Første (andre) dag av utflukt er over, det var tidenes syndeflod idag (fredag), men veldig mange valgte likevel å henge seg med på organisert tur i Kongsbergske skoger.
Det er som når man gikk i barnehagen, det er jo utrolig gøy å leke i sølepytter og gjørme, man gjør det bare normalt ikke.
Høytrykkspylere etter tur og en varm dusj gjorde dog både sykkel og -list ren og pen igjen, så etter quiz og HD-filmvisning på kroa er vi snart klare for nye økter imorgen.
Værvarselet endrer seg hele tida, men nå virker det som lørdagen og ikke minst søndagen kan bli ganske så bra.
Alpers sitter og trøkker ut en sak på forsida nå, sjekk det opp utpå natta.
Insta VIMEO 2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso
Det er rart med det, når man sitter inne og stirrer ut på regnet så er det ikke mye fristende å komme seg ut. Men når man først har fått på seg klær og utstyr og kommer igang med syklingen så blir været redusert til et mindre parameter hvor det som skal sykles blir litt mer krevende enn hva den ellers ville vært. Men vi driver jo ikke med dette her fordi at det skal være så forbannet lett og morro er det uansett
Takk til arrangører og guider for et flott arrangement, at Kongsberg har supre stier er det definitivt ikke noen tvil om.
Her var det mange fete sykler til demo! Det går faktisk bra å ikke ta med egen sykkel og likevel sykle hele tiden.
Men jeg synes flere av leverandørene har en litt for slapp holdning med å holde demo-syklene optimale. Flere av syklene jeg prøvde hadde dårlig innstilte gir og hendler, feil trykk i gaffel og demper, dårlig fungerende teleskop-pinner og helt feil dekktrykk. Slike ting må man bare ta seg tid til å spørre om når en potensiell kjøper kommer for å prøve ditt produkt. Enkelte hadde også valgt å utstyre syklene med ganske merkelige dekk i forhold til tiltenkt bruk (ref. grov stisykkel med rittdekk...). Setter stor pris på at de var så flinke til å stille opp, men kanskje de burde være litt mer oppmerksomme på akkurat oppsett.
Et kjempearrangement som jeg garantert kommer tilbake til neste år - vått eller tørt. Takk til guidene for super innsats. Absolutt favoritt: St. Anger!
Heia St.Anger! Her må man være litt halvgal og sinna for å kjøre fort ned! Vanvittig morro å slenge ned over og langt ifra vite hva som skjuler seg i bekkefaret!
Takk for i år! Ble lite bilder, og det som ble tatt i dag bærer vel preg av at det var vått...
Suverent opplegg og topp stemning. Guidene gjorde en flott jobb og terrenget ga alle skikkelige utfordringer. Været er det lite å gjøre med, men skulle jeg ønske meg noe for neste år, er det bedre vær, eventuelt at man ordner byggtørke og et rom med utløfting for å tørke klær og utstyr.
Det funka fint med telt, men jeg slapp opp for tørre klær og skotøy lørdag ettermiddag, og da satte jeg kursen hjem.
Må si jeg synes det var deilig å bo hjemme under disse værforholdene (bor 20 min unna). Etter to runder lørdag var det behagelig med vaskemaskin, tørketrommel og skotørker
Håper på å se en del bilder utover dagen! MÅ da være folk som tok bilder selv om det regnet litt!
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
Takk for i år alle sammen! Har lært utrolig mye i gjørma:P Spesiell stor takk til alle guidene!
Noen som var på kurs om hvordan å lufte bremser og som husker hva de beste bremsesklossene het? Han nevnte to stk, og at en av dem var litt dyrere med bedre på vått føre osv og generelt bedre? Det var litt mer "metall" i dem eller noe.
Etter utforkurset i går var det rett og slett ikke mer å bremse med bak. Helt nedslitt hehe(bærer nok også litt preg av at jeg kun hadde bakbrems i en halv uke noen dager før utflukt). Ikke rart bakbremsen ble dårligere og dårligere...Vil tippe jeg nok også må bytte klosser fremme også, skal bli spennende å se hvordan dem ser ut.
Kom hjem med 5 bæreposer søkkvått og møkkete sykkeltøy. Og etter noen timer kom mail fra reisefølget: "Takk for fet tur". Det beskriver vel helgen.
Takk til alle involverte i arrangementet. Top notch! Utrolig velvilje hos sykkelleverandørene, mye go'saker på test. Guidene er jo alltid blide 24-7, men må uansett fremheve Utforkurset til Bjørn og Espen. Lærerikt, utfordrende og begge gutta stiller både med lass av kunnskap og tålmodighet(vi har satt av 45min, men holder på "så lenge dere vil"). Rått å se Espen avslutte de tingene vi deltakerne først hadde testet.
Tusen takk til alle som var med til at arrangere, guide og gjøre Utflukt2011 til enda en strålende opplevelse. Været er det ikke så mye som kunne gjøres med, men humøret var på topp hos alle jeg møtte og syklet sammen med på turene
Gleder mig til neste år, men håper på litt mere sol neste gang :))
Dette var min første utflukt til Utflukt og må bare stille meg i rekken av (åpenbart) überfornøyde Utflukt-deltagere; tusen takk til arrangører, guider, (teknikk)instruktører og alle andre deltagere! :-D
Turen om "Tunneltaket" på søndag ble en åpenbaring ift. teknisk krevende "nedoverstisykling" på særdeles krevende, men ufattelig morsomt sykkelføre. :-P Må vel ærlig innrømme at kondisen kun holdt 99% av turen, men moro var'e lell.
Neste år stiller jeg forhåpentligvis med egen (og mere egnet) sykkel, samt en real oppgradering av sykkelkondisen. Hehe.
Forhåpentligvis sykles vi (flere av oss) snart igjen - f.eks. i regi av TK!?