Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 7 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

"Har du lyst til å dø?"

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: P_Dalen] #1195000 11/06/2011 17:58
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: P_Dalen

Se igjen. Ved 0:19 er det en midtrabatt. Jeg ville ikke ha en diger brødbil ved siden av meg her.

Når man sykler i samme fart som trafikken ellers, er det helt meningsløst om man skal bremse ned for å slippe forbi alle som ligger bak, og deretter opprette ny avstand til den som har kjørt forbi.

Dette er bytrafikk, og det kommer biler bak hele tiden. Skal man bremse ned og slippe forbi alle, når det er et alternativ å følge på i trafikkens tempo?

Jag tolkar dinna inlägg som att du tycker att sykkelfelt är helt meningslösa.

Själv klarar jag faktiskt att sykla i både sykkelfelt och på gång och sykkelvägar. Det är kanske därför jag har diskuterat denna och någon annan video. Jag tycker videorna visar på en holdning om att de allra flesta tillrättalägningarna för syklister inte kan användas och att syklisten ser som sin oppgift att bestämma hur alla andra ska oppföra sig i trafikken i stället för att försöka passa in.

Jag tycker också det är en poäng att i alla fall försöke köra på ett bra sett i trafikken när man lagar videor som ska visa dårlig körning. Ge tegn vid ändring av plassering i vägbanan borde väl tex vara en självklarhet också på sykkel?

Redigert av fredriks; 11/06/2011 18:00.
Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: klev1] #1195005 11/06/2011 18:05
F
frodev Offline
Entusiast
Entusiast
F
Sitat: klev1
Til å være et sykkelforum, må jeg si det er overraskende mange her som ikke burde sykle i trafikken. Nerveproblemer på halvparten, jo?

kan du dokumentere det? kan du i det minste sannsynliggjøre det, ved å vise til noen sitater?

(OBS! Det hadde vært lite givende å diskutere om alle var enige.)

Redigert av frodev; 11/06/2011 18:29. Rediger grunn: det kom noen andre innlegg i mellom, så jeg siterer det jeg svarte på
Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: frodev] #1195014 11/06/2011 18:16
T
traktoregg Offline
Besatt
Besatt
T
Jeg gidder ikke å lese 7 sider diskusjon om hva som var riktig. En av grunnene til at jeg flytta fra Oslo var trafikken. Her er det de rundkjøringene jeg sykler i tre armer. Skal jeg til høyre ligger jeg til høyre, skal jeg rett frem kjører jeg midt i veien og skal jeg til venstre ligger jeg helt ut mot gulstripa. Jeg peker tydelig før jeg svinger ut i veien, og så langt har det ikke vært noe problem.

Det jeg lurte på var: Har du kontakta firmaet hans? Fikk du noe svar? Har du anmeldt det?

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: traktoregg] #1195019 11/06/2011 18:20
K
klev1 Offline
Avhengig
Avhengig
K
Her er det ingen ting å anmelde, og kontakter han firmaet vil han bli ledd ut...

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: sverreb] #1195020 11/06/2011 18:21
jeth Offline
Camoboy
Camoboy
Sitat: sverreb
Sitat: jeth

Desto større grunn til å holde seg et eneste sted i veibanen: Til høyre i sykkelfeltet.

Ser du ikke fortauskanten? Ligger du til høyre i det sykkelfeltet har du ingen rømmingsvei. Prøver du å stikke over en fortauskant med racer risikerer du sprette rett ut i veien og under hjula på det du prøver å unslippe.
Dette sykkelfeltet ser fordømt smalt ut (hvis jeg ikke blir lurt av videoen) noe lengre ut enn rett utenfor hvitstripa er neppe aktuelt her.

Det er selvsagt ikke noe substandard ved dette sykkelfeltet her, enten det gjelder fortauskant eller midtrabatt. Har man problemer med slikt bør man kanskje revurdere hvorvidt man er egnet til å ferdes med sykkel i storbyen.

Jens
Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: klev1] #1195034 11/06/2011 18:34
C
catol Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
C
Til å være et sykkelforum, må jeg si det er overraskende mange her som ikke burde sykle i trafikken. Nerveproblemer på halvparten, jo?

+1 Veldig enig

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: fredriks] #1195041 11/06/2011 18:38
P
P_Dalen Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
P
Sitat: fredriks
Jag tolkar dinna inlägg som att du tycker att sykkelfelt är helt meningslösa.

