Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 17 av 26 1 2 15 16 17 18 19 25 26

Trenger hjelp til å knekke FB-side!

Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Åsmund Hoel] #1203580 24/06/2011 07:56
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: Åsmund Hoel
Poenget var egentlig de delte komentarene i artikkelen, viser at noen av de som ble tatt synes det er greit, mens andre virker som de okke skjønner problemet.

Gjelder ikke det for billister som blir stoppet i fartskontroll også?

Anonym5
Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Åsmund Hoel] #1203582 24/06/2011 07:57
Dan Offline
More than words
More than words
Poenget var egentlig de delte komentarene i artikkelen, viser at noen av de som ble tatt synes det er greit, mens andre virker som de okke skjønner problemet.

Og det er et veldig bra poeng, altså det at folk er forskjellige. Syklisten som synes det er greit å få bøter er forskjellig fra syklisten som ikke synes det er greit (og begge er forskjellige fra de som faktisk stoppet på rødt). Den russiske lastebilsjåføren som presset en personbil mot autovernet er helt sikkert forskjellig fra deg.

Saken er rett og slett at det er dumt å generalisere. Vi som henger her vet at det er godt om syklister som sykler som idioter, og vi vet at det er godt om lastebilsjåfører som utgjør en livsfare i trafikken. Det er når man begynner å generalisere i den ene eller andre gruppen at det begynner å gå over styr.

Grunnen til at vi reagerer på facebook-gruppen er at det blir gjort en god del generalisering som treffer også oss som oppfører oss eksemplarisk og får takknemlige blink eller vink fra vogntogene vi stopper for å slippe forbi. At generaliseringene treffer oss i form av teite meldinger på internet er ikke så farlig. Problemet er at det også treffer oss i form av sneiende forbikjøringer på rettstrek med god sikt og ingen møtende trafikk, når bilister som har fått sitt syklisthat underblåst av diverse facebook-grupper skal fysisk vise syklistene at de ikke hører hjemme i veien, selv på steder der det ikke finnes alternativer.

Skjønner du da hvorfor vi prøver å knekke facebook-gruppen deres selv om vi vet at mange syklister er tullinger?

Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Åsmund Hoel] #1203583 24/06/2011 08:00
?
Åsmund Hoel Offline
Medlem
Medlem
?
Ja er nok enig i at mye av irritasjonen vil bli borte, om reglene blir fulgt på en bedre måte enn de gjør i dag, synes det er ett bra tiltak at politiet foretar slike kontroller. er nok med på å forebygge . så forøvrig ett sykkelbud i oslo, og hvis bøtsatsene hadde vært lik for syklist og bilist, å han hadde blitt tatt, vil jeg tro at bare på det drøye minuttet jeg så han, hadde hele mnd. lønna røket. syklet på 4 rødlys. å siste jeg så av han dreide han inn i envegskjørt gate imot kjørerettningen. er ikke rart folk blir forbannet over sånne, andre må bråbremse på grønt, å blir nesten påkjørt bakfra, fordi han ikke følger loven.

Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Åsmund Hoel] #1203585 24/06/2011 08:02
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvis jeg stiller meg opp ved et tilfeldig lyskryss i Trondheim kan jeg telle betraktlig flere enn 17 bilister som kjører på rødt i løpet av to timer.
Tror du disse løper noen særlig risiko for å bli straffet?

Bøtesatsene er nok som de er fordi man - som pontiff påpeker - utgjør en mye mindre fare for sine omgivelser om man sykler på rødt enn om man kjører på rødt.

Forøvrig tviler jeg sterkt på at syklistene i denne saken utgjør en særlig fare eller ubehagelighet for bilister, siden sykling på rødt for de fleste er en handling som utføres med overlegg og etter å ha sett om det kommer annen trafikk.
Jeg mistenker derfor at du postet denne lenken for ytterligere å fyre opp under holdningene enkelte bilister har om at sykkelen er djevelens verk og for enhver pris må holdes unna deres dyrebare bil.

Korriger meg gjerne om jeg tar feil.

