Fikk min Reverb her om dagen, litt uklart hvilken årsmodell, men kjøpt nå nettopp.
Etter å ha detaljstudert videoene fra
Vitalmtb monterte jeg herligheten.
Kuttet slangen med en vanlig tapetkniv isteden for egen slangekutter, men, kuttet er helt rent og ser bra ut og slangen sitter beinhardt på remoten.
Lufter både slange og remote etter instruksjonen på videoen (og diverse andre forumtråder) og får ingen luft ut av systemet nå lenger.
Til tross for at jeg nå har luftet hele systemet sikkert 3 ganger og remoten sikkert 7 (med små variasjoner i hvordan jeg gjør det) beveger setetpinnen seg bare ca 50% opp før den stopper.
Hastigheten opp til dette punktet er OK, men stopper så mykt og fint...
Når jeg trykker inn remoten kjennes den fast og fin.
Sprøytene som fulgte med til lufting suger (stempelet setter seg fast da gummien nærmest snur seg), men har forsøkt å bruke sprøytene fra Avid-bremsesettet noe som eliminerte dette problemet også.
Stolpen er kjøpt fra bike-discount.de, så det er ikke er "enkelt" alternativ bare å prate med selger/sende tilbake.
Har lest x antall forumtråder hvor det tipses om lufting på ulike måter (mye det samme...), men virker som om "alle" løser sine problemer etter dette.
Har andre opplevd samme problemet som meg?