Jeg synes ikke sykkelfelt er meningsløse. Derfor velger jeg også i stor grad veier med sykkelfelt. Men sykkelfeltene fritar ikke andre trafikanter for vanlige aksomhetsregler f.eks. ved forbikjøring.

Jeg er fullt klar over at ikke alle bilister forstår dette. Noen ser ut til å tro at malingsstripa som skiller kjørefeltet og sykkelfeltet, gir syklisten en form for magisk beskyttelse, slik at man kan kjøre forbi syklisten med mindre margin enn om sykkelfeltoppmerkingen ikke var der. Jeg må innrømme at jeg er forundret over at erfarne syklister som Dan og du øyensynlig mener det samme.

Mange av de stedene jeg sykler i sykkelfelt, er det parkeringsplasser til høyre for sykkelfeltet. For å ferdes på forsvarlig måte her, må man ligge godt til venstre i sykkelfeltet, eller litt utenfor feltet.

Det jeg sa var meningsløst, var om jeg - slik du foreslo - skulle sakke ned og slippe forbi biler som kommer bak, når det i stedet er mulig å holde omtrent samme fart og flyt i trafikken. Skulle jeg gjøre dette konsekvent, ville sykling ikke være en rasjonell måte å komme seg fram på.
Själv klarar jag faktiskt att sykla i både sykkelfelt och på gång och sykkelvägar.

Det gjør jeg også. Av disse foretrekker jeg klart sykkelfelt.

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: catol] #1195043 11/06/2011 18:41
F
frodev Offline
Entusiast
Entusiast
F
Sitat: catol

+1 Veldig enig

-5. Det er ELENDIG debatt-teknikk å beskylde sine meningsmotstandere for å ha nerveproblemer.

Kan du nevne nick-navn på de du mener har nerveproblemer? Kan du begrunne det?

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: traktoregg] #1195045 11/06/2011 18:42
P
P_Dalen Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
P
Sitat: traktoregg
Det jeg lurte på var: Har du kontakta firmaet hans? Fikk du noe svar? Har du anmeldt det?

Nei, jeg har ikke anmeldt, og ikke kontaktet firmaet.

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: P_Dalen] #1195059 11/06/2011 19:00
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Jeg synes ikke sykkelfelt er meningsløse. Derfor velger jeg også i stor grad veier med sykkelfelt. Men sykkelfeltene fritar ikke andre trafikanter for vanlige aksomhetsregler f.eks. ved forbikjøring.

Är det någon andra regler för väg-sykkelfelt och två filig bilväg? Där jag har syklat i sykkelfelt så har det varit möjligt för både bilarna och syklarna att köra eller sykla så gott som oberoende av varandra, dvs passera varande med tillräkligt avstånd.

Quote:

Mange av de stedene jeg sykler i sykkelfelt, er det parkeringsplasser til høyre for sykkelfeltet. For å ferdes på forsvarlig måte her, må man ligge godt til venstre i sykkelfeltet, eller litt utenfor feltet.

Men det var det inte här och du syklade endå inte mycket i sykkelfeltet.

Quote:

Det jeg sa var meningsløst, var om jeg - slik du foreslo - skulle sakke ned og slippe forbi biler som kommer bak, når det i stedet er mulig å holde omtrent samme fart og flyt i trafikken. Skulle jeg gjøre dette konsekvent, ville sykling ikke være en rasjonell måte å komme seg fram på.

Det här kan man väl både se från syklistens och bilistens synsvinkel. Syklister verkar ofta vara väldigt bra på att köra på ett sätt så att de minimerar tidsförluster men är också väldigt snabba med att kritisera bilister som vill komma fram. I denna filmen är det ju du som helt klart bremsar en bilist med din körning.

Sen behöver man väl inte göra allt konsekvent men kan gjöra något för att hjälpa andra körande när det helt klart underlättar.

Jag tycker också du verkar vara väldigt skeptisk till att använda sykkelfeltet. Jag betvivlar starkt att det skulle varit något problem om du syklade i mitten av sykkelfeltet och bilen körde om. Om det faktiskt är ett problem så visar det bara att sykkelfelt inte fungerar.

Quote:

Själv klarar jag faktiskt att sykla i både sykkelfelt och på gång och sykkelvägar.

Det gjør jeg også. Av disse foretrekker jeg klart sykkelfelt.

men det verkar endå inte som att du använder dem spesiellt mycket. Själv tycker jag oftast gång och sykkelvägar fungerar bättre än sykkelfelt.