LJ

Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Åsmund Hoel] #1203589 24/06/2011 08:05
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R

fordi jeg ikke postet det for å lage en helvetes diskusjon, men for å vise hva en har å slite med som bilist, er ikke rart at det går galt innimellom, var 17 som ble ilagt forelegg på under 2 timer, tror ikke de hadde syklet på rødt, om bøtsatsene var høyere, og kontrollene hyppigere, utsetter seg sjøl og andre for en stor fare ved å sykle på rødt.

http://www.f-b.no/nyheter/mange-forelegg-i-storkontroll-1.6160184

Slike artikler står i lokalavisa nesten daglig. Kan vi ikke bare bli enige om at det er svinepelser blant alle trafikant-grupper men at vi likevel lar være å generalisere og heller opptrer på et saklig nivå?

Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Dan] #1203591 24/06/2011 08:07
?
Åsmund Hoel Offline
Medlem
Medlem
?
Sitat: Dan

Og det er et veldig bra poeng, altså det at folk er forskjellige. Syklisten som synes det er greit å få bøter er forskjellig fra syklisten som ikke synes det er greit (og begge er forskjellige fra de som faktisk stoppet på rødt). Den russiske lastebilsjåføren som presset en personbil mot autovernet er helt sikkert forskjellig fra deg.

av den grunn, har jeg alltid skrevet enkelte/ noen etc. når jeg har postet noe, for er klar over at det er ikke alle som oppfører seg som hjernedøde idioter, å ja finnes idioter både på sykkel og i bil. kan forøvrig opplyse at jeg har gitt inn en kolega i ett vogntog også, lå ca 10 meter bak meg i 80km /t når jeg kjørte personbil. stoppet midt i veien å prøvde å forklare hva som ville skjedd om jeg måtte bråbremse.
så finnes folk som ikke burde kjørt bil i det heletatt, men jammen har jeg sett mange på sykkel også, som burde vært nektet alt untatt ergometersykkel.

Saken er rett og slett at det er dumt å generalisere. Vi som henger her vet at det er godt om syklister som sykler som idioter, og vi vet at det er godt om lastebilsjåfører som utgjør en livsfare i trafikken. Det er når man begynner å generalisere i den ene eller andre gruppen at det begynner å gå over styr.

Grunnen til at vi reagerer på facebook-gruppen er at det blir gjort en god del generalisering som treffer også oss som oppfører oss eksemplarisk og får takknemlige blink eller vink fra vogntogene vi stopper for å slippe forbi. At generaliseringene treffer oss i form av teite meldinger på internet er ikke så farlig. Problemet er at det også treffer oss i form av sneiende forbikjøringer på rettstrek med god sikt og ingen møtende trafikk, når bilister som har fått sitt syklisthat underblåst av diverse facebook-grupper skal fysisk vise syklistene at de ikke hører hjemme i veien, selv på steder der det ikke finnes alternativer.

Skjønner du da hvorfor vi prøver å knekke facebook-gruppen deres selv om vi vet at mange syklister er tullinger?

Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Åsmund Hoel] #1203592 24/06/2011 08:08
?
Åsmund Hoel Offline
Medlem
Medlem
?

av den grunn, har jeg alltid skrevet enkelte/ noen etc. når jeg har postet noe, for er klar over at det er ikke alle som oppfører seg som hjernedøde idioter, å ja finnes idioter både på sykkel og i bil. kan forøvrig opplyse at jeg har gitt inn en kolega i ett vogntog også, lå ca 10 meter bak meg i 80km /t når jeg kjørte personbil. stoppet midt i veien å prøvde å forklare hva som ville skjedd om jeg måtte bråbremse.
så finnes folk som ikke burde kjørt bil i det heletatt, men jammen har jeg sett mange på sykkel også, som burde vært nektet alt untatt ergometersykkel.

Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Vanilla Ninja] #1203596 24/06/2011 08:11
?
Åsmund Hoel Offline
Medlem
Medlem
?
Sitat: Vanilla Ninja
Hvis jeg stiller meg opp ved et tilfeldig lyskryss i Trondheim kan jeg telle betraktlig flere enn 17 bilister som kjører på rødt i løpet av to timer.
Tror du disse løper noen særlig risiko for å bli straffet?

Bøtesatsene er nok som de er fordi man - som pontiff påpeker - utgjør en mye mindre fare for sine omgivelser om man sykler på rødt enn om man kjører på rødt.

Forøvrig tviler jeg sterkt på at syklistene i denne saken utgjør en særlig fare eller ubehagelighet for bilister, siden sykling på rødt for de fleste er en handling som utføres med overlegg og etter å ha sett om det kommer annen trafikk.
Jeg mistenker derfor at du postet denne lenken for ytterligere å fyre opp under holdningene enkelte bilister har om at sykkelen er djevelens verk og for enhver pris må holdes unna deres dyrebare bil.

