Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kontroll av Carbonramme

Kontroll av Carbonramme #1210867 06/07/2011 09:34
A
auberr Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Hei,

Feilberegnet en serpentinsving og klarte ikke bremse helt opp, slik at jeg fikk hjulene parallelt med fortauskanten noen meter før jeg veltet til høyre. Dette var i utgangen av svingen, så farten var ikke allverden på dette tidspunkt..

Uansett, så ser sykkelen fin ut, og jeg har ikke fått noen skrammer i ramma, men det betyr vel ikke automatisk at ikke rammen kan være skadet. Bakgiret sto inn i bakhjulet, så en liten smell har det blitt der.

Er det noen i Oslo som kan ta en ultrasonicscan av sykkelen min for å se at det ikke er sprekker i carbonramma?

Det er for øvrig en Canyon, og jeg har vært i kontakt med fabrikken i Tyskland. De tar selvsagt imot sykkelen og gjør denne scannen for meg, men det går nok kjappere om man får sett på det her hjemme..

Re: Kontroll av Carbonramme [Re: auberr] #1210904 06/07/2011 10:40
thasle Offline
Ringrev
Ringrev
Eg trur ikkje det er nokon i Norge som utfører dette.

Velta du inn på fortauskanten eller inn i vegbana?

Eg vil sei at det er unødvendig med ein slik sjekk. Om du velta over på sida og ikkje ser noko visuell/strukturell skade så hadde eg sykla på den vidare.

Tore Haslemo
Hjelperytter for Landevei og landevei.no
Landevei på facebook
@landevei
Re: Kontroll av Carbonramme [Re: thasle] #1210959 06/07/2011 12:06
A
auberr Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Veltet inn på fortauet ja..
Ut fra hva jeg kan se på rammen, så har ikke den vært borti asfalten, men det kan jo likevel ha blitt en slagskade på rammen som har ført til sprekk, men jeg ser jo at jeg da må ha vært så uheldig at det ikke burde være mulig. Proffene smeller jo i bakken i langt høyere hastigheter enn meg, og de sykler stort sett videre på sykkelen alle sammen. Jeg har enda til gode å se en ramme gå i 1000-knas på et ritt.

Jeg har tatt 8 rolige mil etter at kropp og sjel var i orden, og den overlevde i allefall den turen ICON_SMILE

Dersom det ikke er mulig å få scannet i Oslo så tror jeg ikke jeg tar bryet med å sende sykkelen til Tyskland.

Moderator  support, Valentino