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: fredriks] #1195087 11/06/2011 19:33
P
P_Dalen Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
P
Är det någon andra regler för väg-sykkelfelt och två filig bilväg?

Nei, mitt poeng er nettopp at vanlige regler for forbikjøring gjelder selv om det er et sykkelfelt der.
Där jag har syklat i sykkelfelt så har det varit möjligt för både bilarna och syklarna att köra eller sykla så gott som oberoende av varandra, dvs passera varande med tillräkligt avstånd.

Mange steder går dette fint, ja. Men det er også sykkelfelt en god del steder der det er for smalt. Og det forekommer sykkelfelt like foran innsnevringer, f.eks. midtrabatter. Her bør ansvarlige syklister legge seg ut i god tid før innsnevringen.

Men det var det inte här och du syklade endå inte mycket i sykkelfeltet.

Nei, selvsagt. Jeg har forklart mange ganger at jeg ikke ville invitere til en uforsvarlig forbikjøring.

I denna filmen är det ju du som helt klart bremsar en bilist med din körning.

Jeg bremset ikke bilisten overhodet på strekningen fram til første rundkjøring. Slik kunne det fortsatt. Men han tutet meg rett i ryggen. Fra det tidspunkt ble han antakelig noe hindret, ja.

Sen behöver man väl inte göra allt konsekvent men kan gjöra något för att hjälpa andra körande när det helt klart underlättar.

Selvsagt, men det det var ikke tilfellet her. Det måtte i så fall være å underlette sjåførens aversjon mot å se en syklist foran seg.

men det verkar endå inte som att du använder dem spesiellt mycket.

Jo, jeg bruker dem mye.

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: P_Dalen] #1195123 11/06/2011 20:02
H
Håkon SSL Offline
Avhengig
Avhengig
H
godt eksempel på hvorfor bilister har så mye i mot syklister.
Du kunne fint latt han passere, sporvalget ditt i rundkjøringen var jo bare elendig, kutter tvers igjennom i stede for å holde deg ute til høyre. Man må vise at man vil samarbeide med bilister. Overrasker meg ikke at det er en ''bysyklist'' som klarer å lage en sånn konflikt.

- Wilier Cento 1 Dura-Ace DI2 SRM
- Trek Top Fuel 9.9 SSL
Sponsor:
Bilforumet AS
www.bilforumet.no
Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: frodev] #1195125 11/06/2011 20:04
K
klev1 Offline
Avhengig
Avhengig
K
Sitat: frodev

Kan du nevne nick-navn på de du mener har nerveproblemer? Kan du begrunne det?

Føler du deg truffet ,er det stor fare for at jeg har hatt deg i tankene.

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: Håkon SSL] #1195130 11/06/2011 20:14
P
P_Dalen Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
P
Sitat: Håkon SSL
Du kunne fint latt han passere,

1) Det var ingen grunn til å kjøre forbi, siden jeg holdt samme fart som trafikken ellers.
2) Det var ikke plass til noen forbikjøring.

Overrasker meg ikke at det er en ''bysyklist'' som klarer å lage en sånn konflikt.

Med dette utsagnet avslører du etter min mening visse fordommer.

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: P_Dalen] #1195140 11/06/2011 20:31
H
Håkon SSL Offline
Avhengig
Avhengig
H
i videoen står det at du har en bil som henger bak på deg, og du velger å svinge ut rett foran han, han tuter på deg, du bremser opp å ser deg bakover?. du er jo bare i veien for han. i en 4-armet rundkjøring kutter du tvers over? hvorfor? fordi det passer deg best? virker som du tenker kun på deg selv.
Se på syklisten i blått foran deg i videoen, hvorfor følger du ikke han/hun?

Når man leser igjennom tråden her så ser man jo at flere sitter med samme inntrykk.

det er ikke noe nytt at det ofte er konflikter mellom ''til jobben syklister'' og bilister. et premieeksempel er jo din egen video, selv om du kanskje ikke er på vei til jobben, men det er bare mas med masse syklister som vingler ut i veien, kutter i rundkjøringer og kjører på rødt.

Svelg kamelen...dette ble nok ikke den tråden du hadde drømt om.

Redigert av Håkon SSL; 11/06/2011 20:35.

