Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

RS Reberb, dårlig funksjon selv etter lufting.

RS Reberb, dårlig funksjon selv etter lufting. #1207304 30/06/2011 08:50
S
SSR Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
S
Fikk min Reverb her om dagen, litt uklart hvilken årsmodell, men kjøpt nå nettopp.
Etter å ha detaljstudert videoene fra Vitalmtb monterte jeg herligheten.
Kuttet slangen med en vanlig tapetkniv isteden for egen slangekutter, men, kuttet er helt rent og ser bra ut og slangen sitter beinhardt på remoten.

Lufter både slange og remote etter instruksjonen på videoen (og diverse andre forumtråder) og får ingen luft ut av systemet nå lenger.

Til tross for at jeg nå har luftet hele systemet sikkert 3 ganger og remoten sikkert 7 (med små variasjoner i hvordan jeg gjør det) beveger setetpinnen seg bare ca 50% opp før den stopper.
Hastigheten opp til dette punktet er OK, men stopper så mykt og fint...
Når jeg trykker inn remoten kjennes den fast og fin.

Sprøytene som fulgte med til lufting suger (stempelet setter seg fast da gummien nærmest snur seg), men har forsøkt å bruke sprøytene fra Avid-bremsesettet noe som eliminerte dette problemet også.

Stolpen er kjøpt fra bike-discount.de, så det er ikke er "enkelt" alternativ bare å prate med selger/sende tilbake.

Har lest x antall forumtråder hvor det tipses om lufting på ulike måter (mye det samme...), men virker som om "alle" løser sine problemer etter dette.

Har andre opplevd samme problemet som meg?

Trek Fuel EX 8
Focus Mares Disc 2011
No Saint HT selvbygg
Re: RS Reberb, dårlig funksjon selv etter lufting. [Re: SSR] #1207558 30/06/2011 16:19
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Hvordan er lufttrykket?

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: RS Reberb, dårlig funksjon selv etter lufting. [Re: baronKanon] #1207820 30/06/2011 23:04
S
SSR Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
S
Er nettopp lufttrykket jeg lurer litt på...

Som noen sa i en annen reverbtråd her på terrengsykkel.no har jo RS skrevet 250psi på ventilhetta. Dette gjør at man har veldig lyst å teste. Men, de sier også at om man gjør dette er alt kjørt og pinnen vil bli ubrukelig.

Nå er det selvfølgelig ikke sånn at pinnen eksploderer om jeg sjekker trykket, men, har ingen pumpe som tåler så høyt trykk. Og er ikke veldig sugen på å teste det sånn med en gang heller...

Trek Fuel EX 8
Focus Mares Disc 2011
No Saint HT selvbygg
Re: RS Reberb, dårlig funksjon selv etter lufting. [Re: SSR] #1208246 01/07/2011 17:24
P
PetterG Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
P
Er pinnen montert på sykkelen? Jeg strammet for mye, slik at pinnen ved bruk nesten stoppet midtveis. Løsnet litt og problemet var helt borte.

Re: RS Reberb, dårlig funksjon selv etter lufting. [Re: PetterG] #1208459 01/07/2011 22:55
S
SSR Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
S
Har testet både med og uten pinnen montert på sykkelen. Den har aldri vært strammet hardt, bare sluppet ned i "røret" og har stått der uten stramming mens jeg har luftet systemet.

Har prøvd å lufte enda en gang ikveld, fortsatt ingen endring...

Utrolig irriterende, og finner ingen svar på forum eller nett som kan forklare det (gitt at jeg lufter rett, noe jeg tror jeg gjør).

Trek Fuel EX 8
Focus Mares Disc 2011
No Saint HT selvbygg
Re: RS Reberb, dårlig funksjon selv etter lufting. [Re: SSR] #1208464 01/07/2011 23:09
Ulyd Offline
Avhengig
Avhengig
Et kort spørsmål: Når du lufter systemet, skrur du da justeringsskruen på remoten helt ut? Slik at den står på lavest mulig hastighet? Jeg har ikke luftet min selv, men det ble påpekt et sted (tror det var mtbr.com) at det var essensielt at den justeringsskruen stod riktig når du luftet. Hvis ikke ble pinnen håpløst treg.

If at first you don't succeed, skydiving is not for you.

Re: RS Reberb, dårlig funksjon selv etter lufting. [Re: Ulyd] #1208585 02/07/2011 10:19
Ynot Offline
Besatt
Besatt
Du har for lavt lufttrykk, det skal ikke så mye under 250 før den ikke klarer ekstendere. I samme seanse kan du pumpe inn 3ml syntetisk girkasseolje så du er sikker på at ting går som smurt inni der.

Hvordan *vet* du at du har luft i systemet? Da jeg kuttet min slange var det bare til passe på at ingen olje lakk ut, og koble den rett på bryteren igjen, intet behov for lufting.

Har en ekstra pumpe, send meg en pm om du vil ha den for en hundrings, ellers kan disse anbefales:
http://cgi.ebay.com/High-Pressure-Shock-...=item33655bcf52
(samme som de gamle udødelige fox-pumpene)
T

Be responsible, follow stivettreglene!

Tenk grønt, kjør stål!
Re: RS Reberb, dårlig funksjon selv etter lufting. [Re: Ynot] #1208679 02/07/2011 14:37
S
SSR Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
S
@Ulyd:
Skrur helt ut, skrur frem og tilbake, skrur og skrur... Neida, men, har testet og lufte på veldig mange måter nå og har fulgt alt ifra videohowtoes og sett på ulike forum. Tror ikke luftingen min egentlig er problemet.

@Ynot:
Lav lufttrykk ligger jo høyt opp på ddx lista mi. Men, fatter liksom ikke helt hvordan de kan selge en ny reverb og gi kraftig advarsel om at man ikke skal tulle med trykket om det er så at det er den minste sjans for at det er noe feil med trykket.

Jeg vet jeg hadde (ikke har) luft i systemet fordi jeg fikk ut masse luft når jeg luftet første gangen...

Har en fox-demperpumpe, slo meg aldri att denne var laget for høyere trykk. Skal sjekket ut...

Men, var faktisk og leverte pinnen til verksted idag. Forsøke med på å lufte enda en gang og la denne gangen selve setetpinnen ned på gulvet, dvs mye lavere enn remoten. Fikk litt mer luft ut. MEN, nå sitter pinnen bomfast. Går ikke dytte den ned en mm.

Herlig...

Blir spennende å se hva verkstedet sier. Og hva det kommer til å koste...

Redigert av SSR; 02/07/2011 14:50.

Trek Fuel EX 8
Focus Mares Disc 2011
No Saint HT selvbygg

Moderator  support