Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

DHL "express"

Re: DHL "express" [Re: no9] #1768031 07/04/2014 08:26
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Samme her - jeg er faktisk der at jeg dropper å handle fra utlandet hvis de ikke tilbyr DHL express. Har det alltid på døra på jobben i løpet av en dag eller to. Koster mindre for meg enn å finne ut hvilken butikk pakka ligger i ca 3 uker etter at den ble sendt også, eller vente en uke på at de skal få inn delen jeg trenger nå på Gmax eller XXL.

Har ikke samme erfaring med UPS m.fl som bruker lokale distributører, da jeg ikke bor i Oslo. Da går pakka ofte 2-3 ganger Oslo-Sarpsborg-Oslo før jeg får til en vellykket intercept.

Re: DHL "express" [Re: no9] #1768401 07/04/2014 20:36
mogens Offline
Besatt
Besatt
Leser man bakover i tråden ser det ut til at følgende går igjen:

Alta: suveren service og presis levering
Bergen: lokal distribusjon utføres av udugelige slasker, unngå for enhver pris

Og ymse erfaringer ellers i landet, merkelig at det skal være så store forskjeller. Basert på mine erfaringer med dem (ikke bare i dette tilfellet) kommer jeg iallfall til å sky DHL som pesten fremover.

Re: DHL "express" [Re: EspenS] #1774535 22/04/2014 15:43
mogens Offline
Besatt
Besatt
Sitat: EspenS
DHL Express er et drittselskap som jeg aldri noen gang kommer til å bruke mer. Bestiller en pakke som koster 180 kroner fra UK. Av en eller annen grunn har DHL fått det for seg at denne er verdt 100 pund. Hverken kredittkortkvittering eller faktura fra nettbutikk ønsker de å ta hensyn til. Jeg har dermed en faktura med MVA og gebyr på 345 kroner på en vare til 180 kroner hvor de nekter å rette opp i denne behandlingen, og hvor jeg av prinsipp overhodet ikke akter å betale fakturaen. Så nå går denne videre til inkasso. God tur, jeg akter fremdeles overhodet ikke å betale. Herregud for en søplegjeng. Ville aldri skjedd på småpakker som tas inn via Posten.

Nå fikk jeg momsfakturaen fra DHL, og det samme skjedde med meg.
Ordren fra CRC var på 558 kr, + 99 kr frakt. Det skulle da gi moms på 657kr * 0,25 = 164,50 kr.
På momsfakturaen har DHL oppgitt "statistisk verdi" på kr. 942, som gir en moms på kr 236.

Hvor i h... kommer denne "statistiske verdien" fra? Legger de på et vilkårlig påslag på momsgrunnlaget for å kunne sitte igjen med mellomlegget når staten har fått sin rettmessige andel? Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal orke å krangle på disse 71 kronene eller bare betale og glemme hele saken. Det som er sikkert og visst er at jeg aldri mer skal ha noe med dette møkkafirmaet å gjøre.

Re: DHL "express" [Re: mogens] #1774607 22/04/2014 18:59
rockphotog Offline
Besatt
Besatt
Haha, i dag fikk jeg MVA-faktura fra DHL Express i posten. Før jeg har fått pakken, og samme dag som den ble tollbehandlet (jeg tracker tross alt ivrig).

Fakturadatoen var satt til TRE DAGER FØR jeg bestilte varene fra Chainreaction, og forfall var i dag.

Tilbakedatere fakturaer, må jo være på grensen til dokumentfalsk. Latterlig selskap.

EDIT: Men selve budet har jeg ikke noe å utsette på.

Redigert av rockphotog; 22/04/2014 19:01.

"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil

Re: DHL "express" [Re: no9] #1982114 09/07/2015 21:54
d0ppler Offline
Avhengig
Avhengig
Jeg graver opp denne. Jeg har nå ventet tålmodig på en Canyon Strive, og ble sendt fra fabrikken tirsdag forrige uke. Her er hendelsesforløpet:

Code:
Tue, 30.06.2015 14:04 h	--	The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically
Tue, 30.06.2015 16:40 h	Neuwied, Germany	The international shipment has been processed in the parcel center of origin
Thu, 02.07.2015 03:39 h	Hamburg, Germany	The international shipment has been processed in the export parcel center
Mon, 06.07.2015 14:07 h	Hamburg, Germany	The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization. (Homepage / online shipment tracking: http://www.posten.no/en/)

Jeg må bare spørre : hvor lang tid skal det ta å få sendt den helvettes pakka til Norge?

Sist mandag ble den etter sigende sendt ut av Tyskland. Hva slags transportmiddel bruker DHL???

