Ehhh. Ikke ordentlig, men jeg skal stille med en hundrelapp og overdreven tro på egne evner... f... borkasta penger, men litt bedre whiskey på vinneren...
Hyllesitter med tvilsom tro på egne evner og kondis..
En hundrelapp i potten gir i alle fall rett til å håne og psyke ut andre deltagere. Du slipper å punge ut i dag. Syltunne nerver gjorde at vi bommet allerede på skråkjøringa . Normalt klarer morra mi det i blinde. Kom i gjennom alle cruxene men med årsrekord i fotisett.
Flott tur. En stisamling i Bodø har gitt Bjørn en rakett i baken nedover. Betydeling raskere enn før. Bedre andvendte penger enn all verdens utstyr.
Jeg skriver meg inn for en 100-lapp. Den som klarer hele runden fortjener det virkelig. Stor forskjell på å klare enkeltkrux og hele runden i et jafs. Særlig spennende om man klarer seg helt fram til V-kruxet på slutten.
Var opptatt med indretjeneste i heimen i går, så kunne dessverre ikke være med.
Bra du er med Oddemann, tror de fleste av de som er inne på lista har mulighet til å klare utfordringen.
Jeg tok en rask scan gjennom postene siden 9. mai mai da Nanok og Stefanug utfordret forumet, det er totalt sju stk som har sagt i tråden at de er med.
pluss flere som er på glid, tjuvtrener eller på annet vis er involvert. Det betyr at det allerede ligger an til en god singel malt fra det skotske utvalget. Den sagnomsuste Port Ellen er ikke lett å få tak på, så det i seg selv blir en utfordring for premiekomiteen.
Om steinen ned mot V-bekken tas i samme runde som whiskytrail nagles vil jeg si det kvalifiserer til "on the rocks" varianten når premien skal testes. Steinen er ikke offisielt en del av løypa, men den fyller opp adrenalinet litt før selve bakken opp fra V-bekken.
Flere sære regler tror jeg ikke jeg kommer på nå men kom gjerne med innspill. Også gode tips til å takle nerver mottas med takk, har aldri vært så gira og spent og skjelven som igår da det lå an til at føret kanskje ikke var en betydelig variabel.
Det startet med at vi fant en alternativ sti i Leistadåsen for å unngå det mest gjørmete og gjengrodde partiet kalt "bringebærkrattet", og så kom denne meldinga fra to lokale helter. Siden har vi definert en runde, litt hippie-style men med nokså greie regler.
Det er greiest å være to eller flere, vitner mener jeg er et must. Enkel regel: ingen fotisett. Selve runden går mot klokka, høyre-høyre i to kryss etter bakken etter brua, den er grei å finne når du har vært der et par ganger. Klart ikke hensikten å være proteksjonistiske eller eksluderende eller andre ting. Det som er bra er at det etterhvert har blitt en bra sti der det før var knapt synlig tråkk.
Fritt frem for alle å prøve selvsagt, jeg med flere stiller gjerne som guide ved behov
Rent praktisk stilles det vel så store krav til vitnet, som ikke bare skal henge på, men også følge med den andre. Kanskje det blir vitnet som trenger et vitne?
Jeg anbefaler Lagavulin destillers edition. Port Ellen har ikke vært produsert siden 1981... Koster skjorta, hviten ut av øyet, blod og tårer og litt til.. Tror de snakket om 800 pund for ei flaske når vi var på Islay i 2005!
Rent praktisk stilles det vel så store krav til vitnet, som ikke bare skal henge på, men også følge med den andre. Kanskje det blir vitnet som trenger et vitne?
Godt poeng. Det finnes endel partier man kan tråkke rolig å la vitnet ta inpå igjen. Jeg er av den oppfatting at man kan holde seg i et tre mens man venter på vitnet. Vel å merke i lette partier der man man ikke har fordel av det. Ergo er treholding i Hestebakken er fyfy. Er også villig til å gå med på at man kan holde i et tre hvis fotfolk kommer i veldig i veien.
Jeg anbefaler Lagavulin destillers edition. Port Ellen har ikke vært produsert siden 1981... Koster skjorta, hviten ut av øyet, blod og tårer og litt til.. Tror de snakket om 800 pund for ei flaske når vi var på Islay i 2005!
Jepp, det glemte jeg gitt. Hadde navnet ditt i hodet da jeg skrev posten men det forsvant på veien derfra til skjerm via tastaturet... jaja. Polet hadde faktisk 30 y.o. Port Ellen til 3300 kroner. I bunn og grunn et røverkjøp... da vi spurte i ei whiskysjappe i Glasgow i 2001 lo de bare av oss.
Lagavulin er ikke noe dårlig alternativ. Jeg har en cask strength hjemme som kan brukes som sammenligningsgrunnlag.
Velkommen skal du være. Du slipper selvsagt å legge penger i potten før du har fått prøvd. Trofejakten har vært i gang en stund. Henrik har vært så nær at flaska kan snart ryke.
Kjørte 2 runder, den første med masse klabb&babb, den andre prikkfri (inkl. rota på baksida, rota ved Jobu og steinen ved V-cruxet). Sykla på xc-ræser med Racing Ralph 2.1. Dessverre ingen vitner så whiskeyen er fortsatt up for grabs.
Gratulerer til Henrikg! Har ventet på denne ja. Enig med sistnevnte, et kapablet vitne må finnes. Evt så får den som klarer cruxa padle litt rolig på flatene mens vitnet karrer seg opp samme crux.
Skulle gjerne vært med i går, men det kommer nye muligheter, og mer regn så forholdene skifter stadig.