Korriger meg gjerne om jeg tar feil.

LJ
nei Lars jacob det gjorde jeg ikke, men som jeg skrev i ett annet svar her. er ikke ute etter å lage kvalm,

Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Åsmund Hoel] #1203601 24/06/2011 08:17
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R

Hvis du bruker litt tid og blar rundt på forumet her inne så finner du at vi unisont tar avstand fra idiot-syklistene. Mange av oss jobber aktivt for å hindre generalisering slik at vi som oppfører oss lovlydig på sykkel i trafikken slipper vreden som er forårsaket av idiotene.

Dessverre er dette en kamp mot vindmøller og den blir veldig mye vanskeligere med slike facebook-grupper som den vi diskuterer her. Den fyrer opp under det generaliserte hatet og trigger reaksjoner hos "massen" som kan medføre unødvendige situasjoner og ulykker.

Vi bør jobbe sammen for å luke vekk ugresset i stedet for å hive tonnevis med gjødsel på det. Derfor er det viktig å bli en motvekt på slike hatgrupper som denne har blitt.

En gruppe som har saklig diskusjon og opplysning som formål hadde vært MYE mer effektivt.

Og igjen: Jeg beklager at jeg trakk en for rask slutning om hvem som postet anonymt som admin på gruppa. Unnskyldningen er oppriktig og kommer fra hjertet.

Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Åsmund Hoel] #1203602 24/06/2011 08:18
Dan Offline
More than words
More than words
av den grunn, har jeg alltid skrevet enkelte/ noen etc. når jeg har postet noe, for er klar over at det er ikke alle som oppfører seg som hjernedøde idioter, å ja finnes idioter både på sykkel og i bil.

Men skjønner du vårt poeng at en facebook-gruppe hvor bilister kan lufte frustrasjonene sine faktisk er med på å gjøre livet farligere for oss som sykler lovlydig og som prøver å bidra til flyt i trafikken?

Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Dan] #1203615 24/06/2011 08:35
?
Åsmund Hoel Offline
Medlem
Medlem
?
av den grunn, har jeg alltid skrevet enkelte/ noen etc. når jeg har postet noe, for er klar over at det er ikke alle som oppfører seg som hjernedøde idioter, å ja finnes idioter både på sykkel og i bil.

Men skjønner du vårt poeng at en facebook-gruppe hvor bilister kan lufte frustrasjonene sine faktisk er med på å gjøre livet farligere for oss som sykler lovlydig og som prøver å bidra til flyt i trafikken?

Og det beste virkemiddelet da er jo at syklistene sjøl tar for seg sykkelidiotene, på samme måte som skjer i mange bedrifter, der kolegaene tar for seg idiotsjåførene og stiller dem til vegg's. (dette skjer i mange transportbedrifter, der det kjøres rundt med logo på bilene)

Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Åsmund Hoel] #1203622 24/06/2011 08:43
EgilS Offline
More than words
More than words

Og det beste virkemiddelet da er jo at syklistene sjøl tar for seg sykkelidiotene, på samme måte som skjer i mange bedrifter, der kolegaene tar for seg idiotsjåførene og stiller dem til vegg's. (dette skjer i mange transportbedrifter, der det kjøres rundt med logo på bilene)

Dette tror jeg du skjønner blir feil, og det er ikke sammenlignbart. "Kollegaer" er en lett identifiserbar masse, "sykkelidioter" er ikke det.

Det du sier er det samme som å si at det er du som bilist som har ansvaret for å sørge for at andre bilister ikke kjører som tullinger.

Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Åsmund Hoel] #1203623 24/06/2011 08:43
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Og det beste virkemiddelet da er jo at syklistene sjøl tar for seg sykkelidiotene

Kan ikke du da forklare hvorfor det opprettes hatgrupper med dødstrusler, og hvorfor noen billister skal «sette på plass» enhver syklist de ser?

Anonym5
Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: anonym5] #1203624 24/06/2011 08:45
?
Åsmund Hoel Offline
Medlem
Medlem
?
Sitat: pontiff
Og det beste virkemiddelet da er jo at syklistene sjøl tar for seg sykkelidiotene

Kan ikke du da forklare hvorfor det opprettes hatgrupper med dødstrusler, og hvorfor noen billister skal «sette på plass» enhver syklist de ser?

tror ikke det hadde vært noen hatgrupper da.

Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: EgilS] #1203628 24/06/2011 08:49
?
Åsmund Hoel Offline
Medlem
Medlem
?
Sitat: EgilS

Dette tror jeg du skjønner blir feil, og det er ikke sammenlignbart. "Kollegaer" er en lett identifiserbar masse, "sykkelidioter" er ikke det.

Det du sier er det samme som å si at det er du som bilist som har ansvaret for å sørge for at andre bilister ikke kjører som tullinger.

å jo da. se bare på en del av bildene som er postet siste året, sannelig mange med klubbdrakt som faller inn under sykkelidioter, Olsen Og Hansen i gata, som sykler til jobb, har nok en annen adferd. er hvertfall min oppfattelse av det, å har rimelig mange timer og tilbakelagte Kilometere på det Norske veinettet.

Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Åsmund Hoel] #1203629 24/06/2011 08:51
?
Åsmund Hoel Offline
Medlem
Medlem
?
Men Nå må jeg stikke, prøve å komme meg til Trondheim, før alle syklistene inntar veien... God Helg

Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Åsmund Hoel] #1203632 24/06/2011 08:52
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Men Nå må jeg stikke, prøve å komme meg til Trondheim, før alle syklistene inntar veien... God Helg

Syklistene kjører fra Trondheim, så om alle holder seg reglene skulle ikke det være noe problem.

God tur og god helg!

Anonym5
Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Åsmund Hoel] #1203638 24/06/2011 08:56
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
tror ikke det hadde vært noen hatgrupper da.

Det tror jeg, selv om alle syklistene hadde kjørt hensynsfullt og holdt seg til alle reglene.

Tro det eller ei, det finnes faktisk billister som hater syklister okke som.

Anonym5
Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Åsmund Hoel] #1203639 24/06/2011 08:58
EgilS Offline
More than words
More than words
å jo da. se bare på en del av bildene som er postet siste året, sannelig mange med klubbdrakt som faller inn under sykkelidioter, Olsen Og Hansen i gata, som sykler til jobb, har nok en annen adferd. er hvertfall min oppfattelse av det, å har rimelig mange timer og tilbakelagte Kilometere på det Norske veinettet.

Min oppfatning er en en helt annen enn din. Det er Olsen og Hansen i gata som er de verste når det gjelder å bryte trafikkreglene på sykkel. De som er "lengst inne" i miljøet er også de som ferdes mest i trafikken og er mest avhengige av å oppføre seg. De med dress og barnesete bakpå driter ofte i hvordan de oppfattes.

I vår klubb er det en rimelig streng justis når det gjelder brudd på lover og regler, enten det er i trafikken, i marka, eller andre steder. På fellestreninger er det nulltoleranse for slike regelbrudd. Overfor enkeltmedlemmene har man ikke så veldig mange virkemidler, men klubben oppfordrer stadig medlemmene til korrekt oppførsel.

Som klubb er man faktisk også økonomisk avhengig av at de som sykler i klubbdrakta oppfører seg. Dette blir delvis sammenlignbart med det du skriver lenger oppe om å kjøre med firmalogoen på bilen. Man ønsker at klubben blir positivt oppfattet, og det å hente inn sponsorer blir ikke enklere om det skrives negativt om klubben på internettfora eller i verste fall i avisen.

Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Åsmund Hoel] #1203660 24/06/2011 09:28
Dan Offline
More than words
More than words

Jeg kjeftet på en syklist seinest i går morges og jeg har flere ganger kjeftet på medsyklister som sykler på rødt. Det fortsetter jeg gjerne med, hvis du går inn like aktivt for å luke ut de fra din facebook-gruppe som skriver hatfulle meldinger som gjør min hverdag farligere. Jeg rydder blant mine idioter og du rydder blant dine. Deal?

Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: EgilS] #1203671 24/06/2011 09:41
Dan Offline
More than words
More than words
Min oppfatning er en en helt annen enn din. Det er Olsen og Hansen i gata som er de verste når det gjelder å bryte trafikkreglene på sykkel. De som er "lengst inne" i miljøet er også de som ferdes mest i trafikken og er mest avhengige av å oppføre seg.