- Wilier Cento 1 Dura-Ace DI2 SRM
- Trek Top Fuel 9.9 SSL
Sponsor:
Bilforumet AS
www.bilforumet.no
Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: Håkon SSL] #1195157 11/06/2011 20:48
P
P_Dalen Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
P
Svelg kamelen...dette ble nok ikke den tråden du hadde drømt om.

Som sagt allerede i første del av tråden:
jeg ville ikke lagt ut linken her hvis jeg bare var ute etter applaus og anerkjennelse. Såpass kjenner jeg da forumet og dets synsere...

Men jeg kjenner at jeg blir litt mindre interessert når kritikken grunngis med projiserte forestillinger og generaliseringer om jobbsyklister kontra andre "typer" syklister, påståtte nerveproblemer og til og med sykling mot rødt lys.

Re: "Har du lyst til å dø?" Nå med mellomtider.. [Re: frodev] #1195166 11/06/2011 21:10
pinwiz Offline
Besatt
Besatt

Etter 0:00 står saaben helt stille for å slippe over en fotgjenger. Syklisten sklir opp mot høyre baklykt på bilen. Retning sykkelfelt ja.
0:03 Saaben har akkurat kommet seg over fotgjengerovergangen og begynner å få litt fart.
0:05 Syklisten ser seg for over skulderen
0:06 Skifter fil til venstre og tar plass bak og til høyre for saaben. Er dette "å virre"? -- eller "å vingle" som andre har kalt det? Jeg mener klart nei, for han ser seg for først. Jeg antar at varebilen ligger et stykke bak.
0:20 tilbake til sykkelfeltet ja, men uproblematisk.
Hele veien holder han max 1 sek avstand til saaben. Sidedøra til saaben er synlig hele veien, så han er til høyre for den, uansett feltvalg. Uansett om han er i sykkelfeltet eller på linjen (eller til venstre for den (*)) så bør varebilen ligge 2 sekunder bak syklisten mhp å unngå fare for sammenstøt med saaben.

0:28,5 Saaben krysser fotgjengerfelt. Etter fotgjengerfeltet er det ikke lenger merket sykkelfelt. Så kan man diskutere om sykkelfeltet slutter der merkingen er borte eller i neste kryss, det har jurist Olav Torvund gjort . Det er selvfølgelig ikke veivesenet som ikke har malt sykkelfelt etter fotgjengerfeltet, det er bilistene som har kuttet svingen så mange ganger at malingen er slitt bort. Sykkelfeltet er uansett slutt i det rundkjøringen begynner.
0:30 Syklist kjører inn i rundkjøring. Jeg mener bestemt at Jeth (m.fl.) tar feil i at ”han drar over til venstre” før rundkjøringen: Om det var merket et sykkelfelt der ville han ha vært innenfor det, han ligger fortsatt til høyre. Han kan se høyre side av saaben, som allerede har begynt å svinge. Gjennom rundkjøringen har han felles felt med bilisten. Er noen uenig i det? Her drar han gradvis over i venstre del av det høyre kjørefeltet, ja, det er jeg enig i. Men jeg mener 1) det er fullstendig lovlig, 2) fordi varebilen i rundkjøringen er bak ham i samme kjørefelt og 3) tilsv kutting er normal praksis også blant bilister. Varebilen kom sist inn i rundkjøringen og SKAL holde tilstrekkelig avstand, allerede lenge før rundkjøringen fordi han burde skjønne at syklisten kommer først inn og man skal ikke ligge med kort avstand til syklist i samme felt.

Edit 2: Han ser seg også over skuldra i det han kjører inn i rundkjøringen, mao før han drar mot venstre gjennom rundkjøring nummer 1.

Edit: Bilder 0:28 og 0:30

En ganske ualminnelig dyp & interessant analyse av nestenhendelsen.Særlig ved at de viktigste hendelsene er uthevet i fet type.Et eksempel til etterfølgelse.

Lille-Maud Vonlausbråten & Diderik From jr. applauderer.
Medlemsskap i Norsk Dusteforbund tiltredes med ovasjoner.

Darwin P. Erlandsen (ved stedfortreder)

Hva ville Lemmy gjort.......?

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: Håkon SSL] #1195171 11/06/2011 21:16
F
frodev Offline
Entusiast
Entusiast
F
i videoen står det at du har en bil som henger bak på deg, og du velger å svinge ut rett foran han, han tuter på deg, du bremser opp å ser deg bakover?. du er jo bare i veien for han. i en 4-armet rundkjøring kutter du tvers over?