Re: DHL "express" [Re: d0ppler] #1982117 09/07/2015 22:07
V
vehe Offline
Besatt
Besatt
V
Sitat: d0ppler
Jeg graver opp denne. Jeg har nå ventet tålmodig på en Canyon Strive, og ble sendt fra fabrikken tirsdag forrige uke. Her er hendelsesforløpet:

Code:
Tue, 30.06.2015 14:04 h	--	The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically
Tue, 30.06.2015 16:40 h	Neuwied, Germany	The international shipment has been processed in the parcel center of origin
Thu, 02.07.2015 03:39 h	Hamburg, Germany	The international shipment has been processed in the export parcel center
Mon, 06.07.2015 14:07 h	Hamburg, Germany	The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization. (Homepage / online shipment tracking: http://www.posten.no/en/)

Jeg må bare spørre : hvor lang tid skal det ta å få sendt den helvettes pakka til Norge?

Sist mandag ble den etter sigende sendt ut av Tyskland. Hva slags transportmiddel bruker DHL???

DHL fra Tyskland er som vårt eget postvesen, DHL fra andre steder er budfirma (express). Så tråden omhandler ikke riktig DHL for din del, 1-2 uker tar det dog vanligvis fra Tyskland med ordinær pakkepost. ICON_SMILE

Prøv å spor pakken på posten.no, kanskje den er stoppet pga manglende dokumenter eller så er den påvei enda siden det bare er fire dager siden den dro fra Tyskland ifølge infoen du postet selv.

Re: DHL "express" [Re: no9] #1982121 09/07/2015 22:13
d0ppler Offline
Avhengig
Avhengig
Ikke noe mer info å hente fra Postens sporingssider. Denne ventetida er grusom!!!!

Re: DHL "express" [Re: no9] #1982132 10/07/2015 04:31
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Vi er nok litt bortskjemte med posten i Norge. Samtidig er det vel ettervirkninger av streiken, og enkelte aksjoner som fortsatt pågår i dhl.

Re: DHL "express" [Re: Paulus] #1982142 10/07/2015 05:52
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: Paulus
Vi er nok litt bortskjemte med posten i Norge. Samtidig er det vel ettervirkninger av streiken, og enkelte aksjoner som fortsatt pågår i dhl.

Bestilte fra CRC i går med levering DHL-express. Ble hentet av DHL klokken 14:00 i går og kom til Oslo i dag klokken 07:25. Levers da vel på jobb rundt lunsj-isj tipper jeg.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: DHL "express" [Re: no9] #1982144 10/07/2015 06:07
T
TrondAM Offline
Veteran
Veteran
T
Bestilte frå CRC med DHL Express ein måndag kl 15 i slutten av Mai. Tysdag kl 16 kom tlf frå DHL om eg var heime, henta pakken hos 7-11 i Trondheim same kveld.

Redigert av TrondAM; 10/07/2015 06:07.
Re: DHL "express" [Re: no9] #1982148 10/07/2015 06:21
Hebbelill Offline
Entusiast
Entusiast
Ta en telefon til DHL og spør hva det er som forsinker pakken. Har opplevd at forsendelser fra utlandet har manglet tolldeklareringspapirer og blitt stående i utlandet mens de venter på at butikken skal sende over dokumenter (noe som dessverre har tatt litt lang tid noen ganger).

Kan også være at du selv kan sende over dokumentasjon.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: DHL "express" [Re: no9] #1982160 10/07/2015 07:21
d0ppler Offline
Avhengig
Avhengig
Da har jeg prata med DHL og Posten, og blitt informert om at pga streiken, så har dette drøyd ut.

Det begynner å gli over til apati for meg nå. %¤#%%"#¤%¤¤#¤#!!!!!

Re: DHL "express" [Re: no9] #1982176 10/07/2015 08:06
Holyman Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Du har min dypeste sympati.

Hadde samme smørja som trådstarter med DHL/Posten med noen Oakley-briller fra sunglassesshop her for noen uker siden. Skylden ligger tydeligvis noen ganger også hos butikken som sender, i mitt tilfelle ble pakken send som busniess-til-business-pakke og de ringer de ikke før levering og leverer kun mellom 9 og 16. Jeg har klart å legge dette bak meg nå, men jeg må si jeg synes det er helt ubegripelig at firmaer som dette ikke blir utfordret skikkelig i markedet sitt og får lov å leke monopol med kundene som de eneste som lider.
Hvorfor bruker ikke flere nettbutikker MyPack? Det er faktisk den shippingtjenesten jeg har best erfaring med.

Re: DHL "express" [Re: tmork] #1982295 10/07/2015 13:10
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Sitat: tmork
Sitat: Paulus

Bestilte fra CRC i går med levering DHL-express. Ble hentet av DHL klokken 14:00 i går og kom til Oslo i dag klokken 07:25. Levers da vel på jobb rundt lunsj-isj tipper jeg.

Beklager misforståelsen men min kommentar var rettet til d0ppler. Flott at din pakke kommer raskt fram.

Re: DHL "express" [Re: Holyman] #1983567 14/07/2015 21:38
G
Gresskar Offline
Medlem
Medlem
G
Sitat: Holyman
Du har min dypeste sympati.