Delvis uenig. Godt mulig at Olsen og Hansen er verst på lovbrudd som rødlyskjøring og sykling mot enveiskjørt, men når det gjelder det å "råsykle" med sneiende forbikjøringer, lite hensyn til barn i veien og møtende syklister så er definitivt de "proffe" syklistene overrepresentert. En rødlyskjøring i lav fart er vesentlig mindre farlig enn en som kommer i 35 km/h og sykler forbi slik at møtende syklister må presse seg inn mot kanten for ikke å bli kjørt ned.

Faktisk synes jeg denne typen sykling har blitt så mye verre de siste årene at det er noen veier i Bærum som jeg helst holder meg unna fordi det er for mange idioter og skumle situasjoner der.

Vi kan prøve alt vi vil å si at det er "de andre" som er ille, enten det er grusveisyklister i marka som sykler ned fotgjengere eller bagasjebrettsyklister i byen som sykler mot rødt, men det er ikke til å komme unna at statistisk sett så er nok mange av de som er virkelig farlige i trafikken blant de som er her inne og leser, som er mer en gjennomsnittet interessert i sykling og trening og som ikke skjønner at den syklingen de driver med, særlig til og fra jobben i rushet, er den som av andre blir oppfattet som farlig.

Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Åsmund Hoel] #1203675 24/06/2011 09:43
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T
Hva er det du prøver å bevis med den linken, Åsmund? Jeg har aldri syklet på rødt lys, men blir likevel tutet på og sneiet av intolerante bilister som ikke tåler å se meg på veien.

Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Dan] #1203676 24/06/2011 09:44
EgilS Offline
More than words
More than words
.. særlig til og fra jobben i rushet, er den som av andre blir oppfattet som farlig.

"Til-fra-jobben" er i stor grad blant de jeg regner som Olsen og Hansen.

Jeg legger også merke til at de som sykler i politiets bedriftsidrettslags sykkelklær ikke er merkbart flinkere enn andre.

Redigert av EgilS; 24/06/2011 09:48.
Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: EgilS] #1203693 24/06/2011 10:04
Dan Offline
More than words
More than words

Jeg sykler til og fra jobben. Gjør det meg til en Olsen og Hansen av den bevisstløse typen du beskrev tidligere? Et av de store problemene på gang- og sykkelveiene rundt Oslo, og sikkert rundt de andre byene i landet også, er jo akkurat at det er veldig mange forskjellige typer syklister der, og dermed store fartsforskjeller.

Tidligere i uka så bremset jeg for å slippe to små jenter i tiårsalderen over et fotgjengerfelt, på et sted hvor man som syklist rett etter fotgjengerfeltet skal inn gjennom en åpning ved siden av en bom (ved rundkjøringen ved Høvikodden for lokalkjente). Rett etter at de var på fortauet og jeg hadde tråkket meg gjennom åpningen så ble jeg forbikjørt av et tog med ca 6-7 syklister i høy fart med en halvmeters luke mellom seg.

Hvis de hadde kommet ti sekunder tidligere, ville de ha bremset for ungene? Hvis førstemann hadde bremset, hadde de andre også klart å bremse, eller ville de ha kjørt inn i hverandre, ungene og bommen? Den typen "feltkjøring" til jobben tror jeg ikke det i første omgang er de typiske bysyklistene som står for, men heller folk som er mer eller mindre aktive i sykkelmiljøet.

Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Dan] #1203700 24/06/2011 10:12
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Den typen "feltkjøring" til jobben tror jeg ikke det i første omgang er de typiske bysyklistene som står for, men heller folk som er mer eller mindre aktive i sykkelmiljøet.

Hvis du med sykkelmiljøet mener Tour de Finance, deres klubb er felles bedriftsledere på Aker Brygge og drakta er i bedriftsfarger er jeg enig.

Ellers tror jeg du og Egil snakker om forskjellige aktive.

Anonym5
Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Dan] #1203701 24/06/2011 10:14
EgilS Offline
More than words
More than words

Jeg sykler til og fra jobben. Gjør det meg til en Olsen og Hansen av den bevisstløse typen du beskrev tidligere?

Jeg generaliserer, og bruker "Olsen og Hansen" (Åsmund var ført ute forresten, og mitt innlegg var svar på det han skrev om denne gruppen) som betegnelse på en gruppe jeg mener er overrepresentert når det gjelder hodeløs oppførsel i trafikken. Uten å kunne generalisere tror jeg man ofte ville ha slitt med å kunne diskutere diverse tema.