Flere faktafeil her. Han svinger ikke ut rett foran, men kjører ut i rundkjøringen fra høyre kant/sykkelfeltet. Han kutter IKKE tvers over! Hele veien gjennom rundkjøringen kan P_Dalen se høyre sidespeil på bilen foran. Det er Saaben foran som kutter over i venstre kjørefelt, P_Dalen holder seg i høyre kjørefelt gjennom rundkjøringen. Varebilen skal holde avstand. Bilder fra 0:30 og 0:32

Quote:
Se på syklisten i blått foran deg i videoen, hvorfor følger du ikke han/hun? Når man leser igjennom tråden her så ser man jo at flere sitter med samme inntrykk.

Fordi han i stor grad holder følge med bilene og sykler vesentlig fortere enn hun i blått. Se 1:25 - 1:35 i videoen.

du har sikkert også lagt merke til at flere støtter P_Dalens kjøring. (Jeg har én liten innvending, som jeg kanskje kommer med etter hvert ICON_WINK )

Re: "Har du lyst til å dø?" vi gir oss ikke.. [Re: frodev] #1195182 11/06/2011 21:24
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
i videoen står det at du har en bil som henger bak på deg, og du velger å svinge ut rett foran han, han tuter på deg, du bremser opp å ser deg bakover?. du er jo bare i veien for han. i en 4-armet rundkjøring kutter du tvers over?

Flere faktafeil her. Han svinger ikke ut rett foran, men kjører ut i rundkjøringen fra høyre kant/sykkelfeltet. Han kutter IKKE tvers over! Hele veien gjennom rundkjøringen kan P_Dalen se høyre sidespeil på bilen foran. Det er Saaben foran som kutter over i venstre kjørefelt, P_Dalen holder seg i høyre kjørefelt gjennom rundkjøringen. Varebilen skal holde avstand. Bilder fra 0:30 og 0:32

Quote:
Se på syklisten i blått foran deg i videoen, hvorfor følger du ikke han/hun? Når man leser igjennom tråden her så ser man jo at flere sitter med samme inntrykk.

Fordi han i stor grad holder følge med bilene og sykler vesentlig fortere enn hun i blått. Se 1:25 - 1:35 i videoen.

du har sikkert også lagt merke til at flere støtter P_Dalens kjøring. (Jeg har én liten innvending, som jeg kanskje kommer med etter hvert ICON_WINK )

Vi (jeg & kompis) venter i åndeløs spenning.
Jeg tror natten blir søvnløs hvis du fortsatt holder oss på pinebenken. Ny analyse kreves,gjerne med mellomtider igjen.
Det gav analysen en ekstra piff.

Re: "Har du lyst til å dø?" Nå med mellomtider.. [Re: pinwiz] #1195183 11/06/2011 21:25
F
frodev Offline
Entusiast
Entusiast
F
Sitat: pinwiz
Lille-Maud Vonlausbråten & Diderik From jr. applauderer.
Medlemsskap i Norsk Dusteforbund tiltredes med ovasjoner.

hehe, Dusteforbundet var jo legendarisk. Jeg aksepterer sammenligningen. Jeg vet jeg skriver langt. Ikke desto mindre har jeg rett ICON_WINK Du argumenterer i alle fall ikke i mot min faktabeskrivelse.

Men siden vi først er i det humoristiske hjørnet så siterer jeg en dame fra Otta som nettopp var i nyhetene. E synes det e trist e, for e lika ikkje vatn!

Re: "Har du lyst til å dø?" vi gir oss ikke.. [Re: pinwiz] #1195191 11/06/2011 21:30
P
P_Dalen Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
P

Jasså, dere sitter og lurker! Aner jeg en viss interesse, tross alt...?

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: frodev] #1195195 11/06/2011 21:36
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
Jeg tror mange blir lurt til å tro at OP vingler mer enn han reellt gjør siden han vrir på hodet en del ganger. Kamera på sykkel ville kanskje vært bedre som dokumentasjon på plassering i veibanen. Uansett, kritikkverdig vingling eller ikke legitimerer det likevel ikke bilistens truende og provoserende handlinger. De som tilbeder idiotkjøringen kan ta med seg nerveproblemene sine til andre forum. Og de som synes en video som skaper diskusjon over mer enn 7 sider er plagsomt og disser dype analyser, kan sette på litt Lemmy på platespillern, sjenke mere portvin og se Pacific Blue istedet for å kommentere i samme tråd ;-)

Big wheels keep on turning
Re: "Har du lyst til å dø?" vi gir oss ikke.. [Re: P_Dalen] #1195196 11/06/2011 21:38
pinwiz Offline
Besatt
Besatt

Jasså, dere sitter og lurker! Aner jeg en viss interesse, tross alt...?

