler, men vi får vel la den ligge bullet )
Jeg søker råd fra etaten ang en liten sak. Hva er korrekt måte å hilse til medsyklister på når man er ute på landeveien, om de man møter har stilmessig gjort seg fortjent til en hils?
Hei, hei - alle på sykkel fortjener hils. Et nikk med hode eller et diskré løft med venstre hånd er innenfor.
Hei, hei - alle på sykkel fortjener hils. Et nikk med hode eller et diskré løft med venstre hånd er innenfor.
Så klart, Øyvind. Alle får hils. En tur i går fra Strømmen til Moss overbeviste meg om at jo lenger ned i østfold man kommer, jo hyggeligere er medsyklistene.