Nå tipper jeg du vet dette og at du kun er ute etter å kverulere. ICON_SMILE

Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Dan] #1203704 24/06/2011 10:16
EgilS Offline
More than words
More than words
Den typen "feltkjøring" til jobben tror jeg ikke det i første omgang er de typiske bysyklistene som står for, men heller folk som er mer eller mindre aktive i sykkelmiljøet.

Min erfaring er at feltkjøring er svært utbredt blant jobbsyklere også. Det at noen av disse sykler Birken i tillegg gjør ikke at jeg regner de som "langt inne i sykkelmiljøet".

Forøvrig syklet jeg selv til jobb i dag ikledd gul jakke. Jeg tror jeg opptrådte mer lovlydig enn de aller fleste bilistene rundt meg.

Redigert av EgilS; 24/06/2011 10:18.
Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: EgilS] #1203726 24/06/2011 10:43
Dan Offline
More than words
More than words
Nå tipper jeg du vet dette og at du kun er ute etter å kverulere. ICON_SMILE

Niks, men det er godt mulig at jeg misforsto deg. Det å sette alle som sykler på en lovstridig eller hensynsløs måte i én generalisert gruppe blir meningsløst, fordi de er så veldig forskjellige. På den ene siden har du de som sykler i lav fart mot rødt og enveiskjørt i dressjakke og med porteføljen på bagasjebrettet. På den andre siden har du de som vanligvis går under tittelen "kamikazesyklist i kondomdress" som er veldig opptatte av å komme seg fortest mulig frem og som ikke liker å bremse i det hele tatt.

Jeg oppfattet at du kun ville kritisere den første gruppen, dressmennene, men da misforsto jeg deg tydeligvis.

Som eksempel på den andre gruppen kan jeg igjen ta frem diskusjonen jeg hadde med en medsyklist i går. Jeg tok igjen en langsom syklist i en oppoverbakke, samtidig som det kom en syklist motsatt vei, under akselerasjon i nedoverbakke. Jeg bestemte meg for at jeg ikke hadde hastverk, saktet farten og la meg inn bak den langsomme. Da kommer det plutselig en på racer og passerer oss begge, med litt for liten klaring til møtende til at det skulle føles trygt. Jeg tok ham igjen og sa hva jeg syntes om hans forbikjøring. Han kontret med at det var idiotisk av meg å bremse. Enden på den uventet lange diskusjonen var en morsom ordveksling:

-Jeg hadde valget mellom å kjøre forbi eller å kjøre inn i deg.
-Eller å bremse?
-Det ville jeg ikke ha klart.

Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: Dan] #1203949 24/06/2011 17:28
K
KillerLoop Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
K
Er det rart at jeg holder meg unna gang og sykkelveier. Det er jo ikke bare fotgjengere som svimer rundt der. Men legg merke til første bil som passerer, god avstand til syklisten. lik vil jeg også bli forbikjørt.

http://www.youtube.com/watch?v=nOciwYnz2Rs

Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side! [Re: KillerLoop] #1203958 24/06/2011 17:43
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T
Elg er jo bare koselig! ICON_SMILE

I går sto det en BMW parkert på den nyeste gang- og sykkelveien her i området (som egentlig er et fortau). Bilen sperret totalt, og da jeg måtte stoppe foran bilen så glodde bare føreren dumt på meg, og det endte med at jeg syklet ut på gresset for å komme forbi. Jeg er for snill. I forigårs sto en annen BMW og blokkerte en annen plass, og noen kilometer unna sto et vogntog parkert på gang- og sykkelveien som gikk forbi en kro. Lurer på hva de sjåførene syns om syklister i veien.

I dag sykla jeg en langtur på racer ammen med noen kolleger. De insisterer på å sykle på den mest trafikkerte veien uansett hvor gode alternative ruter er, eller hvor sakte de skal sykle. Mine forsøk på å pense de inn på mine vanlige ruter ble avblåst med påstander om dårlig asfalt. Ikke akkurat feil, men unødvendig når det går en fullt brukbar "gamlevei" parallellt. Bilistene oppførte seg stort sett eksemplarisk i dag. På hjemveien syklet jeg alene, og brukte både G&S-vei og alternative ruter, som vanlig.

Side 17 av 26 1 2 15 16 17 18 19 25 26

Moderator  support