Ja for faan!
Kompisen (svirebror) som er helt & holdent sykkelfri bare:
HÆ? ER DET MULIG? HAHAHAHAHA!

Re: "Har du lyst til å dø?" vi gir oss ikke.. [Re: pinwiz] #1195201 11/06/2011 21:47
P
P_Dalen Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
P
Ja for faan!

Det gleder meg å kunne tilby lokalnyheter med underholdningstilsnitt til bydelens drukkenbolter.

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: Kjartandaddy] #1195202 11/06/2011 21:47
H
HeidiF Offline
Entusiast
Entusiast
H
Å lese igjennom 7 sider, er uaktuelt for min del. Jeg så videoen og konkluderte med at syklisten etter mitt syn opptrådte 100% korrekt.
Er man trygg i by-trafikken, sykler man på denne måten. Det finnes ikke noe uforutsigbart som bilisten kunne hisset seg opp for, her.

Re: "Har du lyst til å dø?" vi gir oss ikke.. [Re: pinwiz] #1195204 11/06/2011 21:50
jeth Offline
Camoboy
Camoboy
Det som er den egentlige "saken" her er at enkelte virrer rundt med kamera på hjelmen med det formålet å finne situasjoner hvor de på en eller annen måte føler at de er blitt forulempet. Og med et dårlig skjult ønske om å bli en femten minutters youtubehero.
Så til deg P Dalen kan jeg bare si at denne filmen får terningkast 1 og lykke til neste gang. En litt strammere regi og et litt mer engasjerende manus er nok det som skal til, men du skal ha for forsøket.

Jens
Re: "Har du lyst til å dø?" vi gir oss ikke.. [Re: jeth] #1195206 11/06/2011 21:54
P
P_Dalen Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
P
Tusen takk, det satte jeg stor pris på.

Re: "Har du lyst til å dø?" [Re: frodev] #1195209 11/06/2011 21:58
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K

Nuvel. Mellom rundkjøringene kjører de ca like raskt, Saaben vesentlig raskere. Den blå syklisten som holder høyre og sykler vesentlig saktere kommer raskere ut av rundkjøring nr to. Jøss. Hvordan gikk det for seg? Voodoo i trafikken?

Re: "Har du lyst til å dø?" vi gir oss ikke.. [Re: jeth] #1195214 11/06/2011 22:06
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
Sitat: jeth
Det som er den egentlige "saken" her er at enkelte virrer rundt med kamera på hjelmen med det formålet å finne situasjoner hvor de på en eller annen måte føler at de er blitt forulempet. Og med et dårlig skjult ønske om å bli en femten minutters youtubehero.
Så til deg P Dalen kan jeg bare si at denne filmen får terningkast 1 og lykke til neste gang. En litt strammere regi og et litt mer engasjerende manus er nok det som skal til, men du skal ha for forsøket.

Engasjerende manus som i mere action og blod?

Ellers stiller jeg også ?-tegn ved trenden med pov-dokumentasjon av egen pendling. Ikke sikkert det hjelper i den store bilist/syklist forbrødringen. Er redd vi syklister ville kommet dårligere ut hvis bilistene monterte kamera i bilene.

Big wheels keep on turning
Re: "Har du lyst til å dø?" P_Danten er medlem.. [Re: P_Dalen] #1195220 11/06/2011 22:20
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
Ja for faan!

Det gleder meg å kunne tilby lokalnyheter med underholdningstilsnitt til bydelens drukkenbolter.

Herlig! Vi drukkenboltene i Bydel Sagene er så glad for å ha go pro-vigilantene der ute når vi skjener hjem utpå natta.
Dere dokumenterer tross alt overgrep begått mot oss.
Offerrollen dere tar på dere er bare så utrolig kledelig.
Ikke ynkelig i det hele tatt fiolin

Godt å kunne stå opp hel og bruddfri.
Før vi knuser deg og alle du kjenner på stiene i Oslomarka.

Side 7 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå