Jeg er egentlig terrengsyklist (type grusracer-ritt) som trener sammen med en ivrig gjeng. I det siste har racer-presset blitt større og større, og det går snart ikke en trening uten at jeg blir hintet på om at jeg må få meg en racer. På treningen på tirsdag var jeg eneste mann på "traktor" opp Dalsnutbakken (1.3 km med 130 høydemeter) i Sandnes og i feltet (på ca 20 mann) hjem etter bakkeintervallene.
Hadde egentlig bestemt meg for å vente med racer, da det er begrenset hvor mange ritt jeg klarer å gire meg skikkelig opp til. Tre ritt nå i vårsesongen var passe mye, jeg har jo tross alt et liv utenom syklingen også :-) (dvs kone, 3 barn, jobb, osv)
Men nå er det blitt så mye hinting at jeg er begynt å kikke på racer i smug. Vil ikke bruke alt for mye på racer, men likevel ha en anstendig sykkel (i tilfelle noen også overtaler meg til å sykle Lysebotn-Bryne hvis jeg først kjøper meg racer :-) ).
Kan noen fortelle meg hva som evnt er galt med denne?:
http://www.gsport.no/produkt/412497%28BC_4%29/diamant-pinnacle-r2--2011/ Virker som et bra/anstendig hjulsett: det er ofte det første kjedene snyter hvermannsen på (siden "hvermannsen" bare er opptatt av at gir er ultegra eller bedre). Vekten er jo også hyggelig med bare 6.9 kg. Samtidig antar jeg at man får det man betaler for, så 14999,- for en 6.9 kg sykkel får meg til å lure hvor de har "spart inn" litt.
Eller vil dere bare si "løp og kjøp"?