Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Riper i nytt kjøleskap

Riper i nytt kjøleskap #1205318 27/06/2011 13:31
T
tygster Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
T
Pakket i helgen ut mitt nye kjøleskap i stålutførelse. Jeg valgte å slå til på butikkens tilbud om å utføre den nødvendige omhengslingen mot et lite tillegg i prisen. Dette ble gjort med bakgrunn i en antagelse om at jeg ville bruke såpass lang tid på denne opperasjonen og butikkens ansatt som har gjort dette tidligere ville sansynligvis få til et bedre resultat.

Det var da mildt sagt rimelig frustrerende å oppdage at døren bar tydelig preg av røff behandling under omhengslingen. En ting er at det er flere svakt synlige merker på fronten av døren, men toppen bærer tydelig preg av at den har blitt skrapt mot noe. Det kan se ut som om de bare har plassert døren rett på betonggulvet da de skulle snu pakningene.

Så hva kan jeg egentlig gjøre? Med erfaringene fra MortenMLs biltråd er det vel lite å hente i lovverket siden det bare er kosmetiske skader. Er eneste løsnigen å satse på good will fra butikken og håpe på et lite prisavsalg?

Re: Riper i nytt kjøleskap [Re: tygster] #1205331 27/06/2011 13:51
L
lessthanjake Offline
Medlem
Medlem
L
Jeg hadde ripe i front på mitt kjøleskap når det ble levert. Oppdaget det ikke før jeg pakket ut seinere på dagen, altså etter at leveringsfolkene var reist. Jeg ba bare butikken om å komme og hente det og levere et nytt et. Det gjorde de uten spørsmål. Noe mindre bør man heller ikke forvente.

Re: Riper i nytt kjøleskap [Re: lessthanjake] #1205986 28/06/2011 11:18
T
tygster Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
T
Det ble faktisk konklusjonen for meg og. Var innom i går og ble umiddelbart tilbudt et nytt skap. Kan ikke klage på den kundebehandlingen der.

Forøvrig må jeg innrømme at jeg etterpå ble litt usikker på om butikkmedarbeideren hadde feiltolket meg på hvor alvorlig disse ripene var. Hadde personlig ingen tro på at de ville gi meg nytt skap og syns det gikk nesten merkverdig lett.

Uansett så konkluderte jeg at jeg ikke hadde overdrevet forklaringen. Klarte å unngå å omtale skadene i front av skapet som riper, selv om det i min verden godt kan kalles det. Omtalte det konsekvent som merker og toppen av døren er direkte oppskrapet så det var egentlig greit. Foreslo til og med at jeg bare kunne få ny dør, men de ville gi meg helt nytt skap så da måtte jeg jo nesten ta til takke med det. ICON_SMILE

Forøvrig registrerte jeg at den tilsvarende modellen som har stått utstilt i snart et år i butikken så vesentlig finere ut enn mitt helt nye.

Moderator  support