Hadde samme smørja som trådstarter med DHL/Posten med noen Oakley-briller fra sunglassesshop her for noen uker siden. Skylden ligger tydeligvis noen ganger også hos butikken som sender, i mitt tilfelle ble pakken send som busniess-til-business-pakke og de ringer de ikke før levering og leverer kun mellom 9 og 16. Jeg har klart å legge dette bak meg nå, men jeg må si jeg synes det er helt ubegripelig at firmaer som dette ikke blir utfordret skikkelig i markedet sitt og får lov å leke monopol med kundene som de eneste som lider.
Hvorfor bruker ikke flere nettbutikker MyPack? Det er faktisk den shippingtjenesten jeg har best erfaring med.
Vil ikke si MyPack er noe særlig heller. Teit system der hvis du har bestilt flere pakker så må hver pakke hentes og skannes manuelt, samt at du må skrive under på hver enkelt. I tillegg har de et veldig dårlig varslingssytem. Pakker blir registrert som klare til utlevering øyeblikket sjåføren leverer pakkene til butikken. Så det betyr i praksis at mangler det en pakke eller hvis pakken blir borte så blir den likevel registrert som henteklar da pakkene er en del av en hel leveranse og ikke skannes enkeltvis. Blir mye surr frem og tilbake med forvirrede butikkansatte. Funker greit ellers og har rask leveringstid.

DHL bør ungåes. Hadde en sjåfør som skulle levere en pakke til dem over meg ringe og mase på ringeklokka. Til slutt åpnet jeg døren for å høre hva i granskauen det var han ville. Joda, skulle bare levere en pakke, men han visste ikke hvilken dør han skulle ringe på. Sa da at det vet jeg ikke, kjenner dessverre ingen i komplekset. Så lukket jeg døren. Kun ett minutt senere ringer han på igjen og spurte om jeg kunne ta vare på pakken til naboen kom hjem. Det sa jeg nei til da jeg ikke kjenner naboen og ikke har noen interesse av å ta vare på andres pakker. Han fortsatte å snakke, men fikk ham til å gå til slutt.

Uproffesjonelt og vanvittig irriterende. Har dog en god erfaring der sjåfør ringte og spurte hvor jeg ville ha levert pakken, ordnet det da slik at jeg fikk den på jobb. Det var ganske greit. Ellers leverer de stort sett til tider man ikke er hjemme. Bestiller ikke fra nettbutikker med kun DHL.

Posten er og blir det enkleste for min del.

Redigert av Gresskar; 14/07/2015 21:44.
Re: DHL "express" [Re: no9] #1988476 29/07/2015 16:36
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig
Ny DHL-opplevelse:

Jeg bestilte Bafang pluss batteri fra BMS battery tidlig i juli.

Etter 16 dager blir 2 kolli sendt fra Hong Kong. Ett av de to forlater aldri Hong Kong. Etter 2-3 dager ringer DHL-sjåføren til meg og hører om jeg er hjemme, og vi avtaler utsatt levering, på jobben min, dagen etter. Pakken har allerede vært fram og tilbake to ganger Trondheim-Oslo, og innom importavdelingen for fortolling to ganger.

Dagen etter, idet sjåføren skal levere, finner DHL ut at pakken ikke skal utleveres til meg likevel, men returneres avsender.

Kundesupport kan etter litt om og men fortelle at fortollingsdeklarasjonen ikke var OK, og dermed returneres pakken.

UPS og posten holder pakken på vent når slikt skjer, og avventer til dokumentasjon er på plass, og ting kunne vært oppklart langt raskere.

I går mottok jeg faktura for utlegg av moms, og de har helt klart kikket på en faktura som har medfulgt, siden tollverdien stemmer med det jeg har betalt, eks. frakt, og alt er rikting, ser det ut for.

Uansett er det ingenting jeg kan gjøre mot DHL for å få pakken, men BMS Battery har lovet at de skal ordne opp.

DHL Express er et tøysefirma.

Re: DHL "express" [Re: no9] #1988482 29/07/2015 16:47
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Bestilt flere pakker med dhl express, går fort og folka ringer meg alltid! De her oppe er i alle fall svært serviceinnstilte og hyggelige, jeg er fornøyd med dhl.

Sist bestilte jeg fra wiggle, tok 1 døgn til oslo, der den ble holdt igjen i halvannet døgn i tolla, så gikk det et døgn før den var i hånda mi.

Redigert av Hoaas; 29/07/2015 16:48.

You are what you eat...mmm nuts
Re: DHL "express" [Re: no9] #1988508 29/07/2015 18:28
Flo Offline
Ringrev
Ringrev
Har et artig problem med DHL. Jeg får regningene til en som heter "Flø". "Ø" blir som kjent "O" på utenlandske sider... Det står en helt annen leveringsadresse på regningene, men fakturaadressen er satt til meg.

Re: DHL "express" [Re: no9] #1988614 29/07/2015 22:14
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Ikke bare DHL som sliter i sommervarmen. Mottok akkurat en pakke fra Posten en uke etter anslått leveringsdato, etter at sommervikarene på terminalen i Oslo mente at pakken, ironisk nok klimanøytral servicepakke, fortjente en sightsingtur opp til Narvik på vei til Bergen...

Trønder osv
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support